Archief - Je glimlach van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SHIGSY

Legacy Member
Pink Floyd: Division Bell-album. Just awesome!

Om dan terug op de radio te zetten en "faggotfairies" te moeten aanhoren. Sigh... Genreradiozenders verdorie, wanneer eindelijk in België...

Gentille

Legacy Member
freakykiller zei:
Ja maar het gaat over discussiëren, niet ruzie maken

Over kleuren of smaken valt niet te discussiëren of het valt niet te betwisten, te wedijveren enz. Veel verschil maakt het niet hoor. Het wordt wel degelijke beiden gebruikt in de Franse taal.

freakykiller

Legacy Member
gentille zei:
Over kleuren of smaken valt niet te discussiëren of het valt niet te betwisten, te wedijveren enz. Veel verschil maakt het niet hoor. Het wordt wel degelijke beiden gebruikt in de Franse taal.

Tututu excuses :naughty:

freakykiller

Legacy Member
gentille zei:
Excuses voor iets wat correct is? :crazy:

Disputer wordt gewoon gebruik om aan te duiden dat het een ruzie is, betwisten vind ik maar een flauw synoniem :tongue:

Gentille

Legacy Member
bludgeoned zei:
+


= :wtf:

Er staan maar 4 andere fouten in. Niet slecht!
Heb ze speciaal aangeduid, "gout" mag je zelfs 2 maal corrigeren.

Daar gaat de discussie helemaal niet om maar aangezien je er toch om vraagt

des coûts et des couleurs on ne dispute pas
freakykiller zei:
Disputer wordt gewoon gebruik om aan te duiden dat het een ruzie is, betwisten vind ik maar een flauw synoniem :tongue:

Disputer = betwisten. Sla er maar een woordenboek op na.

En hier het bewijs dat het allebei wordt gebruikt: http://www.expressio.fr/expressions/des-gouts-et-des-couleurs-on-ne-dispute-discute-pas.php

Mijne Franse schrijftaal trekt op geen reet maar dat is nu toch iets waar ik redelijk zeker van ben. Van goûts of coûts ben ik ook niet zeker

bludgeoned

Legacy Member
gentille zei:
Daar gaat de discussie helemaal niet om maar aangezien je er toch om vraagt

des coûts et des couleurs on ne dispute pas
had toch gezegd dat er twee fouten bij "gout" waren.
Laatste poging.

Edit: coût= kosten

Gentille

Legacy Member
bludgeoned zei:
had toch gezegd dat er twee fouten bij "gout" waren.
Laatste poging.

Zie hierboven. Ik weet niet of het goûts of coûts is :unsure:. Ik vermoed nu wel goûts :p

Frans spreken en verstaan, ja
Schrijven, nee :)

Ik kan nog geen Nederlands schrijven zonder fouten, laat staat Frans :p

bludgeoned

Legacy Member
gentille zei:
Zie hierboven. Ik weet niet of het goûts of coûts is :unsure:. Ik vermoed nu wel goûts :p

Frans spreken en verstaan, ja
Schrijven, nee :)

Ik kan nog geen Nederlands schrijven zonder fouten, laat staat Frans :p
Inderdaad :)
Ot: De belachelijk goedkope kaartjes voor de opera in Budapest die ik zopas besteld heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan