Archief - Je ergernissen van vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
Het mag wel gezegd worden dat als je op je eigen event waar buiten pers enkel fans van uw bedrijf aanwezig zijn u beginnen uit te jouwen, dat je toch iets fout doet.

Musk

Legacy Member
zarathustra zei:
Niet echt



Ik zit daar niet op te wachten, ik zit op geen enkel game te wachten.. wie zit er in godsnaam op een game te wachten?

"Wie zit er in godsnaam op een game te wachten?"

Wat een hautaine uitspraak man, ik game al jaren niet meer. Maar als de nieuwe Elder Scrolls er over een paar jaar is zal ik daar toch behoorlijk excited van zijn.. daar 'wacht' ik al van 2013 op ofzo :p

Tomski

Legacy Member
Ik wacht nog altijd op half life 3.
Allez, ik wacht zelfs nog op episode 3 van HL2.
Ik wil closure!

Noscoped420

Legacy Member
WhatsApp al meer dan 15u plat hier… op zich boeit het me weinig want kan de personen nog bereiken op facebook maar dat is toch al de 3de of 4de keer dit jaar dat het bijna 24u plat ligt.

Muscleduck

Legacy Member
Dr. Sheldon Cooper zei:
Snap het drama niet rond Diablo Immortal. D4 is in development door een ander team dan dit en het was heel duidelijk geweten dat ze D4 niet gingen tonen.
Basically dit: https://www.forbes.com/sites/insert...one-needs-to-chill-out-about-diablo-immortal/

Ik ook totaal niet. Het is niet meer dan logisch dat men een graantje wil meepikken van de mobiele markt.

Noscoped420 zei:
WhatsApp al meer dan 15u plat hier… op zich boeit het me weinig want kan de personen nog bereiken op facebook maar dat is toch al de 3de of 4de keer dit jaar dat het bijna 24u plat ligt.

Hier geen problemen, nog nooit eigenlijk.


OT: Proximus dat echt niks goed kan doen, zelfs als we het willen afbollen verneuken ze het.

Noscoped420

Legacy Member
Muscleduck zei:
Hier geen problemen, nog nooit eigenlijk.

Ging ook opeens terug rond 19u35 maar tussen 1u vannacht en een uur geleden niks hoor, zag ook een hele rode outage vlek over BE/NL/UK en nog kleine stukjes van EU dus lag weldegelijk plat.

Over heel dat Diablo gedoe, het is goed en wel als je een graantje van de mobile games wilt meepakken maar hoe stom moet je zijn als bedrijf om dat aan te kondigen op je eigen event wat vol zit met voornamelijk PC gamers en gamers die ook al een hele tijd ofwel diablo 4 of een diablo 2 remake verwachten.

Had dat op het einde van de maand of een week geleden aangekondigd met een blog post, maar niet op blizzcon waar de wow en diablo PC gamers naar toe gaan...

JPV

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Ging ook opeens terug rond 19u35 maar tussen 1u vannacht en een uur geleden niks hoor, zag ook een hele rode outage vlek over BE/NL/UK en nog kleine stukjes van EU dus lag weldegelijk plat.

Hier afgelopen weekend volop gewhatsappt met familie in Marokko, kwam er allemaal vlot door.

Creeping Death

Legacy Member
MikeHunt zei:
Het zegt toch vooral iets over de staat van het huidige gamelandschap als zelfs de grote namen zich moeten verlagen tot mobile games. Uit de reacties blijkt nochtans dat niemand er op zat te wachten maar helaas is er nog altijd een groot verschil tussen wat gamers willen en wat aandeelhouders willen.


En ook dat flauw excuus dat je het maar niet moet spelen als het je niet aanstaat, dan krijg ik bijna automatisch een flashbackske naar tf2. Toen probeerden ze ons ook nog wijs te maken dat er niets zou veranderen en dat beide genres gewoon naast elkaar zouden kunnen blijven bestaan, maar 10 jaar later is elk valve spel gewoon een excuus geworden om zoveel mogelijk hoedjes te verkopen.
En iedereen maar lachen als we toen al zeiden dat hardcore games aan het uitsterven waren, want het zou allemaal zo'n vaart toch niet lopen...

Kom da's van dat typisch "vroeger was het beter gedoe". Imo dezerdagen nog genoeg goeie games op de markt.
Trouwens Valve games zijn nog perfect te spelen zonder geld aan lootboxes of whatever uit te geven (net zoals bv Overwatch).

Diablo Mobile, da's wel iets wat ik erg vind. Maar dan in eerste instantie omdat het niet meer dan een reskin wordt van een bestaand spel en omdat het game aspect minder belangrijk lijkt te worden dan het winst aspect. Ge kunt zeggen van bv Valve wat ge wilt maar de gameplay in hun games in gewoon goed. En ja, zelfs in het door u zo gehate TF2.

FlatSix

Legacy Member
Creeping Death zei:
Kom da's van dat typisch "vroeger was het beter gedoe". Imo dezerdagen nog genoeg goeie games op de markt.
Trouwens Valve games zijn nog perfect te spelen zonder geld aan lootboxes of whatever uit te geven (net zoals bv Overwatch).

Ben ik het niet mee eens, ik merk dat enorm aan m'n eigen gamegedrag dat eigenlijk in de laatste drie jaar van enkele uren per dag naar 0 uur gegaan is. Gewoon omdat geen enkel spel me nog echt kan boeien om lang genoeg te spelen er dus €60 voor te geven.

Sylverscythe

Legacy Member
xTwL- zei:
Ben ik het niet mee eens, ik merk dat enorm aan m'n eigen gamegedrag dat eigenlijk in de laatste drie jaar van enkele uren per dag naar 0 uur gegaan is. Gewoon omdat geen enkel spel me nog echt kan boeien om lang genoeg te spelen er dus €60 voor te geven.

Maar dan ga je er wel van uit dat jij niet veranderd bent...

FlatSix

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Maar dan ga je er wel van uit dat jij niet veranderd bent...

Ik ben zeker anders dan 5 jaar geleden. Nu is er een serieuze relatie, m'n job die best wat tijd en energie vraagt, m'n eigen appartement te onderhouden. Ik zal nu ook gemakkelijker "gaan quizzen met 3 vrienden" verkiezen boven "met diezelfde 3 gamen".

Toch zouden games zoals RDR me zeker moeten aanspreken om te kopen, en toch doe ik het niet omdat ik er a) geen €60 voor over heb, en b) toch denk dat ik het niet voldoende zal spelen omdat ik niet de interesse erin heb om de tijd ervoor vrij te maken.

Superdad

Legacy Member
xTwL- zei:
Ik ben zeker anders dan 5 jaar geleden. Nu is er een serieuze relatie, m'n job die best wat tijd en energie vraagt, m'n eigen appartement te onderhouden. Ik zal nu ook gemakkelijker "gaan quizzen met 3 vrienden" verkiezen boven "met diezelfde 3 gamen".

Toch zouden games zoals RDR me zeker moeten aanspreken om te kopen, en toch doe ik het niet omdat ik er a) geen €60 voor over heb, en b) toch denk dat ik het niet voldoende zal spelen omdat ik niet de interesse erin heb om de tijd ervoor vrij te maken.
Dus het ligt niet aan games maar aan u (mij ook hoor).

Carrion

Legacy Member
Hobby's veranderen nu eenmaal ook. Jaren geleden speelde ik dagelijks gitaar, nu ligt die al 1-2 jaar gewoon in een case te liggen.

Creeping Death

Legacy Member
xTwL- zei:
Ik ben zeker anders dan 5 jaar geleden. Nu is er een serieuze relatie, m'n job die best wat tijd en energie vraagt, m'n eigen appartement te onderhouden. Ik zal nu ook gemakkelijker "gaan quizzen met 3 vrienden" verkiezen boven "met diezelfde 3 gamen".

Toch zouden games zoals RDR me zeker moeten aanspreken om te kopen, en toch doe ik het niet omdat ik er a) geen €60 voor over heb, en b) toch denk dat ik het niet voldoende zal spelen omdat ik niet de interesse erin heb om de tijd ervoor vrij te maken.

Maar dan ligt het toch eerder aan u? :p

Edit: SuperDad was me voor.
Btw: ik heb dat ook wel zelf voor hoor, ik game wel graag maar kan minder opgaan in bepaalde games dan vroeger.
Ik speel nu ook gewoon andere genres bv. Iets als CK2 had ik vroeger nooit gedaan. Maar buiten die genres zijn er echt wel games genoeg die de moeite zijn en waarvan je moeilijk kan ontkennen dat het parels zijn (RDR2 bv).

Sylverscythe

Legacy Member
Ja, dus wat de mensen boven mij zeggen. Jongere mensen/mensen met minder andere verantwoordelijkheden of hobbies zullen volgens mij wel met plezier dat geld neerleggen voor die games. Ik heb ook uren en uren besteed aan games van 10 of meer jaar geleden. Daarna begon ik nieuwe aankopen uit te stellen, zoals bv. Starcraft 2 dat ik echt wou hebben toen het aangekondigd werd, maar tot op heden nog altijd niet heb. Ik heb gewoon een ander leven dan toen ik veel tijd in gamen stak. Nu steek ik eens € 10 in een spel op GoG, om dan het eens 2 uur hier of 2u daar te spelen. En zelfs dat is al weer 2 maand geleden.

We worden gewoon ouder, en ik denk dat de gemiddelde leeftijd op 9lives ook meer richting 30 gaat.

Muscleduck

Legacy Member
Iets gekocht op eBay en speciaal voor DPD gekozen ipv bpost omdat ik dacht dat bpost te veel gezeik ging zijn, boy was I wrong :cry:

FlatSix

Legacy Member
Superdad zei:
Dus het ligt niet aan games maar aan u (mij ook hoor).

Creeping Death zei:
Maar dan ligt het toch eerder aan u? :p

Edit: SuperDad was me voor.
Btw: ik heb dat ook wel zelf voor hoor, ik game wel graag maar kan minder opgaan in bepaalde games dan vroeger.
Ik speel nu ook gewoon andere genres bv. Iets als CK2 had ik vroeger nooit gedaan. Maar buiten die genres zijn er echt wel games genoeg die de moeite zijn en waarvan je moeilijk kan ontkennen dat het parels zijn (RDR2 bv).

Sylverscythe zei:
Ja, dus wat de mensen boven mij zeggen. Jongere mensen/mensen met minder andere verantwoordelijkheden of hobbies zullen volgens mij wel met plezier dat geld neerleggen voor die games. Ik heb ook uren en uren besteed aan games van 10 of meer jaar geleden. Daarna begon ik nieuwe aankopen uit te stellen, zoals bv. Starcraft 2 dat ik echt wou hebben toen het aangekondigd werd, maar tot op heden nog altijd niet heb. Ik heb gewoon een ander leven dan toen ik veel tijd in gamen stak. Nu steek ik eens € 10 in een spel op GoG, om dan het eens 2 uur hier of 2u daar te spelen. En zelfs dat is al weer 2 maand geleden.

We worden gewoon ouder, en ik denk dat de gemiddelde leeftijd op 9lives ook meer richting 30 gaat.

Misschien leg ik het niet goed uit. Ik heb nog altijd wel zo momenten dat ik "tijd heb" om te gamen, maar het gewoon niet doe omdat er geen spel is waar ik me kan aanzetten. Zoals deze zondag had ik plots even 3 uur niets te doen door een fout in m'n agenda, en dan zette ik echt de PS aan, om hem na nog geen tien minuten al uit te zetten en ben ik maar wat gaan lezen.

Ik game sowieso al aanzienlijk minder, maar er zijn nog altijd momentjes waarop ik het zou willen, maar ik gewoon merk dat er niets te spelen valt, waardoor ik uiteindelijk nog minder game. Dus mijn inziens zijn er ook minder games die me voldoende kunnen aantrekken om hun gametijd waard te zijn.

Dus denk dat pakweg 70% van m'n tijd aan game is verdwenen door omstandigheden maar toch 30% door desinteresse in de beschikbare games ondanks beschikbare tijd.

Discussie is wel een beetje ontspoort van de origineel stelling maar dat is oké.

Gemiddelde leeftijd hier zou ik wel willen weten. :)

KBE

Legacy Member
Game ook wel minder en minder eigenlijk, en offline games spelen kan ik me niet lang mee bezig houden. Heb nog altijd groep leeftijdsgenoten die ook gamen en we zijn al boven de 27, maar nog elke dag wat lachen op teamspeak en potje rainbow doet ons wel deugd. Er zijn zeker nog parels van games die gaan uitkomen en uitgekomen zijn, maar zoals hierboven. Ik wil geen 60 euro meer tellen voor een game, meestal gaat een game bij mij welgeteld weekje mee. Fifa ook zo iets, zoveel voor betaald ( wel geen 1 euro ingestoken in fut ) maar het ligt er maar, net zoals met madden. Beide 140 euro voor betaald, vriendin is daar altijd kwaad om.
En kan ze wel geen ongelijk geven eigenlijk.

Ik hou me ook wel meer bezig met andere dingen, recent beginnen leren tekenen ( manga ) doe dan ook nog 3D werk, vogel fotografie als het weer het toelaat.
Doe ook gewoon meer dingen samen met men vrouw. Nu dat ik dichter bij men broer en moeder woon doen we ook vaak veel dingen samen.

FlatSix

Legacy Member
Denk dat het ook gewoon te maken heeft met het type games de nieuwe generatie gamers wil. Fortnite al wat de klok slaagt maar sorry, dat is een game met een concept waar ene eens één nacht over moest slapen eh. Niets diepgang, en gewoon knallen, een goedkopere versie van CoD nog...

Het mag ook allemaal niet te lastig zijn, denk dat als bijvoorbeeld Portal vandaag zou uitkomen dat een gigantische flop zou zijn?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan