Archief - Je glimlach van vandaag - deel 13

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
Lol mijne nonkel moest babyzitten.

Op een woensdag in oktober

Zoals dat wel vaker gebeurde verbleef ons kleinzoontje samen met zijn zus na schooltijd bij zijn vokke en moekke tot wanneer de moe-gewerkte en gestresste papa of mama ze na het avondeten kwam ophalen.
Afhankelijk van het weer bestond de gebruikelijke aktiviteit uit ofwel ravotten in de tuin of spelletjes spelen en TV kijken in de woonkamer. Die woensdag was het bar slecht weer en het ventje had blijkbaar ook geen lust in een spelletje. Hij zag er wat filosofisch uit en bleek met een diep probleem te worstelen wat duidelijk tot uiting kwam door zijn gefronst voorhoofd en zijn kleine armpjes gekruist over zijn borst.
' Vokke ? ', vroeg hij zonder inleiding.
' Ja jongen. '
' Ziede gij moekke graag ? '
Dat er hem iets dwars zat was al wel duidelijk, maar dat het dié kant ging opgaan had ik in de verste verte niet verwacht.
' Ha ja natuurlijk zie ik moekke graag ', repliceerde ik laconiek.
' Waarom heb je dan geen kindjes ? '
Dit deed de deur helemaal dicht. Hoe diepzinnig kon het verband tussen 'graag zien ' en 'kindjes' al niet zijn, en dat voor een snotneus van amper zes jaar.
' Maar ik heb wel kindjes ', zei ik met klem. ' Uw papa is mijn kindje'.
Dit was duidelijk niet het juiste antwoord want zonder nadenken zei hij ;
' Dat kan niet, mijn papa is een papa en geen kindje. '
' Dat klopt ', moest ik toegeven, ' maar papa's worden niet geboren, die beginnen als kindjes en
worden pas later papa. '
Uiteraard moest ik hier niet beginnen uitweiden over bloemkolen, ooievaars of kinjes kopen in het warenhuis, die tijd lag al eeuwen achter de rug. Tegenwoordig worden de dingen bij naam genoemd en laat zelfs Centea in haar reclamespot een spermatozoïde in een eicel binnendringen om aan te tonen dat je als medewerker al van in het begin de juiste trukken moet toepassen.
Als doorslaggevend bewijs toonde ik hem een foto waarop ik als jonge vader pronkte met zijn papa als tweejarige peuter.
Dit had ik beter niet gedaan want onmiddellijk kwam zijn repliek.
' Wie is die gekke meneer naast dat kindje vokke ? '
Het was een foto uit de periode toen John Lennon en Yoko Ono in hun blootje lagen te protesteren in een hotelkamer in Amsterdam ergens midden 1969. Iedereen droeg zijn haar toen tot op zijn schouders, ook ik, en daarbij was mijn façade nog versierd met een donkerbruine hoornen bril waarvan de glazen op uitstalramen leken. Eerlijk gezegd, geen gezicht, gemeten naar de normen van 2010.
' Dat ben ik, jongen ', moest ik met wat schaamrood bekennen, ' en dat ventje daar is jouw papa. '
Hij keek me van opzij aan met een grijns die liet vermoeden dat hij het al bij al wel grappig vond.
'En als ik groot ben, wordt ik dan ook papa ? ' vroeg hij me nog.
' Natuurlijk, maar dat duurt nog wel even ' stelde ik hem gerust, ' alhoewel er trukken bestaan om vlug groot te worden ' voegde ik er geheimzinnig aan toe. ' Heeft je papa je nog niet verteld dat van spek eten je vlug groot wordt. Het is zoals met platte kaas, daar kun je goed van fluiten. '
Dit laatste trok onmiddellijk zijn aandacht. Al meer dan drie weken was hij bezig met het trachten voort te brengen van een of ander fluitsignaal, maar buiten wat 'wfrrr' en 'vvwrr' met de nodige spetteringskens was hij nog niet geraakt.
' Is dat echt waar? ' vroeg hij verwonderd.
' Jazeker ', en als bewijs floot ik uit volle borst op mijn vingers.
' Zie je, dat komt allemaal door die platte kaas '.
's Avond voor het naar huis gaan vroeg ik hem wat hij nu nog ging doen.
' Spek eten met platte kaas ' antwoordde hij, ' dan word ik al fluitend groot '.

Dreetn

Legacy Member
cram zei:
's Avond voor het naar huis gaan vroeg ik hem wat hij nu nog ging doen.
' Spek eten met platte kaas ' antwoordde hij, ' dan word ik al fluitend groot '.

Oooohhhh.... :)

Bram

Legacy Member
Een vriendin krijgt volgende week bezoek van Hongaren en we waren der over bezig hoe moeilijk die taal wel nie is.

Een aantal basis onderdelen van de grammatica:

- Hungarian is an agglutinative language. It uses various affixes, including suffixes, prefixes and a circumfix to define a word's meaning and grammatical function. Instead of prepositions, which are common in English, Hungarian uses only postpositions.

- Nouns can have up to eighteen cases. Some cases are grammatical, such as the unmarked nominative (as in az alma ‘the apple’) and the accusative, marked with the suffix –t (as in az almát). (een case is zoals in het Duits de accusatief etc)

- Verbs developed a complex conjugation system during the centuries. Every Hungarian verb has two conjugations (definite and indefinite), two tenses (past and present-future), and three moods (indicative, conditional and imperative), two numbers (singular or plural), and three persons (first, second and third).


En nog een muziekske

[youtube]jJToAbQrHkk[/youtube]

N1CK

Legacy Member
Ga eens een andere harde schijf in mene laptop steken :)

'k hoop dat alles van backup een beetje deftig verloopt

Corleone

Legacy Member
ns boy zei:

omg, over een pak slaag krijgen gesproken, dien dikke had wel tegenslag dat hem op de grond getrokken werd door die kleine en ni meer weggeraakte, als dien dikke nen UFC vechter is ben ik Brock Lesnar^^ Met die kleine zou ik anders precies toch ook ni willen vechten alhoewel ge dat op het eerste gezicht ni zou zeggen :p Zo zie je maar het kan serieus tegenslagen :D Ik bedoel moest ik tijdens een avondje stappen ambras krijgen met die kleine zonder dat ik hem ken zou ik ni onmiddelijk uit de weg gaan^^ Nu ik hem ken zou ik uiteraard pijlsnel uit de weg gaan :D

Yunastie

Legacy Member
Lilspanyol zei:
Gister avond : The Big Live op Jim was gewoon GE-NI-AAL
Er was een seksuologe en ge kon dan bellen voor vragen te stellen

Belt er ne gast die vraagt of het kwaad kan om u vinger in u kont te steken wanneer je masturbeert, waarop die vrouw zegt: euuh nee, als jij dat fijn vindt, zeker DOEN!

Waarop die kerel dan zegt: mogen het ook meerdere vingers zijn ?


:lol:

Haha, ik heb ook met enkele maten gebeld met de vraag of we vix mogen gebruike als glijmiddel :') Paar minuten later opnieuw gebeld, maar dan een andere met dezelfde vraag :D Hilarisch ;p

Recipe4hate

Legacy Member
Gisteren de film Kick-ass beginnen kijken met NIKS van verwachtingen.
Ik dacht echt dat het zo'n onnozel parodie-filmpke à la Date Movie of Disaster Movie ging zijn.
Ik vond 'm redelijk totdat Hit Girl opdook. Ik heb toen echt een WTF-gevoel gehad, maar de film is echt goed.

pie-jie

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Gisteren de film Kick-ass beginnen kijken met NIKS van verwachtingen.
Ik dacht echt dat het zo'n onnozel parodie-filmpke à la Date Movie of Disaster Movie ging zijn.
Ik vond 'm redelijk totdat Hit Girl opdook. Ik heb toen echt een WTF-gevoel gehad, maar de film is echt goed.

hit girl :love: would you hit her? :unsure:

haha, zis mss 14 jaar!

JimmyPatterson

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Gisteren de film Kick-ass beginnen kijken met NIKS van verwachtingen.
Ik dacht echt dat het zo'n onnozel parodie-filmpke à la Date Movie of Disaster Movie ging zijn.
Ik vond 'm redelijk totdat Hit Girl opdook. Ik heb toen echt een WTF-gevoel gehad, maar de film is echt goed.


Same here:)
Film vond ik echt wel goed.

_ns_

Legacy Member
Corleone zei:
omg, over een pak slaag krijgen gesproken, dien dikke had wel tegenslag dat hem op de grond getrokken werd door die kleine en ni meer weggeraakte, als dien dikke nen UFC vechter is ben ik Brock Lesnar^^ Met die kleine zou ik anders precies toch ook ni willen vechten alhoewel ge dat op het eerste gezicht ni zou zeggen :p Zo zie je maar het kan serieus tegenslagen :D Ik bedoel moest ik tijdens een avondje stappen ambras krijgen met die kleine zonder dat ik hem ken zou ik ni onmiddelijk uit de weg gaan^^ Nu ik hem ken zou ik uiteraard pijlsnel uit de weg gaan :D

Klein zou ik die kerel nu echt ook niet noemen, smal al zeker niet :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan