Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij had er zelf alle belang bij om te zeggen dat hij hier was geweest, gezien had hoe dapper we wel waren en om dat ook zo aan de senaat te vertellen in Rome.Dieleman_F zei:Hij zei zelf dat hij hier geweest is, dus gaan we hem maar geloven zeker![]()
Den Freddie zei:². Ziet maar naar Irak. Us Army heeft betere wapens, beter opgeleide manschappen, ... In een normale oorlog zouden de US snel winnen. Tegenover deze guerillastrijd staan ze praktisch machteloos. In een oorlog tegenover een ander land/leger zijn er ook doelen, die als ze uitgeschakeld worden, het einde van de oorlog kunnen inluiden. Op die guerillatechnieken heeft dat geen effect. Ze zien eruit als gewone burgers, duiken ergens op, richten een bloedbad aan en verdwijnen. Dat is de toekomst, kleine geoefende gropen die overal speldenprikken uitdelen. (imo)
Caesar zei zelf dat zij de dapperste waren. Dat kwam hem wel goed uit, want hij had die dapperste Germanen maar eens mooi verslagen.Timmie zei:Hij had er zelf alle belang bij om te zeggen dat hij hier was geweest, gezien had hoe dapper we wel waren en om dat ook zo aan de senaat te vertellen in Rome.
Exorikos zei:Het verhaal van de achtervolging op de Helvetiërs is een van die dingen die me zullen bijblijven uit de lessen Latijn.![]()
Insano zei:Caesar zei zelf dat zij de dapperste waren. Dat kwam hem wel goed uit, want hij had die dapperste Germanen maar eens mooi verslagen.
Bovendien verdeelde hij ook weer de Germaanse volkeren met die uitspraak.
idd dit herriner ik mij ook.Conradus zei:Caesar rekende de Belgae toch tot de Kelten? Hij zei dat ze dapper waren net omdat ze bijna dagelijks tegen de Germanen moesten vechten, net zoals Helvetii.
Ja, het moet inderdaad Kelten/Galliërs zijn. Het is al een paar jaar geledenConradus zei:Caesar rekende de Belgae toch tot de Kelten? Hij zei dat ze dapper waren net omdat ze bijna dagelijks tegen de Germanen moesten vechten, net zoals Helvetii.

Den Freddie zei:². Ziet maar naar Irak. Us Army heeft betere wapens, beter opgeleide manschappen, ... In een normale oorlog zouden de US snel winnen. Tegenover deze guerillastrijd staan ze praktisch machteloos. In een oorlog tegenover een ander land/leger zijn er ook doelen, die als ze uitgeschakeld worden, het einde van de oorlog kunnen inluiden. Op die guerillatechnieken heeft dat geen effect. Ze zien eruit als gewone burgers, duiken ergens op, richten een bloedbad aan en verdwijnen. Dat is de toekomst, kleine geoefende gropen die overal speldenprikken uitdelen. (imo)

Timmie zei:Het is nog nooit met sluitende zekerheid bewezen dat Caesar hier is geweest. Uw argument (die handelsweg) is trouwens verwerpelijk, die weg kan er namelijk nog niet gelegen hebben toen Caesar onze streken onderwierp. De infrastructurele uitbouw van onze gewesten gebeurde niet gelijktijdig met de verovering ervan.
) moest hij wel door ons gebied komen... guRuh zei:1) Cortez zou eerder met 600 geweest zijn dan met 300. In ieder geval, relatief weinig for starters
2) Van die 600 waren er een hele boel zwarte slaven die een belangrijke rol speelden.
3) Daarnaast slaagt Cortez erin de Tlaxalteken aan zijn zijde te krijgen. Door middel van een tolk communiceert hij met hen. Dit was juist de sterkte van Cortez: diplomatisch was hij héél sterk.
4) De Azteken lieten onderworpen volkeren zoals de Tlaxalteken tribuut betalen. Echter, hun godsdienst mogen ze blijven beoefenen. Hierdoor ontstond GEEN eengemaakt rijk en bleven de Tlaxalteken een autonoom volk dat weinig sympathie had voor de Azteken. Dat verklaart waarom ze samen met Cortez ten strijde trekken, met zo'n 100.000 tlaxalteken tegelijk, TEGEN hun veroveraar: de Azteken.
5) Het voordeel van een gecentraliseerd rijk zoals dat van de Azteken is dat het gemakkelijk te veroveren is: je verovert de hoofdstad en je hebt het rijk. Grote delen van het goud bevinden zich in de hoofdstad.
Dit in een poging om alles hier wat correcter te laten verlopen![]()
) en als je ziet wat ze eruit halen ivm territorium en rijkdom (en doden) waren ze extreem efficient.Timmie zei:Het is nog nooit met sluitende zekerheid bewezen dat Caesar hier is geweest. Uw argument (die handelsweg) is trouwens verwerpelijk, die weg kan er namelijk nog niet gelegen hebben toen Caesar onze streken onderwierp. De infrastructurele uitbouw van onze gewesten gebeurde niet gelijktijdig met de verovering ervan.

Historical kingdoms and empires
The following listed kingdoms and empires were at some time ruled by Turkic kings/khans/shahs or other dynasties. Mentioning of any particular entity in this place should not be read to mean that the entity as a whole was Turkic or even had more than a significant minority of Turkic subjects.
* Xiongnu (3rd century BC-4th century AD) (disputed)
* Huns (4th century-5th century) (disputed)
* Gokturk State (552-744)
* Bulgars (2nd-9th century) (origin of Proto-Bulgars disputed)
o Great Bulgaria (580s-635)
o Volga Bulgaria (800-1236)
* Pechenegs (860-1091)
* Khazars (7th-10th century)
* Uyghur State (744-840)
* Kyrgyz State (840-920)
* Kypchaks
* Kimeks
* Saqsin
* Kara-Khanid Khanate (840-1042)
* Later Tang Dynasty in China (923-936)
* Later Jin Dynasty in China (936-947)
* Later Han Dynasty in China (948-951)
* Ghaznavid Empire (962-1187) (Turkish identity of the dynasty strongly disputed [1])
* Khwarezm-Shahs (1097-1231) (disputed)
* Seljuk Turks (1073-1307)
* Kara-kitays (1207-1487)
* Mamluks (1250-1517)
* Karamanoğlu (13th century-1487)
* Khanate of Kazan (1438-1552)
* Khanate of Astrakhan (1430s-1554)
* Siberia Khanate (1430s-1576)
* Qasim Khanate (15th -17th century)
* Kazakh Khanate (1456-1731)
* Khanate of Crimea (1441-1783)
* Jagoldai (15th-17th century)
* Ottoman Empire (1299-1922)
* Mughal Empire (1526-1707)
* Safavid Empire (1501–1722)
[edit] Turkic-Mongolian States
* Turkic-Mongol Empire of Genghis Khan (13th century)
* Golden Horde (Kipchak Khanate) (1227-1502)
* Turkic-Mongol Empire of Timur Lenk (1370-1506)
[edit] Turkic States in Eastern Europe
* The Avar kingdom (origin and language of Avars disputed)
* Crimean Khanate (1441-1783)
wls zei:Ok, de vraag is eigenlijk hoe ge efficientie van een leger gaat beschouwen.
Als we efficientie zouden beschouwen als "hoesnel" of "met hoe weinig % doden" dan zou amerika winnen i guess, met hun reisje in Irak. Tijdens de officiele oorlog is dat land echt wel enorm snel ingepakt en het % doden TIJDENS de invasie was heel, heel laag. Wat er gebeurde na de invasie zelf is jah ... geen 'echte' oorlog (officieel) blijkbaar?
Silent Assassin zei:Japanse samoerai primitief?U moet wel weten waar u over spreekt natuurlijk.
De daimyo van feodaal Japan waren heel strategisch en intelligent,en de krijgskunsten van de samoerai hebben hun waarde genoeg bewezen denk ik...kijk maar naar de vele sporten die afgeleid zijn van oude Japanse gevechtskunsten.Iaido werd kendo,ju-jitsu judo,karate werd naar een competite sport omgezet...
wel heel goed geschreven maar ze hadden wel paar nederlagen, hulegu khan -de oprichter van ilkhanate is verslagen door de mameluks 2 maal, subedey of subotai is zelf ook verslagen door de volga-bulgaren (ze hebben nix te maken met hedendaagse bulgaren), tijdens verovering van kwarezm in centraal asie heeft hij 2 maal nederlagen gehad tegen de zoon (denk zen naam was djelaleddin) van de koning van kwarezm. Er wordt geloven dat chinghiz khan heeft gezegd van "had ik maar een zoon gelijk hem"vyeate zei:Mongolen hebben bijna nooit een nederlaag geleden en meestal was het kwestie van pech,zoals de Mongoolse oorlog vloot die door stormen,weeromstandigen ea. vernietigd of verloren zijn.
Om bovenstaande reden is het Mongoolse leger volgens mij de meeste efficiente ooit![]()