Archief - Oorsprong mensheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

holycrus

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
is het niet zo dat hij eerst het uiterlijk van de mens beschrijft in de eerste pagina en op de tweede waarvan hij de mens maakt?

je leest blijkbaar alle woorden niet, kijk goed.

"God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was."

God zegent hen en zegt dingen tegen hen.
Maar soit wat jij zegt klopt niet, want op pagina 1 zegt god expliciet naar zijn evenbeeld en op pagina twee staat expliciet NIET vermeld naar zijn evenbeeld.

Cin

Legacy Member
holycrus zei:
En jij weet dat de bijbel geen geschiedkundig werk is, omdat jij persoonlijk er onderzoek naar gedaan hebt correct?


Neen, omdat andere wetenschappers daar onderzoek naar gedaan hebben.

Heb jij persoonlijk onderzoek gedaan naar jou theorie? Neen, je neemt de interpretatie van anderen over.

Probeer het toch eens te zien man :)

Hellrabbit

Legacy Member
holycrus zei:
En jij weet dat de bijbel geen geschiedkundig werk is, omdat jij persoonlijk er onderzoek naar gedaan hebt correct?

ik weet dat de bijbel geen geschiedkundig werk is, omdat mijn herseninhoud groter is dan de gemiddelde tennisbal

holycrus

Legacy Member
Hellrabbit zei:
ik weet dat de bijbel geen geschiedkundig werk is, omdat mijn herseninhoud groter is dan de gemiddelde tennisbal

maw wat je zegt is omdat het jouw mening is, klopt ze.
Wat iedereen mij hier probeert aan te wrijven, kunde ook toepassen met terugwerkende kracht op uzelf. Of ben ik weer aant fantaseren?

holycrus

Legacy Member
C|n zei:
Neen, omdat andere wetenschappers daar onderzoek naar gedaan hebben.

Heb jij persoonlijk onderzoek gedaan naar jou theorie? Neen, je neemt de interpretatie van anderen over.

Probeer het toch eens te zien man :)

Net zoals jullie net zoals ik, al heel ons leven de interpretatie van anderen overnemen, maar ohnee, die interpretatie KAN NI VERKEERD ZIJN , want de wetenschap zegt het zo!

De wetenschap zei ook dat de aarde plat was, en wa hebben ze nog allemaal ni gezegd dat uiteindelijk iets compleets anders bleek te zijn.
Is wel een beetje niet kritisch als ge alles klakkeloos overneemt en doet of het de pure waarheid is, (mss de algemene waarheid maar daarom niet noodzakelijk de waarheid)

Hellrabbit

Legacy Member
holycrus zei:
Net zoals jullie net zoals ik, al heel ons leven de interpretatie van anderen overnemen, maar ohnee, die interpretatie KAN NI VERKEERD ZIJN , want de wetenschap zegt het zo!

De wetenschap zei ook dat de aarde plat was, en wa hebben ze nog allemaal ni gezegd dat uiteindelijk iets compleets anders bleek te zijn.
Is wel een beetje niet kritisch als ge alles klakkeloos overneemt en doet of het de pure waarheid is, (mss de algemene waarheid maar daarom niet noodzakelijk de waarheid)

Is da nu niet hetgeen jij aan het doen bent?

holycrus

Legacy Member
Nope want jij schaart je achter "de wetenschap" en bladiebla
Ik niet, ik geef gewoon een mogelijkheid die zo hard afebroken werd, zonder er zelfs nog maar naar te zien. Welke conclusie trek ik dan. Dat jij blindelings de wetenschap volgt omdat zij zeggen dat het zo is en het zo onderzocht is.

Nogmaals:

"De wetenschap zei ook dat de aarde plat was, en wa hebben ze nog allemaal ni gezegd dat uiteindelijk iets compleets anders bleek te zijn."


Vergeef mij dan dat ik denk dat jullie oogkleppen ophebben, maar zou ge da zelf ook ni denken, Ik zou tenminste eerst de fiml bekijken alvorens mij hier te komen moeien, maar blijkbaar snappen de mensen het ni als ik zeg, da ge u ni moet vastpinne op wa ik zeg.

Roodkapje

Legacy Member
Die afbeeldingen die je toont zijn voor mij geen bewijs. Wie zegt met dat die chinese tekening niet in ons tijdperk is gemaakt. Juist ja, je film of boek geeft een bronvermelding. "Gevonden in italie...", "op een muurschilderij in egypte"... Er zitten veel hoaxes tussen jong.

Pas op, ik zeg dat je deels gelijk hebt. Lees eens de apocalyps (achterste boek id bijbel). het lijkt wel alsof je in een oorlog beland bent kernbommen, radioactiviteit, chemische en biologische wapens, vliegtuigen en inslaande asterioden. De egyptenaren konden onmogelijk piramides en sfinxen gebouwd hebben met die precisie. WIJ kunnen dit nog niet eens.

Dat we afstammen van aliens, dààr zie ik géén zichtbare bewijzen voor. Dat is net iets te ver gegrepen. Dat ze zo simpel een neatherthaler met een "grey" konden kruisen lijkt me beetje lichtzinnig.

holycrus

Legacy Member
"The Bible does not teach that the earth is flat. It teaches that the earth is spherical. We did a study of 5000 writings from the time of Plato and Aristotle, and could not find one writer who said the earth is flat. We believe the flat-earth idea is a myth that flourished after Darwinists tried to discredit the Bible."

ik zal u maar ff voorzijn voor ge het op de Bijbel gaat steken.

Cin

Legacy Member
Uw laatste replies getuigen van net iets teveelgebrek aan intelligentie dus vergeef me als ik niet meer antwoord. Ik zit namelijk letterlijk te koken achter mijn computer, van het ongeloof dat er echt zulke goedgelovige mensen zoals jij bestaan.

Maar dat je dan nog het lef hebt om te beweren dat ik de wetenschap blindelings volg al heb je ook geen enkel idee wat ik doe in het echte leven is ronduit schandalig. Wetenschap is nog altijd een vak dat alleen maar kan bestaan door échte bewijzen, bewijzen die onvervalsbaar zijn.

Dat in tegenstelling tot jou "internet"-video.

Kyo

Legacy Member
Waarom is het verkeerd interesse te wekken over zaken als dit. Heel deze topic is gewoon op bullshit uitgedraaid enkel en alleen om het feit dat er enkelen replyen die er voor geen zak in geïnteresseerd zijn. Voor mij is het eveneens ook perfect mogelijk dat er andere beschavingen zijn geweest, zelfs hier op aarde. Waarom doet iedereen hier of hij/zij is tegen een stel naïeve pubbers bezig die alles geloven wat ze voorgschoteld krijgt. Iedereen hier mag wel wat minder cocky zijn. Waarom kan een onderwerp als "Oorsprong mensheid" perfect besproken worden als er maar het woord alien niet wordt gebruikt :naughty: Als je niet open staat voor zaken als dit moet je hier ook de boel niet komen boycotten. Als je in zaken als dit geïntereseerd bent ben je toch maar in staat zelf een conclusie te trekken als je er zelf effectief onderzoek naar gedaan hebt. Dit blijft allemaal een theorie, het is niet de bedoeling iemand te overtuigen.

Terrorist_Hell

Legacy Member
holycrus zei:
http://video.google.nl/videoplay?docid=6056789081969524094&q=michael+tsarion

dit is ZEER interessant ^^
kmoest het iets noemen maar hierin wordt onze oorsprong ook behandeld.
Ik denk dat ge niet te hard je best moet doen om iemand te overtuigen. Ik bewonder je interesse voor de alternatieve waarheid, maar ik hou me daarmee niet langer bezig. Als iemand me iets vraagt, ga ik gerust antwoorden. Vrijheid van informatie is belangrijk, maar als men elkander veroordeelt op 'n bepaalde manier van leven, zijn we toch verkeerd bezig.

Om toch wat in te gaan op die film: persoonlijk ben 'k geen fan van Tsarion, wel van Icke. 't Meeste begrip gaat uit naar zijn visie op de werkelijkheid (of wat we ervan 'zien'). Dat reptielen of eender wat onze aarde bewonen maakt me niks uit. Ik geef ook geen **** om de historiek rond de 'mens', maar wel over hoe ik me voel op dit moment. Zijn mensen écht gelukkig? Die vraag houdt me meer bezig dan iets anders. De theorieën rond 't holografisch universum, de DNA code, quantummechanica, Illuminati, etc. zijn tof om je in te verdiepen, da's waar. Ik geloof best wel dat, op basis van die oude teksten, de Aarde 'n invasie heeft gekend. Wat anderen daarvan denken, raakt me niet. Behalve dan de onvolwassenheid die ze uiten. Wetenschap kan best veel antwoorden bieden op sommige vragen, maar men blijft hoe dan ook binnen 'n zelfde stramien denken.

C|n zei:
Uw laatste replies getuigen van net iets teveelgebrek aan intelligentie dus vergeef me als ik niet meer antwoord. Ik zit namelijk letterlijk te koken achter mijn computer, van het ongeloof dat er echt zulke goedgelovige mensen zoals jij bestaan.

Maar dat je dan nog het lef hebt om te beweren dat ik de wetenschap blindelings volg al heb je ook geen enkel idee wat ik doe in het echte leven is ronduit schandalig. Wetenschap is nog altijd een vak dat alleen maar kan bestaan door échte bewijzen, bewijzen die onvervalsbaar zijn.

Dat in tegenstelling tot jou "internet"-video.
Dat jij zit te koken, is jouw probleem. Aanvaard dat mensen anders denken, en da's maar best ook. Zolang we elkaar maar niet opblazen...

Wetenschap is inderdaad zo vaak mogelijk onvervalsbaar, maar krijgt de bevolking wel de nodige info om wat ruimer te denken? Ik zeg niet dat men alternatieve info moet gaan promoten, maar toch op z'n minst de onvervalsbare wetenschappelijke info, om de mens toch wat weet te geven over zijn bestaan? Ik ben van mening dat de mens tegenwoordig zeer weinig weet over het bestaan, en dat de media teveel stress en angst promoot, terwijl dat evengoed liefde en wijsheid kan zijn. Waarom gebeurt dat niet?

'k Weet, ik ben nogal goedgelovig, dat is mijn ingesteldheid. Maar je kunt je dus niet vinden in 't zeer eenvoudige scenario dat de mens in dwang wordt gehouden door 'n reptielenfamilie, of dat bv. de aarde 'n invasie heeft gekend en dat bepaalde wezens in de aarde leven? Er is op zich toch niks mis om in zoiets te geloven, aangezien heel wat mensen geloven in iets als 't christendom?

holycrus

Legacy Member
@ C|N
ha dit is grappig, ik zie al waar we nu naartoe gaan, ik ga ni neer op mijn knietjes voor wa gij hier zegt, dus gaan we mij maar weerom verder in het belachelijke trekken. Kook zoveel ge wilt, bak wa eireren ofzo.

Feit is dat de aarde plat is geen idee is van de kerk. accept it.

GMotha

Legacy Member
Roodkapje zei:
Pas op, ik zeg dat je deels gelijk hebt. Lees eens de apocalyps (achterste boek id bijbel). het lijkt wel alsof je in een oorlog beland bent kernbommen, radioactiviteit, chemische en biologische wapens, vliegtuigen en inslaande asterioden.
Blijft interpretatie.
Ge kunt de bliksems die Zeus uit zijn wolken naar mensen smeet ook vergelijken met moderne wapens.
Roodkapje zei:
De egyptenaren konden onmogelijk piramides en sfinxen gebouwd hebben met die precisie. WIJ kunnen dit nog niet eens.
Tis niet dat wij't niet kunnen dat't niet kon.

De Zulu stammen in afrika waren in staat (met primitieve middelen!) een zekere natuurlijke drug te splitsen (TLC eruit filteren dacht ik, werdt gebruikt om hun krijgers extreem agressief en geconcentreerd te maken) met een precisie waar wij nog niet in geslaagd zijn. Of hebben de Aliens dat voor hen gedaan?

Anoniem04

Legacy Member
holycrus zei:
Nope want jij schaart je achter "de wetenschap" en bladiebla
Ik niet, ik geef gewoon een mogelijkheid die zo hard afebroken werd, zonder er zelfs nog maar naar te zien. Welke conclusie trek ik dan. Dat jij blindelings de wetenschap volgt omdat zij zeggen dat het zo is en het zo onderzocht is.

Nogmaals:

"De wetenschap zei ook dat de aarde plat was, en wa hebben ze nog allemaal ni gezegd dat uiteindelijk iets compleets anders bleek te zijn."


Vergeef mij dan dat ik denk dat jullie oogkleppen ophebben, maar zou ge da zelf ook ni denken, Ik zou tenminste eerst de fiml bekijken alvorens mij hier te komen moeien, maar blijkbaar snappen de mensen het ni als ik zeg, da ge u ni moet vastpinne op wa ik zeg.

Wees niet hypocriet, jij volgt evengoed blindelings het onderzoek van die persoon.

User_BELGIUM

Legacy Member
holycrus zei:
je leest blijkbaar alle woorden niet, kijk goed.

"God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was."

God zegent hen en zegt dingen tegen hen.
Maar soit wat jij zegt klopt niet, want op pagina 1 zegt god expliciet naar zijn evenbeeld en op pagina twee staat expliciet NIET vermeld naar zijn evenbeeld.

uhm.. God Schiep hen naar zijn evenbeeld => beeltenis => uiterlijk
pagina 2 stof en as => innerlijk :)
=> 1 soort mens
ik blijf bij mn standpunt, mijn argument werd niet weerlegd.

maar daarover wil ik het niet hebben,
het ging hier natuurlijk over het ontstaan van de moderne mensheid en u haalt er al de planten en dieren bij => planten waren er voor de dieren btw!!!

ja ik spreek het weeral tegen omdat het gewoon niet klopt.
maar soit.

ik zal u geschiedenis met mijn rationeel denken es samensmijten:
Volgens u geschiedenis is de van nu mens dus ten vroegste 100.000jaar oud (ontstaan homo sapiens). 2 soorten met beide alien crossbreeding
Adam en Eva's
Cain en Abel's
beiden keren zich tegen de aliens en iedereen gaat dood want alles wordt verschroeid in de atmosfeer door oorlog en "iets anders".
Als atlantis had gewonnen had het nog steeds bestaan en waren de mensen zich gaan uitbreiden op andere plaatsen en geloofden wij stévast dat het waar was wegens alle historische bewijzen. Als de aliens hadden gewonnen waren wij allen slaven en zou er gen discussie zijn over ja of nee van buitenaards leven.
Dus conclusie: iedereen dood
"Then where do the stories come frome, one might ask"

Maar dan komen de aliens nogmaals terug (vlucht thuisplaneet), horen dat "een vijand" achter hun zit, vluchten terug maar spannen een net om de maan.
Om uiteindelijk niemand te beschermen want we zijn allemaal vergaan tot as toen de atmosfeer ons verbrandde; ocharme ons mooi zwarte planeet.

Dus eigenlijk zijn er geen mensen meer op onze planeet..

holycrus

Legacy Member
Ik ben van mening dat die persoon zijn onderzoek belangrijk genoeg was om met dit forum te delen.

@ Dillyracer ik ben zeker niet hypocriet, heb ik dan niet al duizend keer gezegd, dat dit een vicieus cirkeltje is waarin bijde partijen de bal gewoon terugkaatsen naar elkaar onder het motto van 'jij gelooft ook een ander zijn mening" "jamaar gij ook".

Dat is compleet waarheid hoor wat jij nu zegt, alleen ben ik degenen die open staat voor dingen en jij niet. Omdat ik vroeger ook in het puur wetenschappelijke geloofde heb ik mijzelf ook eerst moeten openstellen voor andere ideen, maar oeh ja das moeilijk é, aanvaarden dat ge het misschien niet weet.

Ik zg ook nergesn dat wat hij zegt de absolute waarheid is, daar heb ik ook nooit twijfel over doen bestaan. Ik zeg dat het interressant genoeg is om niet als rommel afgedaan te worden zoals iedereen die er niet nara kijkt wel doet

holycrus

Legacy Member
en Cain en Abel's da heb ik nooit gezegd :) da fantaseert gij erbij.
het Cain en Abel principe is een deling van personaliteit. zoals ik al zei is dat eerder het Jekkyl en Hyde principe dat elke Adam en Eva in zich had, om ze zo beter onder controle te kunnen houden. Dan de letterlijke zonen. Cain en Abel was de manier om aan te duiden dat ze een leegte in zich hadden opeens.

User_BELGIUM

Legacy Member
@ hierboven, ok dan moet ge het maar zien als mens soort 1 (adam en eva) en mens soort 2 (cain en abel)
u beurt om u standpunt weer te verdedigen ;)

holycrus zei:
"The Bible does not teach that the earth is flat. It teaches that the earth is spherical. We did a study of 5000 writings from the time of Plato and Aristotle, and could not find one writer who said the earth is flat. We believe the flat-earth idea is a myth that flourished after Darwinists tried to discredit the Bible."

ik zal u maar ff voorzijn voor ge het op de Bijbel gaat steken.

huh? dus gij probeert ons wijs te maken dat de mensen in 1882 geloofden dat de wereld plat was?
srry try again
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan