Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
glashelder zei:Ik heb nog nooit een BH verbrand, ik heb geen okselhaar, ik haat mannen niet (zou beetje vreemd zijn, met mijn vriend) en lesbisch ben ik ook al niet. Lelijk, daar valt over te discussiëren maar de relevantie daarvan snap ik niet goed. Oh ja, lelijke mensen hebben enkel een mening omdat het hun lelijkheid legitimeert. Juist.
Nu je het zegt, je bent inderdaad geen feministe, nee.
Remi zei:En waar staat iets over lelijke mensen? Ik heb dat tekstje in alle mogelijke posities gelezen en ik begrijp niet waar je't haalt.
Dat erbij sleuren en doen alsof het haar woorden zijn, is maar een povere poging om haar mening af te breken.
Ze geeft enkel aan dat 'knappe' vrouwen zichzelf zelden als feministe gaan manifesteren omdat ze vaak gebruik maken van de oppervlakkige feiten die het uiterlijk met zich meebrengt.
Is een knap iemand meer waard dan een lelijk? Tuurlijk niet, maar ontkennen dat je met uiterlijk sneller ergens geraakt, is gewoon blind zijn voor de realiteit.
glashelder zei:Dat is één manier om het te lezen, de andere was het bekende "alle feministen zijn lelijk"-verhaaltje. Als zo'n dubieuze statement die op 2 manieren gelezen kan worden volgt op het idee dat feministen bh-verbrandendende lesbische mannenhaters met okselhaar zijn... dan lijkt het mij niet zo vreemd dat ik voor die verklaring ga.
glashelder zei:Dat is één manier om het te lezen, de andere was het bekende "alle feministen zijn lelijk"-verhaaltje. Als zo'n dubieuze statement dat op 2 manieren gelezen kan worden volgt op het idee dat feministen bh-verbrandende lesbische mannenhaters met okselhaar zijn... dan lijkt het mij niet zo vreemd dat ik voor die verklaring ga.
Xirtanneke zei:Voor de rest is het simpel om als feministe te roepen dat vrouwen hetzelfde behandeld moeten worden dan mannen, maar zoals de reactie boven u zegt, maakt iedere vrouw soms ook gewoon misbruik van de positieve kanten aan het vrouw-zijn.
In andere landen zou ik echter hopen op een grote golf van feminisme (en ik denk hierbij vooral aan moslimlanden en Afrikaanse landen), want daar is de positie van de vrouw gewoon belachelijk laag.
Remi zei:neen, dat is niet één manier om het te lezen, dat is DE manier om het te lezen.
Als ik zeg dat ik wit mooi vindt, moet een ander niet lezen dat ik zwart lelijk vind, want dat staat er niet.
Tweak37 zei:Want enkel de letterlijke betekenis telt? "Ik vind wit mooi" kan, afhankelijk van de context, perfect impliceren dat je zwart lelijk vindt.

Gatsby zei:Het is ook simpel om te zeggen dat het in andere landen erger gesteld is dan bij ons. Het is niet omdat het erger of gruwelijker is ergens anders dat dat betekent dat wat hier gebeurt minder van tel is.
Ik geef je gelijk dat er vrouwen zijn die 'misbruik' maken van hun uiterlijke kenmerken maar als je nadenkt wat aan de basis zou kunnen liggen van zo'n gedrag, zou je het niet als een middel gebruiken om je generaliserende mening te verkondigen. Niemand zal hier je mening proberen te doen veranderen, you already made your mind up, maar alsjeblieft, gebruik geen drogargumenten als 'in moslimlanden zijn vrouwen slechter af en daar hebben ze feminisme meer nodig dan hier'.
http://religion317.files.wordpress.com/2012/03/cartoon.jpeg
Xirtanneke zei:Ik steek de rest ook in een hokje! Jongeren hebben geen respect, oude mensen zijn ofwel leuk ofwel zaag-mensen, lelijke mensen zijn leuk om mee te lachen, mooie mensen zijn oppervlakkig, lesbische mensen zijn ofwel lekker ofwel manswijven, allochtone mensen zijn bruin en bombardementen waiting to happen...
Spreek ik mezelf dan tegen? Ik ben gewoon oppervlakkig en voor de rest heb ik mijn eigen mening wanneer ik mensen leer kennen, thank you very much!

Xirtanneke zei:Waarom is dat volgens u een drogargument? In vele landen zijn vrouwen slechter af en hebben ze het feminisme ook meer nodig dan hier. Het is inderdaad erger en gruwelijker => er moet dringend iets aan gebeuren!
Michster zei:Heerlijk als een vrouw dat openlijk durft toegeven.
(Nee, echt. )
Ludwig Van zei:Hebt ge soms een boon voor oppervlakkige vrouwen?

)Gatsby zei:Het is een drogargument want met je vergelijking probeer je goed te praten waarom je denkt dat wij minder hard feminisme nodig hebben. Volgens jou is het erger gesteld met de behandeling van vrouwen in moslimlanden en Afrikaanse landen ergo het is daar erger en gruwelijker ergo zij hebben feminisme harder nodig. Nee, zo eenvoudig is het gewoon niet. Het is niet omdat je bij ons aan de oppervlakte het gevoel hebt dat we al heel wat verwezenlijkt hebben dat we nu moeten slabakken omdat we 'blij moeten zijn met wat we al hebben bereikt'.
Michster zei:Iedereen is oppervlakkig. Er is enkel onderscheid tussen degene met de metaforische ballen(bollen?) om het regelmatig toe te geven en degenen die het onzeker willen verbergen.
(6/10, would bang.)
Ge hebt trouwens volledig gelijk, iedereen is oppervlakkig. Anders zouden sollicitatiegesprekken telefonisch of schriftelijk gebeuren, zouden er geen foto's op datingsites te vinden zijn, zou Hilde Claes geen burgemeester zijn etc...