Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

THE JOKER SS

Legacy Member
omdat we over freaky ervaringen spreken , wou ik toch even die van mij delen .

paar jaar geleden ging het met de gezondheid van men grootmoeder zeer slecht , en lag op palleatieve(spelling ?) zorgen , zat thuis en ging naar de keuken wanneer ik opeens een enkele ademtrek hoorde , ik dacht zo van "ok teveel spellekes zitten spelen , sebiet es slapen" , wanneer 5 min later mijn moeder een SMSje stuurt dat men grootmoeder overleden was .

een week of 3 geleden zat ik met mijne maat op cafe ( hij was chauffeur ) en we pakke beide wat pinten , and terwijk ik naar het dartsbord kijk krijg ik opeens zone flash waarin ik door iemand zijn ogen zie die met de wagen rijd en opeens zijn stuur naar links trekt..... dacht weeral zo van "ok tijd om te stoppe mee drinken" en ik zeg tege mijne maat van ook te stoppe mee drinken want ik had zo een slecht voorgevoel . 6 uur later ik kom thuis , kom ik te weten dat mijn broer een ongeval had met de wagen en overkop ging toen hij links moest uitwijken voor een wagen die voor hem de baan opreed , maar geen zorgen hij heeft niets :) .

voor de rest is het zo terwijl we gewoon in woonkamer wat tv zijn aan het zien , de foto van men groot moeder omvalt , of haar pop van de kast valt , we hebben eens getest door het terug recht te zetten een er dan eens tegen te duwen of het gemakkelijk zou omvallen , wat niet het geval was .

al bij al vind ik dat het meeste op het net wel zever is , misschien is er meer dan we weten maar ik maak me der niet echt druk in en accepteer die dingen :)

Vampire

Legacy Member
Voor de geintreseerden. Om 00u00 (het uur der spoken) vandaag is er een programma op NGC: "Is it real: Ghosts". De voorfilmpjes zagen er al goed uit :)

SideShow

Legacy Member
Vampire zei:
Voor de geintreseerden. Om 00u00 (het uur der spoken) vandaag is er een programma op NGC: "Is it real: Ghosts". De voorfilmpjes zagen er al goed uit :)
ik bibber al :help:

*Wicked_Yores*

Legacy Member
boogje zei:
heb gisteren iig ook amper kunnen slapen. 2 geestentopics is voor nergens goed voor :p

maar heb trouwens een probleem:

snacht's kraakt alles uberveel thuis, vooral onze trap ( zo een lichte krak, precies of er komt iemand af :help:) is daar miss een verklaring voor? ruiten staan snacht's open, is het miss door de wind dat objecten kunnen kraken alsof ze "uitzetten" ?:p weet ik veel, is er dus al een verklaring voor al dat eng gekraak in huis :help:

door de zon zetten meubelen uit, ook houtenvloeren enzo.
'S nachts, als alles wa afkoelt, dan krimpen die meubelen weer, daardoor kraakt alles zo .

bon_jovi

Legacy Member
Vampire zei:
Voor de geintreseerden. Om 00u00 (het uur der spoken) vandaag is er een programma op NGC: "Is it real: Ghosts". De voorfilmpjes zagen er al goed uit :)

Daarnet was het ook 20.00 tot 21.00 maar kmoet zegge khad beter verwacht. Ze weerleggen alle bewijzen, staan er sceptisch tegenover,...

Unnamed

Legacy Member
Zo durf ik 's nachts ook niet door mijn venster in de duisternis kijken...

Ik heb ook zoiets... Maar dan is het niet de duisternis, maar eerder de weerspiegeling. Die wordt zo een beetje "anders" weerspiegeld dan in een normale spiegel, en dat vind ik griezelig. En het rare is dat dat het enigste waar ik van schrik heb. Geloof niet in spoken, ben niet bang in het donker, ook niet alleen in donker bos, en ook niet van spiegels, maar wel van de reflectie in het donker. Raar, niet?

Oh... Vergeten: En van sommige insecten heb ik ook schrik. Maar dat zal misschien komen door paar horrorfilms die ik waarschijnlijk in mijn jeugd heb gezien (kan het me niet meer herinneren eigenlijk). Damn you Hollywood!

Ryan1986

Legacy Member
in oostakker waar mn oma woont staan zo ergens van die verlaten kleine villatjes, als ik daar snachts voorbij loopt krijg ik koude rillingen over men rug, ge kent da wel e, zo donkere villa me donkere haag errond met wa dikke bomen, en die oude rolluiken zo naar beneden

brrrrrrrrrrr ik zou daar voor geen geld ter wereld willen binnengaan snacht

Inspector Monkfish

Legacy Member
Zever in pakskes. Al die hoegenaamde verschijningen zijn te wijten aan de menselijke psyche en aan natuurlijke/kunstmatige oorzaken.

Geloven in geesten :ironic: Het is een zoveelste bewijs dat de mensheid haar kindertijd nog niet ontgroeid is.


bon_jovi zei:
Daarnet was het ook 20.00 tot 21.00 maar kmoet zegge khad beter verwacht. Ze weerleggen alle bewijzen, staan er sceptisch tegenover,...

Wat had je dan anders verwacht?

-RaZoR-

Legacy Member
Midden in de nacht... het uur der spoken... de deur gaat open en men roept....
















MAMA, KMOE KAKKEN!!!! :unsure:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hier in de buurt is een huis waar zo'n gezinsdrama geweest is, vader vermoord twee dochters en vrouw gespreid over twee dagen, alles volledig voorbereid en daarna pleegt hij zelfmoord. Dat huis heeft jaren leeggestaan, maar nu wonen er blijkbaar terug mensen, benieuwd wat da gaat geven...

Blanco

Legacy Member
In Buizingen (of was het Huizingen :unsure: ) is er een verlaten ziekenhuis dat best wel scary is.
In de verwilderde tuin stond nen oude tram, ik heb nooit begrepen wat die daar deed , ik dacht dat ik wattman ging tegenkomen :)
Wij gingen daar altijd airsoften tot we eens opgepakt geweest zijn...spijtig want dat was een perfecte lokatie.

In Vilvoorde is er ergens een oud kasteeltje waar ik met mijn lief wel eens foto's ging nemen. We zijn daar eens tot in de kelders geweest en op ne keer vond ik een zak met bloed :eek:
Bleek het een dooi kip te zijn... :sop:
Maar verschoten was ik wel. :p

Hier in Ternat is zo'n groot huis dat recht uit ne Duitse crimi lijkt te komen :unsure: Waar haal ik dat nu? Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar dat huis is gewoon scary.
Het gras is altijd proper afgereden, er woont dus blijkbaar iemand, maar de rolluiken zijn altijd naar beneden.
Misschien nen blinde ofzo?

phixiuZ

Legacy Member
Naast ons huis was er nen zelfstandigen ik denk nen bloemist. Hij kon het leven niet meer aan fzo, financiele problemen en had zelfmoord gepleegd in de stal met de groene poort :p. Kort daarna kwamen er reeds andere mensen inwonen, ook bloemist. Ik woon hier nu al 10 jaar en nog nooit iets vreemd opgemerkt :).

EDIT: Den bloemist zelf leeft nog altijd :D

DBK

Legacy Member
ik weet een leegstaand ziekenhuis en ben woensdag nacht eens langs den buitenkant gaan zien me een paar man en over het hele ziekenhuis branden nog 3 à 4 lichten, hoe kan da? sta al 5 jaar leeg ofzo, is den elentrik ni afgesloten? noodverlichting? zou da dan ni op elk verdiep zijn? noodverlichting op batterijen da zo lang blijft macheren?
we geraken binnen als we willen en zijn we ook van plan, is dit te vertrouwen? zouden daar zwervers zitten ofzo?

Sivve

Legacy Member
boogje zei:
heb gisteren iig ook amper kunnen slapen. 2 geestentopics is voor nergens goed voor :p

maar heb trouwens een probleem:

snacht's kraakt alles uberveel thuis, vooral onze trap ( zo een lichte krak, precies of er komt iemand af :help:) is daar miss een verklaring voor? ruiten staan snacht's open, is het miss door de wind dat objecten kunnen kraken alsof ze "uitzetten" ?:p weet ik veel, is er dus al een verklaring voor al dat eng gekraak in huis :help:

dat kraken is normaal, ik ken nimeer de juiste uitleg maar ik dacht dat het te maken had met de weersomstandigheden en hout enzo en dat hout wat meegeeft, en als je iets hoort kraken wilt nog niet meteen zeggen dat het een geest is eh :p

lttuvix

Legacy Member
DBK zei:
ik weet een leegstaand ziekenhuis en ben woensdag nacht eens langs den buitenkant gaan zien me een paar man en over het hele ziekenhuis branden nog 3 à 4 lichten, hoe kan da? sta al 5 jaar leeg ofzo, is den elentrik ni afgesloten? noodverlichting? zou da dan ni op elk verdiep zijn? noodverlichting op batterijen da zo lang blijft macheren?
we geraken binnen als we willen en zijn we ook van plan, is dit te vertrouwen? zouden daar zwervers zitten ofzo?
ziekenhuis medicijnen hmmmmm


junks....

AcrOb4t

Legacy Member
ik had dezen thread gelezen gisteren en vannacht addek gedroomd da ik in mijn broer zijn kamer liep en zijn computer stond op, ik ging weg uit de kamer en ging alweer naar binnen drekt (om een of andere reden) en plotseling stond de computer uit en dicht (laptop), meteen dachtek: omg er zitten hier spoken, toen daarna ging ik naar mijn badkamer en ik deed het rolluik naar omhoog en hoorde een luid gekraak, en dacht meteen: omg da was een spooook :) ale, alsek wakker ben ebbek minder last van mijnen spooksangst als wanner dak slaap :p

Sivve

Legacy Member
Atrox zei:
MIjn ma was vroegr bevriend met zo'n paragnost. Die kerel wist dus gewoon dingen te vertellen over mijn ma dat niemand wist, zelfs haar beste vriendin niet. Ook genas hij haar migraine door handoplegging (Ik ben ook genezen geweest van een ongeneeslijke kwaal door handoplegging door diezelfde persoon :)).
Hij heeft ook een aantal van die "Ghostpictures" getoond aan mijn moeder: bv een dodenfoto vanuit een krant met op de schouder van de dode het gezicht van zijn moeder in het heel klein en van die dinge :wtf:
Die vroeg ook de hulp in van zijn overleden moeder echt freaky :D

Inmiddels is die spijtig genoeg gestorven, kwou hem graag ontmoeten omdat ik daar nogal door geinteresseerd ben, maar hij had al een paar jaar ervoren voorspelt wanneer hij zou sterven, welke dag en welk tijdstip en twas nog juist ook ... (en ja twas een nat. dood vr de grapjasse :ironic: )

Op veel van die geestensites leest ge over entiteiten, nu hij zei net hetzelfde: na de dood gaat de geest vd mens over in een soort van entiteit die op een bepaald moment trug plaats neemt in een mensenlichaam, een soort reincarnatie dus

owja hij werd ook vaak ingeschakeld door de politie bij ontvoeringen/vermisten

zo een mensen zijn zalig maar zeldzaam volgens mij, er zijn veel kwistenbiebels die doen alsof ze zo iemand zijn om geld uit u zakken te kloppen, kzou graag wel eens zo een echt begaafde eens ontmoeten ^^

PC_Freak

Legacy Member
Abandoned-places.com heeft niks met spookhuizen te maken maar enkel voor de hobby urban exploration. Mensen bezoeken (eventueel verlaten) plaatsen zoals ziekenhuizen, industriesites, transit tunnels, enz... Niet altijd verlaten dus, urban exploration kan evengoed het bezoeken van in gebruik zijnde gebouwen zijn, maar dan de plaatsen waar het normaal verboden terrein is voor bezoekers (kelders, liftkamers, ...).

De hobby is trouwens niet zonder gevaar, meestal is het illegaal want men bezoekt veel sites zonder toestemming. Ten minste 1 aannemer die sanering doet van industriesites wil toestemming geven voor bezoeken door personen die goed uitgerust zijn. Naast het illegale aspect is er ook nog het gevaar van stoffen die je kan terugvinden, chemische spullen en vooral asbest die in die gebouwen teruggevonden kan worden. Nooit zomaar een gebouw betreden zonder HEPA-filters en de voorzorgen tenzij je zeker weet dat het gebouw asbestvrij is gemaakt.

Enfin, ik ben al een tijd van plan dit te gaan doen maar op dit moment nog geen tijd gehad, en ik sta ook niet te springen om in het asbest rond te lopen...

Yo-Han

Legacy Member
.Sinister. zei:
De chirolokalen in een dorp hier in de buurt zijn gebouwd op een kerkhof. Daar hebk toch ook al verhalen over gehoord.

Zo is der is ne leider die op de wc zat, gwn naar huis gelopen zonder tijd te nemen om zijn gat af te kuisen. Die zat daar nog alleen, en plots waait het daarbinnen, en beginnen lege fleskes in nen bak zo te rammelen enz...
Sindsdien bljift daar niemand nimeer alleen :p

aaah broekschijters !!! :D wind waait en flessen rammelen nu eenmaal hé :lol:...het zit em allemaal in het kopje..de menselijke geest is krachtig en wat verbeelding die op hol slaat doet je snel vreemde dingen zien of voelen...OF een simpele fysische verklaring waar we blijven naastkijken

ook ooit gehad aan war monument in Bastogne..ik een een kennis die erop liepen en ineens ons vreemd voelden en als de hazen er snel weer 20 m van stonden raar naar te kijken,we waren gewoon wat fucked up na een ruzie met dwaze medecampeerders ..toevallig?

het voelde wel vreemd daar..ik denk dat het gewoon in ons kopje zat...we dachten stemmen te horen..kon evengoed van ver komen met wind of puur acoustisch versterkt in een dal ofzo op zo'n ardense vlakte...rond het monument was het zeer fris... op het monument warm..verklaring? steen monument neemt warmte op overdag en geeft die af s nachts,was een hete dag met frisse nacht...t'is dus wel open hé dat monument, dus bijna gelijk aan buiten en er was geen wind eigenlijk...in warm,er net rond..pak frisser... en dat door iets dat bij uw thuis soms hangt,accumilatiekachels :)

doch we doodrationeel zijn,....voelde wel heel vreemd opeens zonder dat we het er met elkaar over hadden en het overviel ons ongeveer op het bovendeel van het monument (was midden in nacht en we waren er alleen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan