Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ElBramo

Legacy Member
hipStar zei:
Ik zal dan ook maar een paar anekdotes vertellen zeker:

*edit* al wat ik tegen gekomen ben is niets vergeleken met het verliezen van een lichaamsdeel, maar gewoon even om te vermelden

Goh kerel :D Wat gij niet tegengekomen zijt man :D Moordlustige katten, roestige spijkers waar ge over gespiest zijt,...

Jawadde :p

SMa

Legacy Member
-Helld0g- zei:
De pijn begon nu wel op te komen, een paar andre werknemers waren er intussen bij en ik was relatief rustig aant praten enzo terwijl ik de pijn (en het bloeden) wa probeerde te stoppen onder da koud water. Ondertussen ook naar mijn ma gebeld dat ze 'misschien' beter mij zou komen halen, tzou wrs aan de spoed zijn... Plots gaat mijn zicht redelijk zwart (bijna pikzwart), waarop het helemaal wit wordt. Tegen dat ik in de baas zen auto zat was mijn zicht weer stillekes normaal aant worden maar voor een tijdje was ik echt blind :s
Jij wilt bloeden stoppen door er constant water over te laten stromen? :s
Dat is nu eens iets dat ik nooit zou doen, wat jij deed is het bloeden stimuleren. Logisch dat het een tijd later zwart voor je ogen komt (bloedtekort).

Plut0r

Legacy Member
Toen ik 4 jaar was fzo heb ik met men pink tussen de deur gezeten. Erg was het niet :gewoon klein stukje van de nagel als je er niet op let zie je het infeite niet.

hatetn

Legacy Member
SMa zei:
Jij wilt bloeden stoppen door er constant water over te laten stromen? :s
Dat is nu eens iets dat ik nooit zou doen, wat jij deed is het bloeden stimuleren. Logisch dat het een tijd later zwart voor je ogen komt (bloedtekort).


idd want zolang er water over de wond gaat kan het bloed nie beginnen stollen
vuiligheid wegwassen en inpakken is het beste en naar de dokter natuurlijk

Killertux

Legacy Member
ben ook zoiets gelijkaardigs tegengekomen, nie bij mezelf, maar bij onzen buurman, kstond ernaast toen het gebeurde...

Mijn ouders en hem hadden overeengekomen om één van zijn bomen die +-2m over onze beukhaag hing, in te korten, en goeie buren damme zijn, gingen we mekaar wel helpen dermee.

Ik daar dus naartoe als manneke van 14j, gaan elpen bij de grote meneer met de kettingzaag...
Normaal ging mijn pa helpen mo die was nog aant eten, dus gingekik maar.
En gelijk da mijnen buurman begon met die kettingzaag, zag ik al dat da gewoon MOEST misgaan. Hij hield zijn kettingzaag met 1 hand vast, en met zijn andere hand dienen boomstam (stronk, whatever).

Ge kunnet al raden, kettingzaag schoot weg, recht in da ander hand, en als resultaat hingen daar 3 vingers te bengelen zo nog aan een eel klein velleke, met een bloedwaterval derbij...

Da was toch ook ffkes slikken, maar blijkbaar voelde hij daar op het eerste moment idd ook niets van.

Just my 2 cents ;)

gamblor

Legacy Member
Zelf heb ik mijn linker middelvinger verloren in een ongeluk. Het stoort zelden dat ik een vinger tekort heb. Gamen en typen lukken nog perfect, het is wel wat wennen. Trouwens, het is een goede conversatie starter :)

_DKsissor_

Legacy Member
dan heb ik nog niks meegemaatk in mn leven alsk dat hier zo lees :s en ik ben iemand die al in paniek is als hem zich snijdt aan een blik en het niet stopt met bloeden na enkele minuten

josuwa

Legacy Member
respect , das al wak kan zegge eigelijk :s

Muis: spreekt voor zich gewoon middenvinger op linkerknop , ringvinger op scroll en pink op rechter

Toetsenbord: da moet ook lukke na een tijd...

hipStar

Legacy Member
thaens zei:
Ik weet het (het ging dan ook over de voorgaande post) maar als ik mij het beeld voorstel waarbij de pa zijn zoon vastpakt alsof hij een vis heeft gevangen moet ik toch wel even lachen :-) Alsook het idee dat als ge naar boven kijkt uwe eigen kop kunt zien.

Vergeef me :- P

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt als ik het aan iemand anders vertel moeten ze ook hard lachen en nu moet ik er ook hard mee lachen eigenlijk. Dusja het is je vergeven.

BelgiumTJ

Legacy Member
m1dnight, heb ook zo'n verhaal mr de mijne is er nie af.
Ik sneed gewoon een appel (want had honger) maar met een groot inklapbaar mes, heb ik thuis. En ineens kwam ik op het klokkenhuis en ik dacht "ik zal wat harder duwe", ineens ging ik door die appel en had m'n middelvinger mee lag half open het topje dan, flabberde een beetje. Ik bloedde eerst niet dan wel!!!
Het bleef maar bloeden en heb het thuis opgelost m.b.v. zo'n speciale plakkers dat beide stukken vlees aan elkaar gehecht werden. Heb daar mee zo'n 3 maanden mee moeten sukkelen tot het een beetje begon dicht te groeien. Typen, gamen,... was toen ook moeilijk voor mij. Ik begrijp dat mijn incident niets is vergeleken met het jouwe maar toen ik dit las wou ik het even zeggen/typen.

EternalSilence

Legacy Member
Time^- zei:
Edit: ik herinner me nog een artikel in de krant van een man die in de bouw zat. Had tijdens het werken met een nagelschieter een dikke lange (10cm+) recht in zijn neusgat geschoten. Die boorde zich volledig in zijn kop en raakte zijn hersenen net niet. Hij heeft daar niks van gemerkt, alleen begon hij na een tijdje serieuze koppijn te krijgen.
:oink:

hoe kun je dat nu niet doorhebben
als er een 10cm lange nagel van metaal in je neus zit :x


omg :x

btw:
Mijn vader is op zijn 18de (was afgestudeerd als mechanicien), zijn hele linkerarm verloren doordat hij met zijn crossbrommer op de baan reed, en er een vrachtwagen aan hoge snelheid in de tegenovergestelde richting kwam, zijn linkerarm bleef haperen en werd volledig afgerukt :x :x lag maanden in coma (ergens in het jaar '77), in die tijde was het niet verplicht om al die bescherming te dragen.
Ik vind het vooral erg voor hem, omdat hij nu nog soms vloekt dat hij alles veel moeilijker kan, en altijd achter onze hulp moet vragen. Natuurlijk is hij geen mechicien nu, maar hij is vlasboer (familie bedrijf).
ik denk wel dat zijn grote wens zou zijn om weer 2 armen te hebben ..
ik heb ooit eens geprobeerd om zo 1 dag met mijn linkerarm niets te doen, en dus alles met mijn rechterhand vast te pakken, ...
het is f*cking moeilijk, en het lukte mij nie.

njah.. het leven kan rap veranderen :sad:

_DKsissor_

Legacy Member
dat was op da programma op kanaal 2 van guinnes world of records :p

Chickenlal

Legacy Member
Ik denk nu wel niet dat die beschermde kledij u arm er zal aanhouden als ge blijft happeren aan een camion.


Maarja, pff moet allemaal erg zijn als ge zo'n dingen tegenkomt die u voor de rest van u leven teisteren

NoblesseOblige

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:oink:

hoe kun je dat nu niet doorhebben
als er een 10cm lange nagel van metaal in je neus zit :x

Hij bedoelt denk ik dat hij er geen last van had, zoals je normaal van iets zou verwachten, met andere woorden, hij had bijna geen pijn,... . Tis niet alsof em naar huis gaat zonder te beseffen dat er een nagel in zijn hoofd zit...:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan