Archief - Probleem met kat wegens verhuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pol

Legacy Member
Arifiene zei:
De meesten =/= allemaal ;).
Ik weet heel goed dat er nu eenmaal mensen allergisch zijn voor katten, kan je niet aan doen. Maar het is een feit dat enorm veel mensen dit als excuus gebruiken.

Glad we agree :)
Een gezonde kat/dier laten inslapen is not done...er zijn altijd wel mensen (hier thuis bvb) die er gerust een kat willen bijnemen.

Stimpy

Legacy Member
ok ge zijt met uwen auto aant rijden op een eenrichtingsstraat

plots! links van u springt er een kind de baan op
maar..
rechts springt er een kat de baan op

int midde van de baan zit een kind mét een kat, dus int midden rijden = double kill
ge moet dus kiezen, het kind links of de kat rechts

wie rijdt ge dood? D:

this one is for arifiene :love:

Phil

Legacy Member
Arifiene zei:
edit @Phil: Ik heb tenminste moreel.

En ik niet omdat ik vind dat ge een kat moogt laten inslapen ipv dat beest in een overvol asiel de steken?

The guts....

n9ne

Legacy Member
*aait Stimpy*

Phil : "Er zijn al zoveel katten zonder baasje in Belgie alleen al..."
Er zijn ook veel weeskinderen. Afmaken dus.


En voor de 3de keer : er zijn andere oplossingen dan een asiel.

General Lee

Legacy Member
Snel, richt een tribunaal op om heel den agrarische sector terecht te stellen, dat zijn massamoordenaars!

Phil

Legacy Member
forn9 zei:
*aait Stimpy*

Phil : "Er zijn al zoveel katten zonder baasje in Belgie alleen al..."
Er zijn ook veel weeskinderen. Afmaken dus.


En voor de 3de keer : er zijn andere oplossingen dan een asiel.

Vrienden en familie. Niet iedereen heeft familie/vrienden die in staat zijn om een extra dier er bij te pakken/willen. (wonen in een stad ofzo)

En aan willekeurige mensen geven is imo ook geen optie.

Arifiene

Legacy Member
Phil zei:
En ik niet omdat ik vind dat ge een kat moogt laten inslapen ipv dat beest in een overvol asiel de steken?

The guts....

Djeez Phil, zoek tot ge iets vindt eh, dit getuigt gwn van gemakzucht en luiheid tot en met. Met het internet hebt ge mogelijkheden genoeg.
Zoals ik zei: genoeg kattenopvangcentra/asiels waar ze vrij mogen rondlopen in grote ruimte. Zoals asiel st-Truiden dus.
Bovendien zitten asiels in de winter zelden 'overvol'. In het kittenseizoen wel, maar dan nog, als ge dat beest graag ziet zoekt ge gwn iets, punt.
Ahja, aan een 'vreemde' geven die er zeer goed zou kunnen voor zorgen is OOK geen optie. Tiens, zitten vreemden hun huizen ook overvol dan?
Gemakzucht tot en met.

Phil

Legacy Member
Arifiene zei:
Djeez Phil, zoek tot ge iets vindt eh, dit getuigt gwn van gemakzucht en luiheid tot en met. Met het internet hebt ge mogelijkheden genoeg.


Wat heeft dat er nu met te maken?

Gemakzucht en luiheid... Kom he... Dat zullen de redenen zijn dat ik mijn kat zou laten inslapen...

Moest het gemakzucht en luiheid zijn, zou ik ze gewoon laten zitten waar ze zit/bij een boer binnensmijten, voor een asiel droppen in een kartonnen doos...

Arifiene

Legacy Member
Phil zei:
Wat heeft dat er nu met te maken?

Gemakzucht en luiheid... Kom he... Dat zullen de redenen zijn dat ik mijn kat zou laten inslapen...

Moest het gemakzucht en luiheid zijn, zou ik ze gewoon laten zitten waar ze zit/bij een boer binnensmijten, voor een asiel droppen in een kartonnen doos...

Je bedoelt: je zou ze tenminste laten leven.
Thx for prooving my point.

Ge zijt gwn te lui om er een goede thuis voor te zoeken, nix is goed, geen asiel, geen opvang, geen ander gezin, maar doden mag wel.
Er scheelt gwnweg iets met jou ja. K heb medelijden met al uw eventuele huisdieren.
Ik ga me wat in de zon leggen, ik erger me toch maar aan uw uitspraken.

Phil

Legacy Member
Arifiene zei:
Je bedoelt: je zou ze tenminste laten leven.
Thx for prooving my point.

Ge zijt gwn te lui om er een goede thuis voor te zoeken, nix is goed, geen asiel, geen opvang, geen ander gezin, maar doden mag wel.
Er scheelt gwnweg iets met jou ja. K heb medelijden met al uw eventuele huisdieren.
Ik ga me wat in de zon leggen, ik erger me toch maar aan uw uitspraken.

Nja, zoals er dus nog al gezegd is geweest. Weinig discussiewaarde hier. Ik vind het leven van elk dier niet heilig, gij wel...

Stimpy

Legacy Member
jama phil waarom da beest laten inslapen als 't voor u makkelijker is om da beest bij nen boer af te zette? hooi, muizen, andere beesten.. die kat zal daar wel gelukkig zijn dus tis ni dat m daar stress en deadlines heeft

n9ne

Legacy Member
Stimpy zei:
jama phil waarom da beest laten inslapen als 't voor u makkelijker is om da beest bij nen boer af te zette? hooi, muizen, andere beesten.. die kat zal daar wel gelukkig zijn dus tis ni dat m daar stress en deadlines heeft

Omdat hij niet heilig is, blijkbaar.

Stichero

Legacy Member
een beest laten inslapen is ook veel duurder dan gewoon naar het asiel brengen
dus phil zal wel goed nadenken voor hij zoiets doet ^^














alhoewel hij geld schijt :unsure:

stoomboot

Legacy Member
Grappig dat er een zinloze discussie over 4 pagina's uitgesmeerd is over meningsverschillen.

't is verdomme een mening, respecteert dat eens ipv allemaal op het bash-karretje te springen :cry:

En een vergelijking maken tussen dier <-> mens snap ik allerminst.



Kan het terug ontopic? Want'k wil wel weten of Gizmo nu da beest in huis gaat nemen of ni. Weliswaar zonder al die zever over "beesteneuthanasie" en "vermoorden".

Arifiene

Legacy Member
Phil zei:
Nja, zoals er dus nog al gezegd is geweest. Weinig discussie waarde hier. Ik vind het leven van elk dier niet heilig, gij wel...

Antwoord anders naast de kwestie. Weeral.

Elk dier, het is UW huisdier, een waarvan jij beweert dat je ze graag ziet. Maar toch gun je ze geen tweede kans. Das niet graag zien eh.
Zelfs niet bij een nieuwe familie, die for all i know die kat véél liever zou zien dan gij. Elk leven van een dier heilig? Nee, niet heilig, wel de moeite waard. Jij vindt dit duidelijk niet. Ik vraag me af wrm je uberhaupt huisdieren hebt.

En nu ga ik zonnen. Mijn twee katten zitten in de tuin enzo. Supergezellig!

n9ne

Legacy Member
Arifiene zei:
Antwoord anders naast de kwestie. Weeral.

Elk dier, het is UW huisdier, een waarvan jij beweert dat je ze graag ziet. Maar toch gun je ze geen tweede kans. Das niet graag zien eh.
Zelfs niet bij een nieuwe familie, die for all i know die kat véél liever zou zien dan gij. Elk leven van een dier heilig? Nee, niet heilig, wel de moeite waard. Jij vindt dit duidelijk niet. Ik vraag me af wrm je uberhaupt huisdieren hebt.

En nu ga ik zonnen. Mijn twee katten zitten in de tuin enzo. Supergezellig!

Het is alweer :$

Nja, "zinloos". Misschien overtuigen wij de phil er wel van zijn kat naar iemand anders te doen als het ooit nodig is :love:

n9ne

Legacy Member
Shhht :p Ik heb men leerkracht Nederlands + klasgenoten ermee zot kunnen maken vandejaar ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan