Timmeke zei:
Vindt ge het dan niet hypocriet dat hem daardoor niet meer als vertegenwoordiger mag werken?
Ik zie trouwens niet in wat er mis is met iets voor het geld te doen...
ALs ge zo gaat redeneren gaat ge er nog veel moeten vies bekijken.
Dit.
Op zich is er zo open mogelijk voor uitkomen en het zo hard mogelijk opblazen het enige wat hij kon doen.
Als zijn toekomstige werkgever het moest ontdekken door wat creatief googlen, had hij er sowieso aangehangen. Laat staan als het gelekt zou zijn, want hoge bomen vangen veel wind natuurlijk. Niet dat hij een oppermachtig figuur was, maar zijn naam viel nogal regelmatig in de media. Ik zit ocharme twee maandjes in de journalistiek en ik kende hem alleszins al.
Door het bekend te maken, gaat hij echter wel een polariserend publiek van voor- en tegenstanders creëren natuurlijk. Hij kan dan best zoveel mogelijk mensen voor zich proberen te winnen door er een heel melodramatisch verhaal rond te spinnen zoals hij dat nu doet. Hij doet het zogezegd niet voor het geld, maar voor iets bij te leren over de menselijke aard, om zijn eenzame klanten te doorgronden, blablabla. Hij doet zich, om het heel cru uit te drukken, voor als de manhoerversie van Moeder Theresa

unsure

om zoveel mogelijk sympathie te winnen. Hij heeft immers niks te verliezen: het geld heeft hij toch maar gehad en zal hij ook blijven krijgen. Die media-aandacht is immers fantastische reclame voor zijn business als gigolo.
Als hij er discreet zou willen uitstappen, riskeerde hij veel te veel naar de toekomst toe. Nu liggen alle kaarten op tafel en heeft hij alles in een klap zo hard uitgemolken als hij kon. Daar moet ge mijns inziens qua karakter een "grote eter" voor zijn, zoals we dat hier zeggen, maar ik zou het erg vinden als iemand niet de kans zou krijgen om iets te bereiken zonder daarvoor zijn eigenheid te moeten wegsteken.
Vooral enorm dikke pluim voor VSK, die onmiddellijk gezegd hebben dat dat geheel zijn privé is en hen niet aangaat. Hij heeft zijn werk als voorzitter goed gedaan volgens hen, en daar draait het uiteindelijk om.
I say good on him.