Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vampire

Legacy Member
sniper_warrior zei:
You really are a fucking pussy :p

Ik voel me bij zo'n dingen ok wel niet op men gemak hoor, maar da gevoel vind ik wel zalig ...
No offence but ... haunted mansion ... dude :naughty: :p

EDIT: ik lees nu ook van scary movie, zeg me dat je ermee aant lachen bent ... please


Eigenlijk ben ik serieus :s

Zo durf ik 's nachts ook niet door mijn venster in de duisternis kijken...

En toen ik bij mijn neef The Blair Witch Project zag om 2u 's nachts durfde ik niet naar huis achteraf... Ik ben daar blijven slapen omdat ik door het bos naar huis moest met mijn brommer.

Tegenwoordig kijk ik niet meer naar zo'n films... De laatste film in dat genre die ik heb gezien was The Gathering... Nooit meer :x

S3TH

Legacy Member
Vampire zei:
Eigenlijk ben ik serieus :s

Zo durf ik 's nachts ook niet door mijn venster in de duisternis kijken...

En toen ik bij mijn neef The Blair Witch Project zag om 2u 's nachts durfde ik niet naar huis achteraf... Ik ben daar blijven slapen omdat ik door het bos naar huis moest met mijn brommer.

Tegenwoordig kijk ik niet meer naar zo'n films... De laatste film in dat genre die ik heb gezien was The Gathering... Nooit meer :x

Nu ja als je Blair Witch ziet en daarna door het bos naar huis moet... Das begrijpbaar vind ik :)

Darius Craven

Legacy Member
Ik heb ook problemen met absolute duisternis sinds mn ervaringen ( zie andere thread over geesten ). Zo kan ik niet door een donkere gang wandelen zonder mn adrenaline te voelen stromen en niet achterom te kijken. Als ik dan een lichtbron vind ben ik zo opgelucht. :applause:

fuze

Legacy Member
Bwa Vampire ik ben daar ook totaal gene held in hoor :)

Ik weet niet wat ik moet denken van al die geestverhalen enzo.. Maar ik geloof wel dat als je echt hard luisterd (maar echt uw adem inhouden om te luisteren enzo omdat je iets vermoedt) dat je dan dingen gaat beginnen horen (iets in uw hersenen ofzo dunno?).. Alleszins ik weet dat het bij mij lukt :p en dat andere mensen zo'n dingen niet horen.

SideShow

Legacy Member
gisteren toen ik in mn bed kroop voelde ik mij ook nie 100% op mn gemak door die bartonmansion :p

]HT[Simon

Legacy Member
Darius01 zei:
Ik heb ook problemen met absolute duisternis sinds mn ervaringen ( zie andere thread over geesten ). Zo kan ik niet door een donkere gang wandelen zonder mn adrenaline te voelen stromen en niet achterom te kijken. Als ik dan een lichtbron vind ben ik zo opgelucht. :applause:
Als je bang bent in het donker moet je fluiten :music:



:p

boogje

Legacy Member
heb gisteren iig ook amper kunnen slapen. 2 geestentopics is voor nergens goed voor :p

maar heb trouwens een probleem:

snacht's kraakt alles uberveel thuis, vooral onze trap ( zo een lichte krak, precies of er komt iemand af :help:) is daar miss een verklaring voor? ruiten staan snacht's open, is het miss door de wind dat objecten kunnen kraken alsof ze "uitzetten" ?:p weet ik veel, is er dus al een verklaring voor al dat eng gekraak in huis :help:

fuze

Legacy Member
Bah ruiten die 's nachts openstaan daar kan ik echt totaal niet tegen, alles moet vast zijn hier :x (heb een inbrekertrauma ofzo :x)

pina

Legacy Member
boony zei:
die video's op die site

http://www.bartonmansion.com

da kan toch ni fake zijn? die reageren vree echt ze
dan veronderstel ik dat je ook gelooft in hollywoodfilms? Die acteurs reageren ook enorm echt...

ik twijfel toch wel aan de echtheid van het filmpje. Voor de rest zijn er amper andere aanwijzingen en een spook die een zaklamp vasthoudt...:wtf: :rofl:

EazY

Legacy Member
pina zei:
dan veronderstel ik dat je ook gelooft in hollywoodfilms? Die acteurs reageren ook enorm echt...

ik twijfel toch wel aan de echtheid van het filmpje. Voor de rest zijn er amper andere aanwijzingen en een spook die een zaklamp vasthoudt...:wtf: :rofl:


moest je 't verhaal gelezen hebben ging je weten dat 't een mijnwerkerslamp was ipv een zaklamp :)

persoonlijk heb ik ook wel mijn twijfels bij dat filmpje... moest het dan eventueel al niet gespeeld zijn zijn er nog een aantal verklaringen te vinden voor iemand die op de hoogste verdieping van een verlaten huis woont :unsure: ^^ bvb een zwerver / kraker ofzo

boony

Legacy Member
EazY zei:
moest je 't verhaal gelezen hebben ging je weten dat 't een mijnwerkerslamp was ipv een zaklamp :)

persoonlijk heb ik ook wel mijn twijfels bij dat filmpje... moest het dan eventueel al niet gespeeld zijn zijn er nog een aantal verklaringen te vinden voor iemand die op de hoogste verdieping van een verlaten huis woont :unsure: ^^ bvb een zwerver / kraker ofzo

ja ma da ding is zo groot en acteurs reageren zo ni ze. En da verhaal is geloofwaardig enkel vind ik het maar raar da ze zo een muziekske enzo op die site zetten

pina

Legacy Member
EazY zei:
moest je 't verhaal gelezen hebben ging je weten dat 't een mijnwerkerslamp was ipv een zaklamp :)

persoonlijk heb ik ook wel mijn twijfels bij dat filmpje... moest het dan eventueel al niet gespeeld zijn zijn er nog een aantal verklaringen te vinden voor iemand die op de hoogste verdieping van een verlaten huis woont :unsure: ^^ bvb een zwerver / kraker ofzo
heb het verhaal idd niet gelezen, maar wat maakt het nu uit of het een zaklamp is of mijnwerkerslamp. Het kan zijn dat het in het verhaal staat of dat ik iets heb gemist, maar ik vraag me af hoe het komt dat ze dat zo weten, en indien ze de dag erna zou teruggaan, waarom ze dan niets gefilmd hebben...

AcrOb4t

Legacy Member
ik denk dat het barton mansion verhaal wel waar kan zijn, alleen denk ik nie da der echt iets was om bang voor te zijn, ik weet aast zeker da daar gewoon iemand was die andere mense de stuipe op het lijf wou jage, en verkleed was, want waar haalt een geest of wat het ook was nu een lantaarn ale :)

Lacuna

Legacy Member
Vampire zei:
Eigenlijk ben ik serieus :s

Zo durf ik 's nachts ook niet door mijn venster in de duisternis kijken...

En toen ik bij mijn neef The Blair Witch Project zag om 2u 's nachts durfde ik niet naar huis achteraf... Ik ben daar blijven slapen omdat ik door het bos naar huis moest met mijn brommer.

Tegenwoordig kijk ik niet meer naar zo'n films... De laatste film in dat genre die ik heb gezien was The Gathering... Nooit meer :x

Lol, allow me to say: haha :p

On topic: dit jaar had ik samen mee 4 andere maten een berguitstap gepland snachts in la maliciosa ( gebergte rond Madrid). Savonds keken we natuurlijk eerst naar blair witch project. En rond 03.00u snachts komen we daar in de omgeving van da gebergte toe en moesten we eerst zo 2 uur door het bos lopen. We zagen daar geen steek, en we hadden maar 2 zaklampen. Dan is het wel effe zeer freaky telkens ge een geluid hoort in da bos. En op een bepaald moment was ik door mijn slechte conditie :$ achterop geraakt. Toen ik dan een paar rare geluiden hoorde, ben ik vliegensvlug naar mijn maten gespurt. Op een heldhaftige manier, weliswaar :unsure:

Darius Craven

Legacy Member
SideShow zei:
welke evaring darius, ik ga dat hier nu niet opzoeken njé :p

Onlangs op National Geographic een aflevering gezien waar ze verklaren hoe die foto's tot stand komen. Enkele van de meer bekende geestfoto's maakten zij na... Zelfde met Ufo's en zelfontbranding. Zeer boeiend...

Dus van die foto's geloof ik vrij weinig... Nu een onzichtbare kracht, da's iets anders...

Eigen ervaring, in ons oude huis gebeurden wel meer vreemde zaken:
1. Enkele jaren terug werd ik wakker en voelde ik een "aanwezigheid" in mn kamer, het was donker maar het voelde alsof ik "bekeken" werd. Ik hoorde ook precies een huilende wind, maar daar waaide het niet genoeg voor. Ik wilde het uitschreeuwen van angst, maar kon geen geluid meer voortbrengen. Werkelijkheid of droom, ik twijfel nog steeds...

2. Ik wandelde door één van de langere gangen van ons huis en keek naar een muur links van mij waar water afliep, eerst druppels, toen meer stromende stralen. Mn broer stond er op dat moment ook ( was 14 jaar ouder dan mij, op dat moment dus 20 ) en vond het zo bizar dat hij me op pakte en terug door de gang liep. Er kon op die plaats namelijk geen water doorstromen.

3. In één kamer van het huis kan je eender welk dier zetten ( kat, hond, hamster ) en die gaat zich ontzettend onrustig gedragen. Ook kleine kinderen voelen zich er niet op hun gemak. Er is ooit een medium geweest bij ons ( vriendin van mijn moeder, dus misschien geen charlatan ) die wel degelijk een aanwezigheid voelde in het huis. We hebben die aanwezigheid toen maar "Jos" genoemd, om het spooky wat weg te nemen.

Oud-leerkracht van me vertelde ook ooit dat ze toen ze kind was aan een mariabeeldje stond ergens in een kappeletje, plots zag ze naast zich enkele steentjes beginnen te zweven.

Er zijn krachten buiten de wereld die we kennen, maar veel zaken kunnen ook verklaard worden. Het is gewoon veel te moeilijk om de exacte omstandigheden opnieuw voor te doen omdat er te weinig beschikbare informatie is. Bij een foto of video kan je al wat meer uitdiepen en proberen de gebeurtenis opnieuw vast te leggen maar dan met een verklaring...

CFK

Legacy Member
hier in sleine staat 'het rattenkasteel' een huisje waar al vanalles gebeurt is en precies maar niet wil instorten...

Atrox

Legacy Member
Darius01 zei:
Er is ooit een medium geweest bij ons

MIjn ma was vroegr bevriend met zo'n paragnost. Die kerel wist dus gewoon dingen te vertellen over mijn ma dat niemand wist, zelfs haar beste vriendin niet. Ook genas hij haar migraine door handoplegging (Ik ben ook genezen geweest van een ongeneeslijke kwaal door handoplegging door diezelfde persoon :)).
Hij heeft ook een aantal van die "Ghostpictures" getoond aan mijn moeder: bv een dodenfoto vanuit een krant met op de schouder van de dode het gezicht van zijn moeder in het heel klein en van die dinge :wtf:
Die vroeg ook de hulp in van zijn overleden moeder echt freaky :D

Inmiddels is die spijtig genoeg gestorven, kwou hem graag ontmoeten omdat ik daar nogal door geinteresseerd ben, maar hij had al een paar jaar ervoren voorspelt wanneer hij zou sterven, welke dag en welk tijdstip en twas nog juist ook ... (en ja twas een nat. dood vr de grapjasse :ironic: )

Op veel van die geestensites leest ge over entiteiten, nu hij zei net hetzelfde: na de dood gaat de geest vd mens over in een soort van entiteit die op een bepaald moment trug plaats neemt in een mensenlichaam, een soort reincarnatie dus

owja hij werd ook vaak ingeschakeld door de politie bij ontvoeringen/vermisten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan