Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exploder

Legacy Member
hipStar zei:
Ahn nog een laatste
En da was met de kat van de buren. Die kat was zo agressief als het maar kon tegen mij toch en me beste vriend(de buur) mocht daar alles mee doen. Telkens als ik maar in de buurt was liep hij achter mij of stelde hij hem. Op een keer liep die kat achter mij aan en ik als klein manneke lopen en lopen en achter mij kijken. Tot op een moment dat ik niet gezien had dat er een betonnen scheiding was van een 20 cm hoog. Ik ben daar over gestruikeld vol op op me mond gevallen op beton. Me pa komt naar buiten gestormd verjaagt de kat en houd me onderste boven omdat hij dacht dak al me tanden had verloren en dat hij niet wou dat ik ze inslikte. Later bleek dat ik een kloven lip had en nog iets in me mond waardoor dak een stuk tandvlees verloren had en die dan een paar jaar later van me verhemelte is moeten komen.
hahahaha

da was geen agressieve kat:p

Inch

Legacy Member
Ach,

Hier heb ik vooral veel met mijn tanden meegemaakt.

Paar keer tegen dek gegaan of zo toen ik klein was: mijn voorste snijtanden voor de helft afgebroken. Dat deed niet zo'n zeer.

Dan een beugel moeten dragen. Omdat mijn mond 'te klein' was hebben ze vier kiezen getrokken. Om de twee weken één kies. De derde keer mocht ik kiezen: nog eens terugkomen of twee in één keer. Ik koos het laatste. Man, ik was daar toch effe niet goed van achteraf.

Het laatste jaar zijn een flink deel tandzenuwen door die val van vijftien jaar geleden beginnen afsterven. Die begonnen te ontsteken in mijn tanden. Man, ik zweer het u: niéts helpt daartegen. Zwaarste pijnstillers die de apotheek had (Brufen) hielp wat, maar voor de rest. Tandarts moest ontzenuwen. Ook een pijnlijk geval: gat in mijn tand boren, dan met een naald (!) de zenuw en al het vuil eruit prutsen en dan opvullen.

Ik had bovendien nog pech want in één tand zat er nog een oude vulling en die had mijn vorige tandarts in mijn kaakbeen gedouwd. Gelukkig hebben ze die zo kunnen verwijderen want anders moest er een stuk van mijn kaakbeen worden verwijderd.

Ik moet nu nog een paar kronen krijgen en dan is't terug in orde. Op zich, 't doet natuurlijk zeer. Maar de grootste miserie is dat het zo gigantisch veel kost allemaal. Een kroon kost +/- 600 euro per tand. Uit eigen zak te betalen want ik werk ondertussen. Zeer pijnlijk affaire.

't Compenseert een beetje want voor de rest heb ik nog nooit iets écht gebroken of afgesneden, gerukt,... of een ongeval gehad. Dus...

Grike

Legacy Member
Inch zei:
Het laatste jaar zijn een flink deel tandzenuwen door die val van vijftien jaar geleden beginnen afsterven. Die begonnen te ontsteken in mijn tanden. Man, ik zweer het u: niéts helpt daartegen. Zwaarste pijnstillers die de apotheek had (Brufen) hielp wat, maar voor de rest. Tandarts moest ontzenuwen. Ook een pijnlijk geval: gat in mijn tand boren, dan met een naald (!) de zenuw en al het vuil eruit prutsen en dan opvullen.


I feel your pain ! Just etzelfde tegengekomen !
Tijdens de examens kreeg ik wat tandpijn maar ik wou wachten tot na men examen om het te laten fixen omdat ik anders nen ganse namiddag kwijt zou zijn.
Nu het was het weekend na men examen en ik had schijte veel pijn aan men tand de ganse nacht door ik heb uiteindelijk een uurtje kunnen slapen. Ik stond op en kon bijna wenen van de pijn. Mijn pa dus met mij naart spoed want het was een zaterdag dus de tandarts was er niet. Ik zit daar 2 uur te wachten tot een stagiare 2 minuten in menne mond komt kijken om te zeggen dat ze niets anders kan doen dan pijnstillers voorschrijven en blafte klig weer buiten. Ik krijg monster pijnstillers toegeschreven en het hielp helemaaaaal niet. Ik probeer te slapen maar het lukte niet. Het enige dat ik kon doen om de pijn ook maar een klein beetje te verdoven was om de minuut koud water in men mond te doen:cry: .

Ik heb een ganse nacht op een stoeltje bij de kraan gezeten en gewacht tot men ouders opstonden. Nog nooit voelde ik me zo mottig. Uiteindelijk belt men pa naar onze huisarts die een vriend is en die vertelt ons dat er een tandarts van wacht is....woest was ik :doh: da moesten ze ons vooral ni vertellen op de Spoed afdeling :angry:
30 minuten later lig ik op de tandarts stoel en kreeg ik een heeeeeeeeeeeeeeeerlijk spuitje die mij van al mijn pijn verloste :D

Afstervende zenuwen is het pijnlijkste dat ik tot nu toe al heb meegemaakt

Die naald, Inch, man man man ik herinner mij die ook maar al te goed !

Hebben dan nog een rekening gekregen vant spoed voor hun 'zorg' maar ze hebben mogen fluiten achter hun geld.

EternalSilence

Legacy Member
Grike zei:
I feel your pain ! Just etzelfde tegengekomen !
Tijdens de examens kreeg ik wat tandpijn maar ik wou wachten tot na men examen om het te laten fixen omdat ik anders nen ganse namiddag kwijt zou zijn.
Nu het was het weekend na men examen en ik had schijte veel pijn aan men tand de ganse nacht door ik heb uiteindelijk een uurtje kunnen slapen. Ik stond op en kon bijna wenen van de pijn. Mijn pa dus met mij naart spoed want het was een zaterdag dus de tandarts was er niet. Ik zit daar 2 uur te wachten tot een stagiare 2 minuten in menne mond komt kijken om te zeggen dat ze niets anders kan doen dan pijnstillers voorschrijven en blafte klig weer buiten. Ik krijg monster pijnstillers toegeschreven en het hielp helemaaaaal niet. Ik probeer te slapen maar het lukte niet. Het enige dat ik kon doen om de pijn ook maar een klein beetje te verdoven was om de minuut koud water in men mond te doen:cry: .

Ik heb een ganse nacht op een stoeltje bij de kraan gezeten en gewacht tot men ouders opstonden. Nog nooit voelde ik me zo mottig. Uiteindelijk belt men pa naar onze huisarts die een vriend is en die vertelt ons dat er een tandarts van wacht is....woest was ik :doh: da moesten ze ons vooral ni vertellen op de Spoed afdeling :angry:
30 minuten later lig ik op de tandarts stoel en kreeg ik een heeeeeeeeeeeeeeeerlijk spuitje die mij van al mijn pijn verloste :D

Afstervende zenuwen is het pijnlijkste dat ik tot nu toe al heb meegemaakt

Die naald, Inch, man man man ik herinner mij die ook maar al te goed !

Hebben dan nog een rekening gekregen vant spoed voor hun 'zorg' maar ze hebben mogen fluiten achter hun geld.


peis da ik eens mijn tanden ga poetsen :oink:

Chickenlal

Legacy Member
Bij mij opt werk zit er iemand die bijna al zen tanden moet laten vervangen. Zijn allemaal rot geworden doordat hij pillen moest nemen voor iets.

Hij heeft nu 9 tanden laten trekken en die worden vervangen... 2000 € per tand zegt em pff... amai man.. tanden zijn echt wel een luxe

VinceFeet

Legacy Member
Tanden zijn érg duur ja.

Als je ooit iemand op zijn gezicht wil slagen, mik dan voor zijn neus en niet voor zijn tanden. Dat gaat goedkoper uitkomen voor u! :lol:

Tha_nOn

Legacy Member
VinceFeet zei:
Tanden zijn érg duur ja.

Als je ooit iemand op zijn gezicht wil slagen, mik dan voor zijn neus en niet voor zijn tanden. Dat gaat goedkoper uitkomen voor u! :lol:


ik denk dat de ouders van dien jongen die mij da gelapt heeft dat ook zullen gezegd hebben derna:p

Tr1ploid

Legacy Member
Ik mocht er niet aan denken om een vinger te verliezen... Als je gitaar speelt is dat een werkelijke nachtmerrie... Dan nog liever een vinger van m'n rechterhand dan m'n linkerhand, al ben ik rechtshandig.

-Helld0g-

Legacy Member
hatetn zei:
idd want zolang er water over de wond gaat kan het bloed nie beginnen stollen
vuiligheid wegwassen en inpakken is het beste en naar de dokter natuurlijk

ok bedankt zal er aan denken volgende keer dat ik een ferme wonde heb.

Ik deed het onder koud water voor het pijnstillende effect, amai ik had nogal de harteklop toen.

Inch

Legacy Member
Doom Dragon zei:
peis da ik eens mijn tanden ga poetsen :oink:

Wel, poetsen helpt niet. Da's vooral gewoon brute pech hebben.

Bijvoorbeeld als ge een klop krijgt en uw zenuwen geraken beschadigd, dan kunt ge hetzelfde voor hebben als ik jaren later. Als ge pech hebt natuurlijk.

Natuurlijk, een gat in uw tand en uw zenuw wordt er aangetast is ook al voldoende.

En de tandarts? In het beste geval doet em er direct iets aan. En met direct bedoel ik dat ge nog drie, vier dagen mag wachten eer zijn agenda even vrij is. Ik zweer het u, dat zijn dan de langste drie, vier dagen in uw leven.

Bubba

Legacy Member
Volgens mij doet uwen tandarts toch iets verkeerd ze. :crazy:

Ik ben een héél slechte tandenpoetser. Bena al mn tanden zijn al gevuld en een paar zenuwen uitgehaald, en kvoel er eerlijk gezegd nooit iets van als ie bezig is.

MetalG

Legacy Member
op mn papa zijn werk, is er ne kerel van 17 zijn hand tussen een buisplooi machine terecht gekomen, en hij maar trekken vo da eruit te krijgen, al zijn vingers kwijt behalve pink en duim.

en eigenlijk moest em gewoon naar voor lopen, tegen zo nen draad zoda het machien stilviel maja in paniek é

Starrk

Legacy Member
Das zo vreemd dat zo'n zaken int begin echt geen pijn doen he :p

Ik zat eens met een vork te spelen tijdens het eten bij mijn oma en opa (zij hebben van die redelijk grote, scherpe vorken met brede tandjes). Kzat een mop te vertellen en plots keek mn broer geschokt naar mn hand, die vork zat dwars door 2 vingers.
Niets van gevoeld tot je hebt eigenlijk zelf beseft, dan als een gek beginnen trillen en beginnen bloeden als een rund...Ingepakt en laten genezen maar nooit echt pijn gehad. Enkel bij mijn linkerwijsvinger 'trekt' het wat bij het plooien, precies of hij niet verder wil.

Tuninboy

Legacy Member
DekadeZ zei:
Das zo vreemd dat zo'n zaken int begin echt geen pijn doen he :p

Ik zat eens met een vork te spelen tijdens het eten bij mijn oma en opa (zij hebben van die redelijk grote, scherpe vorken met brede tandjes). Kzat een mop te vertellen en plots keek mn broer geschokt naar mn hand, die vork zat dwars door 2 vingers.
Niets van gevoeld tot je hebt eigenlijk zelf beseft, dan als een gek beginnen trillen en beginnen bloeden als een rund...Ingepakt en laten genezen maar nooit echt pijn gehad. Enkel bij mijn linkerwijsvinger 'trekt' het wat bij het plooien, precies of hij niet verder wil.


lol

'k heb in school ooit iemand zen arm rond de draaibank zien gaan(was iemand in men klas) die gast had geluk dat het een klein draaibank was,want anders was arm foetsie, was wel wtf, 'k ga niet meer op de draaibank voor een paar weken :)

Spectre

Legacy Member
paar keer iemand zijn duim eraf zien gaan op school. Hand in de drukpers gestoken.

russian

Legacy Member
Er gebeuren blijkbaar wel meer ongelukken. Ik vraag mij af in welke mate jullie machines goed zijn beveiligd? Dat mag toch bijna niet kunnen gebeuren eh.

Bart Religion

Legacy Member
ivm tandpijn --> Jack Daniels is een goede pijnstiller. Ff de whisky laten weken rond u tand en dan doorslikken en dan herhalen tot het geen zeer meer doet of je in slaapt valt en je roes uitslaapt (kan je tenminste slapen --> geen pijn)

Tuninboy

Legacy Member
russian zei:
Er gebeuren blijkbaar wel meer ongelukken. Ik vraag mij af in welke mate jullie machines goed zijn beveiligd? Dat mag toch bijna niet kunnen gebeuren eh.


Ik vond/vind het op school totaal slecht beveiligd:)

als je op de noodstop drukte bleef het meestal doordoen enzo van die dinge, maarja dat heb je in elke school wel, en dan zie je het onderscheid van beroeps en technish hard, bij technisch zouden ze het direct maken en met ons is dat we zullen dat ooit maken:)
Tot er iets gebeurt dan is het van hoe komt da? beveiliging werkte niet, en dan is het van jullie zijn toch oud genoeg om het zelf te maken, terwijl wij daar niet verantwoordelijk voor zijn, maarja :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan