Is niet onoverkomelijk hoor.
M'n pa is schrijnwerker en heeft vorig jaar ofzo z'n duim er half af gezaagd. Kwam per ongeluk in de zaagmachine terecht, en bengelde er nog aan met een beetje vel. Hij heeft dan nog eerst de camionet van't werk geleegd om daarna naar de spoed te gaan

. Hij heeft nu wel geen gevoel meer in da topke, en kan hem niet helemaal meer plooien.
Meer ot: ikzelf moet het doen met 1 linkerduim minder.
Heb wel die duim, maar hij hangt verkeerd

.
Normaal zit uw duim net boven uw pols, aan't begin van uw hand, maar diejen zit net onder m'n linkerwijsvinger. Door die verkeerde plek zit daar geen zo'n gewrichtje, dus da spel hangt ier te slingeren.
Later gaa'k da wel laten operen natuurlijk, ofwel helemaal eraf, ofwel zien ofdat kan om hem just te zetten. M'n rechterduim is ook beke vervormd. De bovenste helft staat in ne hoek van 90 graden in plaats van gewoon recht.
Allemaal aangeboren, foutje in de natuur doordat m'n ma een bloedvergifting had vlak voor m'n geboorte.
Daar valt allemaal goed mee te leven hoor, ge moet u zeker geen zorgen maken. Het enige wat pokke irritant is, da zijn de blikken van medemensen.
Daarmee da'k bijna nooit een t-shirt draag tenzij thuis, met lange pull's dan zorgek ervoor dat die mouwen iets te lang zijn zodak m'n hand er half in kan houden. (Vooral links dan, dan zien ze da mislukt duimke niet), rechts ziede da nie zo goe. Heb er ook mee moeten leren leven dusja, da gaat best. In plaats van m'n linkerduim gebruik ik m'n wijsvinger als een soort duim. Nadeel is wel dat je niet zo'n goeie grip hebt als je iets vasthebt.
Dus, kort gezegd: 1 vinger of whatever minder is nie zo erg, 't zijn die andere fuckers die naar u staan gapen alsof ge van mars komt die't erg maken.
Als da weer eens op m'n systeem werkt hebbek soms echt goesting om die gapers ne paar ferme motten te geven e... Vooral ouw bomma's zijn erg en kleine kinders. Die laatsten weten van nie beter, ma die bomma's...
Toch wel efkes getwijfeld ofdak dees hier ging zetten, want 't zit ier wel een paar man da'k ken, ma da zijn meestal maten die daar wss wel iets van gezien hebben, maar die zeggen daar niks over
