Archief - Linkerwijsvinger verloren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avondland

Legacy Member
black_scorpion zei:
heeft dat niks te maken met een verdovende stof de eerste momenten?

Door de adrenaline vermoed ik. Misschien ook door de hoge snelheid van de cirkelzaag, die de zenuweinden dichtschroeit.

m1dnight

Legacy Member
is al is uitgelegd, en u lichaam maakt adrenaline vermoed aan als pijnstiller

JackM

Legacy Member
Math'ke zei:
Als jij goed oppast en goed luistert naar de wat de leraar u te zeggen heeft en wat zij u willen aanleren is de kans op een accident zo ie zo veel minder. Als ik buiten iets aan't zagen ben of wat dan ook zorg ik altijd dat mijnen hond der ver van zit omdak weet dat die beesten soms deftig in de weg kunnen liggen.

Ik doe nu wel geen houtbewerking maar elektronica en daar kunde ook lelijke dingen in ervaren maar als ge weet wa ge aan't doen zijt en goe oplet vermindert ge altijd de kans op ongelukken, spijtig genoeg blijven er soms ongelukken gebeuren.

En met de huidige apparatuur is het soms niet mogelijk meer om uw vingers kwijt te geraken. Kijk maar eens naar bepaalde cirkelzagen, ze zullen nooit kunnen draaien zonder da ge 2 knopkes met uw ene hand induwt en met uw linkerhand houd ge uw stuk hout enzo verder vast. Alléja, de tijd dat die toestellen niet veilig waren zijn imo allang voorbij.

En zoiets voelde idd niet int begin, das precies hetzelfde met een soldeervast, als da tegen uw handen zit voelde da eerst niet ma ondertussen brandt zich da in uw vingers, daarom da ge meestal mensen uit de elektronicasector met littekens op de handen kunt zien, net zoals ge mensen uit de hout zonder vingers kunt zien en mensen uit de metaal die met hunne arm in den draaibank draaien en mensen uit den bouw die nen baksteen op hun voeten of vingers krijgen en ga zo maar verder. Overal zijn er riscio's .. Zelf roken wordt met de dag gevaarlijker !
nja, ma pakt nu bvb onze school geweest, op scholen is der altijd veel minder veilgheid. nieuwe, veilige machines kosten geld en dat hebben de meeste schelen niet.
bij ons in de mechanica zaal plaatsten ze altijd een bordje dat de machines buiten gebruik waren als de inspectie kwam :wtf:
en de beveiligingen aan de draaibanken hebben ze er dan zelf af gehaald, zodat ge uw kap toch nog omhoog kunt doen :s
dan es ne klasgenoot die u duwt of weet ik veel en voor ge het weet hebde iets voor.
en den ellentriek daar op school is ook nie te fameus, ook ooit es deraen gehangen :/

klbijf erbij, veiligheid is iets waar ge niet op bespaard.

Elavro

Legacy Member
ik heb een paar jaar geleden eens met zo'n maaimachine voor gras enzo, dat je in je 2 handen moet vastnemen (kan niet op de naam van zo'n toestel komen) in men voet bijna aan men hiel een dikke snee gemaakt.

Er was zo goed als geen bloed, en je zag gewoon mijn bot zitten, heb er niets van gevoeld, gewoon rustig naar men moeder gestapt: mama keb een ongelukske gehad :D
je ziet er nu niets meer van btw

-Helld0g-

Legacy Member
op mijn stage in een vrachtwagengarage waren we lange profielen aan het zagen. (was weinig werk, want toen ik anders ging gaan werken buiten de stage kreeg ik meestal deftig werk!)
had er een stuk afgedaan maar was nog altijd redelijk lang, dus elk een zijde opheffen om ze dan ff verder te leggen. Klegde het naast een ander profiel, maar twas blijkbaar ni wel van meneer (die andere gast waarmee ik da dus moest doen al wa nen oudere) dus moest erop liggen. Natuurlijk als da maar een paar centimeter moet verhuizen ga je dat niet hoog opheffen, natuurlijk laat den andere da eerst vallen en door het "pendulum" effect en doordat ik mijn vinger dus aan het wegtrekken was een nagel half uitgescheurd.

ik voelde een soort pijn, direkt naar de bureau van de baas maar die was aan de telefoon. Gewoon gezeid me vinger et tussen iets gezeten en rap onder het koud water gaan steken. mn hartklop voelde ik echt heel zwaar en het bloed was nu serieus aant stromen.

De pijn begon nu wel op te komen, een paar andre werknemers waren er intussen bij en ik was relatief rustig aant praten enzo terwijl ik de pijn (en het bloeden) wa probeerde te stoppen onder da koud water. Ondertussen ook naar mijn ma gebeld dat ze 'misschien' beter mij zou komen halen, tzou wrs aan de spoed zijn... Plots gaat mijn zicht redelijk zwart (bijna pikzwart), waarop het helemaal wit wordt. Tegen dat ik in de baas zen auto zat was mijn zicht weer stillekes normaal aant worden maar voor een tijdje was ik echt blind :s

tegen dat ik bij de spoed aankwam kon ik weer normaal lopen en duurde waarschijnlijk nog een goei 15Min tegen dat ze het papierwerk hadden gedaan en de dokter er was, ik had bij het binnenkomen de pijnstillerkes afgewezen (stoere vent en de baas was erbij hé). Tegen dat mn ma er was, was het echter wel pijnlijk zoals ge zwaar tegen de grond zou kletsen bvb. toch maar gevraagd of ze die pillekes ni konden geven ;)

dokter erbij, heb nog nooit zo graag spuitjes gehad!!! ik heb die echt niet graag en alst is voor bloed te trekken of in mn mond te spuiten moeten ze aleens ni afkomen bij mij! de rest was echt heel relax, was eens tof om te kijken hoe ze met een tang die nagel er helemaal uit trokken en daarna een draadje recht door mn vinger naaiden zonder dat ik er iets van voelde! (was om vorm van nagelbed te behouden)

paar weken daarna als de draadjes er net uit mochten wel weer niet gehaperd aan een wollen trui zeker met een kantje van mn nagel, mocht er dan helemaal af en paar maandjes zonder nagel rondgelopen dus tegen dat het volledig teruggegroeid was.


Helemaal niet zo erg als een vinger verliezen maar wou even de nogal rare ervaring delen, ik kan wel verstaan dat ge bij zoiets dat niet direkt zo erg voelt. Ik weet uit ervaring als ge eens goe over den asfalt sliert da ge een pak meer intense pijn kunt hebben

Blackend

Legacy Member
Ben buitengewoon positief verrast hoeveel constructieve berichtjes hier staan. Heb zelf indertijd ook iets meegemaakt (ziekte), en geloof me, dat doet echt veel plezier als ge van andere mensen hoort die ongeveer 't zelfde hebben gehad.

m1dnight, ik denk dat ge nu vooral asap het 'normale' leven moet hervatten en doen wat ge gewoon zijt te doen. Ge zijt jong en uw lichaam zal zich daar wel aan aanpassen. Kdurf wedden dat ge over een paar weken al weer even vlot typt als ervoor, als ge er wat op oefent.

Spoedig herstel toegewenst!

@p0c

Legacy Member
Mja ook als klein manneke wa tegengekomen.
De keuken had schuifdeuren, dus ik steun met men armen tegen de deuren en terwijl met men voeten zwieren.
Trek ik met men domme kop nen deur dicht, BAF met men klein teentje dertegen.
Dan ook nagelke moeten eruit laten trekken.
Is natuurlijk niet zo erg maar iedereen komt wel zoiets tegen.
De één komt er natuurlijk wel wat beter vanaf dan de andere.

Doggiedog

Legacy Member
Avondland zei:
Door de adrenaline vermoed ik. Misschien ook door de hoge snelheid van de cirkelzaag, die de zenuweinden dichtschroeit.
adrenaline is geen verdovend hormoon. Het zorgt voor de vecht- of vluchtreactie in situaties die ervaren worden als gevaarlijk (betere bloeddoorstroming in de spieren, stilleggen van het spijsverteringsstelsel zodat alle energie naar de reactie kan gaan, verhoogde bloeddruk, enfin, snellere reactietijd), zodat ge u zo snel mogelijk kunt verplaatsen naar een omgeving waar ge u veilig voelt.

Die pijnstillende werking wordt door een ander hormoon geregeld, maar ik ben vergeten dewelke ... (zelfs al worden de zenuweinden dichtgeschroeid, ook dat proces zou ge normaal nog moeten kunnen voelen, maar de hoge snelheid zal er ook wel iets mee te maken hebben)

Anvilke

Legacy Member
Gistern is er nen collega van me 4 vingers kwijtgeraakt ( linkerhand, duim heeft hij ng ).

Hij had vermoedelijk de veiligheid van de presse ( grote machine die metalen platen in vorm perst ) vergeten en had zijn hand ( de 4 vingers ) op de moule gelegd.

gevolg: 4 vingers hingen er met een beetje vel aan en weggevoerd naar tziekenhuis.

nog geen nieuws van gehad, maar kdenk nie dattem rap ga trugzijn ;x

btw; m1d, veel succes enzo

phixiuZ

Legacy Member
Veel sterke toegewenst.

Tijdens de PO lessen in het eerste middelbaar, toch al even geleden, eens met een snijmes in mijn duim gezeten doordat het uitgeschoten was. Ik zag niet wat er gebeurd was en deed gewoon verder, tot mijnen buur zei dat mijnen duim serieus aant bloeden was. Ik verschoot en dan direct laten naaien. Was niet zo groot, maar nu hebbek zo van nen vierkante cm op mennen duim staan. Njah ik mag niet klagen zeker :).

Anvilke

Legacy Member
vandaag een update van info gehad over m'n collega:

De 4 vingers ( wijs tot pink ) zijn eraf tot aan de hand-kneukel ( dus volledig ) en het topke van z'n duim istem ook kwijt.

kben es gaan kijke naar de machine vandaag en d'r was geen(!) bloed meer te zien...denk daze d'r serieus straf spul hebben overgegoten :s

distinct

Legacy Member
vorig jaar een metaalsplinter dwars door me nagel gehad, 2 weken geleden een slijpschijf in men bil :ironic:
bij die slijpschijf voelde ik het ook niet direct, men eerste reactie was: shit me broek, dan pas zag ik het bloed en de insnede

Stijn89

Legacy Member
heb zelf ook iets voorgehad tijd trug, was bezig met nog iemand onze oude oplegger aan make, en met de slijpschijf eraan bezig. En plots vliegt die schijf de stukke vaneen, 1stuk is tege mij been afgeschuurd maar daar had ik niks, ma een ander stuk is zo tegen men schouder aan gevlogen, en daar stak een stukske vanin. heb der int begin niks van gemerkt, maar het doet wel raar als je je shirt vol bloed ziet hangen :)

en ook is toen ik klein was stond ik achter men nonkel toen we hout ant zage ware, en hij heft die kettingzaag over ze schouder, en em raakt mij daarmee lichtjes in men linker schouder. et was ni echt diep, ma hij was der toch ni goe van dat em da gedaan had

Chickenlal

Legacy Member
black_scorpion zei:
heb zelf ook iets voorgehad tijd trug, was bezig met nog iemand onze oude oplegger aan make, en met de slijpschijf eraan bezig. En plots vliegt die schijf de stukke vaneen, 1stuk is tege mij been afgeschuurd maar daar had ik niks, ma een ander stuk is zo tegen men schouder aan gevlogen, en daar stak een stukske vanin. heb der int begin niks van gemerkt, maar het doet wel raar als je je shirt vol bloed ziet hangen :)

en ook is toen ik klein was stond ik achter men nonkel toen we hout ant zage ware, en hij heft die kettingzaag over ze schouder, en em raakt mij daarmee lichtjes in men linker schouder. et was ni echt diep, ma hij was der toch ni goe van dat em da gedaan had

voor hetzelfde geld was da in u kop :s

Stijn89

Legacy Member
i know, veel change gehad diene moment.
maar den dag derna kunde der al terug mee lache

hipStar

Legacy Member
Ik zal dan ook maar een paar anekdotes vertellen zeker:

tijdens de les TO moesten we met 2 iets vastsolderen, je kent dat wel gewoon beetje prutsen en hopen dat het aan elkaar plakt. Dus ik moest de 2 staafjes tegen elkaar houden en die ander moest dus solderen. Die kerel eeft wel 4 keer in me hand gestekt met die soldeerbout, terwijl mijn handen zeker 10 cm van de plek was waar het moest gesoldeerd worden. kheb daar toch een paarbrandplekjes van gehad, maar nu zie je er bijna niets meer van, maar ik kan zeggen het deed geen deugd. En die kerel bleef maar lachen en missen dan hebben we het andersom gedaan en geen problemen had.

Nog iets van heel vroeger in een restaurant.
Ze hadden daar zo'n speeltuintje en naast die speeltuin was er een zwembad en da was afgescheiden via een muurtje. Naast da muurtje waren er grote bloembakken die tegne die muur stonden en als je op die bloembakken stond kon je da zwembad zien. Als klein manneke was ik wel nieuwsgierig naar da zwembad. Je had dan ook nog een deur waar er roesten pinnen op zaten. Dus ik op die bloembakken en gefascineerd kijken naar da zwembad en plots mijn ma " T'eten is gereed ". Ik jump daar van die bloembakken en bam ik bleef haperen met me arm aan zukke spijker en die spijker door me rechterarm en ik hing dus vast. Ik kon met me voeten niet aan de grond. Ze en me er dus moeten afhalen en de dokter er bij gehaald. Nu heb ik daar nog wild vlees.


Dan ook van vroeger
ik reed met me veloke en ik wou stoer doen, je kent dat wel. Ik wou persé op me voorwiel rijden. Ik kom daar afgestormd gelijk een stier in de arena en dan keihard op me voorrem duwen. Ik met me klieken en me klakken over kop met me hoofd de grond eerst geraakt. Me handen nog aan het stuur me voeten bijna nog op de pedalen en dus met me hoofd op de grond. Ik had een bult op me voorhoofd en ik kon hem gewoon bekijken. Ik zag gewoon het puntje van die bult. En nu heb ik nog altijd een klein bultje op me voorhoofd.

Ahn nog een laatste
En da was met de kat van de buren. Die kat was zo agressief als het maar kon tegen mij toch en me beste vriend(de buur) mocht daar alles mee doen. Telkens als ik maar in de buurt was liep hij achter mij of stelde hij hem. Op een keer liep die kat achter mij aan en ik als klein manneke lopen en lopen en achter mij kijken. Tot op een moment dat ik niet gezien had dat er een betonnen scheiding was van een 20 cm hoog. Ik ben daar over gestruikeld vol op op me mond gevallen op beton. Me pa komt naar buiten gestormd verjaagt de kat en houd me onderste boven omdat hij dacht dak al me tanden had verloren en dat hij niet wou dat ik ze inslikte. Later bleek dat ik een kloven lip had en nog iets in me mond waardoor dak een stuk tandvlees verloren had en die dan een paar jaar later van me verhemelte is moeten komen.

Kijk dit zijn maar een paar anekdotes uit mijn leven. Als ik er nog op kom dan zeg ik ze wel;-)

*edit* al wat ik tegen gekomen ben is niets vergeleken met het verliezen van een lichaamsdeel, maar gewoon even om te vermelden

Massis

Legacy Member
thaens zei:
Nu heb k toch al goed moeten lachen ^^

seg schacht gedraag u eens ;)

zo grappig vind ik da nie als ge een kettingzaag in u schouder krijgt of een paar vingers verliest op u werk :s

veel succes aan de threadstarter iig, het verlies van 1 vinger lijkt mij nog wel teboven te komen, al wordt de klap bij het zien van u hand met 4 vingers zonder windels enzo best wel groot waarschijnlijk..

th43ns

Legacy Member
punkrockdude zei:
seg schacht gedraag u eens ;)

zo grappig vind ik da nie als ge een kettingzaag in u schouder krijgt of een paar vingers verliest op u werk :s

veel succes aan de threadstarter iig, het verlies van 1 vinger lijkt mij nog wel teboven te komen, al wordt de klap bij het zien van u hand met 4 vingers zonder windels enzo best wel groot waarschijnlijk..
Ik weet het (het ging dan ook over de voorgaande post) maar als ik mij het beeld voorstel waarbij de pa zijn zoon vastpakt alsof hij een vis heeft gevangen moet ik toch wel even lachen :-) Alsook het idee dat als ge naar boven kijkt uwe eigen kop kunt zien.

Vergeef me :- P

Dj Aero

Legacy Member
Kheb enorm veel respect voor de TS.

Het volgende hangt mss niet echt helemaal samen met de topic maar toch...

Moesten jullie het nog niet kennen, Pascal Kleiman, is een DJ zonder armen. Hij draait dus met zijn benen. Link: http://www.youtube.com/watch?v=yiIpoyByvTM

Let op het moment dat die een sigaret opsteekt enzo. Echt respect
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan