Archief - Je glimlach van vandaag - deel 28

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ryoudragon

Legacy Member
Burrid zei:
Heeft helemaal niks te maken met beter voelen. Eerder met begrepen voelen. Nog steeds denken de meeste mensen dat veganistisch leven ongezond is, en dat enkel hippies veganistisch zijn, dat je geen spieren kan kweken. Tis trouwens ook ambetant dat de veganistische restaurants in belgie op 1 hand te tellen zijn, en dat het standaard belgisch restaurant nog niks van veganisme gehoord heeft, laat staan een gerecht zonder dierlijke producten op het menu heeft.
Vandaar dat het altijd goed is als acteurs hierdoor in het nieuws komen! Mensen gaan misschien dan toch afvragen waarom zoveel bekende acteurs vegan/vege worden en hier hun conclusies uit trekken.

Dat van het beter begrepen voelen kan ik snappen, maar je moet ook willen inzien dat een veganistisch restaurant nu niet bepaald interessant is, economisch gezien.

MrKend54l

Legacy Member
Burrid zei:
Heeft helemaal niks te maken met beter voelen. Eerder met begrepen voelen. Nog steeds denken de meeste mensen dat veganistisch leven ongezond is, en dat enkel hippies veganistisch zijn, dat je geen spieren kan kweken. Tis trouwens ook ambetant dat de veganistische restaurants in belgie op 1 hand te tellen zijn, en dat het standaard belgisch restaurant nog niks van veganisme gehoord heeft, laat staan een gerecht zonder dierlijke producten op het menu heeft.
Vandaar dat het altijd goed is als acteurs hierdoor in het nieuws komen! Mensen gaan misschien dan toch afvragen waarom zoveel bekende acteurs vegan/vege worden en hier hun conclusies uit trekken.

De eerste slimme acteur moet ik wel nog tegenkomen.
Veel acteurs wisselen ook van partner zoals van ondergoed. Ook voorbeeld aan nemen?

ryoudragon

Legacy Member
KO zei:
Human - Wikipedia, the free encyclopedia

Ik stel voor dat je even de handleiding leest.

Damn zeg. Door die wiki beseft hoe we eigenlijk echt in een blanke wereld leven. Het feit alleen al dat het mij OPVIEL dat het mooi is dat er in de foto's zoveel variëteit aan rassen voorkomt en er staat "a boy and a girl before puberty" en niet "a boy and a black girl" want dat is meestal hoe het gaat. Gek gewoon.

Leuke wiki trouwens, alsof ik als een alien ben aan het bijleren over het dier de mens :p

Burrid

Legacy Member
KO zei:
Human - Wikipedia, the free encyclopedia

Ik stel voor dat je even de handleiding leest.

Ik heb genoeg paleoantropologie bestudeerd om te weten welk dieet de voorouders van de mens had. Ik stel voor dat je eens verder leest en meer verdiept in het vegetarisme/veganisme. Geen tijd om daar nu uitgebreid over te typen. Ik heb niks tegen vlees eten op zich, maar als het zonder kan (met voordelen), dan kies ik daarvoor.

ryoudragon

Legacy Member
Burrid zei:
Ik heb genoeg paleoantropologie bestudeerd om te weten welk dieet de voorouders van de mens had. Ik stel voor dat je eens verder leest en meer verdiept in het vegetarisme/veganisme. Geen tijd om daar nu uitgebreid over te typen. Ik heb niks tegen vlees eten op zich, maar als het zonder kan (met voordelen), dan kies ik daarvoor.

Zolang je het maar niemand opdringt, is daar niets mis mee, me dunkt ;)

Timmeke

Legacy Member
Burrid zei:
Ik heb genoeg paleoantropologie bestudeerd om te weten welk dieet de voorouders van de mens had. Ik stel voor dat je eens verder leest en meer verdiept in het vegetarisme/veganisme. Geen tijd om daar nu uitgebreid over te typen. Ik heb niks tegen vlees eten op zich, maar als het zonder kan (met voordelen), dan kies ik daarvoor.

wilt ge nu zeggen dat de mens geen vlees at vroeger? Dat we dus van nature uit planteneters zijn?

Burrid

Legacy Member
MrKend54l zei:
De eerste slimme acteur moet ik wel nog tegenkomen.
Veel acteurs wisselen ook van partner zoals van ondergoed. Ook voorbeeld aan nemen?
Tis absoluut niet dat ik wild loop van acteurs, integendeel, maar ze zijn wel vaak iemand waar mensen naar opkijken. Hebben die meestal ook niet een persoonlijke dietist?


ryoudragon zei:
Dat van het beter begrepen voelen kan ik snappen, maar je moet ook willen inzien dat een veganistisch restaurant nu niet bepaald interessant is, economisch gezien.
Ik snap niet waarom een volledig plantaardig restaurant niet goed zou draaien, aan de smaak zal het zeker niet liggen. Elke keer als ik in gent naar het veganistisch restaurant ga, zit het stampvol, ik moet altijd een dag op voorhand reserveren. Er zijn ook non-veganisten die daar graag eten.

KO

Legacy Member
Als ik eerlijk ben moet ik eigenlijk toegeven dat dieren eten, of toch zeker zoals we er heden ten dage mee omgaan, waarschijnlijk de grenzen van de redelijkheid overstijgt. Zowel moreel als ecologisch.

Spek blijft wel lekker :(

Burrid

Legacy Member
Timmeke zei:
wilt ge nu zeggen dat de mens geen vlees at vroeger? Dat we dus van nature uit planteneters zijn?

Dat zeg ik zeker niet. Maar het is niet zo dat de mens elke dag een goei biefstuk kon krijgen, vlees was ook maar luxe. Nu wordt er gewoon teveel van gegeten.

Timmeke

Legacy Member
Burrid zei:
Nog een vegan acteur erbij: Johnny Depp. Hoe bekender de levensstijl wordt, hoe beter!

wat voor vegan ben je eigenlijk juist?
(ik bedoel: eet je eieren? drink je dierlijke melk? Of dat allemaal niet?)

Timmeke

Legacy Member
Burrid zei:
Dat zeg ik zeker niet. Maar het is niet zo dat de mens elke dag een goei biefstuk kon krijgen, vlees was ook maar luxe. Nu wordt er gewoon teveel van gegeten.

Daar hebt ge gelijk in. Het vleesgebruik is inderdaad redelijk gortig aan het worden.
Zeker in de VS.

Algorithm

Legacy Member
KO zei:
Als ik eerlijk ben moet ik eigenlijk toegeven dat dieren eten, of toch zeker zoals we er heden ten dage mee omgaan, waarschijnlijk de grenzen van de redelijkheid overstijgt. Zowel moreel als ecologisch.

Spek blijft wel lekker :(

Spek is jammer genoeg écht lekker ):

Timmeke

Legacy Member
Burrid zei:
Tis absoluut niet dat ik wild loop van acteurs, integendeel, maar ze zijn wel vaak iemand waar mensen naar opkijken. Hebben die meestal ook niet een persoonlijke dietist?



Ik snap niet waarom een volledig plantaardig restaurant niet goed zou draaien, aan de smaak zal het zeker niet liggen. Elke keer als ik in gent naar het veganistisch restaurant ga, zit het stampvol, ik moet altijd een dag op voorhand reserveren. Er zijn ook non-veganisten die daar graag eten.

Je geeft hier trouwens ook vrij eenvoudig aan waarom zo'n levensstijl niet weggelegd is voor de meesten....

Karre

Legacy Member
playforfun91 zei:
Morgen ne goeien Ierse steak eten :)

En op zo'n momenten besef je dus, ik word nooit vegetariër :') Al is vegetarisch ook wel eens lekker. En ik heb echt wel een hekel aan die extremelingen die hun levensstijl willen opdringen :(

Burrid

Legacy Member
Timmeke zei:
wat voor vegan ben je eigenlijk juist?
(ik bedoel: eet je eieren? drink je dierlijke melk? Of dat allemaal niet?)

Ik eet normaal niks van dierlijke oorsprong. Maar mijn vriendin heeft wel kippen die ze goed behandelt, en daar kan ik dan wel een ei van opeten. Ik zou er mij graag meer in verdiepen, maar zit nog vast aan mijn thesis.

Facialis

Legacy Member
Burrid zei:
Dat zeg ik zeker niet. Maar het is niet zo dat de mens elke dag een goei biefstuk kon krijgen, vlees was ook maar luxe. Nu wordt er gewoon teveel van gegeten.

akkoord maar waarom zo ver naar de andere kant doorslaan en volledig pro-plantaardig voedsel? middenmoot lijkt mij ideaal...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan