Archief - Spookhuizen in Vlaanderen?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Grimmy

Legacy Member
Voor bijna alles is een wetenschappelijke verklaring voor.

Ik heb ooit 2 rare voorvallen gehad, opgezocht en blijkbaar zijn ze te verklaren zonder paranormale toestanden.


Zat op me pc snachts, koptelefoon op zoals altijd, een game te spelen. Plots komt er over het geluid van men game een vrij agressief gefluister. Ik natuurlijk mijne koptelefoon afgesmete en verward rondkijke maar het was plots verdwene.
Uitleg => zelfde als fluitende oren, komt minder voor maar is niet onmogelijk.


Smorgens om 5 uur wakker worde van weeral agressief gefluister, ik wou mijn ogen openen, ging niet, ik wou rechtspringe en rondkijke, niks aan mijn lijf bewoog. Ik wou natuurlijk beginne roepe. Ik voel mijn longe roepe ma ik hoor geen geluid uit mijn stembande kome.
Dan in een flits is alles weg en sta ik met koud zweet op en een enorm WTF gevoel op.
Uitleg => noemt een 2nd wakening. maw, ge droomt nog steeds maar uw lijf is wakker, uw lichaam oefent de normale reacties uit op uw droomsituatie die dan invloed heeft op uw droom zelf wat het heel realistisch maakt. Door de angst word je brein dan zelf wakker.



klinkt logisch, maar mss ligt er meer achter, kwillet allesinds nie weten ^^

Thales

Legacy Member
er zijn teveel verhalen om te zeggen dat er nix is
alleja
" where do the stories come from "

Thales

Legacy Member
goh ja, die zag ik aankomen :p

nuja, jezus heeft bestaan, daar zijn bewijzen van gevonden in geschriften enzo van die dingen.. in filosofie hebben we daar iets van gezien dat er "ene" jezus een kruisdood stierf onder pilatus enzo van die dingen. daar twijfel ik eigenlijk niet aan.

dan thor... welja, iedere cultuur heeft z'n eigen goden had. Dit is dan ook weer net zoals het vorige een geloofskwestie. Mss komt iedereen van zijn "eigen geloof" later bij zen "eigen goden". Mss zijn de verschillende goden, verschillende buitenaardse intelligentia.. zoals dat ieder volk een kolonie was ofzo.. ( ik zeg maar iets, maar toch interessant :p )

en draken, welja.. wie weet heeft dat wel bestaan. Dinosauriers hebben ook bestaan. Ik zie er gelijkenissen in. Mss moet dat nog ontdekt worden, daarmee bedoel ik beenderen of mss zit dat verstopt.. weet ik veel wat.
Net als die "zeemonsters" van vroeger. Grote inktvissen van 20-30 meter zijn nu ook al ontdekt. Overlaatst heb ik gelezen dat ze een nieuw stukje land gevonden hadden met nieuwe planten - en diersoorten. Dus waarom niet...

vanmiddag was er op een programma op de radio ook iets van aapsoorten ofzo, iets nieuws. Is er mss iets ontdekt of was ik te euforisch?

doet me nog denken aan iets van CSI. gign over zogezegde buitenaardse wezens en die gast zei : " Moest er daar iets zijn, zouden ze wel zo slim genoeg zijn om niet in onze buurt te komen "
nuja, tis veel fantasie enzo, maar toch, het zou maar eens zo moeten zijn

Atrox

Legacy Member
Thales zei:
er zijn teveel verhalen om te zeggen dat er nix is
alleja
" where do the stories come from "

Alleen vertelt de mens graag zulke verhalen, en ziet al snel iedereen een "geest" of iets "paranormaals" achter alles ... :)

Xo0

Legacy Member
ja, da is ook.. nieuwe diersoorten worden nog dagelijks gevonden. en ja misschien hebben draken wel ooit bestaan, maar die zouden dan in de middeleeuwen bestaan hebben, en dat we daar dan geen beenderen of bewijzen van vinden (terwijl we van dinos wel veel terugvinden) zou me wel straf lijken.

ik ben gene believer op het gebied van het paranormale, maar ik sta er wel helemaal voor open..

Thales

Legacy Member
vlekje is door terugkaatsing van licht ofzo, het heeft allesinds met het licht te maken. Iemand die een bril draagt zal wss ook af en toe wel eens zo'n lichtbolletje zien op zen glazen of voor de ogen.

deathsythe

Legacy Member
tjah kgeloof niet in spoken, maar toch heb ik er een 'angst' voor, zo keek ik naar saw:
Scene waar de fotograaf ontvoert wordt:
hij komt thuis, er is iets eigenaardigs aan de gang, de elektriciteit werkt niet, het is dus pikkedonker, alles is zeer misterieus en denkt dat er een moordenaar of whatever bij hem thuis is. Vervolgens neemt hij een zaklamp, maar deze werkt niet, dus de enige oplossing is zijn fototoestel, stap voor stap neemt hij foto's van zijn woonkamer en keuken om de 'mogelijke' aanwezigheid van een inbreker/ moordenaar te achterhalen, dan komt hij zijn keuken in, neemt een foto, *flits* ... niets te zien, dan neemt hij nog een *flits* alweer niets te zien, dan neemt hij *flits* een voorlaatste foto dan zit er in die gore pop ook nog zo een achterlijk superscary kinderliedje te spelen...:cry:

dus ik ging slapen en naast mijn bed staat een zetel, en khad mijn broek/pull/t shirt ingesmete, later die avond wordt ik wakker, dan beeld ik me in dat die pop daarzat, ff freake toch...

Gromme

Legacy Member
Wat ik wel heb en ik heb dat zo nu & dan... dat ik in de hoek van mijn oog iets zie bewegen... En je zou denken dat dat gewoon een vlekje is ofzo van mijn oog uit... maar op dat moment krijg ik echt een heel raar gevoel doorheen me. Alsof ik bekeken word, no shit.

whoopie

Legacy Member
Gromme zei:
Wat ik wel heb en ik heb dat zo nu & dan... dat ik in de hoek van mijn oog iets zie bewegen... En je zou denken dat dat gewoon een vlekje is ofzo van mijn oog uit... maar op dat moment krijg ik echt een heel raar gevoel doorheen me. Alsof ik bekeken word, no shit.
heb ik ook vaak.

Alsof er in een flits iemand voorbij ging :x

boogje

Legacy Member
whoopie zei:
heb ik ook vaak.

Alsof er in een flits iemand voorbij ging :x

ik ook, maar heb onlangs ontdekt dat dat vooral voor komt als er een soort van weerspiegeling is, net wanneer je u omdraait met uw hoofd ofzo. Zo stond ik naast den oven ( die weerspiegelt ook alles) en als ik me snel omdraaide, leek het ook dat ik iemand zag voorbijflitsen, maar dat is dan enkel mezelf die me omdraaide, een momentopnale.

bon, this ingewikkeld uitgelegd:p

Lacuna

Legacy Member
Grimmy zei:
Smorgens om 5 uur wakker worde van weeral agressief gefluister, ik wou mijn ogen openen, ging niet, ik wou rechtspringe en rondkijke, niks aan mijn lijf bewoog. Ik wou natuurlijk beginne roepe. Ik voel mijn longe roepe ma ik hoor geen geluid uit mijn stembande kome.
Dan in een flits is alles weg en sta ik met koud zweet op en een enorm WTF gevoel op.
Uitleg => noemt een 2nd wakening. maw, ge droomt nog steeds maar uw lijf is wakker, uw lichaam oefent de normale reacties uit op uw droomsituatie die dan invloed heeft op uw droom zelf wat het heel realistisch maakt. Door de angst word je brein dan zelf wakker.

Dit ben ik ook al een paar keer tegengekomen, en kben er telkens nie goe van. Dat is dus echt wel freaky eh. Laatste keer toen ik dat voorhad, kwam er op de koop toe nog een zombie mijn slaapkamer binnen. En ik maar nie kunnen bewegen, niet eens kunnen roepen, en net als die aan mijn bed stond, werd ik wakker. Dan had ik ook zoiets van WHAT THE FUCK?!! Damn, da was nie goe voor mijn hart :cry:

128MB

Legacy Member
cram zei:
Dat zal het wel geweest zijn.

Een "superuitvergroot" stofdeeltje.
Als je kleine dingen sterk uitvergroot verschrik jeje soms van het resultaat

edit:
Ik herinner mij nog iets, ik was eens op de vlucht van men eigen schaduw :D mja om 23.00 's nachts als je het vuilnis buitenzet zie je zowiezo al vanalles :p

Royco

Legacy Member
boogje zei:
ik ook, maar heb onlangs ontdekt dat dat vooral voor komt als er een soort van weerspiegeling is, net wanneer je u omdraait met uw hoofd ofzo. Zo stond ik naast den oven ( die weerspiegelt ook alles) en als ik me snel omdraaide, leek het ook dat ik iemand zag voorbijflitsen, maar dat is dan enkel mezelf die me omdraaide, een momentopnale.

bon, this ingewikkeld uitgelegd:p

Paar weken geleden nog gehad aan mijn pc .. kdacht dat er iemand achter me stond maar was men eigen schaduw , echt freaky opt moment zelf :tongue:

hipStar

Legacy Member
De eerst keer dat ik Blair witch zag was in het midden vant bos. Dus Twas KSA activiteit en een van onze leiders had zukke stroomgenerator op basis van nafte. Hij had dus die stroomgenerator int bos gezet, videorecorder en tv op aangesloten. Op da moment waren wij op kamp en dat was een totaal ontbekend bos voor ons. Ze lieten ons kijken na de blair witch midden in de nacht. Twas gedaan iedereen beetje bang en plots lopen alle leiders weg:s. Wij stonden daar zo van shit!!! en er lag een briefje jullie zijn gedropt, zoek jullie weg terug.
Da was creepy

jan1978

Legacy Member
Zelfs nog nooit niks meegemaakt, hoewel ik geregeld savonds ga wandelen als ik nie kan slapen maar nooit meer dan een vleermuis ofzo tegenkom.

Een paar jaar terug had ik het met mijn grootouders daarover en mijne bompa had wel een verhaal:

Toen hij klein was (rond 1940) was het nog veel landelijker allemaal hier in de buurt. In het gehucht van Schoonderbuken (Schunnebroek) had ge niet meer dan een grote straat en daarrond een heuvelachtig landschap met velden, heggen en weien. Zijn vader, mijn overgrootvader dus, werkte de hele week of soms enkele weken aan een stuk int fabriek in de walen dus zat mijne bompa met zijn broer en moeder alleen thuis.

Alle vervoer gebeurde te voet of met paard en kar en aangezien ze redelijk afgelegen woonden moest hij toch redelijk wat wandelen om ergens te geraken. Ze woonden vanonder aan licht glooiende heuvel met wat boomgaarden die omhoog liepen. Aan de andere kant ging het over een soort bos wat verder in een broek, moerassig gebied veranderde.

Om naar het dorp te gaan moest hij altijd over of langs de heuvel, voorbij het boske, voorbij het broek. Das al nie evident voor een klein manneke, maar andere tijden toen.

Nu, enkele jaren voordien had er zich ene opgehangen in da boske. Al een paar weken was die man spoorloos en hij is dus blijkbaar al in staat van ontbinding toen een paar spelende kinderen hem vonden. Sinds toen werd er altijd verteld dat die daar nog rondspookte, waarschijnlijk gewoon om de kinderen schrik aan te jagen zodat ze niks zouden uitsteken.

Zoals ik al zei moest mijne bompa regelmatig (al dan niet alleen) voorbij da boske wandelen. Op ne keer heeft hij daar iets gezien waar hij ne schrik van heeft gepakt en in 1 stuk naar huis gelopen is. Sinds toen liep hij altijd het stuk van voor de bos tot na het broek. Hij kon het niet goed verklaren, maar ik denk dat hij gewoon een dwaallicht gezien heeft. Wat eigelijk goed te verklaren is met al die rottende blaren en takken wa van de heuvel in da moeras terecht kwam.

Los van het feit of hij al dan niet iets gezien heeft vond ik wel een goe verhaal.

EazY

Legacy Member
dwaallicht is een perfect natuurlijk verschijnsel, maar waarschijnlijk is dat wel even schrikken. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan