Archief - Je glimlach van vandaag - deel 28

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Remi

Legacy Member
glashelder zei:
Ik heb nog nooit een BH verbrand, ik heb geen okselhaar, ik haat mannen niet (zou beetje vreemd zijn, met mijn vriend) en lesbisch ben ik ook al niet. Lelijk, daar valt over te discussiëren maar de relevantie daarvan snap ik niet goed. Oh ja, lelijke mensen hebben enkel een mening omdat het hun lelijkheid legitimeert. Juist.

Nu je het zegt, je bent inderdaad geen feministe, nee.

En waar staat iets over lelijke mensen? Ik heb dat tekstje in alle mogelijke posities gelezen en ik begrijp niet waar je't haalt.
Dat erbij sleuren en doen alsof het haar woorden zijn, is maar een povere poging om haar mening af te breken.

Ze geeft enkel aan dat 'knappe' vrouwen zichzelf zelden als feministe gaan manifesteren omdat ze vaak gebruik maken van de oppervlakkige feiten die het uiterlijk met zich meebrengt.
Is een knap iemand meer waard dan een lelijk? Tuurlijk niet, maar ontkennen dat je met uiterlijk sneller ergens geraakt, is gewoon blind zijn voor de realiteit.

glashelder

Legacy Member
Remi zei:
En waar staat iets over lelijke mensen? Ik heb dat tekstje in alle mogelijke posities gelezen en ik begrijp niet waar je't haalt.
Dat erbij sleuren en doen alsof het haar woorden zijn, is maar een povere poging om haar mening af te breken.

Ze geeft enkel aan dat 'knappe' vrouwen zichzelf zelden als feministe gaan manifesteren omdat ze vaak gebruik maken van de oppervlakkige feiten die het uiterlijk met zich meebrengt.
Is een knap iemand meer waard dan een lelijk? Tuurlijk niet, maar ontkennen dat je met uiterlijk sneller ergens geraakt, is gewoon blind zijn voor de realiteit.

Dat is één manier om het te lezen, de andere was het bekende "alle feministen zijn lelijk"-verhaaltje. Als zo'n dubieuze statement dat op 2 manieren gelezen kan worden volgt op het idee dat feministen bh-verbrandende lesbische mannenhaters met okselhaar zijn... dan lijkt het mij niet zo vreemd dat ik voor die verklaring ga.

Yusifer

Legacy Member
Na alle miserie de afgelopen weken zit ik eindelijk volledig op Fibernet bij Telenet, en ze hebben blijkbaar mijn huidig verbruik geresetted. :D

Elosopardo

Legacy Member
Mijn kleinste katje die bij mij op de schoot komt gekropen omdat ze bang is van de poetsvrouw :love:

Xirtanneke

Legacy Member
glashelder zei:
Dat is één manier om het te lezen, de andere was het bekende "alle feministen zijn lelijk"-verhaaltje. Als zo'n dubieuze statement die op 2 manieren gelezen kan worden volgt op het idee dat feministen bh-verbrandendende lesbische mannenhaters met okselhaar zijn... dan lijkt het mij niet zo vreemd dat ik voor die verklaring ga.

Goed, ik ga nu even mijn echte mening geven over het feminisme op zich, trek dan uw plan of ge mij in de categorie feministe wilt plaatsen of niet.

Ten eerste vind ik dat feminisme geweldig was tot op zekere hoogte, ik denk dan aan vrouwenstemrecht, het afstappen van vrouwen-aan-de-haard etc... Al denk ik dat voor dat laatste ook de 2e wereldoorlog voor een groot stuk heeft meegespeeld. Wat dient er nog te gebeuren: gelijke verloning voor mannen en vrouwen in gelijkaardige functies.

Wat vind ik niet correct aan feminisme: het heeft ook voor een groot stuk geleid tot discriminatie van mannen bvb bij echtscheidingen, al wordt dat de laatste tijd wat gecorrigeerd. Ook is het aantal echtscheidingen exponentieel gestegen sinds vrouwen ook een eigen inkomen verdienen. Echtscheidingen zijn vaak gewoon te gemakkelijk geworden (en ik heb het nu echt niet over extreme situaties waarbij partnergeweld etc... voorkomen).

Voor de rest is het simpel om als feministe te roepen dat vrouwen hetzelfde behandeld moeten worden dan mannen, maar zoals de reactie boven u zegt, maakt iedere vrouw soms ook gewoon misbruik van de positieve kanten aan het vrouw-zijn.

In andere landen zou ik echter hopen op een grote golf van feminisme (en ik denk hierbij vooral aan moslimlanden en Afrikaanse landen), want daar is de positie van de vrouw gewoon belachelijk laag.

Remi

Legacy Member
glashelder zei:
Dat is één manier om het te lezen, de andere was het bekende "alle feministen zijn lelijk"-verhaaltje. Als zo'n dubieuze statement dat op 2 manieren gelezen kan worden volgt op het idee dat feministen bh-verbrandende lesbische mannenhaters met okselhaar zijn... dan lijkt het mij niet zo vreemd dat ik voor die verklaring ga.

neen, dat is niet één manier om het te lezen, dat is DE manier om het te lezen.
Als ik zeg dat ik wit mooi vindt, moet een ander niet lezen dat ik zwart lelijk vind, want dat staat er niet.

Uit uw uitleg maak ik er dan op uit dat jij vindt dat feministen per definitie lelijk zijn als ze BH's verbranden, okselhaar hebben en lesbische mannenhaatsters zijn. Zeker omdat jij direct dat beeld krijgt als iemand gewoon enkele eigenschappen beschrijft.

Gatsby

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Voor de rest is het simpel om als feministe te roepen dat vrouwen hetzelfde behandeld moeten worden dan mannen, maar zoals de reactie boven u zegt, maakt iedere vrouw soms ook gewoon misbruik van de positieve kanten aan het vrouw-zijn.

In andere landen zou ik echter hopen op een grote golf van feminisme (en ik denk hierbij vooral aan moslimlanden en Afrikaanse landen), want daar is de positie van de vrouw gewoon belachelijk laag.

Het is ook simpel om te zeggen dat het in andere landen erger gesteld is dan bij ons. Het is niet omdat het erger of gruwelijker is ergens anders dat dat betekent dat wat hier gebeurt minder van tel is.
Ik geef je gelijk dat er vrouwen zijn die 'misbruik' maken van hun uiterlijke kenmerken maar als je nadenkt wat aan de basis zou kunnen liggen van zo'n gedrag, zou je het niet als een middel gebruiken om je generaliserende mening te verkondigen. Niemand zal hier je mening proberen te doen veranderen, you already made your mind up, maar alsjeblieft, gebruik geen drogargumenten als 'in moslimlanden zijn vrouwen slechter af en daar hebben ze feminisme meer nodig dan hier'.

http://religion317.files.wordpress.com/2012/03/cartoon.jpeg

Tweak37

Legacy Member
Remi zei:
neen, dat is niet één manier om het te lezen, dat is DE manier om het te lezen.
Als ik zeg dat ik wit mooi vindt, moet een ander niet lezen dat ik zwart lelijk vind, want dat staat er niet.

Want enkel de letterlijke betekenis telt? "Ik vind wit mooi" kan, afhankelijk van de context, perfect impliceren dat je zwart lelijk vindt.

Remi

Legacy Member
Tweak37 zei:
Want enkel de letterlijke betekenis telt? "Ik vind wit mooi" kan, afhankelijk van de context, perfect impliceren dat je zwart lelijk vindt.

Dan mag jij eens een context aanhalen waarin dat zo zou zijn, zonder dat er over zwart gerept wordt :)

Alexat

Legacy Member
Recensies van parken en andere recreatiemogelijkheden in Pyongyang, Noord-Korea‎ op Google maps.. :lol:

Xirtanneke

Legacy Member
Gatsby zei:
Het is ook simpel om te zeggen dat het in andere landen erger gesteld is dan bij ons. Het is niet omdat het erger of gruwelijker is ergens anders dat dat betekent dat wat hier gebeurt minder van tel is.
Ik geef je gelijk dat er vrouwen zijn die 'misbruik' maken van hun uiterlijke kenmerken maar als je nadenkt wat aan de basis zou kunnen liggen van zo'n gedrag, zou je het niet als een middel gebruiken om je generaliserende mening te verkondigen. Niemand zal hier je mening proberen te doen veranderen, you already made your mind up, maar alsjeblieft, gebruik geen drogargumenten als 'in moslimlanden zijn vrouwen slechter af en daar hebben ze feminisme meer nodig dan hier'.

http://religion317.files.wordpress.com/2012/03/cartoon.jpeg

Waarom is dat volgens u een drogargument? In vele landen zijn vrouwen slechter af en hebben ze het feminisme ook meer nodig dan hier. Het is inderdaad erger en gruwelijker => er moet dringend iets aan gebeuren!

Michster

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Ik steek de rest ook in een hokje! Jongeren hebben geen respect, oude mensen zijn ofwel leuk ofwel zaag-mensen, lelijke mensen zijn leuk om mee te lachen, mooie mensen zijn oppervlakkig, lesbische mensen zijn ofwel lekker ofwel manswijven, allochtone mensen zijn bruin en bombardementen waiting to happen...

Spreek ik mezelf dan tegen? Ik ben gewoon oppervlakkig en voor de rest heb ik mijn eigen mening wanneer ik mensen leer kennen, thank you very much!

Heerlijk als een vrouw dat openlijk durft toegeven. :cool:


(Nee, echt. )

Gatsby

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Waarom is dat volgens u een drogargument? In vele landen zijn vrouwen slechter af en hebben ze het feminisme ook meer nodig dan hier. Het is inderdaad erger en gruwelijker => er moet dringend iets aan gebeuren!

Het is een drogargument want met je vergelijking probeer je goed te praten waarom je denkt dat wij minder hard feminisme nodig hebben. Volgens jou is het erger gesteld met de behandeling van vrouwen in moslimlanden en Afrikaanse landen ergo het is daar erger en gruwelijker ergo zij hebben feminisme harder nodig. Nee, zo eenvoudig is het gewoon niet. Het is niet omdat je bij ons aan de oppervlakte het gevoel hebt dat we al heel wat verwezenlijkt hebben dat we nu moeten slabakken omdat we 'blij moeten zijn met wat we al hebben bereikt'.

Michster

Legacy Member
Ludwig Van zei:
Hebt ge soms een boon voor oppervlakkige vrouwen?

Iedereen is oppervlakkig. Er is enkel onderscheid tussen degene met de metaforische ballen(bollen?) om het regelmatig toe te geven en degenen die het onzeker willen verbergen. :p




(6/10, would bang. :unsure: )

Xirtanneke

Legacy Member
Gatsby zei:
Het is een drogargument want met je vergelijking probeer je goed te praten waarom je denkt dat wij minder hard feminisme nodig hebben. Volgens jou is het erger gesteld met de behandeling van vrouwen in moslimlanden en Afrikaanse landen ergo het is daar erger en gruwelijker ergo zij hebben feminisme harder nodig. Nee, zo eenvoudig is het gewoon niet. Het is niet omdat je bij ons aan de oppervlakte het gevoel hebt dat we al heel wat verwezenlijkt hebben dat we nu moeten slabakken omdat we 'blij moeten zijn met wat we al hebben bereikt'.

Het is niet volgens mij erger en gruwelijker, het is gewoon objectief gezien erger en gruwelijker. In sommige gevallen gewoon flagrante schendingen van mensenrechten, rechten van het kind etc... => daar moet iets aan gebeuren!

Ik heb ook uitgelegd wat ik positief en negatief vind aan feminisme en wat ik vind dat er nog moet gebeuren, gelijke verloning voor gelijke taken. That's about it.

Xirtanneke

Legacy Member
Michster zei:
Iedereen is oppervlakkig. Er is enkel onderscheid tussen degene met de metaforische ballen(bollen?) om het regelmatig toe te geven en degenen die het onzeker willen verbergen. :p




(6/10, would bang. :unsure: )

:woohoo: Ge hebt trouwens volledig gelijk, iedereen is oppervlakkig. Anders zouden sollicitatiegesprekken telefonisch of schriftelijk gebeuren, zouden er geen foto's op datingsites te vinden zijn, zou Hilde Claes geen burgemeester zijn etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan