Shyheim
Legacy Member
spray-bunny zei:Ik denk niet dat dat hetzelfde is geregeld in de common law landen. En Kandul heeft een punt dat ge in BE verschillende stelsels hebt, waar ge dan nog van kunt afwijken via huwelijkscontract.
In de VSA hebt ge gewoonlijk een billijke verdeling als principe dacht ik. Hangt wel af van staat tot staat.
Kan je van afwijken via contract.
En het is daar vrij normaal dat de rijke persoon via hc uitsluit dat de vrouw/man met de helft van het geld gaat lopen.
En bovendien zijn ze nog niet getrouwd, is die peet zijn vermogen pre-huwelijk en behoort het niet toe tot het huwelijksvermogen moesten ze in Belgie trouwen onder wettelijk stelsel. Het wijfje zou er in principe niks van zien bij scheiding...
weg sfeer

ik ga wel naar de klaag-topic voor studenten
ad:
.
het was gewoon grappig. Talk about luck 




