Archief - "Supervolcano" docudrama - Canvas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
Malice3 zei:
en zo plots komt dit als een probleem naar voor te schuiven, terwijl dat ding daar wss al zo'n paar miljoen jaar ligt?
Komaan zeg, daar laat je toch je slaap niet voor!


welja
die is plots sinds een maand ofzo zeker da hem iedere moment kan uitbarsten
zo tussen nu en een paar honderdduizend jaar
ze konden het enkele jaren geleden ook al hebben in het nieuws gebracht hebben maar dan was er nog teveel te doen zodat we nie dachten aan wa ze aant bekokstoven zijn aan de top van de naties
zolang we maar met iets anders bezig zijn dan wa nuttig is en de politici zijn content

Typhon`

Legacy Member
Time^- zei:
hier snap ik nu eens niks van... :wtf:
ik ook niet...
We zullen dit waarschijnlijk toch niet meemaken maar voor 1 van de volgende generaties....de kans blijft stijgen hé.
Nuja, ik lig er niet van wakker, moet men ook eens meemaken hé :music:.

Malice3

Legacy Member
dat jullie het niet snappen ligt aan jezelf ;)
hatetn is anders heel goed mee.

Time

Legacy Member
als je bedoelt dat der ineens zo een hype rond gemaakt wordt dattem zogezegd elke moment kan uitbarsten, is het niet vandaag dan morgen, daar doe ik ni aan mee:p ik maak er mij geen zorgen om, ze hanteren constant tijdsmarges van enkele (tientallen) duizenden jaren, waarvan wij er amper 80 leven.

Hmgrwngd

Legacy Member
In een diep, schuchter doch sadistisch kantje van mijn bewustzijn hoop ik stiekem dat hij zo snel mogelijk uitbarst. :$

Nuja, ontopic:
Gebruikten wetenschappers in die documentaire eigenlijk foutenmarges in hun schattingen?
Zoniet -> die theoriëen de vuilnisbak in !

Time

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
In een diep, schuchter doch sadistisch kantje van mijn bewustzijn hoop ik stiekem dat hij zo snel mogelijk uitbarst. :$

same here:p

als ge ni omkijkt naar het dodental is da ni zooooooooooooo slecht eh :unsure:

Anendel

Legacy Member
vind het wel nogal kortzichtig van sommigen om te zeggen, het zal niet tijdens mijn leven gebeuren, so i don't care... Kan wel één van uw kinderen of nabestaanden overkomen. De vraag is of er nu al iets kan worden gedaan om eventueel later leed te verzachten?
Is er überhaupt wel een soort voorbereiding mogelijk?
Soit, de 1ste aflevering had ik spijtig genoeg gemist. Stijl, documentaire met scherpe fictie-indruk was wel bizar. Wel goed gefilmd enz, voor een 'beperkt' budget.
Vond ook dat ze wat meer over lange termijn gevolgen mochten hebben, voor de hele wereld dan. Het is een beetje te veel uitvergroot op het incident zelf, dat toch alle richtingen kan uitgaan. Terwijl de ruime gevolgen en hoe die op te lossen me veel belangrijker lijken.

Preske

Legacy Member
is er iemand zo goed genoeg om ff kort te vertellen wat er gisteren nu alleaal te zien was?

heb het niet gezien omdat ik op communie as

Kabouter Hya

Legacy Member
is anders wel de oplossing voor de opwarming van de aarde....

Time

Legacy Member
preske zei:
is er iemand zo goed genoeg om ff kort te vertellen wat er gisteren nu alleaal te zien was?

heb het niet gezien omdat ik op communie as

FEMA ontdekt dat de vulkaar is uitgebarsten en probeert de mensen van da geologisch centrum te bereiken. De hoofd-geoloog zit nog altijd in da vliegtuig met zijn schoonbroer, krijgt info over uitbarsting via zijn pda. Waarschuwt kapitein, blijkt dat ze de vulkaan op zijn dichts tot op een paar 100km benaderen (ik dacht 700km, ni zeker), dus die kapitein denkt dat ze veilig zitten.
Even later ruikt iedereen zwavel en vliegen ze recht in de puimsteenwolk die de vulkaar uitspuwt => noodlanding. Noodlanding verloopt zonder problemen en em gaat met zijn schoonbroer naar een militaire basis 3km daar vandaan, waar hij contact kan krijgen met FEMA.

Andere geoloog zit ergens in een motel met zijn laptop in rechtstreekse verbinding met FEMA, zij sturen hem beelden door, hij becommentarieert, blijkt dat de ene uitbarsting na de andere plaatsvind.
De geologen (man, vrouw en dien man mijt zijn accent) in ht centrum in yellowstone proberen te vluchten, man en vrouw via auto, worden ingehaald door die puimsteen-golf => dood. Man met accent raakt weg via helicopter en vliegt naar FEMA.

Dan zit iedereen zo ongeveer op zijn plaats. Die zwarte geoloog die in motel met laptop zat, zijn dak stort in recht op hem (te zwaar geworden door neerkomen pluimsteen) => dood. Dus de enige "deskundige" die ze nog hebben is de hoofdgeoloog die in militaire basis zit, veel storing op verbinding.

Na 5-6 dagen van uitbarstingen ontdekken ze dat de uitbarstingszuil instort, dus dat de krater instort in de magmakamer eronder (die uitgespuwd is), => goed nieuws want da kondigt een einde aan van de uitbarstingen.
Probleem: leven in VS ligt stil (behalve uiterste delen waar er nog geen puimsteen is neergekomen (of toch ni veel)), een van die hoge pieten in FEMA had bevolking aangeraden om 3 dagen binnen te vblijven en te wachten op hulp, maar da is onzin want over gans de vs hangt 1 gigantische puimsteenwolk. Hoofdgeoloog raadt aan om tegen de mensen te zeggen om op straat te komen en samen te komen.

En dan krijgt ge overwegend intervieuws in stijl van "the day after", blijkt dat da "de straat opkoen"-advies van hoofdgeoloog meer dan 7 miljoen levens heef gered.
Gigantische wolk dringt atmosfeer in => zonlicht wordt afgesneden, temperatuur daalt tot 20° in oa Europa, ziet ge beelden van steden die volledig leeg, donker en bevoren zijn.:p
Midden-Amerika (horizontaal midden bedoel ik dan) is veranderd in nen Sahara, nen puimsteen-sahara boven de huizen.
Hun schattingen op aantal doden net na de uitbarstingen waren iets van een 300 000 dacht ik, maar aangezien dat ganse steden wekenlang onbereikbaar waren omdat ge ni kunt vliegen komt da veel hoger te liggen.

Daar ist ongeveer gedaan denk ik, spijtig genoeg, langetermijngevolgen krijgt ge ni, waar ze imo echt nog wel een aflevering aan hadde kunne bestede

den dollar zal prolly wel een beke gedaald zijn :unsure:

edit: screencaps, http://users.pandora.be/da_fisherman/volcano/

op de laatste ziet ge da gans de magmakamer leegloopt door al die uitbarstingen

Mercer

Legacy Member
Stel dat Yellowstone zal uitbarsten?

Hoe zit dan met ons Belgenlandje, hoelang zullen we leven op lange termijn, eens zal voedselpopulatie op zijn en zullen we van de honger omkomen of heb je bepaalde noodscenario's in gedachten?

Reptiel

Legacy Member
Anendel zei:
vind het wel nogal kortzichtig van sommigen om te zeggen, het zal niet tijdens mijn leven gebeuren, so i don't care... Kan wel één van uw kinderen of nabestaanden overkomen. De vraag is of er nu al iets kan worden gedaan om eventueel later leed te verzachten?
Is er überhaupt wel een soort voorbereiding mogelijk?
Soit, de 1ste aflevering had ik spijtig genoeg gemist. Stijl, documentaire met scherpe fictie-indruk was wel bizar. Wel goed gefilmd enz, voor een 'beperkt' budget.
Vond ook dat ze wat meer over lange termijn gevolgen mochten hebben, voor de hele wereld dan. Het is een beetje te veel uitvergroot op het incident zelf, dat toch alle richtingen kan uitgaan. Terwijl de ruime gevolgen en hoe die op te lossen me veel belangrijker lijken.
ben ik helemaal mee eens, want als je er nu niet voor kijkt mogen we onzelf (mss in minder mate ons in persoon, maar ons als volk dan hier) al een potentiele moordenaar noemen, want we wisten van het probleem en deden er niets aan.
En idd konder ze zeker nog een episode met de langetermijn gevolgen maken, jmmr dat het niet gebeurd is, want ik vond beide episode's goed (laatste mss wat minder ja) en de reportage van 'overleven' was ook goed.

Time

Legacy Member
het eerste deel vond ik het beste... het tweede deel was gewoon een stuk film, was nog weinig docu aan

Sprayzor

Legacy Member
Laatste update over Yellowstone

March 2005 Yellowstone Seismicity Summary

During the month of March 2005, 97 earthquakes were
located in the Yellowstone region. The largest of
these shocks was a magnitude 1.8 on March 29, 2005
at 4:31 AM MST, located about 7.3 miles west northwest
of Norris Junction, Wyoming. No earthquakes in this
period were reportedly felt.

Earthquake activity in the Yellowstone region is at
relatively low background levels.

10/15/2004
In April 2004 there was an increase in earthquake activity, called a swarm, at Yellowstone National Park that drew interest from scientists and the public. Swarms can occur on volcanoes or in tectonically active areas. There have been many swarms recorded over the past 40 years at Yellowstone.

On March 10, 2004, Yellowstone Park biologists discovered 5 dead bison along the Gibbon River near Norris geyser basin. The bison appeared to have died about one week earlier due to inhalation of toxic geothermal gases. The gases, most probably CO2 and/or H2S, likely accumulated in a low area due to very cold windless conditions. Though such events are rare, over the Park's 132-year history similar animal kills have occurred several times.

Yellowstone volcano

Op de site staat er meer info erover.

Greetz

Mercer

Legacy Member
'K vond documentaire film ni zo slecht. Ze hadden vervolg kunnen maken ook, maar dat ze dat ni deden heeft te maken dat ze handelen vanuit Amerikaanse oogpunt.

Anoniem04

Legacy Member
Sadistisch gezien is het een oplossing voor de overbevolking en opwarming van de aarde :p. Is er geen site waar ge die docu's terug op kunt bekijken, ik heb ze allebei gemist :(

Wover

Legacy Member
Dillyracer zei:
Sadistisch gezien is het een oplossing voor de overbevolking en opwarming van de aarde :p. Is er geen site waar ge die docu's terug op kunt bekijken, ik heb ze allebei gemist :(
hij os op dvd, dus ik vrees niet dattet gratis zal zijn, maja ge hebt achterpoortjes e :p

hatetn

Legacy Member
Dillyracer zei:
Sadistisch gezien is het een oplossing voor de overbevolking en opwarming van de aarde :p. Is er geen site waar ge die docu's terug op kunt bekijken, ik heb ze allebei gemist :(


de opwarming is iets heel normaals
maar eens het opgewarmd is verdamd er zoveel water da het zoveel afkoeld da der ook zoveel doden gaan zijn(nu der gebeurd nog meer maar tis nogal raar)
en de ozonlaag gaat zich herstellen en we gaan opnieuw kunnen beginnen
zijn allemaal fenomenen die zich blijven herhalen

Edit door dakantochnie: laat die scheldwoorden is achterwege aub.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan