Archief - mensen met rood haar, wit vel en de zon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_vee

Legacy Member
Correct, al is het maar beschermingsfactor 5, gewoon insmeren tegen de schadelijke zon :)

Ali_

Legacy Member
Math'ke zei:
Moest ik allochtoon zijn dan ben ik onderhevig aan racisme en dat wil ik niet :p

Ik ben ne bruine blankeling :D

och joenge, ik schlaag elke racist verrot!

:unsure:

Bigbuddha

Legacy Member
pamperke zei:
Ha, van die mensen die hun nie insmeren omda ze zogezegd nie verbranden. Ik zal eens met jullie komen lachen als ge binnen 25 jaar compleet verrimpeld en uitgedroogd zijt :D.
Nee, serieus, ge moet u dus insmeren omdat veel zon gewoon niet goed is voor uw huid, ook al verbrandt ge niet.

Om maar niet te zwijgen van huidkanker(Melanoom). Thor de noor, die spierwit is met hoogblond haar, maar zich netjes altijd insmeert met factor 40(bijna cement ;) ) heeft veel minder kans op huidkanker dan Fabio, de italiaan die in de zomer in z'n speedo aan't strand ligt, gedrenkt in zonneolie factor -1. en in de winter het zonnecentrum opzoekt.

Arifiene

Legacy Member
Phil zei:
Ik heb blond haar, blauwe ogen en een vrij bleke huid.

Ik word nooit, nooit bruin. 20min sterke zon en ik ben verbrand, een dag in de zon zonder bescherming en ik heb een zware zonnebrand.

Vorig jaar in de lente in Thailand liggen snorkelen in de zee (blakende zon dus), was fatsoenlijk ingesmeerd, maar ik was harder verbrand dan ge u kunt inbeelden. Blaren op mijn armen vanachter, op mijn onderbenen vanachter en de stukken van mijn voeten die niet in de zwemvliezen zaten ook verbrand.

Hm, in Thailand deed ik toch ook altijd zonnecreme aan ze, zelfs om s ochtend gewoon even langs de dijk te slenteren :p
resultaat: slechts 1 keer verbrand (in slaap gevallen op een boot :p), en dat viel best mee (enkel in men nek, ma omg, wa ne rare plaats om te verbranden ook :p), en voor de rest mooi bruin.
Hier in belgie gebruik ik meestal factor 5 of 10 als er veel wind is enzo (en natuurlijk regelmatig insmeren). Buitenland meestal 12 of 20, want al hebde geen last van de hitte, uw huid lijdt er toch onder.
Tip aan mensen die een hekel hebben aan zonnecreme: neem er ene die niet teveel plakt (dus liefst redelijk vloeibaar), en eentje met een geurtje da ge graag ruikt, da maakt het 10 x aangenamer :p

^MystiQ

Legacy Member
pamperke zei:
Ha, van die mensen die hun nie insmeren omda ze zogezegd nie verbranden. Ik zal eens met jullie komen lachen als ge binnen 25 jaar compleet verrimpeld en uitgedroogd zijt :D.
Nee, serieus, ge moet u dus insmeren omdat veel zon gewoon niet goed is voor uw huid, ook al verbrandt ge niet.

Kzeg toch niet dak gene zonnecreme gebruik :wtf:
Rare mensen ze hier soms :x

Ali_

Legacy Member
pamperke zei:
Ha, van die mensen die hun nie insmeren omda ze zogezegd nie verbranden. Ik zal eens met jullie komen lachen als ge binnen 25 jaar compleet verrimpeld en uitgedroogd zijt :D.
Nee, serieus, ge moet u dus insmeren omdat veel zon gewoon niet goed is voor uw huid, ook al verbrandt ge niet.

we zullen dan wel zien ;)

ge moet er natuurlijk nog eens rekening mee houden dat de huid van mensen uit de regio waar ik vandaan kom ook veel strakker en harder is en daarom veel later begint te verrimpelen ;) (itt blanke mensen :p)
en tegen uitdroging is dé beste remedie 2l water per dag!
Ik drink 3l (soms 4 als ik ga sporten) maar das omda ik rook, want het enige échte da mij raakt van die tekst op sigarettenpakjes is dat da slecht is voor uw huid :(

democracy02

Legacy Member
psykoboy zei:
ikzelf ben gewoon belg en verbrand eigenlijk ook nooit, zelfs zonder zonnecreme (ik ga dan ook wel nooit liggen bruinen eigenlijk) mijn vriendin is echter ook ros, maar die heeft daar bij mijn weten wel nooit last van.
een rosse vriendin? lucky basterd :p
the_vee zei:
Lol @1 ge zijt wat ze noemen ne " witten keis "
:rofl:
Math'ke zei:
Moest ik allochtoon zijn dan ben ik onderhevig aan racisme en dat wil ik niet :p

Ik ben ne bruine blankeling :D
en als blanke ben je in belgie niet onderhevig aan racisme :eek:

Phil

Legacy Member
Arifiene zei:
Tip aan mensen die een hekel hebben aan zonnecreme: neem er ene die niet teveel plakt (dus liefst redelijk vloeibaar), en eentje met een geurtje da ge graag ruikt, da maakt het 10 x aangenamer :p

Zonnecreme is vooral lastig dichtbij de zee imo...

Al dat zand van het strand en zout van de wind enzo... Zo ambetant imo...

GhO$T

Legacy Member
Echt wel nie goe bezig zulle als er nog altijd zijn die ganse zomers in de vlakke zon lopen zonder zonnecreme. Voor die kankerverwekkende stralen maakt het niks uit als ge nu een olifantevel of een teer wit velleke hebt.

Ik verbrand extreem snel vooral aan mijne nek en schouders, gelijk hoeveel liter zonnecreme ik er over giet, echt lastig en ongezond ook waarschijnlijk. Gelukkig gaat het daarna direct van rood naar bruin, tis niet dat ik de hele zomer gelijk een kreeft rondloop.

Is wel leuk om bruin te zijn in de zomer, maar ga mij toch niet al te snel zomaar in de zon gaan leggen gewoon met de bedoeling van bruin te bakken; al die huidkankers & ongezonde stralen, wa teveel risico om er tijdelijk wa mooier uit te zien.

Arifiene

Legacy Member
GhO$T zei:
Ik verbrand extreem snel vooral aan mijne nek en schouders, gelijk hoeveel liter zonnecreme ik er over giet, echt lastig en ongezond ook waarschijnlijk. Gelukkig gaat het daarna direct van rood naar bruin, tis niet dat ik de hele zomer gelijk een kreeft rondloop.
lijkt me dat ge beter de eerste week / twee weken een sunblock aandoet dan :)

hybrid

Legacy Member
In de winter hebt ge amper sproeten en in de zomer hard dus da kan ni :p

democracy02

Legacy Member
ah 'k dacht eventjes da we al zomer waren maar eigelijk is de lente nog maar begonnen... ja als ge nie werkt en nie na school gaat zijn de weekdagen, maanden, seizoenen, jaartallen en levens nogal in de war :p

BongZrGooD

Legacy Member
Ik ben zo wit dak blauw zie... Als ik op verlof ga moet ik eerst een week zonnen om wit te worden...:D

Maar verbranden? Nooit... Dankzij Piz Buin zonnecreme, eerste dagen factor 30 en dan naar factor 15...

Groetjes,
BongZ

cura

Legacy Member
democracy02 zei:
ah 'k dacht eventjes da we al zomer waren maar eigelijk is de lente nog maar begonnen... ja als ge nie werkt en nie na school gaat zijn de weekdagen, maanden, seizoenen, jaartallen en levens nogal in de war :p

oe zedde van plan uw reis/verhuis te bekostigen als je niet werkt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan