Archief - Je ergernissen van vandaag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KBE

Legacy Member
xTwL- zei:
Denk dat het ook gewoon te maken heeft met het type games de nieuwe generatie gamers wil. Fortnite al wat de klok slaagt maar sorry, dat is een game met een concept waar ene eens één nacht over moest slapen eh. Niets diepgang, en gewoon knallen, een goedkopere versie van CoD nog...

Het mag ook allemaal niet te lastig zijn, denk dat als bijvoorbeeld Portal vandaag zou uitkomen dat een gigantische flop zou zijn?

Heb ook zo gevoel, moet toegeven heb de game wel getest ze. Maar zo snel zijn mijn reflexen nu ook weer niet voor een toren te bouwen.
Ik denk wel dat games alla Portal wel nog zouden scoren maar dan meer voor onze generatie. Als je kijkt op Steam zijn er veel indie games die veel lovende woorden krijgen, en ben er zeker van dat onze generatie is die dat deze game positieve rating geven. Men broer zegt dit ook, 20 keer liever een goede indie game, dan een bugged AA titel. Doel dan op games als stardew valley, terraria eigenlijk.
Enige game die het nog goed doet bij de jeugd is Minecraft.

Dat is zoals de discussie van Call Of Duty, niemand wil die future maar de nieuwe generatie vindt het cool en het zal zo blijven ook.
Moeten wij maar mee groeien met de nieuwe generatie wat zij willen zeker.

Superdad

Legacy Member
xTwL- zei:
Misschien leg ik het niet goed uit. Ik heb nog altijd wel zo momenten dat ik "tijd heb" om te gamen, maar het gewoon niet doe omdat er geen spel is waar ik me kan aanzetten. Zoals deze zondag had ik plots even 3 uur niets te doen door een fout in m'n agenda, en dan zette ik echt de PS aan, om hem na nog geen tien minuten al uit te zetten en ben ik maar wat gaan lezen.

Ik game sowieso al aanzienlijk minder, maar er zijn nog altijd momentjes waarop ik het zou willen, maar ik gewoon merk dat er niets te spelen valt, waardoor ik uiteindelijk nog minder game. Dus mijn inziens zijn er ook minder games die me voldoende kunnen aantrekken om hun gametijd waard te zijn.

Dus denk dat pakweg 70% van m'n tijd aan game is verdwenen door omstandigheden maar toch 30% door desinteresse in de beschikbare games ondanks beschikbare tijd.

Discussie is wel een beetje ontspoort van de origineel stelling maar dat is oké.

Gemiddelde leeftijd hier zou ik wel willen weten. :)

Gewoon omdat uw prioriteiten anders liggen dus. Dat je die 3u beter kan spenderen... Nogmaals, ik snap dat hé, maar ge zegt zelf dat je uitkeek naar RDR2 maar het niet koopt omdat je toch minder tijd spendeert aan gamen. Als je het niet koopt, kan je het niet spelen hé (Zit overigens in dezelfde situatie). Daarom is die game niet minder hé... Krijgt toch redelijk hoge scores...

Daarenboven lijkt het enkel maar dat er vroeger meer en betere games waren. Mensen hebben altijd de neiging om het verleden te romantiseren. Misschien lijkt dat zo omdat het toen nog allemaal nieuw was...

AreVee

Legacy Member
xTwL- zei:
Ben ik het niet mee eens, ik merk dat enorm aan m'n eigen gamegedrag dat eigenlijk in de laatste drie jaar van enkele uren per dag naar 0 uur gegaan is. Gewoon omdat geen enkel spel me nog echt kan boeien om lang genoeg te spelen er dus €60 voor te geven.

Op drie jaar tijd is de gamewereld echt niet spectaculair afgedaald (kijk alleen al naar de cijfers van het overigens ronduit fantastische RDR2). Als er geen énkel spel is dat je lang kan boeien ja dan heb je gewoon je interesse voor gamen in het algemeen verloren. Zou hier nu kunnen oplijsten wat er in die drie jaar allemaal verschenen is maar dat zou me te lang duren... , in ieder geval als daar niks tussen zit dat je echt lang kan boeien, ja dan ben je gewoon geen game liefhebber meer, wat perfect kan natuurlijk, maar daarvoor hoeft te schuld niet te worden afgeschoven op de gaming wereld :p .

zarathustra

Legacy Member
Musk zei:
"Wie zit er in godsnaam op een game te wachten?"

Wat een hautaine uitspraak man, ik game al jaren niet meer. Maar als de nieuwe Elder Scrolls er over een paar jaar is zal ik daar toch behoorlijk excited van zijn.. daar 'wacht' ik al van 2013 op ofzo :p

Jaja, maar er is een verschil tussen wachten en wachten eh. Ik "wacht" ook op een DIablo 4 of een deftig strategy game dat me kan boeien. Maar dat is niet actief wachten in de zin dat als dat er niet komt ik gewoon zit te idlen.

edit: en laatste game dat ik op launch gekocht heb was Overwatch, maar dat speel ik dan nog altijd 3-4 avonden per week voor 2-3 uur. Dus lijkt me een goede koop :p

Anoniem13

Legacy Member
xTwL- zei:
Denk dat het ook gewoon te maken heeft met het type games de nieuwe generatie gamers wil. Fortnite al wat de klok slaagt maar sorry, dat is een game met een concept waar ene eens één nacht over moest slapen eh. Niets diepgang, en gewoon knallen, een goedkopere versie van CoD nog...

Het mag ook allemaal niet te lastig zijn, denk dat als bijvoorbeeld Portal vandaag zou uitkomen dat een gigantische flop zou zijn?
Ik heb de indruk dat games almaar ingewikkelder worden in plaats van eenvoudiger.
Fortnite afschilderen als een eenvoudig concept zonder diepgang slaat ook op niet veel. Anders had jij er toch wel opgekomen?

FlatSix

Legacy Member
paradijsappel zei:
Ik heb de indruk dat games almaar ingewikkelder worden in plaats van eenvoudiger.
Fortnite afschilderen als een eenvoudig concept zonder diepgang slaat ook op niet veel. Anders had jij er toch wel opgekomen?

Echt? Ik helemaal niet, misschien komt het ook gewoon doordat je nu alles kan opzoeken, duizend Youtubers hebt die alles voor je uitschrijven en vertellen. Niet dat ik daar veel gebruik van maak. Toen ik klein was had ik de eerste Prince of Persia, heb die nooit kunnen uitspelen want ik geraakte niet voorbij een level.

En erop komen, jah dat had ik gekunnen had het m'n job geweest om dat te doen,.. Je gaat me niet zeggen dat CoD of een racegame nu zoveel diepgang heeft. Is toch iets heel anders dan een The Last of Us of RDR2.

Creeping Death

Legacy Member
xTwL- zei:
Echt? Ik helemaal niet, misschien komt het ook gewoon doordat je nu alles kan opzoeken, duizend Youtubers hebt die alles voor je uitschrijven en vertellen. Niet dat ik daar veel gebruik van maak. Toen ik klein was had ik de eerste Prince of Persia, heb die nooit kunnen uitspelen want ik geraakte niet voorbij een level.

En erop komen, jah dat had ik gekunnen had het m'n job geweest om dat te doen,.. Je gaat me niet zeggen dat CoD of een racegame nu zoveel diepgang heeft. Is toch iets heel anders dan een The Last of Us of RDR2.

Vroeger had je ook guides en walkthroughs in boekjes en zowat elk single player game een uitgebreide lijst cheat codes :) Ok, nu is die info wat toegankelijker maar je kiest er uiteindelijk zelf voor die te gebruiken of niet.

Uiteindelijk kijk je nostalgisch terug op die games en je onthoudt alleen de parels. Er kwam toen ook genoeg bagger uit hoor. Ik denk zelfs dat de gemiddelde kwaliteit gestegen is, echte crap games kom ik precies een pak minder tegen. (buiten early access games gerekend).
En toegegeven, er zijn kwalijke evoluties zoals day one dlc en pay to win toestanden maar desondanks nog genoeg devs die goeie games uitbrengen.

Laatste punt: triple A titels zijn net zoals blockbusters of pop hits gemaakt met de grootste gemene deler in gedachten: zoiets moet verkopen en moet daarom een zo groot mogelijke massa aanspreken. Is het daarom persé slecht? Imo niet, ondanks een zekere moeheid kan ik nog altijd wel van Marvel films genieten, idem met de nieuwe CoD, da's gewoon een tof spel zonder echt groots te zijn.

utred?

Legacy Member
Het duurt gewoon allemaal veel te lang, en veel te veel van die speelduur is saaie irritante filler. Als ik zie dat een spelletje meer dan 50 uur duurt om uit te spelen houdt mij dat echt tegen om er aan te beginnen want dan ben ik daar een maand mee bezig en ben ik halfweg en ben ik plots mijn interesse kwijt.

zarathustra

Legacy Member
utred? zei:
Het duurt gewoon allemaal veel te lang, en veel te veel van die speelduur is saaie irritante filler. Als ik zie dat een spelletje meer dan 50 uur duurt om uit te spelen houdt mij dat echt tegen om er aan te beginnen want dan ben ik daar een maand mee bezig en ben ik halfweg en ben ik plots mijn interesse kwijt.

Ditto, ik wil Witcher III spelen, Witcher II was een van de betere games die ik ooit gespeeld heb. Maar hoeveel uur is dat 70-80? Dat kost me misschien 10 weken om uit te spelen als ik me enkel daar mee bezig zou houden.. Wat dus niet het geval is en dan neem je eens een pauze van 2-3 weken en dan heb je geen idee meer waar je zat, etc

Ik heb eens een langdurige niet gevaarlijke ziekte nodig voor een week of 2.. maar nee :p

utred?

Legacy Member
zarathustra zei:
Ditto, ik wil Witcher III spelen, Witcher II was een van de betere games die ik ooit gespeeld heb. Maar hoeveel uur is dat 70-80? Dat kost me misschien 10 weken om uit te spelen als ik me enkel daar mee bezig zou houden.. Wat dus niet het geval is en dan neem je eens een pauze van 2-3 weken en dan heb je geen idee meer waar je zat, etc

Ik heb eens een langdurige niet gevaarlijke ziekte nodig voor een week of 2.. maar nee :p

Perfecte voorbeeld want dat is exact wat is gebeurd toen ik Witcher 3 speelde, en ik was ook grote fan van 1 en 2! Dat bleef maar duren. Een paar keer gestopt en terug begonnen en ondertussen heb ik het volledig opgegeven. Nu, ik vond het eigenlijk ook gewoon niet zo goed. Zo een saai spel :unsure:

Sylverscythe

Legacy Member
utred? zei:
Perfecte voorbeeld want dat is exact wat is gebeurd toen ik Witcher 3 speelde, en ik was ook grote fan van 1 en 2! Dat bleef maar duren. Een paar keer gestopt en terug begonnen en ondertussen heb ik het volledig opgegeven. Nu, ik vond het eigenlijk ook gewoon niet zo goed. Zo een saai spel :unsure:

Ik vond dat spel zeer goed (en was kennelijk niet de enige). Heb dat ook uitgespeeld als een van mijn laatste game-exploten. Dan een jaar buitenland, waar ik mijn laptop niet wou gebruiken om te gamen en ik dus een jaar niks van games heb gespeeld. Dan eenmaal terug nog die twee expansion packs aangeschaft en het ergens halverwege Blood & Wine laten liggen. Achja. Op een dag begin ik er wel terug aan...:unsure:

whacker

Legacy Member
Put_met_keren zei:
Naar Oscar & the wolf geweest en continue wordt het zicht belemmerd door mensen die alles zitten te filmen.
Ik snap écht niet wat je daar aan hebt. Je gaat daar zelf nooit meer naar kijken. Die beeld- en geluidskwaliteit zijn barslecht. En dat boeit toch geen kat? Als ik zo’n filmpje ontvang op Snapchat bv, klik ik dat instant weg.
Kijk toch gewoon naar het concert door uw eigen ogen
emoji58.png
het grappigste is dat in de AB. Veel concerten komt integraal op ABtv en toch staan ze daar allemaal kutkwaliteit te filmen om er daarna nooit meer naar te zien. Tja.

vertex13

Legacy Member
Ik ga eerlijk zijn ik was ook een beetje gehyped voor dat Diablo nieuws, alleen wist ik gewoon dat er geen D4 zat aan te komen. Ik had meer gehoopt op een D2 remaster (hetgeen zo gek nog niet klinkt aangezien er iemand als solo project mee bezig was en blizzard hem pas na jaren te hebben geïnvesteerd in dit project hem heeft gevraagd om er mee te stoppen) of de toevoeging van bv de druid class, of de amazone van D2.

Waar blizzard de mist is ingegaan is de presentatie. Ze hadden imo beter gezegd van kijk, we zijn bezig met D4, dit is wat we tot nu toe hebben, we vragen enkel wat geduld. Ondertussen kunnen jullie wel de mobiele versie van D3 spelen.

Over dit laatste: denk niet dat ik mij dit ga aanschaffen want: de controls lijken mij echt clunky. De batterij van mij gsm sparteld nu al tegen en als laatste heb ik geen zin om een afgemelkte versie met de exacte classes te spelen... ( oh ja... crusader en necro zitten er als wonder niet bij... hmmm ik vraag me af waarom
emoji23.png
emoji23.png
emoji23.png
)

zarathustra

Legacy Member
utred? zei:
Perfecte voorbeeld want dat is exact wat is gebeurd toen ik Witcher 3 speelde, en ik was ook grote fan van 1 en 2! Dat bleef maar duren. Een paar keer gestopt en terug begonnen en ondertussen heb ik het volledig opgegeven. Nu, ik vond het eigenlijk ook gewoon niet zo goed. Zo een saai spel :unsure:

Zie ik vermoed dat de grind in zo'n spellen ( Witcher, Red Dead, etc) veel minder erg is als je in een week ofzo die 40-80 uur er in steekt. Want dan zijn dat kleine stukjes waar je even uw verstand kan afzetten. Maar als je af en toe eens een uur of mss 2 kan spelen en je spendeert 10% van uw tijd met terug uitvissen waar je zat, 30% met craften of grinden en 20% met travel.. dan wordt het snel saai ja.

whacker

Legacy Member
Over dat gamen: wij hebben op't werk Rust en 7 days to die opgepikt. Zeer goedkoop te krijgen (via Steam maar via sommige sites zelfs nog goedkoper) en in 7 days zit toch al 227 uur ondanks dat ik enkel 's avonds game wanneer iedereen gaan slapen is EN ik nog zin heb/niet te moe ben. Nu ook wel terug CS beginnen spelen 200+ uur :D

Dat concept van survival/craft game bestond eigenlijk niet echt toen ik nog veel speelde lang geleden dus es wel eens wat anders.

Ohm

Legacy Member
utred? zei:
Perfecte voorbeeld want dat is exact wat is gebeurd toen ik Witcher 3 speelde, en ik was ook grote fan van 1 en 2! Dat bleef maar duren. Een paar keer gestopt en terug begonnen en ondertussen heb ik het volledig opgegeven. Nu, ik vond het eigenlijk ook gewoon niet zo goed. Zo een saai spel :unsure:
Idem hier.

Heb tot nu toe iets van een 25u gespeeld. Als je op een normale werkdag een uurtje of 2 tijd hebt, en je moet niets anders doen dan in Novigrad van punt a naar b lopen, dan heb je echt geen zin meer om verder te spelen. Je begint scènes te skippen omdat je wat sneller vooruit wilt gaan, je snapt dan amper nog iets van het verhaal en 5 minuten later doe je terug hetzelfde waardoor je op een gegeven moment tegen een boss zit te vechten en waarbij je u dan afvraagt wie die persoon eigenlijk is. In story intensieve games heb je er echt niets aan om te gaan zitten rushen.

Zo'n spellen zijn niet meer interessant voor de ouderen onder ons. Je hebt een gezin, job, andere hobby's,...op een zonnige dag kruip je als 30 jarige niet meer achter u pc in een donker kamertje, maar ga je u gras afrijden :D

Daarom zijn games zoals BF of CoD heel interessant en bereiken dan ook een ouder doelpubliek. Press start, kies uitrusting en fraggen maar en na 4 rondes stop je ermee .

KBE

Legacy Member
The Witcher 3 heb ik lang gespeeld op PS4 eigenlijk, maar nu dat ik game pc heb zie ik er geen begin aan.
Als ik nog maar denk aan die 100 uur story gameplay zonder dlc dan heb ik er geen zin in.
Ben meer online speler eigenlijk, maar games als Tomb raider kan ik dan wel offline spelen.
Het moet van mij allemaal niet te lang duren die offline games.
Geen weet dat veel mensen aandacht besteden aan het offline gedeelte van een game als er een multiplayer modus inzit, nu met red dead kan je niet anders.
Ben benieuwd als de online modus gaat komen hoeveel er nog de single player gaan spelen.

Denk dat ik welgeteld misschien 5 games heb uitgespeeld van de 300+ games dat ik heb.

mac-bc

Legacy Member
Decadance sloot afgelopen weekend de deuren (wel goede closing party gehad :) ) en wordt vervangen door... Een après ski bar. :eek:

Grotere uitersten kun je niet hebben denk ik. Als dit de evolutie van ons uitgaansmilieu moet voorstellen, hoe triestig is het dan eigenlijk gesteld...

Superdad

Legacy Member
xTwL- zei:
Echt? Ik helemaal niet, misschien komt het ook gewoon doordat je nu alles kan opzoeken, duizend Youtubers hebt die alles voor je uitschrijven en vertellen. Niet dat ik daar veel gebruik van maak. Toen ik klein was had ik de eerste Prince of Persia, heb die nooit kunnen uitspelen want ik geraakte niet voorbij een level.

En erop komen, jah dat had ik gekunnen had het m'n job geweest om dat te doen,.. Je gaat me niet zeggen dat CoD of een racegame nu zoveel diepgang heeft. Is toch iets heel anders dan een The Last of Us of RDR2.

Ingewikkeld =\= moeilijk

Zeker die RPG's
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan