Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deadmaster

Legacy Member
.Sinister. zei:
De chirolokalen in een dorp hier in de buurt zijn gebouwd op een kerkhof. Daar hebk toch ook al verhalen over gehoord.

Zo is der is ne leider die op de wc zat, gwn naar huis gelopen zonder tijd te nemen om zijn gat af te kuisen. Die zat daar nog alleen, en plots waait het daarbinnen, en beginnen lege fleskes in nen bak zo te rammelen enz...
Sindsdien bljift daar niemand nimeer alleen :p

den deze was dus echt in zijn broek aan't schijten :D

Lingkxs

Legacy Member
Ik geloof eigenlijk niet in die verhalen.
Eigenlijk was ik op zoek naar enge plaatsen om speciale foto's te gaan trekken.

Daarom las ik dit forum en kwam via jullie link's op geestige websites enzo... Daar las ik over de vlekjes op de foto als zijnde 'energie' enzo.
Nog steeds bleef ik het allemaal zever vinden voor bange mensen: Stof, weerkaatsend licht, ..." Er zijn 100 redenen, dat weet iedere fotograaf.
Ik las ook over 'Fort 4' in Mortsel en ook daar weer verhalen over die energie.
Ik bleef het bleef allemaal wel 'geestig' (goeie woordspeling van mezelf... Dank u! :rofl: )

De kriebels om het fort te gaan bezoeken om leuke foto's te gaan trekken waren te groot, dus ik ging kijken waar het precies gelegen was...
Op de website van Mortsel zelf staat veel informatie. MAAR!
Wat zag ik? Op zowat de helft van de foto's (er is ook een powerpoint) zie je de vlekken verschijnen.
Heel toevallig allemaal... Op andere foto's kom je die vlekken anders wel weinig tegen vind ik.

Ik blijf een non-believer, maar het maakt mijn trip richting Mortsel dit weekend er niet minder spannend op! Whii! :niceone:

Cind3r^

Legacy Member
Lingkxs zei:
Ik geloof eigenlijk niet in die verhalen.
Eigenlijk was ik op zoek naar enge plaatsen om speciale foto's te gaan trekken.

Daarom las ik dit forum en kwam via jullie link's op geestige websites enzo... Daar las ik over de vlekjes op de foto als zijnde 'energie' enzo.
Nog steeds bleef ik het allemaal zever vinden voor bange mensen: Stof, weerkaatsend licht, ..." Er zijn 100 redenen, dat weet iedere fotograaf.
Ik las ook over 'Fort 4' in Mortsel en ook daar weer verhalen over die energie.
Ik bleef het bleef allemaal wel 'geestig' (goeie woordspeling van mezelf... Dank u! :rofl: )

De kriebels om het fort te gaan bezoeken om leuke foto's te gaan trekken waren te groot, dus ik ging kijken waar het precies gelegen was...
Op de website van Mortsel zelf staat veel informatie. MAAR!
Wat zag ik? Op zowat de helft van de foto's (er is ook een powerpoint) zie je de vlekken verschijnen.
Heel toevallig allemaal... Op andere foto's kom je die vlekken anders wel weinig tegen vind ik.

Ik blijf een non-believer, maar het maakt mijn trip richting Mortsel dit weekend er niet minder spannend op! Whii! :niceone:
de technologie staat nu wel al een stuk verder dan pakweg 2 jaar geleden..

chosen1

Legacy Member
Lingkxs zei:
Ik geloof eigenlijk niet in die verhalen.
Eigenlijk was ik op zoek naar enge plaatsen om speciale foto's te gaan trekken.

Daarom las ik dit forum en kwam via jullie link's op geestige websites enzo... Daar las ik over de vlekjes op de foto als zijnde 'energie' enzo.
Nog steeds bleef ik het allemaal zever vinden voor bange mensen: Stof, weerkaatsend licht, ..." Er zijn 100 redenen, dat weet iedere fotograaf.
Ik las ook over 'Fort 4' in Mortsel en ook daar weer verhalen over die energie.
Ik bleef het bleef allemaal wel 'geestig' (goeie woordspeling van mezelf... Dank u! :rofl: )

De kriebels om het fort te gaan bezoeken om leuke foto's te gaan trekken waren te groot, dus ik ging kijken waar het precies gelegen was...
Op de website van Mortsel zelf staat veel informatie. MAAR!
Wat zag ik? Op zowat de helft van de foto's (er is ook een powerpoint) zie je de vlekken verschijnen.
Heel toevallig allemaal... Op andere foto's kom je die vlekken anders wel weinig tegen vind ik.

Ik blijf een non-believer, maar het maakt mijn trip richting Mortsel dit weekend er niet minder spannend op! Whii! :niceone:

gij se vieze threaddigger :p

imo is het allemaal niet waar.

"er zitten geesten in dat gebouw want ik heb een witte/zwarte vlek op mijn foto" :wtf:

Ace of Spades

Legacy Member
chosen1 zei:
gij se vieze threaddigger :p

imo is het allemaal niet waar.

"er zitten geesten in dat gebouw want ik heb een witte/zwarte vlek op mijn foto" :wtf:

Ik denk dat zoiets vooral afhangt van je ingesteldheid. Als je dergelijke fenomenen benadert vanuit het gedacht van "geesten bestaan en ik zoek daar bewijs voor" dan zal je automatisch geneigd zijn om de dingen zo te interpreteren. Reflecterend stof, schaduwen, etc... worden algauw manifestaties van de geestenwereld, zeker als je een beetje fantasie hebt en je wat vanuit het buikgevoel denkt. ("Oei, ik ben bang in deze kamer, dus moet er hier iets zijn waarvan ik bang word")

Als je er daarentegen vanuit gaat dat geesten niét bestaan dan zul je dezelfde gebeurtenissen vanuit een heel andere hoek interpreteren: da's maar reflecterend stof, etc. Je benadert alles veel kritischer en minder vanuit het gevoel.

Onlangs was er daarover een interessante "documentaire" op Vitaya; over mensen in Engeland die dachten dat hun huis bewoond werd door een geest. Men is die mensen gaan filmen en op de camera's was er niets te zien dat ook maar in de verste verte te maken had met geesten.
Wel werd er een spannend sfeertje gecreërd, en wat je dan zag was dat de mensen een beetje bang waren omdat ze bij voorbaat al dachten dat er een geest was, en zodoende fenomenen die voorvielen (zoals een vloer die kraakt, of een schaduw) als dusdanig gingen interpreteren.

Access

Legacy Member
hier in de regio (kataraktland eigenlijk :D) stikt het van de leegstaande vervallen krotten van rond begin 20ste eeuw. een paar kameraden en ik zijn er eens eentje binnengegaan en de vloer van een van de kamers was helemaal weg zodat ge recht in de kelder kon kijken, die 2m onder water stond. Dus een groot binnenzwembad, was wel cool

pina

Legacy Member
ik wil wel eens naar de sas van gent gaan :)
iemand al ervaring mee gehad? :)

pina

Legacy Member
lol ik ga er sowieso ook niet alleen naartoe. Eens zien of ik wat mensen kan optrommelen om mee te gaan :)

Raukaris

Legacy Member
Frontpage zei:
zo ne 2nd waking lijkt me wel iets engs, zijn er daar sites over?

De juiste term is slaapverlamming.. Check wikipedia gewoon voor meer info. Ik had dat ook regelmatig vroeger, nare ervaringen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan