Archief - Kerstmis, Oudejaar: wat ga jij vragen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
Medaphoar zei:
vrede op aarde voor iedereen
da's ook een optie.. :)

maar kdenk trouwens dat ik met dat geld wa ga sparen voor een paar veranderingskes aan m'n auto

DGEN

Legacy Member
mij maakt het niet uit eigenlijk...ik wil eens weer een witte kerst :woohoo:
oudjaar prolly op cafe met paar maten vieren :)

zarathustra

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Wij geven elkaar een kleinigheidje van rond de €50, zonder dat iemand weet wie voor wie koopt.

Grote cadeaus / dure dingen zijn taboe. Niet omwille van niet kunnen maar gewoon omdat je die dingen beter voor jezelf koopt.

het is maar wat je klein noemt natuurlijk, nuja iedereen leeft op een ander niveau van welvaart zeker? >_>

Quilombo

Legacy Member
omdat al die cadeaus uiteindelijk toch symbool staan voor liefde tov degene die je het schenkt hebben ze in onze familie vaste bedragen dat iedereen schenkt :P

om het helemaal leuk te maken zijn er natuurlijk ook verschillen tussen verjaardagen en nieuwjaar, en tussen de "graad" van familie je bent.

als je dus iets schenkt moet je eerst opzoeken in het grote "hoeveel-moet-ik-betalen boek" hoeveel je juist moet/wilt schenken.

=)

DieselPower

Legacy Member
Ik hoop dat ik boeken krijg, wa ook op men verlanglijstje sta
Ik koop wat op andere hun verlanglijstje staat...

nixie

Legacy Member
600€ verdien ik met 2 weken speelplein bijna

krijg wsl een boek, tis boekenbeurs geweest hé
nooit iets technisch ofzo

en ik koop elk jaar ook iets voor mijn eigen, dit jaar wordt het een laptop mede betaald door de giften van mijn tante MAAR enkel indien goede resultaten behaal op mijn examens in januari

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik vraag nix, ik krijg gewoon altijd goed wa geld :) kan het zeker gebruike :D

metaphore

Legacy Member
als mijn peter en meter ervoor zorgen dat ik goei examens doe ben ik al content :)

stomme blok die heel de kerstvakantie verneukt :(

moemi

Legacy Member
kabelaansluiting :) kost zo wa meer dan 200€ maar zal dit dan ook vragen aan mn tante, broer en zus dus dan valt da nog mee eh. En voor de rest vraag ik niets. Zal mss wel kleine dingskes krijgen, maar met kerstdag is de gezelligheid dat telt. Nieuwjaar doek ni aan lee voor kadoo's

X1RON

Legacy Member
Wss geld voor een mengpaneel van mn ma (of een mengpaneel zelf als mn ma op tijd weet welke ik wil en waar ze die kan halen door subtiele hints tege geven)
vn mn pa: eindelijk een nieuw tft'ke :)

zelf kopen: dunno :)

_Wicked_

Legacy Member
DekadeZ zei:
Een kus der liefde.

*kus* :love:

Wat ik krijg met kerstmis, wat geld van mijn ouders/oma en wrs ook iets van vriendin, maar da is het denk ik wel. Kan mij niet zoveel schelen wat ik krijg, hoef zelf niks.

edit: alle krijg van men ouders reis naar disney cadeau voor vriendin haar verjaardag dit jaar :p

boogje

Legacy Member
niks :) .

btw, ik ben 15 en sinds mijn 9de zijn we gestopt met sinterklaas, kerstmis en nieuwjaar cadeau's te geven, en ik vind dat doodnormaal eigenlijk. Als ik dan zo van mensen lees da ze 19/20 zijn en ne nieuwe pc krijgen voor kertsmis/nieuwjaar of dergerlijke denk ik net hetzelfde als Spectre. Maar bon, dat ligt allemaal aan wat je gewoon bent thuis. er zijn ook mensen die nooit niet iets hebben gekregen, ook niet als ze 7 waren ofzo voor Sinterklaas, verwend en niet verwend is dan allemaal wel héél realtief :)


hoe minder je krijgt, hoe meer je plezier maakt met de dingen die je spaart (spel ofzo) :niceone:

TheCrow7

Legacy Member
zarathustra zei:
het is maar wat je klein noemt natuurlijk, nuja iedereen leeft op een ander niveau van welvaart zeker? >_>

Wie kan er op een jaar tijd nu geen €50 missen ?

Het gaat hier enkel om nieuwjaars geschenken, met kerstmis wordt er niets gegeven en bij andere festiviteiten zoals verjaardagen e.d. is het meestal gewoon een hapje of een bloemetje.

Best wel weinig geld vind ik persoonlijk.

deyoeri

Legacy Member
Ik vraag niks, krijg gwn wat geld waarmee ik mijn drank/eten financier de komende twee - drie maand. ^^

drieskeuh

Legacy Member
ik vind het ieder jaar moeilijker en moeilijker om te kiezen. Waarschijnlijk nieuwe boxen voor pc en dan nog wat geld van mijn tante en oma en opa.
Van mijn andere opa krijg ik weer van die mon-cheriekes, die ik niet eet, maarja, de man doet zijn best om toch maar iets te gaan halen. hij kan evengoed niets geven, dus ik ben er wel tevreden mee. Tis de geste die telt ;)

|XcW|

Legacy Member
Uhm, eventjes opsommen:

Sinterklaas: Niks
Kerstmis: Niks
Nieuwjaar: Niks

Waarom nie? Als ik iets wil tijdens het jaar door, dan vraag ik da. Dan krijg ik da meestal wel ook. Persoonlijk vind ik al die commerciele feestdagen maar 1 grote bullshit. Waarom? Omdat er ieder jaar x aant euro's de deur uitgaan gewoon omdat 1 iemand die dag heeft uitgevonden. Maarja :p

SIO

Legacy Member
geef mij deze kerst maar het hoofd vd directeur van VW op een stokje, zal ik vreed content mee zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan