Archief - Je glimlach van vandaag - deel 29

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kay-gell

Legacy Member
dJeez zei:
Dan heb je de vraag toch niet goed gelezen lijkt mij. Het ging mij niet over wie ons het best kan vertegenwoordigen (daar lijkt het antwoord mij ook nogal voor de hand liggend, maar soit), het ging mij over hun taalvaardigheid. Aanvulling in mijn edit hierboven.

kay-gell zei:
En het is niet omdat de ene minder slecht is dan de andere dat het ineens goed is.

Myllan

Legacy Member
De goede man was gewoon zenuwachtig.Hoe zou je zelf zijn op zo'n moment?Ik heb spreekbeurten vroeger altijd heel eng gevonden en dat was "maar" voor een klas.
Het is niet omdat je koninklijk bloed door je aders hebt stromen dat je daarom geen spelfouten oid mag maken of dat je geen andere fouten mag maken.
Een koning is nog altijd een mens en geen robot of computer.

SwagYolo

Legacy Member
Tesliem zei:
De goede man was gewoon zenuwachtig.Hoe zou je zelf zijn op zo'n moment?Ik heb spreekbeurten vroeger altijd heel eng gevonden en dat was "maar" voor een klas.
Het is niet omdat je koninklijk bloed door je aders hebt stromen dat je daarom geen spelfouten oid mag maken of dat je geen andere fouten mag maken.
Een koning is nog altijd een mens en geen robot of computer.


Da zou nog eens wa zijn ..ne robot als koning !

kay-gell

Legacy Member
Tesliem zei:
De goede man was gewoon zenuwachtig.Hoe zou je zelf zijn op zo'n moment?Ik heb spreekbeurten vroeger altijd heel eng gevonden en dat was "maar" voor een klas.
Het is niet omdat je koninklijk bloed door je aders hebt stromen dat je daarom geen spelfouten oid mag maken of dat je geen andere fouten mag maken.
Een koning is nog altijd een mens en geen robot of computer.

Ja, u 50 jaar voorbereiden en dan nog geen 5 zinnen kunnen aflezen omdat ge zenuwachtig zijt.
Ik kijk al uit naar zijn gesprekken met de wereldleiders waarbij ons land vertegenwoordigt!

Myllan

Legacy Member
shiche zei:
Da zou nog eens wa zijn ..ne robot als koning !

Zijn manier van zwaaien lijken toch echt wel voorgeprogrammeerd.:lol:
Ik ben geen super grote fan van het koningshuis maar zo blijven hameren of die mensen afzeiken wegens een spelfout of verkeerde uitspraak dat wellicht te wijten is aan een stevige portie zenuwen etc,is naar mening een brug te ver.
Het feit dat ze teveel geld (dotatie) krijgen voor het weinige dat ze doen steekt me meer tegen.:sop:

Recipe4hate

Legacy Member
kay-gell zei:
Ja, u 50 jaar voorbereiden en dan nog geen 5 zinnen kunnen aflezen omdat ge zenuwachtig zijt.
Ik kijk al uit naar zijn gesprekken met de wereldleiders waarbij ons land vertegenwoordigt!

Want dat doet de koning...
En 't is niet omdat gij een koninklijke opleiding hebt gehad, dat ge perfect nederlands moet kunnen?
Zijn uitspraak was zeker goed! Gij kunt ook misschien ook geen perfect Frans of perfect Engels.

kay-gell

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Want dat doet de koning...
En 't is niet omdat gij een koninklijke opleiding hebt gehad, dat ge perfect nederlands moet kunnen?
Zijn uitspraak was zeker goed! Gij kunt ook misschien ook geen perfect Frans of perfect Engels.

Ik vertegenwoordig het land dan ook niet he.

En ja op het eerste gedeelte, dat doet een koning:
http://www.rtlnieuws.nl/sites/defau...dh2qLpP2d7Ha3LArZKmznMk2Wmd7s8gFqmUnLOeFk6HxE
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyvrtdh2qLpP2d7Ha3LArZKmznMk2Wmd7s8gFqmUnLOeFk6HxE

Myllan

Legacy Member
kay-gell zei:
Ja, u 50 jaar voorbereiden en dan nog geen 5 zinnen kunnen aflezen omdat ge zenuwachtig zijt.
Ik kijk al uit naar zijn gesprekken met de wereldleiders waarbij ons land vertegenwoordigt!

Je mag jezelf nog 100 jaar voorbereiden,fouten zijn er om gemaakt te worden en voor sommige uitdagingen/stappen in je kun je nooit goed genoeg voorbereid zijn.
Met welke wereldleiders,buiten Willem-Alexander van Nederland, moet hij dan in het nederlands gaan communiceren?
Hij spreekt vloeiend frans en zijn engels zal niet beter of slechter zijn dan alle andere wereldleiders want geloof het of niet,ook zij zullen af en toe over hun eigen tong vallen en fouten maken.Geen enkele wereldleider spreekt en 100% goed engels EN 100% goed frans.
Ik denk dat die andere wereldleiders vooral geïnteresseerd zijn in wat hij te zeggen heeft en niet hoe hij het doet of hoeveel fouten hij maakt.

Timmeke

Legacy Member
Tesliem zei:
Je mag jezelf nog 100 jaar voorbereiden,fouten zijn er om gemaakt te worden en voor sommige uitdagingen/stappen in je kun je nooit goed genoeg voorbereid zijn.
Met welke wereldleiders,buiten Willem-Alexander van Nederland, moet hij dan in het nederlands gaan communiceren?
Hij spreekt vloeiend frans en zijn engels zal niet beter of slechter zijn dan alle andere wereldleiders want geloof het of niet,ook zij zullen af en toe over hun eigen tong vallen en fouten maken.Geen enkele wereldleider spreekt en 100% goed engels EN 100% goed frans.
Ik denk dat die andere wereldleiders vooral geïnteresseerd zijn in wat hij te zeggen heeft en niet hoe hij het doet of hoeveel fouten hij maakt.

Denkt gij nu echt dat die wereldleiders geïnteresseerd zijn in wat de flupper te zeggen heeft?
Die heeft maar een ceremoniële functie... maar meer ook niet.
Het is achteraf door de "echte" zakenmannen en ministers/afgevaardigden etc dat er effectief deals worden gemaakt en dat men luistert.

Myllan

Legacy Member
Timmeke zei:
Denkt gij nu echt dat die wereldleiders geïnteresseerd zijn in wat de flupper te zeggen heeft?
Die heeft maar een ceremoniële functie... maar meer ook niet.
Het is achteraf door de "echte" zakenmannen en ministers/afgevaardigden etc dat er effectief deals worden gemaakt en dat men luistert.

Dat is bij de meeste wereldleiders zo.

Timmeke

Legacy Member
Tesliem zei:
Dat is bij de meeste wereldleiders zo.

Denkt dan maar anders......

Alle landen zonder koningshuis vb. en diegene die wel een koning hebben => zitten er nog veel bij waar die meer in de pap te brokken hebben dan onze flupper... Om nog maar te zwijgen over totalitaire regimes:pMaarja, dat is natuurlijk weer iets anders:p

(belgie is een van de weinige landen waar de koning zo goed als niks te zeggen heeft en quasi puur ceremoniële functies heeft)

Timmeke

Legacy Member
jampers: prive zoo met wilde dieren in, is een sm kot geworden. In de kooien zitten geen dieren meer, amar slaven :p haha

kay-gell

Legacy Member
Tesliem zei:
Je mag jezelf nog 100 jaar voorbereiden,fouten zijn er om gemaakt te worden en voor sommige uitdagingen/stappen in je kun je nooit goed genoeg voorbereid zijn.
Met welke wereldleiders,buiten Willem-Alexander van Nederland, moet hij dan in het nederlands gaan communiceren?
Hij spreekt vloeiend frans en zijn engels zal niet beter of slechter zijn dan alle andere wereldleiders want geloof het of niet,ook zij zullen af en toe over hun eigen tong vallen en fouten maken.Geen enkele wereldleider spreekt en 100% goed engels EN 100% goed frans.
Ik denk dat die andere wereldleiders vooral geïnteresseerd zijn in wat hij te zeggen heeft en niet hoe hij het doet of hoeveel fouten hij maakt.

Het gaat niet enkel over de taal, het is ook nog dat em blijkbaar zijn zenuwen niet onder controle kan houden. Vandaar mijn reactie.

Nog meer redenen om heel dat gedoe af te schaffen. Nu gaat dat gewoon over van vader/moeder op kind, als dat kind dan totaal onbekwaam is dan zitten we er wel mooi mee opgescheept.

Geef die 28 miljoen euro die dat spel kost maar aan een iets nuttiger doel.

Zubrowka

Legacy Member
Daarnet twee uur gaan lopen, de helft in het licht, de helft in het donker. Dik de moeite, met mijn hoofdlampke door het bos lopen. Ge ziet de beesten direct zitten. :cool:

Tyfius

Legacy Member
Timmeke zei:
Denkt dan maar anders......

Alle landen zonder koningshuis vb. en diegene die wel een koning hebben => zitten er nog veel bij waar die meer in de pap te brokken hebben dan onze flupper... Om nog maar te zwijgen over totalitaire regimes:pMaarja, dat is natuurlijk weer iets anders:p

(belgie is een van de weinige landen waar de koning zo goed als niks te zeggen heeft en quasi puur ceremoniële functies heeft)

Het verschil met de meeste andere landen waar er een monarchie bestaat is dat de monarchie eigendom is van het land. Bijvoorbeeld, Willem is koning van Nederland, terwijl Filip de koning der Belgen is. En dat is een heel groot verschil. Hier was de monarchie al bij de invoering vrij ceremonieel.

Ik ben niet noodzakelijk voor het afschaffen van de monarchie, maar wel in het beperken. Het alternatief is een president. Dan kunnen we iets doen zoals in Italië, waar die eigenlijk ook weinig te zeggen heeft, of het is een opwaardering van de premier. MAAR, als je een president invoert, dan gaat die ongeveer dezelfde financiële middelen krijgen als de koning nu en je gaat die later ook moeten onderhouden. Een republiek is dus niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Ik vond daarnaast dat hij het goed gedaan heeft. Ik ben er vrij zeker van dat hij beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde forum gebruiker die er nu over klaagt zijn Frans. En kom nu niet af met "dat telt niet", dat telt wel. Het is zijn 2de taal. En als er iemand denkt over de andere wereldleiders. Die zitten allemaal met een tolk ze. Als Merkel en Sarkozy met elkaar spreken is dat niet in het Duits of het Frans hoor. Elk zijn eigen taal met een tolk. Zo worden er geen fouten gemaakt, gaat het vlotter en is iedereen zekerder. Die spreken ook geen andere taal. Onze monarchie kan zich tenminste uitdrukken in (tenminste) 4 talen. Dat is meer dan je van andere kan verwachten.

Alsook de zenuwen. Ik zou graag een bruidegom ontmoeten die absoluut geen zenuwen heeft wanneer hij voor het altaar staat. Dit is zoveel keer groter. Als hij hier een fout maakt dan gaat het de wereld rond. Filip is daarnaast gewoon niet zo vlot. Punt. Hij kan daar ook weinig aan doen. Deal with it.

De eersten die echt goed Nederlands zullen spreken zijn zijn kinderen. Ze beseffen maar al te goed dat dit heel belangrijk is, ten opzichte van 40 jaar geleden toen Filip naar school ging.

Om even die handelsmissies aan te halen: natuurlijk doet Filip daar weinig. Die akkoorden worden allemaal achter de schermen gesloten hoor. Soms maanden, jaren nadien. Maar als je ergens komt met een monarch gaan er 101 deuren open. En dat maakt het verschil. Mochten die handelsmissies geen voordelen bieden dan gaan ze die niet meer doen hoor.

Timmeke

Legacy Member
Tyfius zei:
Het verschil met de meeste andere landen waar er een monarchie bestaat is dat de monarchie eigendom is van het land. Bijvoorbeeld, Willem is koning van Nederland, terwijl Filip de koning der Belgen is. En dat is een heel groot verschil. Hier was de monarchie al bij de invoering vrij ceremonieel.

Ik ben niet noodzakelijk voor het afschaffen van de monarchie, maar wel in het beperken. Het alternatief is een president. Dan kunnen we iets doen zoals in Italië, waar die eigenlijk ook weinig te zeggen heeft, of het is een opwaardering van de premier. MAAR, als je een president invoert, dan gaat die ongeveer dezelfde financiële middelen krijgen als de koning nu en je gaat die later ook moeten onderhouden. Een republiek is dus niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Ik vond daarnaast dat hij het goed gedaan heeft. Ik ben er vrij zeker van dat hij beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde forum gebruiker die er over klaagt zijn Frans. En kom nu niet af met "dat telt niet", dat telt wel. Het is zijn 2de taal. Alsook de zenuwen. Ik zou graag een bruidegom ontmoeten die absoluut geen zenuwen heeft wanneer hij voor het altaar staat. Dit is zoveel keer groter. Als hij hier een fout maakt dan gaat het de wereld rond. Filip is daarnaast gewoon niet zo vlot. Punt. Hij kan daar ook weinig aan doen. Deal with it.

De eersten die echt goed Nederlands zullen spreken zijn zijn kinderen. Ze beseffen maar al te goed dat dit heel belangrijk is.
Ik snap uw punt niet goed:p
Ik had het over het feit dat hij een quasi pure ceremoniële rol had...:p
Al wat je hier zegt, ben ik akkoord mee.

Tyfius

Legacy Member
Timmeke zei:
Ik snap uw punt niet goed:p
Ik had het over het feit dat hij een quasi pure ceremoniële rol had...:p
Al wat je hier zegt, ben ik akkoord mee.
Het was enkel ter bevestiging.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan