Archief - Probleem met kat wegens verhuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
nielseke zei:
Leer lezen ipv woorden uit de context te rukken om er dan een mooi rood zinnetje bij te plakken.


Een dier is nog altijd een dier, geen mens. Ik, als huisdierbezitter, heb een verantwoordelijk. En beslissen over leven en dood van mijn huisdier is niet zomaar even een lichte beslissing, daar is BEWUST over nagedacht en als die conclusie leidt tot het beest afmaken (lees: pijnloos laten inslapen zonder dat het beest dit echt beseft), dan is dat een VERANTWOORDE keuze geweest.


Waar haalt gij, als een semi-preuts tienermeisje, het lef om dan te verkondigen dat ik dan een dierenafslachtmaniak ben zonder enig greintje verantwoordelijkheid?!


Kunnen we nu A.U.B. weer ontopic blijven? ;)
Zeg overjaarse puber, ik ben 23, dus dim maar een beetje ja. En semi-preuts ben ik ook niet. Heb je altijd zo'n bewoordingen nodig om jezelf in de kijker te zetten?
Een gezond dier doden is NIET VERANTWOORD en STRAFBAAR.
Waar ik het lef vandaan haal? Ik ben opgegroeid met morele waarden. Jij duidelijk niet.

Arifiene

Legacy Member
Gavin zei:
En toch vind ik een asiel een mindering in mijn huisdier zijn levenskwaliteit. Zoals je zegt is dat beest zijn leven mijn verantwoordelijkheid. Dus neem ik die en beslis ik dat mijn geliefd huisdier een goed leven heeft gehad en ik mij niet verzoen met het dumpen in een opvangplaats.

Ik dood het beest helemaal niet uit gemakzucht. Ik laat het dier vredig inslapen omdat mij dat de beste keuze lijkt om onze relatie te beëindigen. Vergeet niet dat dit om een gedwongen afscheid gaat. Ik moet dus vaarwel zeggen tegen mijn huisdier. En dan kies ik die manier.

Geen vegetariër. Ik ook niet. Jij die zo hard van leer trekt tegen dierenleed, hebt dus al ettelijke levens van runderen en varkens op je geweten. Sterker nog. Levens waarin die diertjes (Bella en Porky) zonder liefde worden vetgemest om dan uiteindelijk geslacht te worden. Allemaal om jouw eten.

Dat zijn toch ook dieren? Van dezelfde orde zelfs. Als jij zomaar (want je had ook voor een andere hoofdschotel kunnen gaan) over die gezonde dieren hun lot mag beslissen (want dat doe je. Die honderdvierennegentigduizend driehondervijftiende koe is er speciaal voor jou), waarom mag ik dat niet over mijn huisdier? Sterker nog, jij beslist over een dier waar je in de verste verte niets mee te maken hebt zijn lot. Ik beslis over dat van mij nadat die heel zijn leven vertroeteld is geweest. Wie is er dan de egoïst?

En het zal me worst wezen wat er met dat slachtvee gebeurt.
Je zit gwn weer over hetzelfde te zanikken.
Slachtvee=/= huisdier, want emotionele band én slachtvee= doel: eten.
En je denkt blijkbaar nog steeds dat je huisdier voor altijd in een asiel zal zitten.
Stom.
Nuja, ik heb genoeg argumenten op tafel gelegd, en m.i. zijn ze juist.
Ik ga niet blijven reageren op dezelfde 'argumenten'.

Oldskooler

Legacy Member
Threadstarter, je hebt een nieuwe thuis gevonden voor uw poes.

Die thuis noemt bij Arifiene :p

Arifiene

Legacy Member
Oldskooler zei:
Threadstarter, je hebt een nieuwe thuis gevonden voor uw poes.

Die thuis noemt bij Arifiene :p

Nee mijn ma vermoordt me dan :p.
Ze was nu al zo kwaad toen ik Biebel meenam naar huis.
K kon het moeilijk laten zitten langs die drukke baan...

edit: Biebel is mijn jongste kat die aan een week of 9 gedumpt werd langs een autobaan ;)

Gavin

Legacy Member
Arifiene zei:
Je zit gwn weer over hetzelfde te zanikken.
Slachtvee=/= huisdier, want emotionele band én slachtvee= doel: eten.
En je denkt blijkbaar nog steeds dat je huisdier voor altijd in een asiel zal zitten.
Stom.
Nuja, ik heb genoeg argumenten op tafel gelegd, en m.i. zijn ze juist.
Ik ga niet blijven reageren op dezelfde 'argumenten'.
Scheldwoorden tellen niet als argumenten, he.

Maar je zegt wat ik wilde horen. Emotionele band. Een zuivere daad van egoïsme dus. Zoals alles, je moet het alleen nog willen aanvaarden in plaats van het te camoufleren als 'verstand'.

Pim11

Legacy Member
Zou ik mogen antwoorden? Normaal gezien wel hè?
Ik heb de thread gelezen van voor tot achter en wat ik hieruit kan afleiden is één ding Arifiene: Je bent rechtvaardig op een extremistische wijze. Dit is fout op sommige vlakken(VOLGENS MIJ) en ik bedoel er ook niet meer mee dan je kan lezen. Ik heb zelf een kater, poezewoes, van straat gehaald (ongeveer 5 jaar geleden). Ik kon het niet over mijn hart krijgen dat beestje constant over die drukke straat bij ons te laten wandelen. Anders was het geen kat meer, maar een tapijt. Als ik nu nog moest verhuizen(wat niet gebeurt wrs) dan zou ik mijn kat meenemen zonder pardon. Dan laat je ze maar niet buiten voor een tijdje (uit je nieuw huis). Je moet niet in het zwart of in het wit door het leven gaan maar in het grijs. Over een dier een spuitje laten geven maakte ik vroeger problemen. Mja, that's life. Een voorbeeld hiervan:
-Wit: Oh neeeeee, ik heb het: verhuis gewoon niet!(=Idealistisch)
-Zwart: Maak dat beest gewoon kapot jong! (Hetzelfde bij groot deel v/d ss'ers: Geen Hitler, geen leven)
-Grijs: Probeer eerst eens het dier een andere thuis te geven, daarna zien we wel. (=Rationeel)

En natuurlijk moet je je huisdier niet zomaar laten inslapen als je verhuist, gvd. Dat vind ik er ook wel over. Waar een wil is, is een weg. Eerst proberen een andere thuis te vinden, dan pas het ondenkbare doen.
Sorry voor de lange post, het is nogal moeilijk om iets uit te leggen aan mensen die al stelling hebben ingenomen op een forum. Ik heb geschreven wat ik ervan denk en niet wat iedereen hier er van denkt.

Arifiene

Legacy Member
Pim11 zei:
Zou ik mogen antwoorden? Normaal gezien wel hè?
Ik heb de thread gelezen van voor tot achter en wat ik hieruit kan afleiden is één ding Arifiene: Je bent rechtvaardig op een extremistische wijze. Dit is fout op sommige vlakken(VOLGENS MIJ) en ik bedoel er ook niet meer mee dan je kan lezen. Ik heb zelf een kater, poezewoes, van straat gehaald (ongeveer 5 jaar geleden). Ik kon het niet over mijn hart krijgen dat beestje constant over die drukke straat bij ons te laten wandelen. Anders was het geen kat meer, maar een tapijt. Als ik nu nog moest verhuizen(wat niet gebeurt wrs) dan zou ik mijn kat meenemen zonder pardon. Dan laat je ze maar niet buiten voor een tijdje (uit je nieuw huis). Je moet niet in het zwart of in het wit door het leven gaan maar in het grijs. Over een dier een spuitje laten geven maakte ik vroeger problemen. Mja, that's life. Een voorbeeld hiervan:
-Wit: Oh neeeeee, ik heb het: verhuis gewoon niet!(=Idealistisch)
-Zwart: Maak dat beest gewoon kapot jong! (Hetzelfde bij groot deel v/d ss'ers: Geen Hitler, geen leven)
-Grijs: Probeer eerst eens het dier een andere thuis te geven, daarna zien we wel. (=Rationeel)

En natuurlijk moet je je huisdier niet zomaar laten inslapen als je verhuist, gvd. Dat vind ik er ook wel over. Waar een wil is, is een weg. Eerst proberen een andere thuis te vinden, dan pas het ondenkbare doen.
Sorry voor de lange post, het is nogal moeilijk om iets uit te leggen aan mensen die al stelling hebben ingenomen op een forum. Ik heb geschreven wat ik ervan denk en niet wat iedereen hier er van denkt.

Ik ben niet extremistisch in dit geval. Ik zeg gewoon : zoek een oplossing ipv uw kat dood te spuiten. Het is immoreel en strafbaar. Maar dat vatten ze dus nog niet.

Arifiene

Legacy Member
Gavin zei:
Scheldwoorden tellen niet als argumenten, he.

Maar je zegt wat ik wilde horen. Emotionele band. Een zuivere daad van egoïsme dus. Zoals alles, je moet het alleen nog willen aanvaarden in plaats van het te camoufleren als 'verstand'.

Neen, want bij een andere kat waarmee ik geen emotionele band heb zou ik het ook niet doen.
Je wil het gwn niet snappen, maar blijkbaar staat de wet toch aan mijn kant. En das voor mij meer waard dan een stel idiots op een gamesforum.
Jij hebt het recht niet om die kat zen leven te beëindigen omdat jij dat wil, punt gedaan gewoon :).

stoomboot

Legacy Member
Arifiene zei:
Zeg overjaarse puber, ik ben 23, dingen nodig om jezelf in de kijker te zetten?dus dim maar een beetje ja. En semi-preuts ben ik ook niet. Heb je altijd zo'n bewoor
Een gezond dier doden is NIET VERANTWOORD en STRAFBAAR.
Waar ik het lef vandaan haal? Ik ben opgegroeid met morele waarden. Jij duidelijk niet.

Uhu, dus het is strafbaar om een diertje te laten inslapen bij de dierenarts.
Goed, dat weten we dan ook alweer. :niceone:
Alsook dat ik geen morele waarden heb omdat ik verantwoorde keuzes neem ;)
:niceone:

Geen wonder dat vrouwen nog altijd maar in povere aantallen betrokken zijn bij grote, belangrijke beslissingen. Rationeel & logisch nadenken is DUIDELIJK niets voor hen ;) Ga nog wat katjes redden van een ongewisse dood en laat ons verder in STILTE uitkijken naar Gizmo die hier binnekort ons komt vertellen of hij de kat heelhuids heeft gekregen ;)

Pim11

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik ben niet extremistisch in dit geval. Ik zeg gewoon : zoek een oplossing ipv uw kat dood te spuiten. Het is immoreel en strafbaar. Maar dat vatten ze dus nog niet.
Ik vat het wel. Het kwam gewoon nogal extremistisch over. Je hebt gelijk over het feit dat het immoreel en strafbaar is. Dieren zijn geen mensen maar het zijn nog altijd levende wezens en levende wezens zijn normaal gezien gelijk aan elkaar. Behalve als we gaan praten over de wet van de sterkste enzo natuurlijk...

Pim11

Legacy Member
nielseke zei:
Uhu, dus het is strafbaar om een diertje te laten inslapen bij de dierenarts.
Goed, dat weten we dan ook alweer. :niceone:
Alsook dat ik geen morele waarden heb omdat ik verantwoorde keuzes neem ;)
:niceone:

Geen wonder dat vrouwen nog altijd maar in povere aantallen betrokken zijn bij grote, belangrijke beslissingen. Rationeel & logisch nadenken is DUIDELIJK niets voor hen ;) Ga nog wat katjes redden van een ongewisse dood en laat ons verder in STILTE uitkijken naar Gizmo die hier binnekort ons komt vertellen of hij de kat heelhuids heeft gekregen ;)
Hoho! Als je het zelf doet is het strafbaar. Dat bedoel ik dus he. En morele waarden? Het is de manier waarop he....

Arifiene

Legacy Member
nielseke zei:
Uhu, dus het is strafbaar om een diertje te laten inslapen bij de dierenarts.

Goed, dat weten we dan ook alweer. :niceone:
Alsook dat ik geen morele waarden heb omdat ik verantwoorde keuzes neem ;)
:niceone:

Geen wonder dat vrouwen nog altijd maar in povere aantallen betrokken zijn bij grote, belangrijke beslissingen. Rationeel & logisch nadenken is DUIDELIJK niets voor hen ;) Ga nog wat katjes redden van een ongewisse dood en laat ons verder in STILTE uitkijken naar Gizmo die hier binnekort ons komt vertellen of hij de kat heelhuids heeft gekregen ;)

INDIEN het gezond is? JA, dan is het STRAFBAAR. En nu ga ik lekker betweterig doen en zeggen : ik doe rechten (jaja, zaag er maar over), dus ik denk dat ik er wel iets vanaf weet.
Dat is geen verantwoorde keuze dimwit, je neemt iemands leven af zonder reden.
Rationeel, alsof jij rationeel bent, jij zou een dier doodspuiten, ahja, MAAR ge hebt er wel rationeel over nagedacht (toevallig wel in UW voordeel). Belachelijk. En nog meer belachelijk omdat je er och wel moet bijzetten dat ik een semi-preuts tienermeisje ben, en dat vrouwen niet kunnen beslissen.
Heel uw reply is gwnweg zielig dus kzou mezelf niet meer belachelijk maken moestek u zijn en gwn men grote mond houden.

edit: nutteloos er nog bij te zetten dat elke goede dierenarts zoiets zal weigeren.

Gavin

Legacy Member
Arifiene zei:
Neen, want bij een andere kat waarmee ik geen emotionele band heb zou ik het ook niet doen.
Je wil het gwn niet snappen, maar blijkbaar staat de wet toch aan mijn kant. En das voor mij meer waard dan een stel idiots op een gamesforum.
Jij hebt het recht niet om die kat zen leven te beëindigen omdat jij dat wil, punt gedaan gewoon :).
En wederom kwistig met scheldwoorden. In het vorige topic ging je de daders levend villen (of iets in die aard), toen stond de wet blijkbaar niet aan je kant. Maar dat deert niet als het niet in jouw kader past. Dat is duidelijk te zien aan de rest van je posts.

En tuurlijk doe je dat bij een andere kat of ander aanvaard huisdier niet kan bolwerken. Die gelijkt te hard op je eigen kat/huisdier. En nu kan ik ook afsluiten met die leuke dooddoener: "Je wilt het gewoon niet snappen, he?"

Overigens nog geadresseerd aan bartreligion. Inslapen is geen vermindering van de levenskwaliteit. Er is geen leven meer dan.

Sprits

Legacy Member
nielseke zei:
laat ons verder in STILTE uitkijken naar Gizmo die hier binnekort ons komt vertellen of hij de kat heelhuids heeft gekregen ;)

:rofl:

ik ga dus keiveel moeite hebbe vo die in zijn kattebakske te steken he.
als wij daarmee naar den dierenarts moete, duurt da altij een half uur eer die in da bakske steekt, altij maar tegewringen :p

Arifiene

Legacy Member
Gavin zei:
En wederom kwistig met scheldwoorden. In het vorige topic ging je de daders levend villen (of iets in die aard), toen stond de wet blijkbaar niet aan je kant. Maar dat deert niet als het niet in jouw kader past. Dat is duidelijk te zien aan de rest van je posts.

En tuurlijk doe je dat bij een andere kat of ander aanvaard huisdier niet kan bolwerken. Die gelijkt te hard op je eigen kat/huisdier. En nu kan ik ook afsluiten met die leuke dooddoener: "Je wilt het gewoon niet snappen, he?"

Overigens nog geadresseerd aan bartreligion. Inslapen is geen vermindering van de levenskwaliteit. Er is geen leven meer dan.

Ja ik vil iedereen die mij tegenstaat. Mss toch wat beter lezen volgende keer.
En 'idiots' is geen scheldwoord, het is een vaststelling.
Overigens heb ik al 10x herhaald dat een koe bestemd is voor consumptie. Een boer zal die koe niet doden omdat em verhuist of whatever.
Soit, ik ga niet weer alles herhalen, want je negeert het toch. Mij best, maar wat jij voorstelt handelt tegen de wet, dus ik wéét dat ik juist zit, want de wet zit op dit punt ook juist. En zoals ik zei zal geen enkele goeie dierenarts zomaar een kat inslapen wegens een verhuis of dergelijke uitvluchen. Dus doe vooral geen moeite meer, als ik tegen de muur wil praten ga ik wel even op men terras staan, prachtige muur daar.

@Nibbler: ge kunt anders het bakje een nacht open laten staan op de plaats waar uw kat slaapt. Dan zal hij er al aan ruiken, dan is em da al wat gewoon, en soms gaat het dan beter. Wij doen gwn die tralies eruit, en zetten die bakjes in de garage, met een dekentje in. Zo zijn ze altijd gewoon aan de geur enzo, en gaan ze er makkelijk in when needed :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan