Archief - Probleem met kat wegens verhuis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
Poltje zei:
Met een allergie wordt je niet (altijd) geboren hoor.
Het kan zijn dat na een 5tal jaar, ge plots allergisch wordt aan uw kat.

Ik kan best inkomen dat dit een vaak gebruikte 'uitvlucht' is, maar om nu te zeggen dat iedereen die beweert allergisch te zijn aan z'n kat een leugenaar is.
Zeg ik dat? Neen.
forn9 zei:
Hopelijk treft ge dan een dierenarts die beseft hoe dom het is om een kat te laten inslapen omdat uw kind een allergie heeft.

Wettelijk gezien mogen ze geen gezonde dieren laten inslapen. Maarja ge hebt natuurlijk altijd idioten(zoals je kunt zien in deze thread), en sommigen daarvan zijn dierenarts, helaas.

nTFs

Legacy Member
Waarom moet Phil hier zoveel moeite doen om z'n mening te rechtvaardigen..
Als hij er nu zo over denkt dan is het toch zo. Iedereen vindt hier precies dat katten heilig zijn.

Phil

Legacy Member
forn9 zei:
gij zout hem direct laten inslapen...

Jullie doen precies allemaal alsof ik fluitend naar de dierenarts zou huppelen om die kat te laten inslapen....

Dat zou geen makkelijke beslissing zijn, maar imo zou dat toch de beste oplossing zijn moest het dier voor 1 of andere reden niet mee kunnen verhuizen/kind met allergie...

Arifiene

Legacy Member
Phil zei:
Jah, want een mens en een dier zijn wel hetzelfde ja....

Mensen staan imo toch wel net een paar treden hoger op de ladder dan dieren...

Ik zal u maar niet in detail vertellen over onze Kippen die we elk jaar opnieuw kopen en elk jaar opnieuw id pot doen met de winter, want dan gaat barbaar niet meer volstaan zeker....

*sigh*

Tis niet omdat GIJ vindt dat dieren minderwaardig zijn dat het effectief zo IS.
Mensen zoals gij staan imho een hele verdieping lager dan beesten.

Een kat eet ge niet, vergelijkingen maken kunt ge niet.

K vraag mij af wat er u het recht geeft om te belissen over leven en dood van uw 'lievelingsdier'. Ge hebt er gwn geen recht toe. En dat maakt u een barbaar ja. En dan zwijgen we nog over uw compleet idiote uitleg. Ze slaat op nix. Het is duidelijk dat JIJ hier centraal staat. De rest van de wereld is duidelijk van geen belang. Enkel JOUW gevoel telt.
Ja, maak me maar wijs dat het is omdat ge de kat 'geen stress' wil bezorgen. Maar de dood, das dan geen probleem.
Pathetic.

Arifiene

Legacy Member
nTFs zei:
Waarom moet Phil hier zoveel moeite doen om z'n mening te rechtvaardigen..
Als hij er nu zo over denkt dan is het toch zo. Iedereen vindt hier precies dat katten heilig zijn.

Nee, ik vind dat ieder gezond dier recht op leven heeft.
Wee mij.
Ik dacht dat zoiets normaal was in onze maatschappij.
Blijkbaar ben ik verkeerd.

n9ne

Legacy Member
Arifiene zei:
Wettelijk gezien mogen ze geen gezonde dieren laten inslapen. Maarja ge hebt natuurlijk altijd idioten(zoals je kunt zien in deze thread), en sommigen daarvan zijn dierenarts, helaas.

Onzen eersten hond is ook eentje die doodgespoten moest worden omdat de baaskes hun kinderen er "allergisch" aan waren. Gelukkig heeft die dierenarts zelf initiatief genomen om die een thuis te bezorgen. Misschien daarom dat ik mij dit zo aantrek.

nTFs

Legacy Member
Arifiene zei:
Nee, ik vind dat ieder gezond dier recht op leven heeft.
Wee mij.
Ik dacht dat zoiets normaal was in onze maatschappij.
Blijkbaar ben ik verkeerd.

Je bent verkeerd dan want onze maatschappij is niet meer normaal.

Stimpy

Legacy Member
en hoe zit het dan met muggen?
die laat ik regelmatig inslapen..

Arifiene

Legacy Member
forn9 zei:
Onzen eersten hond is ook eentje die doodgespoten moest worden omdat de baaskes hun kinderen er "allergisch" aan waren. Gelukkig heeft die dierenarts zelf initiatief genomen om die een thuis te bezorgen. Misschien daarom dat ik mij dit zo aantrek.

Ik heb al 2 katten een spuitje moeten laten geven hier thuis. Het ene had ongeneeslijke maagkanker en het ander leukemie (leucose).
In zo'n geval ben ik ook pro-spuitje, kwestie van ze zeker niet te laten afzien. Maar een gezonde kat? Das barbaars. Das laksheid, das eigenbelang, das gebrek aan verantwoordelijkheid, das gwn alles waar ik NIET voor sta. Ik heb een groot hart voor dieren, en ik vind het vreselijk dat sommige mensen zo simpel over een dierenleven gaan. Waarschijnlijk beseffen ze ook niet dat die dieren voor iemand héél veel kunnen betekenen.

Arifiene

Legacy Member
nTFs zei:
Je bent verkeerd dan want onze maatschappij is niet meer normaal.
En das dan een rechtvaardiging ofzo?
Het kind hier achter de hoek irriteert me mateloos, moet ik het ook een spuitje geven? Ahja, want het irriteert me, het is volledig pijnloos (en humaan volgens Phil), en onze maatschappij is toch niet meer normaal.

Zijn jullie gek geworden ofzo?
Poltje zei:
Welja...je legt het er wel vingerdik op

Neen. Leer lezen.

Pol

Legacy Member
Welja 75% van de bevolking, das 3/4 = de meesten

Dus ... ja, leer u verwoorden

Arifiene

Legacy Member
Poltje zei:
Welja 75% van de bevolking, das 3/4 = de meesten

Dus ... ja, leer u verwoorden

De meesten =/= allemaal ;).
Ik weet heel goed dat er nu eenmaal mensen allergisch zijn voor katten, kan je niet aan doen. Maar het is een feit dat enorm veel mensen dit als excuus gebruiken.

n9ne

Legacy Member
Arifiene zei:
Ik heb al 2 katten een spuitje moeten laten geven hier thuis. Het ene had ongeneeslijke maagkanker en het ander leukemie (leucose).
In zo'n geval ben ik ook pro-spuitje, kwestie van ze zeker niet te laten afzien. Maar een gezonde kat? Das barbaars. Das laksheid, das eigenbelang, das gebrek aan verantwoordelijkheid, das gwn alles waar ik NIET voor sta. Ik heb een groot hart voor dieren, en ik vind het vreselijk dat sommige mensen zo simpel over een dierenleven gaan. Waarschijnlijk beseffen ze ook niet dat die dieren voor iemand héél veel kunnen betekenen.

Onze had een of andere ziekte waardoor ze op het einde met moeite nog een poot kon opheffen. Spuitje was onvermijdelijk, ze zou teveel afgezien hebben.

Stimpy

Legacy Member
Arifiene, als een familielid maagkanker krijgt en ten dode opgeschreven is, laat ge die dan ook inslapen

mss word ik nu niet genegeerd

nTFs

Legacy Member
Arifiene zei:
En das dan een rechtvaardiging ofzo?
Het kind hier achter de hoek irriteert me mateloos, moet ik het ook een spuitje geven? Ahja, want het irriteert me, het is volledig pijnloos (en humaan volgens Phil), en onze maatschappij is toch niet meer normaal.

Domme vergelijking want een kind kan je niet gelijkstellen met een kat.

Arifiene

Legacy Member
Stimpy zei:
Arifiene, als een familielid maagkanker krijgt en ten dode opgeschreven is, laat ge die dan ook inslapen

mss word ik nu niet genegeerd
Als die om euthanasie vragen heb ik daar geen problemen mee nee.
Probleem is dat een kat het niet echt kan vragen eh, ge kunt enkel afgaan op het feit of ze lijdt of niet. Phil zijn kat zou gezond zijn. Geen reden om ze te laten inslapen dus.

nTFs zei:
Domme vergelijking want een kind kan je niet gelijkstellen met een kat.

Kan ik mooi wel. Voor mij is een kat evenwaardig. Kzou niet weten wrm niet. En ik ben niet van plan om hier weer de discussie 'is een dier gelijkwaardig aan een mens' te starten, die is al genoeg gevoerd. Ik kan met gerust hart zeggen dat als je het nieuws leest dat blijkt dat véél mensen minder waard zijn dan dieren. Fritzl is er een mooi voorbeeld van.

edit @Phil: Ik heb tenminste moreel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan