Archief - Kerstmis, Oudejaar: wat ga jij vragen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Real

Legacy Member
dakantochnie zei:
En wie heeft je rijlessen betaald? Jij toch zelf niet zeker? ;)
Geen theorielessen gevolgd, en 4u (niet verplichte) praktijk, en overal er van de eerste keer door. Dus dat was "peanuts". ;)

Dakantochnie

Legacy Member
Real zei:
Geen theorielessen gevolgd, en 4u (niet verplichte) praktijk, en overal er van de eerste keer door. Dus dat was "peanuts". ;)
Er moet toch _een_ manier zijn waarop je je ouders veel geld gekost hebt? :p

Pol

Legacy Member
amai, ik trek hier soms ogen hoor
mensen die zoveel krijgen etc.

Ik heb vorig jaar voor kerst & nieuw een sjaal gekregen (€5) ofzo... en weet je wa, ik was er nog content mee ook want ik had ene nodig.
En voor de rest... nxke

En nee wij zijn nie ocmw arm ofzo, wij hebben het ook nie heel breed. Ik vind dat die rush naar cadeautjes de kerstsfeer danig verpest.

Dakantochnie

Legacy Member
Poltje zei:
En nee wij zijn nie ocmw arm ofzo, wij hebben het ook nie heel breed. Ik vind dat die rush naar cadeautjes de kerstsfeer danig verpest.
Daarom ook dat er bij ons nooit grote cadeau's gegeven worden.
Dat geld dat we krijgen gaat allemaal op een spaarrekening en daar wordt niet aangekomen alvorens het echt nodig is (om een auto te kopen of zo).

SecondAccount

Legacy Member
Ik krijg niks speciaal, zo me kerstmis kome we me 20 mense same ofzo en dan koopt ieder iets vo 5-10€ en die worde random gegeven , is altij nog fijn zo :)
nieuwjaar: niks, wrm? wa is er nu zo speciaal aan die dag da ge daar fkes 600€ krijgt -_- , nen dag als een ander vink enja kga wel na 'nieuwjaarsfuiven' ma of ge da nu zo noemt of iet gans anders, het blijft toch hetzelfde ze...

@dakantochnie: rijbewijs: kneem de goekoopste versie en die zullen mijn ouders betalen , moest ik zeggen datk da in 2 maand wil (of ist 3) dan zoude zij daar ook geen probleem van maken ma pff das lijk bedelen achter geld (jah tzijn u ouders ma dan nog..)

Quilombo

Legacy Member
hd van 320 gb
icy box
lege dvd'kes


gewoon hetgeen ik onder t jaar wou kopen heb k uitgesteld zodat 'k het zelf nie moet betalen :lol: weet anders toch nooit wat vragen. als mensen zo idioot zijn om zoveel geld te verspillen aan cadeaus kan ik er maar beter van profiteren.

Babs

Legacy Member
Met kerstmis doen wij in de familie geen kadootjes meer.
Ik ben daar de jongste (19 jaar) en soms is het moeilijk te weten ook wat iedereen wil. Met kerstmis is het dan ook meer om samen te zijn en es goe te lachen met de dingen die dit jaar allemaal gebeurd zijn.

Voor mijn vriend ofzo koop ik dan mss wel iets, of maak ik mss zelf iets, maar dat zou meer symbolische waarde hebben.

Voor nieuwjaar, jah... Dan ben ik en mijn zus altijd een beke verwend (feitlijk altijd :x )
Tis zowat een spaarpotje aanleggen voor de rest van het jaar indien we dure aankopen zouden maken. En natuurlijk een groot stuk opzij voor langere termijn en nog duurdere aankopen (auto, huis, ...)

Maarja, dit jaar is het zowat anders, er is veel gebeurd en veranderd.
Vorig jaar rond nieuwjaar is mijn pepe overleden, en daar zal ik zeker nog bij stilstaan.
Ook de eerste keer dat ik nieuwjaar en kerstmis samen met iemand kan delen die ik graag zie, en dat betekent voor mij heel veel :)

TheCrow7

Legacy Member
Wij geven elkaar een kleinigheidje van rond de €50, zonder dat iemand weet wie voor wie koopt.

Grote cadeaus / dure dingen zijn taboe. Niet omwille van niet kunnen maar gewoon omdat je die dingen beter voor jezelf koopt.

ironhorn

Legacy Member
wat ik wil: liefde, geluk, geld

wat ik waarschijnlijk krijg: geld, een axe-pakket onder de kerstboom, een groene lazer (indien niet te duur voor broer)

SecondAccount

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Wij geven elkaar een kleinigheidje van rond de €50, zonder dat iemand weet wie voor wie koopt.

Grote cadeaus / dure dingen zijn taboe. Niet omwille van niet kunnen maar gewoon omdat je die dingen beter voor jezelf koopt.

mja kleinigheidjes noemt gij da :p

Flipkikker

Legacy Member
ik vraag nix, ik krijg mss een kleinigheidje ofzo van men ouders, maar kdenk datk zelfs niet bij hen/familie zal zijn op nieuwjaar...

sink

Legacy Member
hier wordt er niet echt iets gekocht (t'is hier alleen ik, ma & pa thuis), m'n pa werkt in ploegensysteem bijna altijd op kerstmis & nieuwjaar (verdiend dik 3x zoveel als normaal, dus daarvoor gaat em niet thuisblijven :p )
en dan gaan m'n ma & ik meestal elk ergens anders naartoe..
voor nieuwjaar koop ik wel een kleinigheid voor m'n meter & peter, en dan krijg ik van beide 50€ of zo, ook nog 50€ van m'n ouders en als ze goesting heeft krijg ik mss 20€ van m'n tante :)

kzou trouwens nie weten wat ik zou moeten vragen..
er is altijd wel iets wat er velen zouden willen, maar t'is nie te koop.. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan