Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BBQezel

Legacy Member
ik heb al vaker het gevoel had om niet alleen te zijn

zo is er zeker het geval in Heks
beter als het kasteel van Heks en het domein,
als je daar naartoe gaat( ik toch tenminste ) voel je niet veilig en lijkt het alsof je begluurd word

exploder

Legacy Member
Darius01 zei:
Onlangs op National Geographic een aflevering gezien waar ze verklaren hoe die foto's tot stand komen. Enkele van de meer bekende geestfoto's maakten zij na... Zelfde met Ufo's en zelfontbranding. Zeer boeiend...

Dus van die foto's geloof ik vrij weinig...
Zelfs ik kan fotos maken waar je geesten op kan zien, van zeer duidelijke zichtbaarheid tot nauwelijks zichtbaar.
Niets speciaals...

Die verhalen daarentegen... Ik heb al zeer veel gehoord, maar weet niet wat ik er moet van geloven. Wel altijd leuk zo'n verhalen te lezen/te horen.

PaJaMa

Legacy Member
nog iemand zin om met een paar man is op onderzoek te gaan in die huizen :p

Black Orchid

Legacy Member
Ohh, yessss!!

da moet vree plezant zijn!
:)

dan kunt ge elkaar wa schrik aanjage *hehehe*

Edwandos

Legacy Member
Me2, na deze thread te lezen sta ik gewoon te popelen om zo leegstaande huizen / gebouwen te bezoeken.

Xo0

Legacy Member
ik ben is wakker geworden, en ik was verlamt. ineens werd het deken van mijn bed naar benede getrokken, helemaal van men bed.. ff later was die verlamming weg en schoot ik recht. da deken was dus echt van mijn bed af.

hoewel ik niet in paranormale zaken geloof, vond ik het toch verbazend echt.. een normaal mens kent het verschil wel tussen een droom en realiteit.. toch neem ik men eigen voor dat het niet echt gebeurt was.. bah, het kan maar beter niet echt zijn :P

TiM007

Legacy Member
Ik woonde vroeger nie zo ver weg van dat "spookhuis" int Sas Van Gent daar op de Nederlandse/Belgische grens. Dat er iets is daar daar ben ik zeker van zonder da je het kent ga je er gelijk al nie echt op af gaan en als je dan die dingen hoort enzo en daar 's avonds rond hangt niets voor mij :D. Ben wel vree geintereseerd in zo van die dingen. Maar je moet er voor openstaan iemand die echt kan zeggen dat bestaat niet enzo iets nog nooit heeft meegemaakt zo'n "gevoel" dat je niet echt kan verklaren gaat dat altijd weg lachen tot je zo iets meemaakt. Ma gelijk zo van da glaasje draaien enzo als er da iemand echt kan zou ik da toch es wille zien ipv zo'n flauwe plezante dat da laat verschuiven / whatever. Nu ja hopelijk kome we ooit es te weten wat dat precies allemaal is :D

Peephole

Legacy Member
Black Orchid zei:
... alleen da ge echt best GOE weet waar ge mee bezig zijt en da er iemand is die de energieen wa kan sturen.... Het gebeurt ni veel, maar ik ken wel iemand die na geesten opgeroepen te hebben niet zo'n leuke dingen heeft meegemaakt... Nu, der zijn der meest die 'gewoon' antwoorden krijgen, en nog veel meer waar niks bij gebeurt.

Ik raad alleen sterk aan om voorzichting te zijn.

En doe het best niet in u huis!! als er iets komt hoeft het er niet te blijven! hoewel der wel verhalen de ronde doen da die energie aan sommige personen blijft plakken...en hen volgt... *ominous drumroll*

but... that's a believer talking... ;)
Hé schat. Spoken bestaan niet, er is geen enkel gevaar.

de hamster

Legacy Member
ok,en na het lezen van dees topic durf ik mijn nest niet meer in :-)

aan de 1e kant heb ik zo het idee dat al die onverklaarbare zaken grotendeels een psychologische inslag hebben,veel mensen interpreteren signalen gewoon op zo een manier....aan de andere kant is er ook het fascinerende aspect dat me aantrekt van...wat als zo een zaken waarheid zijn.

ik ben al in oude burchten geweest en plekken waar mensen gruwelijk vermoord zijn,en toen had ik telkens een loodzwaar luguber gevoel daarbij alsof er een stempel daar was achtergebleven.

het blijft een fascinerend iets,maar ik heb weinig behoefte om daadwerkelijk de haley joel osment te gaan uithangen

fixer187

Legacy Member
over Barton mansion.

http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=24841

er staat een filmpje dat echt marginaal giere is. :rofl: een paar man dat op spookenjacht gaan terwijl er 1 grapjas in het midden was

Why the fuck would you hit a ghost :rofl:



edit chit de llink naar de movies zijn dood :(


anyway de reportage van de Pensilvania East penintentary dat op de game Suffering staat is echt indrukwekkend. Als er 1 plaats is waar geesten zijn dan is het daar wel :eek:

CocaHola

Legacy Member
fixer187 zei:
over Barton mansion.

http://forum.ebaumsworld.com/showthread.php?t=24841

er staat een filmpje dat echt marginaal giere is. :rofl: een paar man dat op spookenjacht gaan terwijl er 1 grapjas in het midden was

Why the fuck would you hit a ghost :rofl:



edit chit de llink naar de movies zijn dood :(


anyway de reportage van de Pensilvania East penintentary dat op de game Suffering staat is echt indrukwekkend. Als er 1 plaats is waar geesten zijn dan is het daar wel :eek:

haha you brought a bat to kill the ghost with

:rofl:

Blanco

Legacy Member
ternat zeg je? ik woon in wambeek, waar is dat huis precies, dit klinkt interessant... (niet dat ik ga inbreken ofzo hoor )
en nu je het zegt, als je dat straatje weet zijn dat naar het station gaat en rechtegenover die bloemenwinkel uitkomt (allee, ongeveer) wel, in die straat staat een huis met huisnummer 13, zo een wit. die rolluiken zijn altijd naar beneden, de tuin is onaangeroerd, er staat alleen zo een verpieterde treurwilg in de tuin. er staat eveneens een houten pallet voor de poort, hoogstwaarschijnlijk om de mensen te tonen dat het onbewoond is, maar toch brand het lichtje van de bel nog steeds, dus er is nog altijd elektriciteit. ik wil daar al lang eens gaan kijken, maar als die buren me zien gaan ze waarschijnlijk denken dat ik een inbreker ben ofzo, dus wacht ik liever nog wat af.

Nee dat huis is het niet, het is op de stationstraat een heel stuk verder dan den bloemenwinkel. (nog voorbij den okay zelf denk ik). Het is zo'n groot wit herenhuis met een poort en den hof is langs voren. Die poort staat trouwens altijd uitnodigend open. :p
K zal als ik er nog is passeer het huisnummer proberen onthouden.

Ik heb bijna 25 jaar rechtover een kerkhof gewoond, als ik 's morgens mijn gordijnen opendeed zag ik grafstenen.:p
Dus mijn verbeelding zal op dat gebied zal niet te snel op hol slaan. Op een bepaald moment zag ik 's nachts iemand rondwalen met een rood lichtje. Bleek het later de plaatselijke dorpsgek te zijn die met zijn overleden moeder kwam praten in het midden van de nacht.
Voor de rest nooit geen gezaag gehad van mijn buren, dat waren doodrustige mensen.
Ik heb mijn nichtje daar eens goed laten verschieten tijdens een famliliefeest :D Gaan we eens op't kerkhof wandelen, vroeg ze... OK. Klein wandelingske aan't doen, ik in ene keer als nen dief in de nacht weggekropen in zo'n versgegraven grafput om er iets later uit te kruipen als zij passeerde... hehe :D

En zo'n ghostfoto maken is poepsimpel, zowel analoog als digitaal.

Cypher

Legacy Member
lol wa ne funny thread... strax thuis t filmke es bezien want hier lukt t me niet ;)

we hebben zo met de scouts eens een spokentocht georganiseerd. en ik zat samen mee ne maat op ne grote vijver in t midden van de bos in zo n bootje, ge kent da wel ene mee zo ne grote stok om voort te duwen en den andere mee n lantaarn in zijn pollen. Nu op ne bepaalde moment was er wa misgelopen ergens in de tocht en mijne maat ging da ff fixen. dus zat ik daar helemaal alleen in n bootje op ne vijver in t midden van de bos, met de eerstvolgende mensen ne kilometer verder. vlak naast die vijver stonden er dan ook nog boxen opgesteld waar zo n creepy cdke op stond te spelen mee van die horror sounds. zo direct op mn gemak was k wel ni :)

Xo0

Legacy Member
Is er niemand ni in limburg geïntresseerd om zo'n ghost hunting te doen in zo'n huis ofzo? En da filme en fotos trekke.. Da moet echt kickass zijn..

Black Orchid

Legacy Member
Peephole zei:
Hé schat. Spoken bestaan niet, er is geen enkel gevaar.
Says who, shat? ik heb al te veel maffe dingen meegemaakt... en ja, ik weet eigenlijk zeker da er meer is dan wij zien en kennen.

Maar het gekende welles/nietes gesprek is niet echt iets waar ik mij mee ga bezig houden. :) elk zijn mening, en dat is die van mij ;)

wacht maar tot gij iets 'onverklaarbaars' meemaakt... Misschien kunt ge het rationaliseren, misschien niet... laat het ons in elk geval weten *smiles*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan