Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Towlie

Legacy Member
Time^- zei:
Shock/ongeloof doen veel. Kan perfect. Ik ben in mijn jeugd aangevallen door een hond en redelijk zwaar gebeten, nogal bloederig tafereel (ziet ge niks meer van).
Ik heb die dag maar 1 keer pijn gevoeld: toen mijn huisdokter een spuit met alcohol in mijn kop stak op de wonde toe te nieten.
En mijn voorbeeld hierboven is ook een goed voorbeeld.:)

Heb ik ook meegemaakt, ik wist zelf niet dat ik was gebeten. De beet zelf voelde ik helemaal niet :wtf:

SilentSpring

Legacy Member
Is niet onoverkomelijk hoor.
M'n pa is schrijnwerker en heeft vorig jaar ofzo z'n duim er half af gezaagd. Kwam per ongeluk in de zaagmachine terecht, en bengelde er nog aan met een beetje vel. Hij heeft dan nog eerst de camionet van't werk geleegd om daarna naar de spoed te gaan:p. Hij heeft nu wel geen gevoel meer in da topke, en kan hem niet helemaal meer plooien.

Meer ot: ikzelf moet het doen met 1 linkerduim minder.
Heb wel die duim, maar hij hangt verkeerd:p.
Normaal zit uw duim net boven uw pols, aan't begin van uw hand, maar diejen zit net onder m'n linkerwijsvinger. Door die verkeerde plek zit daar geen zo'n gewrichtje, dus da spel hangt ier te slingeren.
Later gaa'k da wel laten operen natuurlijk, ofwel helemaal eraf, ofwel zien ofdat kan om hem just te zetten. M'n rechterduim is ook beke vervormd. De bovenste helft staat in ne hoek van 90 graden in plaats van gewoon recht.
Allemaal aangeboren, foutje in de natuur doordat m'n ma een bloedvergifting had vlak voor m'n geboorte.

Daar valt allemaal goed mee te leven hoor, ge moet u zeker geen zorgen maken. Het enige wat pokke irritant is, da zijn de blikken van medemensen.
Daarmee da'k bijna nooit een t-shirt draag tenzij thuis, met lange pull's dan zorgek ervoor dat die mouwen iets te lang zijn zodak m'n hand er half in kan houden. (Vooral links dan, dan zien ze da mislukt duimke niet), rechts ziede da nie zo goe. Heb er ook mee moeten leren leven dusja, da gaat best. In plaats van m'n linkerduim gebruik ik m'n wijsvinger als een soort duim. Nadeel is wel dat je niet zo'n goeie grip hebt als je iets vasthebt.

Dus, kort gezegd: 1 vinger of whatever minder is nie zo erg, 't zijn die andere fuckers die naar u staan gapen alsof ge van mars komt die't erg maken.
Als da weer eens op m'n systeem werkt hebbek soms echt goesting om die gapers ne paar ferme motten te geven e... Vooral ouw bomma's zijn erg en kleine kinders. Die laatsten weten van nie beter, ma die bomma's...

Toch wel efkes getwijfeld ofdak dees hier ging zetten, want 't zit ier wel een paar man da'k ken, ma da zijn meestal maten die daar wss wel iets van gezien hebben, maar die zeggen daar niks over:D

Crusher

Legacy Member
Den Freddie zei:
Is niet onoverkomelijk hoor.

Meer ot: ikzelf moet het doen met 1 linkerduim minder.
Heb wel die duim, maar hij hangt verkeerd:p.
Normaal zit uw duim net boven uw pols, aan't begin van uw hand, maar diejen zit net onder m'n linkerwijsvinger. Door die verkeerde plek zit daar geen zo'n gewrichtje, dus da spel hangt ier te slingeren.

Trek daar es ne foto van, kan mij da ma moelijk voorstellen ;)

Project Zero

Legacy Member
Nog iets: wij hadden in het eerste middelbaar een gast die op stage kwam bij ons en die was zijn rechterhand volledig kwijt.
Het was toen chrysostemos (100 dagen, don bosco, whatever :)) en ze hadden dus in de show een bandje samengesteld die paar liedjes moesten spelen. Tot mijn grote verbazing zat die gast daar dus bij en speelde elektrische gitaar, en die kon da nog ferm ook, verbaasde mij echt :) (1 liedje dat'k mij herinner was trouwes teenage dirtbag van wheatus)

Zo ziet ge maar hoe ene mens zich kan aanpassen aan situaties ;)

-RaZoR-

Legacy Member
damn gast...

ikzelf ben men linkerwijsvinger ook bijna kwijtgespeeld

zat geklemd in een liftdeur en hong ook maar te bengelen aan paar pezen...

naar hetgeen ik gehoord heb van men ouders heeft de operatie om de zenuwbanen te herstellen 3 uur geduurd...

en hij is nu scheefgegroeid in verloop der tijd en heb een litteken van 30 draden in men vinger... (kan er wel nog de meeste dingen mee doen, heb er alleen geen kracht in omdat er grotendeels kraakbeen inzit ipv 'spieren')

russian

Legacy Member
Project Zero zei:
Nog iets: wij hadden in het eerste middelbaar een gast die op stage kwam bij ons en die was zijn rechterhand volledig kwijt.
Het was toen chrysostemos (100 dagen, don bosco, whatever :)) en ze hadden dus in de show een bandje samengesteld die paar liedjes moesten spelen. Tot mijn grote verbazing zat die gast daar dus bij en speelde elektrische gitaar, en die kon da nog ferm ook, verbaasde mij echt :) (1 liedje dat'k mij herinner was trouwes teenage dirtbag van wheatus)

Zo ziet ge maar hoe ene mens zich kan aanpassen aan situaties ;)

Dat is nu eens een v.b. van een mooie constructieve bijdrage :).

megamold

Legacy Member
the boogyman zei:
Alé,als ge diene ooit nog eens tegenkomt zal em wss weglopen?! :D

hehe twas wel een grappig taffereel :D
der spoot zo 1 straalke bloed uit men vinger ma redelijk hoog en twas redelijk veel bloed dus ik hield men vinger op het "gaatje" en ik ga na de leraar toe en ik zeg dak een probleem heb
en die vent al drek beginne te zage dak niks waard was en dak hem aleen ma lastigviel enzo van da
en toen em ni wou luistere hebk gewoon men vinger van het "gaatje" gehaald met een +- 10 cm hoge straal ofzo tot gevolg
toen werd em ineens bleek en draaierig en mocht direct na het secretariaat :lol:

SMa

Legacy Member
megamold zei:
hehe twas wel een grappig taffereel :D
der spoot zo 1 straalke bloed uit men vinger ma redelijk hoog en twas redelijk veel bloed dus ik hield men vinger op het "gaatje" en ik ga na de leraar toe en ik zeg dak een probleem heb
en die vent al drek beginne te zage dak niks waard was en dak hem aleen ma lastigviel enzo van da
en toen em ni wou luistere hebk gewoon men vinger van het "gaatje" gehaald met een +- 10 cm hoge straal ofzo tot gevolg
toen werd em ineens bleek en draaierig en mocht direct na het secretariaat :lol:
in de lagere school iets gelijkaardigs meegemaakt, wel niet met vingers ;)
ik had door een stomme val een habbe (AN woord zal iets zijn in den aard van: open/gapende wonde) op men voorhoofd. kga naar de eerste de beste leerkracht "meneer, zou u me kunnen helpen?" -> "ik ben niet van dienst, ga iemand anders lastigvallen" Tegen de tijd dat ik 'de leerkracht van dienst' (:wtf:) gevonden had was men trui al goed doorweekt van het bloed ;) zal geen mooi zicht geweest zijn :D

zo zie je maar welk groot verantwoordelijkheidsgevoel sommige leerkrachten bezitten :)

//tot hier het off-topic verhaaltje :p

megamold

Legacy Member
hehe :D
leerkrachten he
toen me vinger der bena af was hebk wel geluk gehad
want ik ben door het hete jonge ding van achter de bureau naart ziekehuis gebracht :D
int ziekehuis gans men handje aant vastehoude en drank gaan hale enzo voor mij
wan luxe :lol:

Stabby

Legacy Member
Den Freddie zei:
Dus, kort gezegd: 1 vinger of whatever minder is nie zo erg, 't zijn die andere fuckers die naar u staan gapen alsof ge van mars komt die't erg maken.
Als da weer eens op m'n systeem werkt hebbek soms echt goesting om die gapers ne paar ferme motten te geven e... Vooral ouw bomma's zijn erg en kleine kinders. Die laatsten weten van nie beter, ma die bomma's...

Ge hebt u middelvinger toch nog? Maakt daar wa extra gebruik van om te compenseren voor u duim :p

Atrox

Legacy Member
Ik heb mijn voet ooit zofel verbrand, dat de huid gewoon loskwam. In het begin was dat juist verdoofd, pas daarna voelde ik de pijn.
Gelukkig vlug naar nen apotheker gegaan die da heeft verzorgd met een speciaal product (soort van vet?) waardoor dat goed genezen is geweest.

Twas midden in de vakantie gebeurt, toen er een thermos met hete koffie over mijn voeten was gevallen. Ik droeg toen sandalen en kousen ( :unsure: ) waardoor dat ook nog bleef plakken aan mijn voet ...
Men broer zag dat die thermos om ging vallen maar zei niks :ironic:
Toch wel lang met een verband mogen rondlopen daardoor.

Stijn89

Legacy Member
men pa is 3 vingertopjes aan zen linkerhand kwijt, afgeplet door een krik die afgevalle was. en 2 topjes aan zen rechterhand heeft em afgezaagd maar die hebbe ze der me zoiet speciaal terug opgeplakt. En dan heeft em zijn pink is afgehad maar die hangt er ook terug aan, wel ni zoveel kracht meer in maja. Gevaarlijk jobke garagist zijn...

Ik ken ook nog iemand die van toen em nog klein was, van zo een tractorke gevalle is, en met zen hand onder diene grasmaaier die derachter hing terecht gekomen, die heeft nu links maar 1 vinger meer, maar die heeft daar wel enorm veel kracht in, ni normaal

m1dnight

Legacy Member
klees hier dinge die vele ergerzijn, en niemand heeft daar schijnbaar last vn, dus zal ik dr gn uitondering op zijn...

thnx, theeft wa moed gegeve...

Grtz, m1D

HavaLinka

Legacy Member
brrr, kzou da lichten noois willen ebben, et gedacht alleen al daj et me e vinger minder moet stellen... kweet dat nie echt pep talk is, moja succes dermee...

^MystiQ

Legacy Member
mo_Orda zei:
ik volg ook houtbewerking, kzien der ook op tegen om sommige bewerking uit te voeren soms ze :)

Als jij goed oppast en goed luistert naar de wat de leraar u te zeggen heeft en wat zij u willen aanleren is de kans op een accident zo ie zo veel minder. Als ik buiten iets aan't zagen ben of wat dan ook zorg ik altijd dat mijnen hond der ver van zit omdak weet dat die beesten soms deftig in de weg kunnen liggen.

Ik doe nu wel geen houtbewerking maar elektronica en daar kunde ook lelijke dingen in ervaren maar als ge weet wa ge aan't doen zijt en goe oplet vermindert ge altijd de kans op ongelukken, spijtig genoeg blijven er soms ongelukken gebeuren.

En met de huidige apparatuur is het soms niet mogelijk meer om uw vingers kwijt te geraken. Kijk maar eens naar bepaalde cirkelzagen, ze zullen nooit kunnen draaien zonder da ge 2 knopkes met uw ene hand induwt en met uw linkerhand houd ge uw stuk hout enzo verder vast. Alléja, de tijd dat die toestellen niet veilig waren zijn imo allang voorbij.

En zoiets voelde idd niet int begin, das precies hetzelfde met een soldeervast, als da tegen uw handen zit voelde da eerst niet ma ondertussen brandt zich da in uw vingers, daarom da ge meestal mensen uit de elektronicasector met littekens op de handen kunt zien, net zoals ge mensen uit de hout zonder vingers kunt zien en mensen uit de metaal die met hunne arm in den draaibank draaien en mensen uit den bouw die nen baksteen op hun voeten of vingers krijgen en ga zo maar verder. Overal zijn er riscio's .. Zelf roken wordt met de dag gevaarlijker !

Stijn89

Legacy Member
heeft dat niks te maken met een verdovende stof de eerste momenten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan