Archief - Je glimlach van vandaag - deel 29

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyfius

Legacy Member
Poekie95 zei:
Leuke ontkrachting van het stereotiep beeld :). Ziet ge hier idd niet zoveel (mss omdat ze het ook meer verbergen). In de USA ziet ge echter wel nog regelmatig dat er vrouwen van middelbare of oudere leeftijd met geek-stuff bezig zijn en daarin even goed zijn als hun mannelijke/jongere tegenhangers.

[youtube]IZxG3LQyrO0[/youtube]

Swindels

Legacy Member
Bubble zei:
GSM verkopen via 2dehands, na wat heen en weer gemail is een koper uit mijn gemeente er gisteren voor langs geweest.

In de mails had de koper het over custom roms flashen en dat deze voor de zus zou zijn omdat die nu een low budget spulleke had en een beetje jaloers was enzo. "Je weet hoe dat gaat"

Een gebruinde vrouw van middelbare leeftijd mét groene mascara aan de voordeur had ik niet verwacht, moet ik zeggen. :)

Maar ze kende er wel wat van en kon uit de losse pols de *#*# samsungcodes intypen, zat een hele tijd op XDA en had een sd kaartje voor haar backups,...

Zo zie je maar dat er soms een Brigitte verscholen zit achter één of andere nick.

Was ze blond en kwam ze per toeval van Gentbrugge?

JPV

Legacy Member
Dit is wel leuk (ooit al gelezen, maar vergeten):

Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

Cognition and Brain Sciences Unit | People

Général Zantas

Legacy Member
Het afgetrapt op mijn kutjob, wat een bevrijdend gevoel. Had wel nog een interim-contract tot de vrijdag maar #care.

yoloooooooo!

Ploegbaas wou me nog tegenhouden van "jamaja, da ga ni zomaar he!!", ai, precies wel...

JPV

Legacy Member
tot je de factuur voor 3 dagen verbrekingsvergoeding krijgt gepresenteerd...

Général Zantas

Legacy Member
JPV zei:
tot je de factuur voor 3 dagen verbrekingsvergoeding krijgt gepresenteerd...

Altijd zo negatief ingesteld jij, alsof dat zo hoog gaat liggen. 't is maar voor 2 en een halve dag!

JPV

Legacy Member
Général Zantas zei:
Altijd zo negatief ingesteld jij, alsof dat zo hoog gaat liggen. 't is maar voor 2 en een halve dag!

Tjah, als het interimkantoor slim is, betalen ze gewoon je niet uit voor gisteren en eergisteren :). Geen probleem als je dat niet erg vindt, maar ik heb hier genoeg mensen die plots weglopen van hun werk en dan het vreemd vinden dat ze niet uitbetaald worden.

Belgianbonzai

Legacy Member
Tyfius zei:
[youtube]IZxG3LQyrO0[/youtube]

:lol:

in related hits nog een hele reeks van haar computer"tips" tegengekomen, de ene al meer verkeerd dan de ander.

Général Zantas

Legacy Member
JPV zei:
Tjah, als het interimkantoor slim is, betalen ze gewoon je niet uit voor gisteren en eergisteren :). Geen probleem als je dat niet erg vindt, maar ik heb hier genoeg mensen die plots weglopen van hun werk en dan het vreemd vinden dat ze niet uitbetaald worden.

Dat vind ik nu eerlijk gezegd niet erg, en het is evenmin zo dat ik in geldnood zit. Contract voor deze week is trouwens ook door mezelf nog niet ondertekend, al weet ik niet of dat wettelijk gezien een verschil uitmaakt (iets van "opdagen is mondeling akkoord gaan" misschien).

Vind het enerzijds wel een beetje jammer dat ik aan contractbreuk doe, heb ik nooit eerder gedaan, maar ik was de job gewoon echt strontbeu. Normaal gezien kan ik me wel optrekken aan leuke collega's, of eventueel goede muziek op de achtergrond, maar de leuke collega's waren op vakantie en als ik nog één keer Milk Inc hoorde met hun Child of Mine-verkrachting, had ik waarschijnlijk onder een voorbijrijdende heftruck gesprongen...

Général Zantas

Legacy Member
JPV zei:
Nu alleen maar hopen voor je dat je nog geen 4 weken in dienst was...

Wat als ik wel reeds 4 weken in dienst was? Wat had dat voor extra nadelen opgeleverd?

Ik was aan mijn 4e week bezig, dus heb er exact 3,5 week gewerkt.

JPV

Legacy Member
Problemen om werkloosheidsuitkeringen te kunnen krijgen, tiens. En afhankelijk van hoe ze het gaan invullen, ga je wél vier weken onder contract staan.

Général Zantas

Legacy Member
JPV zei:
Problemen om werkloosheidsuitkeringen te kunnen krijgen, tiens. En afhankelijk van hoe ze het gaan invullen, ga je wél vier weken onder contract staan.

Ik kom net terug uit Ierland en heb hier maar 4,5 weken gewerkt tot nu toe, ik heb nog geen recht op dop geloof ik. Ik meende ergens opgevangen te hebben dat ik 60 dagen moet werken eer ik terug kan doppen.
Nu, ik had zelfs nog niet gedacht aan doppen. Ik neem maandag 4 weken vakantie en als ik terugkom, ga ik op zoek naar werk in het buitenland. Misschien in september dat ik nog een paar weken interimwerk hier doe, maar dat hangt af van hoe snel ik werk in het buitenland kan vinden.

JPV

Legacy Member
Je moet maar 1 dag gewerkt hebben om, indien je ontslagen/einde contract bent in Ierland, terug werkloosheidsuitkeringen te krijgen (zolang je daar maar de sociale zekerheid (incl. wlh, maar da's het geval daar denk ik) betaalde).

Door je zet van vandaag loop je dus mogelijks meer dan 1 maand uitkeringen kwijt. Want ook in je verlof had je recht op WLH (als je alles juist uitvoerde).

Of hoe je geld wegsmijt aan de lopende band...

Général Zantas

Legacy Member
JPV zei:
Je moet maar 1 dag gewerkt hebben om, indien je ontslagen/einde contract bent in Ierland, terug werkloosheidsuitkeringen te krijgen (zolang je daar maar de sociale zekerheid (incl. wlh, maar da's het geval daar denk ik) betaalde).

Door je zet van vandaag loop je dus mogelijks meer dan 1 maand uitkeringen kwijt. Want ook in je verlof had je recht op WLH (als je alles juist uitvoerde).

Of hoe je geld wegsmijt aan de lopende band...

1) Ik ben zelf gestopt in Ierland (ditmaal wel mijn opzeg compleet gedaan)
2) Op de HvW hebben ze mij datzelfde verteld, dat ik recht heb op uitkeringen als ik gewerkt heb in Ierland, maar daarvoor moet ik een formulier bij de Ierse belastingsdienst aanvragen en dat duurt (gemiddeld, volgens de loketdame) 8 weken.
3) geld, schmeld. Zoals eerder vermeld, ik lig niet wakker van geld. En zeker niet van maar een paar honderd euro (ik woon terug bij de ouders waar mijn domicilie is, dus zou mijn uitkering nooit meer dan 4-500 € bedragen). Waarom zou ik trouwens dopgeld vragen als ik op verlof ben, dat ruikt naar "profiteren" en daar houd ik niet zo van (toch niet op dit vlak :)).

Hopelijk bezorg ik je geen hartaanval als ik je vertel dat ik nog steeds mijn belastingbrief van 2012 nog niet heb ingevuld, waardoor ik dus mogelijks 1.500€ heb weggesmeten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan