wat voor onnozele mensen zitten hier, met die degoutante manier van ermee om te gaan.
in extremis zou ik zelf jullie toewensen om het zelf voor te hebben, al was het om toch maar een stil te staan bij minimum respect.
tis niet omdat de person zelf er nog luchtig mee omgaat dat er zo degoutant hoeft gedaan te worden ( imo ).
ikzelf heb mijn pink ook compleet afgehad, tot onder het eerste gewright,
door een dak gevallen, en een stuk metaal dat uitstak gewoon alles open en af getrokken.
hing er nog net met een stukje vel aan ( +- 3 - 4 mm )
heb dan die vinger in mn andere hand gepakt...
Op de moment zelf deed dat niets van zeer, ben opgestaan, naar veranda gewandeld, omdat dat bij mijn oma was, ( oude stempel ) was er geen ontsmettingmiddel ofzo aanwezig,
ze heeft toen, ( wat opzich prachtig bleek te zijn ) 10 kilo zout op een hoop gelegd, en ik heb daar mn hand in gestoken.
Doet enorm enorm enorm enorm veel zeer, maar wenen ofzo deed ik niet ( ik uit mijn pijn anders

)
tot overmaat van ramp was er net bezoek, een hele oude kennis, 80+ jaar, die rond mn hoofd kwam mompelen van 'doe dat toch niet, hoe doet ge dat nu, pas toch op ... ) Ik had die kerel toen ver knn masacreren !
die vinger is er terug aangezet geweest, maar je ziet duidelijk een verdikking, litteken etc.alsook kan ik die niet meer volledig streken, maar dat zie je niet.
Al bij al dus blij dat die vinger er weer aanstaat, en die 10 kilo zout, tis mss niet de meest aangename manier, maar het ontsmet, en het stopt het bloeden ongeloofelijk efficient
( btw, been was ook gebroken, snee in mn hoofd, staaf 2-3 cm in mn bil, elleboog open brand wonde, rug ganse opengeschaafd ~ verbrand )
In het ziekenhuis zelf, grapjas zoals ik ben, de verpleegster die mn bil aan het naaien was aant verleiden

gelukkig konden ze ermee lachen