Archief - Je glimlach van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

paarsbloed

Legacy Member
brechen zei:
relatief duur? da is gewoon duur! als ge op uw 16 jaar als student al zulke dingen koopt, kent ge de waarde van het geld niet.
Wie zijt gij om hem de waarde van het geld te leren? Iedereen is toch vrij om te doen en laten met zijn geld wat hij wilt? Dat dit veel te duur is vind ik ook, maar eigen keuze is eigen keuze. (al hoop ik stiekem wel dat zijn oortjes na een week al kraken :D)

Parnakra

Legacy Member
KizZamP- zei:
Waarom koopt een fervente gamer een game-pc? Omdat het zijn hobby en passie is. Ik koop relatief dure oortjes omdat ik heel de dag door naar muziek luister.
Ja, de hele dag naar 64kbps mp3'tjes luisteren rechtvaardigt het kopen van zo'n oortjes. :)

KizZamP-

Legacy Member
Parnakra zei:
Ja, de hele dag naar 64kbps mp3'tjes luisteren rechtvaardigt het kopen van zo'n oortjes. :)

En jij weet dus dat ik naar mp3's luister.

Die sjamaans zijn de wereld nog niet uit.

GuntherDW

Legacy Member
KizZamP- zei:
En jij weet dus dat ik naar mp3's luister.

Die sjamaans zijn de wereld nog niet uit.

ik heb hier nog niet veel deftige audiofielen gezien hoor :p
(zwijg dakantochnie/pcxp)

EternalSilence

Legacy Member
brechen zei:
relatief duur? da is gewoon duur! als ge op uw 16 jaar als student al zulke dingen koopt, kent ge de waarde van het geld niet.

of je hebt rijke ouders die je wekelijks enkele tientallen euro's zakgeld geven :x

Timooo

Legacy Member
firewulf1 zei:
Hmm raar, ruik hem niet :)
Kmoet wel zegge da dees meer de moeite is dan die vorige

lol @ die gast die zoveel aan zon kutoortjes geeft :p
Echt zo iets http://bigfiles.generationmp3.com/GuideDeNoel/Casque/Guide 2006/images/Ecouteurs JVC HA-FX55.jpg Ik vind da da echt nie beter zit dan http://www.onheadphones.com/images/...umy-stereo-mini-headphones/large/JVCgumy1.jpg Zoiets.

Maarja das mijn keuze.

Het gaat niet om beter zitten of niet. Kwaliteit qua geluid bijvoorbeeld... Met in-ear oortjes duizend maal beter. Om nog maar te zwijgen over van die iPod oortjes waar je twee meter verder nog kunt horen welke muziek iemand daardoor aan het spelen is. Die in-ears blokkeren het geluid van buitenaf veel beter af waardoor je niet bent geforceerd je muziek harder te zetten dan nodig. Plus, zo'n niet in-ears vallen bij mij altijd uit m'n oren, altijd. :d

En Shure is gewoon een topmerk waar je ook voor betaald. Er zijn goedkopere alternatieven, waar je met 50 euro ook al degelijk spul hebt.

Fir3wulf

Legacy Member
zwartwerk :):):)

@Tobi- Da krijgde van gewone oortjes ook ze. Die gaan ook gemakkelijk tot 120db en dan valt nog te ziek welk muziekgenre er in wordt afgespeeld.

nonkel wulle

Legacy Member
Tobi- zei:
van in-ear oortjes wordt je doof, of krijg je oorsuizingen. Ge betaalt 375€ om u oren kapot te maken? Chill

Want meneer heeft de wetenschappelijk testen in een bijlage bij zijn post meegeupload. Jawel.

Tobi-

Legacy Member
firewulf1 zei:
zwartwerk :):):)

@Tobi- Da krijgde van gewone oortjes ook ze. Die gaan ook gemakkelijk tot 120db en dan valt nog te ziek welk muziekgenre er in wordt afgespeeld.

Ja idd, maar bij in-ear kan het geluid niet ontsnappen, is veel slechter.
Een koptelefoon is veel beter, en in de mode :unsure:



nonkel wulle zei:
Want meneer heeft de wetenschappelijk testen in een bijlage bij zijn post meegeupload. Jawel.
alsof het nog nodig is om dit wetenschappelijk te bewijzen. Zelfs door logisch nadenken kom je tot deze conclusie

spray-bunny

Legacy Member
Ik dacht dat in-ears net minder gehoorschade veroorzaken. Ze houden het omgevingsgeluid beter tegen waardoor je het volume minder hoog hoeft te zetten.

Stancke

Legacy Member
spray-bunny zei:
Ik dacht dat in-ears net minder gehoorschade veroorzaken. Ze houden het omgevingsgeluid beter tegen waardoor je het volume minder hoog hoeft te zetten.

Toch staat dat hier op het maximum zu:$

nixie

Legacy Member
game pc is ook pokke duur...
nen auto (ook al is het 2de hands) is ook duur...
alles is hier duur...

ok 375€ voor oortjes is wel vrij (zelf heeeeeel) veel
maar ik ken dj's die een goeie duit neerleggen voor degelijke headphones...
including me en ik ben zelf geen DJ...


edit: ik gebruik veel te veel "..."

Tobi-

Legacy Member
spray-bunny zei:
Ik dacht dat in-ears net minder gehoorschade veroorzaken. Ze houden het omgevingsgeluid beter tegen waardoor je het volume minder hoog hoeft te zetten.

Je moet het zowiezo minder luid zetten :p
Maar doordat het geluid niet kan ontsnappen is de druk op het trommelvlies veel groten. Het kan gewoon nergens weg. De haartjes op je trommelvlies (of op iets anders, weet nie juist..) sterven daardoor sneller af.
Heb ik toch oa gezien op school..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan