Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gavin zei:In het geval van de threadstarter? Ik zou dan eerst kijken of ik een plaats vond bij iemand die ik ken. Indien negatief, laat ik ze inslapen.
Arifiene zei:Beseffen jullie niet dat asiels er zijn voor zo'n uitzonderlijke omstandigheden?
What is this? Idiot-ville?
Jullie verkiezen hier gwn je eigen gemakzucht/gemoedsrust (blabla kat geen stress ZEVER) boven het welzijn van je eigen huisdier.
edit: neen ik ben geen vegetarier, maar ik eet wel men huisdieren niet op.
General Lee zei:weer·al (bijwoord)
1 (in België, niet algemeen) opnieuw, alweer
Legalized by Van Dale en General Lee![]()

Hier stel je als het ware dat er maar 2 oplossingen zijn:Phil zei:En ik vind persoonlijk inslapen nog een vrij humane oplossing. Toch veel beter dan het dier ergens aan de kant van een snelweg afzetten.
Wat is het verschil tussen die twee paragrafen? Die mensen die zo'n advertentie zetten doen toch net hetzelfde als jou. Ze zijn op zoek naar een thuis voor hun dier zodat ze hem/haar toch maar niet zouden moeten laten inslapen. Zij zien ook 'inslapen' als de allerlaatste oplossing.Brick Top zei:Dus MOEST ik in dat geval écht geen andere optie hebben (en dat is quasi louter theoretisch want ik zou zoeken tot ik een oplossing vind) zou ik hem/haar ook laten inslapen (al weet ik niet of ik zoiets over m'n hart zou krijgen).
Waar ik zelf ook het schijt van krijg zijn die advertenties van 'Hoi, wij zoeken een nieuwe thuis voor onze Max, anders moeten we hem helaas laten inslapen!'.
Ik zie enorm veel verschillen tussen wat jij zegt en wat Brick Top zegt. Brick Top stelt duidelijk dat hij EERST op zoek zou gaan naar andere oplossingen (familie, vrienden, onbekenden). Jij spreekt nergens over die andere oplossingen (zie reactie op citaat bovenaan in deze reply).Phil zei:Aha, toch iemand die het min of meer met mij eens is. Ik verwoord het alleen veel slechter dan u.
En waarom niet? Er zijn heel wat mensen die hunkeren naar een huisdier en dus zeker jouw kat zouden willen opvangen. Deze mensen geef je dan totaal geen kans. Je laat je kat dan liever inslapen i.p.v. het een kans te geven op een verder gezond en gelukkig leven.Phil zei:En aan willekeurige mensen geven is imo ook geen optie.
NemZoR zei:Een persoon beoordelen op zijn eigen mening is idioot... Ik snap jou punt wel Ari, en in mijn ogen heb je gelijk. Maar iedereen heeft recht op zijn mening. Wat zij doen is u zaak toch niet zeker?
Arifiene zei:Correct, maar ze doden er dieren mee, en dat is kinda verwerpelijk.
Sterker nog, het is gwnweg strafbaar.
Een bejaarde die dement wordt geeft ge toch ook geen spuitje omdat ze zichzelf niet kan redden? En dan komen ze af van 'ohnee da kunde niet vergelijken, want het is maar een dier'. Ja well, het is maar een demente bejaarde, die zijn dikwijls ook tot niet veel meer in staat.
Ik kan ook die vergelijking maken.
Ik vind het gwn vreselijk dat sommige individuën het hier maar normaal vinden om een dier zomaar te doden.
En nog eens je hebt gelijk in dit geval. Maar dring je mening niet teveel op, voor dat soort mensen dringt dat toch niet door
Je verspilt je tijd 
en vanaf nu neem ik je nooit meer serieus, sorry.Arifiene zei:Ik kan met gerust hart zeggen dat als je het nieuws leest dat blijkt dat véél mensen minder waard zijn dan dieren. Fritzl is er een mooi voorbeeld van.
edit @Phil: Ik heb tenminste moreel.
Gavin zei:Ik zou mijn geliefde huisdier niet graag in een asiel zien verdwijnen.
Jullie lijken blijkbaar allemaal te denken dat een dier daar voor de rest van zen leven zit, en liefst in een kotje van 40 op 50 cm. Moet ik mss voor de 7e keer herhalen dat dieren herplaatst worden, een 2e kans op een goed leven krijgen, en dat niet alle asiels enkel uit kotjes bestaan??
Ik kan met de hand op het hart zeggen dat de huisdieren hier een luxeleventje hebben/hadden. Als ik dan geen evenwaardige plaats vind, dan neem ik de verantwoordelijkheid om mijn huisdier te laten inslapen in de wetenschap dat dat dier zonet een geweldig leventje waarin het niets tekort kwam heeft gehad.
Jij moet dringend het woord verantwoordelijkheid es herbekijken. Wat jij doet is de verantwoordelijkheid afschuiven. JIJ hebt een huisdier genomen en JIJ bent verantwoordelijk voor een goed leven voor dat dier, dat wil OOK zeggen dat je het een 2e kans op een goed leven geeft. Maar néé, bij jou heeft het een luxe-leven, en beter zal het nooit worden. DENK je.
Ik vind dat ik dan de volledige verantwoordelijkheid over het leven van dat dier heb genomen. Iemand die zijn dier halverwege zijn/haar leven een volledige ommekeer bezorgt, neemt die volledige verantwoordelijkheid niet. Die vertrekt halverwege dat leven om dat dier bij iemand anders achter te laten.
Je hebt geen recht om zo'n beslissing te nemen over een gezond dier, en bovendien is het STRAFBAAR
Vreemd dat je over het leven van een huisdier wel een verantwoordelijkheid hebt en over slachtvee niet. Nochtans is dat ook jouw verantwoordelijkheid dat dat specifieke dier er moet aan geloven voor jouw voedsel. Is dat dier dan minder waard dan een huisdier en mag het daarom een jaar lang als een machine behandeld worden? Ik snap het niet.
conquerpoy_123 zei:en vanaf nu neem ik je nooit meer serieus, sorry.
Dat is echte wel het domste dat ik deze maand heb gehoord, en dat je dan nog speciaal zo'n psyco uitzoekt en dan gelijksteld met bijvoorbeeld een onschuldig kind.
Denk je dat dieren niks slecht doen?
Arifiene zei:Like I care, ik prefereer mensen met verstand anyway.
Het domste, djeez, de wereld loopt vol met gekken, sla elke willekeurige krant open 'man vermoordt gezin en daarna zichzelf', 'man rijdt weg na vluchtmisdrijf', en dan hebben we t nog niet over de onnozelaars die verantwoordelijk waren voor de genocide. Wat denk je nu? Dat Fritzl een alleenstaand geval was? Think again.
En dieren zullen idd wel es iets slecht doen, zoals een hond die bijt bvb. Moete daarom alle honden afmaken? Da slaat gwn op nix eh.
En waar stelt ik een pycho gelijk met een onschuldig kind???
, gewoon omdat ik je nooit meer serieus ga nemen of omdat mijn mening niet strookt met de jouwe?
Dat is het stereotiep over asiels (blame movies). Mensen denken dat hun dier terecht zal komen in een kooi (ook al is het geen mini-kooi), af en toe eens buiten mag, niet vrij kan spelen en rollebollen, geen kindjes om zich heen waarmee het kan spelen, geen knuffels en aaitjes, wachtend en wachtend op een baasje, etc. Heel wat mensen huiveren hiervan en zien het als een soort gevangenis. ... Plus, ze weten ook niet waar hun huisdier zal terechtkomen. Wie weet wordt het na x aantal tijd verwaarloosd bij dat gezin.Arifiene zei:Jullie lijken blijkbaar allemaal te denken dat een dier daar voor de rest van zen leven zit, en liefst in een kotje van 40 op 50 cm. Moet ik mss voor de 7e keer herhalen dat dieren herplaatst worden, een 2e kans op een goed leven krijgen, en dat niet alle asiels enkel uit kotjes bestaan??
En ik weet heus wel dat er héél wat goede asiels bestaan 
conquerpoy_123 zei:Leuk dat je denkt dat ik geen verstand heb, gewoon omdat ik je nooit meer serieus ga nemen of omdat mijn mening niet strookt met de jouwe?
Mensen maken veel slechte beslissingen maar ik geloof toch in het feit dat elk GEZOND mens van nature goed is.
Dat er nu veel misserie op tv en in de krant te zien doet er toch niet toe, we leven met 6 miljard, er lopen erg veel smeerlappen rond. De media concentreert die minder postieve dingen.
Als je wilt kan je morgen een krant maken met alle positieve aspecten, gaat de wereld er dan ineens op vooruitgaan, of gewoon de perceptie?
Ik heb ook nooit gezegd dat je alle honden moet afmaken, maar jij doet alsof het dierenrijk enkel uit vlindertjes die fladderen bestaat..
Over dat kind vs psycho, leek me duidelijk.. in de post ervoor zei je dat je een kind zijn leven evenveel (of zelf minder) waardevol bekijkt als dat van een kat. en je argument bestond er uit : "want de mensheid is slecht ,...psyco fritzl"
Dus ik veronderstel dat volgens jouw redenering elk dier dan ook gelijk is en ook de niet schattige? en dat je dus compleet tegen xenotransplantatie bent?
En toch vind ik een asiel een mindering in mijn huisdier zijn levenskwaliteit. Zoals je zegt is dat beest zijn leven mijn verantwoordelijkheid. Dus neem ik die en beslis ik dat mijn geliefd huisdier een goed leven heeft gehad en ik mij niet verzoen met het dumpen in een opvangplaats.Arifiene zei:Ik denk dat je nu gwn express de domkop uithangt. Slachtvee heeft enigzins een 'doel', zijnde voedselconsumptie. Uw kat doodt ge niet voor voedsel. Simple as that. Ge doodt em gwn omdat het JOU goed uitkomt.
Gavin zei:En toch vind ik een asiel een mindering in mijn huisdier zijn levenskwaliteit. Zoals je zegt is dat beest zijn leven mijn verantwoordelijkheid. Dus neem ik die en beslis ik dat mijn geliefd huisdier een goed leven heeft gehad en ik mij niet verzoen met het dumpen in een opvangplaats.
Arifiene zei:Ik denk dat je nu gwn express de domkop uithangt. Slachtvee heeft enigzins een 'doel', zijnde voedselconsumptie. Uw kat doodt ge niet voor voedsel. Simple as that. Ge doodt em gwn omdat het JOU goed uitkomt.
