Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nu wil ik u toch is wa vragen, naar het schijnt doet dat in't begin absoluut geen pijn, is dat waar of zever?
Shock/ongeloof doen veel. Kan perfect. Ik ben in mijn jeugd aangevallen door een hond en redelijk zwaar gebeten, nogal bloederig tafereel (ziet ge niks meer van).
Ik heb die dag maar 1 keer pijn gevoeld: toen mijn huisdokter een spuit met alcohol in mijn kop stak op de wonde toe te nieten.
En mijn voorbeeld hierboven is ook een goed voorbeeld.:)

pieta

Legacy Member
ik speel piano + volg ti, zou er nie aan moeten denken om een vinger kwijt te geraken...
veel succes nog!

Chickenlal

Legacy Member
Mijn pa heeft ook met zen top van zen vinger tegen een zaagmachine gezeten, hing er nog met het velleke aan en ze hebben de er terug aangenaaid (is er wel beetje scheef opgezet maar allé)

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Shock/ongeloof doen veel. Kan perfect. Ik ben in mijn jeugd aangevallen door een hond en redelijk zwaar gebeten, nogal bloederig tafereel (ziet ge niks meer van).
Ik heb die dag maar 1 keer pijn gevoeld: toen mijn huisdokter een spuit met alcohol in mijn kop stak op de wonde toe te nieten.
En mijn voorbeeld hierboven is ook een goed voorbeeld.:)

Niks meer van te zien? :unsure:

J/K

Nee maar echt te pijn dat er niks van te voelen is... pas achteraf als de wonde moet verzorgd worden of genezen dat je pijn voelt.

En dan fantoompijnen al weet ik niet of dat voorkomt bij een vinger.

FroFro

Legacy Member
buh, succes en sterkte =( wijsvinger lijkt mij na duim het ergste om te verliezen :x ge hebt die toch veel nodig. Maja, zonder duim kunde bijna nix meer :x

Holy Paladin

Legacy Member
er is tbh maar zeer weinig dat ge niet kunt met ne vinger minder he
tenzij het uw duim is

kheb toch men bedenkingen bij sommige mensen hier... als de threadstarter er al geen probleem meer mee heeft dan is dat goed he, ge moet hem dat niet verwijten :/

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Holy Paladin zei:
kheb toch men bedenkingen bij sommige mensen hier... als de threadstarter er al geen probleem meer mee heeft dan is dat goed he, ge moet hem dat niet verwijten :/

idd... een beetje inlevingsvermogen zou niet misstaan hier...

Mess

Legacy Member
ik heb ooit een werkongeval gehad waarbij tijdens het afdrogen van een wijnglas de steel brak doorboorde mijn hand en enkele pezen, met gevolg da ik nu slechts 1 vinger geen gevoel/kracht in heb, dies gewoon verstijfd, praktisch geen last van, is natuurlijk anders als je die vinger kwijt bent.
Theeft zelfs een voordeel bij mij in de horeca, vroeger had ik altijd moeite met zware potten/borden op te stapelen op men hand en met men pink te ondersteunen, nu is die toch verstijf dus mag er met nen hamer op kloppen kvoel niks :)

Vind u vriendin da even plezant dage nu ne vinger mist? :p

UnD3RD0G

Legacy Member
wat voor onnozele mensen zitten hier, met die degoutante manier van ermee om te gaan.
in extremis zou ik zelf jullie toewensen om het zelf voor te hebben, al was het om toch maar een stil te staan bij minimum respect.
tis niet omdat de person zelf er nog luchtig mee omgaat dat er zo degoutant hoeft gedaan te worden ( imo ).

ikzelf heb mijn pink ook compleet afgehad, tot onder het eerste gewright,
door een dak gevallen, en een stuk metaal dat uitstak gewoon alles open en af getrokken.
hing er nog net met een stukje vel aan ( +- 3 - 4 mm )
heb dan die vinger in mn andere hand gepakt...

Op de moment zelf deed dat niets van zeer, ben opgestaan, naar veranda gewandeld, omdat dat bij mijn oma was, ( oude stempel ) was er geen ontsmettingmiddel ofzo aanwezig,
ze heeft toen, ( wat opzich prachtig bleek te zijn ) 10 kilo zout op een hoop gelegd, en ik heb daar mn hand in gestoken.

Doet enorm enorm enorm enorm veel zeer, maar wenen ofzo deed ik niet ( ik uit mijn pijn anders :) )
tot overmaat van ramp was er net bezoek, een hele oude kennis, 80+ jaar, die rond mn hoofd kwam mompelen van 'doe dat toch niet, hoe doet ge dat nu, pas toch op ... ) Ik had die kerel toen ver knn masacreren !

die vinger is er terug aangezet geweest, maar je ziet duidelijk een verdikking, litteken etc.alsook kan ik die niet meer volledig streken, maar dat zie je niet.

Al bij al dus blij dat die vinger er weer aanstaat, en die 10 kilo zout, tis mss niet de meest aangename manier, maar het ontsmet, en het stopt het bloeden ongeloofelijk efficient
( btw, been was ook gebroken, snee in mn hoofd, staaf 2-3 cm in mn bil, elleboog open brand wonde, rug ganse opengeschaafd ~ verbrand )

In het ziekenhuis zelf, grapjas zoals ik ben, de verpleegster die mn bil aan het naaien was aant verleiden :) gelukkig konden ze ermee lachen

Conqie

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
no offence ma ask ne vinger zou kwijt zijn zouk toch ni denken van oh nee hoe zit het nu met gamen en typen

euhm, als dat nu een dagelijkse hoby is?

russian

Legacy Member
Is idd. wel even verschieten :eek:. Succes met het aanleren van de gewone dingen met een vinger minder. Veel sterkte.

Bontus

Legacy Member
Je moet maar denken dat een duim verliezen veel erger is. Voor het typen is een wijsvinger wel handig maar je leert wel snel met een vinger minder typen denk ik.
In de winter als het koud is ga ik soms op een hand zitten om het op te warmen en met één hand typen gaat veel minder vlot, maar na een tijdje lukt dat toch wel aardig.
Veel succes, het is bewonderenswaardig hoe cool ge ermee omgaat.

gunnie

Legacy Member
beatlover zei:
Ik heb ook houtbewerking gedaan, en het machine waar ik het meeste "schrik voor had was de vlakschaaf! Argh hated that machine, u vingers zo dicht bij die messen:p

muhaha das idd één van de ergste samen met de paneelzaag :D
heb er zo genoeg vingertoppen zien wegschaven ze maar da ligt puur aant manneke dat ze bediende imho. zelf genoeg geschaafd etc en nooit iets gehad of ook maar bijna prijs gehad ;)

ow ooit zelfs ene zo lomp gezien om met een afkortzaag het hout vast te houden met linkerhand en dan bena af te zagen, KIEKE denk ik dan toch ze, gelukkig dat de leraar dat toen zag :p

Crusher

Legacy Member
Veel sterkte! Maar ik denk dat dit toch nog erger is als bvb een vinger missen vanaf je geboorte... Jij was er nu gewend aan en zo... Veel succes bij het ontdekke van nieuwe gebruiken hé!

Mr.Anderson

Legacy Member
gunnie zei:
muhaha das idd één van de ergste samen met de paneelzaag :D
heb er zo genoeg vingertoppen zien wegschaven ze maar da ligt puur aant manneke dat ze bediende imho. zelf genoeg geschaafd etc en nooit iets gehad of ook maar bijna prijs gehad ;)

ow ooit zelfs ene zo lomp gezien om met een afkortzaag het hout vast te houden met linkerhand en dan bena af te zagen, KIEKE denk ik dan toch ze, gelukkig dat de leraar dat toen zag :p

Ik vind de afkortzaag ook wel gevaarlijk... kben toch altijd content als ze een goeie veiligheid op de machine aanwezig is.

@TS: Veel sterkte! Je moet idd zo denken dat het erger kon geweest zijn. Met tijd zal je wel leren om daarmee om te gaan en te gamen, typen,... Maar nu zal da ffkes wennen zijn. Ik denk ook dat het raar gaat doen eens alles bloot komt te liggen. Nu zit alles ingepakt en zie je de wonde niet echt, als je die wonde gaat zien gaat ge toch zo iets hebben van shit. Maar hou u sterk!

SMa

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
Al bij al dus blij dat die vinger er weer aanstaat, en die 10 kilo zout, tis mss niet de meest aangename manier, maar het ontsmet, en het stopt het bloeden ongeloofelijk efficient
idd, ni veel mensen die da weten
en zout is nochtans wel bijna altijd in de buurt (verstedelijkt gebied toch)

ikzelf weet het ook nog maar sinds de 1ste aflevering van John Doe :p kan blijkbaar levens redden.

Tha_nOn

Legacy Member
ken wel iemand ook van de omgeving van aalst die 2 vingers is verloren door tussen een metalen deur te zitten denk ik, op zich heeft dien jongen daar hoegenaamd geen last van (denk wel dat hij zijn wijsvinger en middenvinger nog had, dus grijpbeweging is makkelijker te doen met die vingers)

en ik vind ook niet dat dat enorm opvalt, kheb er lang over gedaan om dat te merken (en ik had hem in de tussentijd ookal is een hand gegeven :p) maar das misschien ook omdat hij zoveel mogelijk zijn hand wegsteekt als hij het niet nodig heeft

dan 'ken' ik nog ene meisje die een aangeboren afwijking heeft, die heeft een krabhand (rechterhand, duim en wijs en middenvinger alleen nog) en die kon klassieke gitaar spelen (als dat haar linkerhand zou geweest zijn zou dat niet gelukt zijn vermoed ik)
en nog een ander meisje met ook een aangeboren afwijking, maar daar wete ik neit zo veel van af, kweet alleen dat ze aan haar rechterhand alleen maar stompjes heeft en aan haar linkerhand mist er ook wat, voor zover ik weet heeft ze niet bepaald problemen met dingen enzo vast te houden

anyway, uw lichaam is goed in staat om als er dingen weg vallen die functies over te nemen, het zal zeker tijd nodig hebben maar uiteindelijk gaat ge daar niet uitzonderlijk last van ondervinden

GroovyBeatsss

Legacy Member
gunnie zei:
muhaha das idd één van de ergste samen met de paneelzaag :D
heb er zo genoeg vingertoppen zien wegschaven ze maar da ligt puur aant manneke dat ze bediende imho. zelf genoeg geschaafd etc en nooit iets gehad of ook maar bijna prijs gehad ;)

ow ooit zelfs ene zo lomp gezien om met een afkortzaag het hout vast te houden met linkerhand en dan bena af te zagen, KIEKE denk ik dan toch ze, gelukkig dat de leraar dat toen zag :p
En regelmatig gebeurde het dan nog dat ik stond te wachten langs da machine en dat er een 1ste jaars bezig was. Die dus niet op aan het letten, veel te veel in 1keer af aant nemen. WAFFEL daar vliegt da stuk hout op ne meter van menne kop:///

Believe me das een immense snelheid wat da stuk hout dan heeft:unsure:

megamold

Legacy Member
kheb mijne wijsvinginger ooit is BIJNA verlore
et scheelde echt ni veel :)
tege de hogetoere slijpbank bij mij opt school paar jaar trug :)
nooit gene pijn van gehad ook ni tijdens en derna en ni tijdens genezing van men vinger
nu hebk een litteke rond bijne heel mijn vinger
et bloed spoot eruit toenk tege de slijpschijf kwam
en mijne leraar bekan van zenne sus aant gaan enzo :D

ah good times :lol:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan