Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dead squad

Legacy Member
hah, door deze thread te lezen herinner ik me ineens iets:

in de lagere school waar ik vroeger zat is een bos vlaknaast, daar staat een huis (nu wel half afgebrand natuurlijk). Redelijk groot huis, naast dat huis staat er een iets kleiner (denk voor als iemand kwam logeren? er is ook een garage in het kleinere huis). Dat groot huis had een gelijkvloers, een eerste verdieping en dan nog is een zolder en kelder. Vorige zomer gingen we er vaak heen met vrienden, en vlngs ons kwamen (huis is nu afgesloten door politie en deur is een slot aangemaakt omdat het er te gevaarlijk is sinds het half is afgebrand) er satanisten die er 'rituelen' uitvoerden, want op die zolder lagen er allemaal kaarsjes en zo die ster in het midden van die zolder. Op een dag gingen we is naar die zolder, daar stond niets (!). Na dat huis te hebben gezien, gingen we naar het kleinere huis ernaast. we kropen langs die garage naar binnen, en zagen daar een zetel (!) staan. we liepen wat verder door naar een kamer dat vroeger een living was denk ik. ineens hoorden we precies ne gil boven (was echt voos), wij keiveel schrik natuurlijk en direct door zo een ingeslagen ruit naar buiten gelopen. Wij tegen elkaar wat stoefen: 'ja kdurf te wedden dat gij ni naar de zolder nu durft meegaan', ge kent da wel ;) dus gingen we met zen allen naar die zolder, en dit is het rare:

die zetel die in die garage stond, stond ineens in die zolder. Kzou dus ni weten hoe, want we stonden heel de tijd buiten, hebben niemand gezien, enkel die gil gehoord, en kzou ni weten hoe iemand zo snel al die treden kon opgaan met die zetel dan nog is.
Sindsdien komek nimeer in de buurt van da huis :p was echt hard verschoten toen.

Black Orchid

Legacy Member
EazY zei:
is gewoon omdat het zo vanuit de vrije hand gefilmt is... wat maakt de openingsscène uit Saving Private Ryan zo realistisch? Ook de hantering van de camera...

wel grappig, heb 't gisteren ook nog verteld tegen een vriendin; Blair Witch was eens op televisie en 'k had ernaar gekeken in volledige duisternis en erna direct gaan slapen, dus ik 2 trappen omhoog ook in den donker, bovengekomen steek ik zo mijn licht aan en die lamp springt zo keihard :D toen was ik ook wel ff geschrokken ^^

Hej iedereen!

ik was op zoek naar info over spoken en hun verblijfplaatsen en ik kwam bij deze post... Geloof het of niet, maar toen de film voor de eerste keer op tv was hebben we em mat een paar bekeken en na de film, toen er iemand met een weinig overtuiging zei; "ik geloof daar toch allemaal niet in..." sprong er een lamp heel luid net boven ons hoofd...

toeval...?

Atrox

Legacy Member
Zoiets kunde nie bewijze e :p

Heb dees altijd al een interessante thread gevonden btw ^^

Black Orchid

Legacy Member
heel interessant! Ik ben altijd al enorm geintrigeerd geweest door zo'n dingen en ik heb zelf ook al wel het een en ander meegemaakt, hoewel, geesten horen spreken als ge alleen en nuchter in een open veld staat net iets minder indrukwekkend is als steentjes zien zweven...

Bloedende beelden heb ik ook altijd al facinerend gevonden!

Ah... is er hier miss iemand van mijn omgeving?? (merchtem, meise, asse??) die in deze buurt 'vreemde huizen' weet zijn??

Ik moet een reportage maken over uitdrijvingen en ben voor de moment dringend op zoek naar huizen en naar mensen die 'uitdrijvingen' doen en die dit mogelijk voor een onderzoekende camera willen doen...??

:)

NapalmBenny.

Legacy Member
Black Orchid zei:
...

Ik moet een reportage maken over uitdrijvingen en ben voor de moment dringend op zoek naar huizen en naar mensen die 'uitdrijvingen' doen en die dit mogelijk voor een onderzoekende camera willen doen...??

:)

toepassen op u??? :p denk dat ge beter van zo'n volk wegblijft :D:D, of ik ben beïnvloed door telefacts :D en vtm :D.

Thales

Legacy Member
een freaky ding da ik al meegemaakt heb, was toen ik in het midden van de nacht plots wakker kwam, niets aan de hand enzo, maar toen blies/fluisterde iemand iets in men oor
ik was er niet gerust in op dat moment
ook hebben wij thuis op den inkomhal boven een lamp die aaanspringt bij beweging. nu springt die snachts verscheidende keren aan en is heel de gang verlicht. Oké ja je denkt mss een vlieg of weet ik veel wat, maar het reageert niet op kleine bewegingen. ik heb er al eens een zakdoek naartoe gesmeten enzo en toen ging ie ni af

nog iets raars dat me bijgebleven is, was iets dat ik gehoord heb van een vriendin. Ze bleef slapen bij iemand en op de trap stonden een paar schoenen en ze beweerde dat die schoenen heel de nacht op en af stapten op die trap, dus dat ze eel de tijd iemand hoorden lopen op de trap. NUja ik was er zelf ni bij , dus ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar ze klonk serieus

Black Orchid

Legacy Member
*laughs*
Nee, gelukkig ni op mij! phew, da zou nog iet zijn ;)

Liefst op spookhuizen of plaatsen!

*snicker*

En ja, op telefacts en vtm zijn echt wel de erge en meest mediatieke gevallen te zijn... Ik zou liefst zo ver mogelijk van da soort typeringen weg blijven!
:)

EazY

Legacy Member
ook gehoord van 'n vriendin van wie haar zus zowa 'paranormale aanleg' heeft.. alé ja.. ze ziet soms dingen enzo

ze gingen eens wandelen met hun hond, en op een donker plaatsje bleef haar zus stokstijf staan en werd ze helemaal bleek. "daar is't weer" zei ze

de hond die een 5-tal meter voor hun liep begon ook onverklaarbaar te blaffen en te janken..hoewel in de onmiddellijke omgeving niets of niemand bedreigends aanwezig was..

EazY

Legacy Member
geen idee? iets wat zij zag en mijn vriendin niet dus..

ze geraakte ook helemaal in paniek enzo.. freaky shit

Thales

Legacy Member
maar als ze iets zags, moet ze het toch kunnen omschrijven?
of wast eerder een gevoel

EazY

Legacy Member
zal wel geen gevoel geweest zijn aangezien die hond ook helemaal wild werd.

verder niet meer achter gevraagd, ze praat ook totaal niet graag over die dingen

psykoboy

Legacy Member
Blanco zei:
In Buizingen (of was het Huizingen :unsure: ) is er een verlaten ziekenhuis dat best wel scary is.
In de verwilderde tuin stond nen oude tram, ik heb nooit begrepen wat die daar deed , ik dacht dat ik wattman ging tegenkomen :)
Wij gingen daar altijd airsoften tot we eens opgepakt geweest zijn...spijtig want dat was een perfecte lokatie.

In Vilvoorde is er ergens een oud kasteeltje waar ik met mijn lief wel eens foto's ging nemen. We zijn daar eens tot in de kelders geweest en op ne keer vond ik een zak met bloed :eek:
Bleek het een dooi kip te zijn... :sop:
Maar verschoten was ik wel. :p

Hier in Ternat is zo'n groot huis dat recht uit ne Duitse crimi lijkt te komen :unsure: Waar haal ik dat nu? Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar dat huis is gewoon scary.
Het gras is altijd proper afgereden, er woont dus blijkbaar iemand, maar de rolluiken zijn altijd naar beneden.
Misschien nen blinde ofzo?

ternat zeg je? ik woon in wambeek, waar is dat huis precies, dit klinkt interessant... (niet dat ik ga inbreken ofzo hoor :niceone: )
en nu je het zegt, als je dat straatje weet zijn dat naar het station gaat en rechtegenover die bloemenwinkel uitkomt (allee, ongeveer) wel, in die straat staat een huis met huisnummer 13, zo een wit. die rolluiken zijn altijd naar beneden, de tuin is onaangeroerd, er staat alleen zo een verpieterde treurwilg in de tuin. er staat eveneens een houten pallet voor de poort, hoogstwaarschijnlijk om de mensen te tonen dat het onbewoond is, maar toch brand het lichtje van de bel nog steeds, dus er is nog altijd elektriciteit. ik wil daar al lang eens gaan kijken, maar als die buren me zien gaan ze waarschijnlijk denken dat ik een inbreker ben ofzo, dus wacht ik liever nog wat af.

section_00

Legacy Member
]HT[Simon zei:
Naast andere indrukwekkende locaties vind ik dit ook echt een must-see:
http://users.pandora.be/a-p/duisburg01.htm
http://users.pandora.be/a-p/duisburg02.htm
http://users.pandora.be/a-p/duisburg03.htm

speelgoedpoppen, brieven naar ouders, schilderijen, souvenirs en zo.
Ook al is het maar zo gewoon, toch vind ik dit indrukwekkend. Don't ask me why :)


WTF ik ken da!
huis boven aan de straat waar ik vroeger woonde.
da huis was idd creepy, nice pics btw.
Er stond ook zo een huis aan de rand van het park van tervuren. Echt heel bizar, ge kon daar gewoon in en alles lag nog op zn plaats van 20 jaar geleden.. oude grammofoonplaten, fotos, koffietassen.. boodschappen, er lagen zelfs fietsen in de garage waar ik er toch maar mooi een van heb meegenomen :)
precies of die bewoners gewoon in de lucht verdwenen waren..

Black Orchid

Legacy Member
|nfected zei:
Iemand ervaring met spoken oproepen?
... alleen da ge echt best GOE weet waar ge mee bezig zijt en da er iemand is die de energieen wa kan sturen.... Het gebeurt ni veel, maar ik ken wel iemand die na geesten opgeroepen te hebben niet zo'n leuke dingen heeft meegemaakt... Nu, der zijn der meest die 'gewoon' antwoorden krijgen, en nog veel meer waar niks bij gebeurt.

Ik raad alleen sterk aan om voorzichting te zijn.

En doe het best niet in u huis!! als er iets komt hoeft het er niet te blijven! hoewel der wel verhalen de ronde doen da die energie aan sommige personen blijft plakken...en hen volgt... *ominous drumroll*

but... that's a believer talking... ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan