Archief - "Supervolcano" docudrama - Canvas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Ik vond het maar dom dat het gespeeld was eigenlijk. Ik had liever de wetenschappers zelf horen spreken enzo zoals nen echte documentaire op NGC ofzo. Het was gebeurt in Juni 2014 ergens. Is da nu een voorbeeld? Of is da echt da da dan gaat gebeuren? of wsl? hoeveel procent? Als da nie gespeeld was dan kunde nog onderscheid maken tussen echte cijfers, wilde gokken of voorbeelden...

BraveHeart

Legacy Member
Het gaat gebeuren......

Is het

Over 999999 jaar.
Over 9999 jaar.
Over 1 Millennium.
Over 50 jaar.
Over 10 jaar.
Over 5 jaar.
Over 1 jaar.
Over 11 maanden.
Over 10 maanden.
Over 9 maanden.
Over 8 maanden.
Over 7 maanden.
Over 6 maanden.
Over 5 maanden.
Over 4 maanden.
Over 3 maanden.
Over 2 maanden.
Over 1 maand.
Over 7 dagen.
Over 24 uur.
Over 1 uur.
Over 30 min.
Over 10 min.
Over 1 minuut.
Over 30 seconden.
Over 10 seconden...

:oink: Over en Uit ! :evil:

Time

Legacy Member
Voor wie deze gemist heeft: om 21h wordt ze herhaald op Canvas.

En ja het is de bump waard, heel interessante docu.:)

azerty_2006

Legacy Member
Damn ik heb ze alle 2 gemist! :sad:
Zou iemand soms een google video/ihud link hebben ? :unsure:

Darkness

Legacy Member
dat wordt nu toch nog herhaald...?

edit: ik zie dat het niet in terzake is, dus wordt het niet herhaald. spijtig wel

Ssup

Legacy Member
Woverke zei:
zou het onmogelijke gebeuren? zou er dan toch nog een interessant programma op de Vlaamse TV verschijnen waarvoor ik vanachter mijn PC kom :p

Lijkt mij echt wel goe te worden, den trailer ervan wees althans die richting uit :) En in tegenstelling tot sommige andere films (zie volcano van een jaar of 10 geleden) is dit echt vrij realistisch met veel wetenschappelijke achtergrond...

Wie gaat er nog kijken?

greetz,
Woverke

Ik kijk bijna elke week naar overleven,na Panorama en daarna naar Rome.

IMO de drie beste progs op den tv op het moment.

Vorige week ging overleven over de vloeibare buitenkern van de aarde die voor een magnetisch veld zorgt dat ons beschermd tegen zonnewind.

Mars had dat vroeger ook en vandaar de verklaring van een ex ecosysteem op Mars met de nadruk op ex want de kern van Mars is gestopt met draaien waardoor Mars dan in een rode woestijnachtige levensloze bol is veranderd.

Met de aarde kan dus hetzelfde gebeuren en men weet niet hoe,wat of wanneer.




IVM die vulkaan was ook wel intressant en zo ziet ge maar op wat voor een fragiel wereldbolleke wij rondlopen en dat we al heel veel geluk hebben gehad.
Als ge al die zaken op een rijtje zet zou je bijna gaan geloven in het sterk antropisch principe.

-RaZoR-

Legacy Member
Ssup zei:
Ik kijk bijna elke week naar overleven,na Panorama en daarna naar Rome.

IMO de drie beste progs op den tv op het moment.

Vorige week ging overleven over de vloeibare buitenkern van de aarde die voor een magnetisch veld zorgt dat ons beschermd tegen zonnewind.

Mars had dat vroeger ook en vandaar de verklaring van een ex ecosysteem op Mars met de nadruk op ex want de kern van Mars is gestopt met draaien waardoor Mars dan in een rode woestijnachtige levensloze bol is veranderd.

Met de aarde kan dus hetzelfde gebeuren en men weet niet hoe,wat of wanneer.

heb ik ook gezien, ze zeiden dat de aarde nu al zo'n 600 000 jaar achterligt op het oorspronkelijke schema dat het magnetisch veld moet veranderen van richting

(moet normaal om de 200 000 jaar gebeuren :unsure: )

daarom denken ze nu dat het magnetisch veld van de aarde aan het vastlopen is.

User_BELGIUM

Legacy Member
dat het NU aan het vastlopen is
of
Nu en n jaar of 200-300 of 1000... :p

azerty_2006

Legacy Member
Nfsuplayer zei:
heb ik ook gezien, ze zeiden dat de aarde nu al zo'n 600 000 jaar achterligt op het oorspronkelijke schema dat het magnetisch veld moet veranderen van richting

(moet normaal om de 200 000 jaar gebeuren :unsure: )

daarom denken ze nu dat het magnetisch veld van de aarde aan het vastlopen is.

:sad:

Ma ik denk wel dat er leven op mars was.
Als ge kijkt naar foto's van stelieten kunt ge lijk mooi zien waar de oceanen waren :unsure: .

Maar de toekomst van de aarde ziet er idd ver van rooskleurig uit :cry:

Anoniem04

Legacy Member
was op NGC ook, in de laatste honderd jaren was de magnetische kracht met 10 procent afgenomen.

Thales

Legacy Member
ik ben van mening dat er op mars leven is geweest, maar dat dit door al de jaren, weinig tot niet meer merkbaar is. Zoals er ooit op pluto leven was, maar dat ligt het verste, dus daar zieje niets meer van, en dan was de beurt aan de andere planeet ernaast, om dan uiteindelijk bij mars te komen, en dan nu de aarde.. En uiteindelijk zal dit ook op de aarde wegebben en zal het op venus te doen zijn.. dan mercurieus, en tegen dat al die tijd verstreken is, zal de zon zich opblazen, want iedereen is aan de beurt geweest.

Met gevolg dat er dan leven zal komen in een andere galaxy

en dan zullen die mensen van venus, naar aarde gaan en dan zeggen van huh zou er daar ooit leven geweest zijn... evolutie

Anoniem04

Legacy Member
Die theorie met die planeten die doorschuiven is bijna niet mogelijk omdat er een bepaalde stoffen niet aanwezig zijn en een paar planeten gewoon uit gas bestaan. Minder sci-fi films kijken.

-RaZoR-

Legacy Member
Dillyracer zei:
was op NGC ook, in de laatste honderd jaren was de magnetische kracht met 10 procent afgenomen.

ow well, i don't care, tegen dat die magnetische kracht compleet weg is ben ik allang dood. :p

enige wat ik wel raar vond in die serie is dat ze zeiden dat de noordpool en zuidpool van elkaar afhankelijk zijn :wtf:

Thales

Legacy Member
ahja
dat wijt ik dan aan : omdat er miljoenen jaren gepasseerd zijn en de planeten zodanig veranderd zijn door weet ik veel wat.
en minder sci fi? damm, sta eens open voor iets
niet alles verloopt binnen het denkvermogen van de mens. Sommige dingen zal de mens nooit kunnen vatten en onder controle krijgen. Something i call "nature"

azerty_2006

Legacy Member
Nfsuplayer zei:
ow well, i don't care, tegen dat die magnetische kracht compleet weg is ben ik allang dood. :p

enige wat ik wel raar vond in die serie is dat ze zeiden dat de noordpool en zuidpool van elkaar afhankelijk zijn :wtf:

Maar u kleinkinderen enzo niet... :sleep:

foghorn leghorn

Legacy Member
op de een of andere manier had ik deze documentaire al nen tijd geleden (voor mei) gezien, ook op canvas

maar het probleem bij de meeste van die bbc docu's is: veeeeeeeeeel te traag, hun computerbeelden worden soms 3-4 keer herhaald in dezelfde docu, er wordt veel hetzelfde gezecht, kortom hun docu van 1 uur kan gemakkelijk in 1 uur national geographic tijd (dus met een half uur reklame ertussen).

verder ook nog een beetje teveel spectakel enzo, en de echt wetenschappelijke dingen worden er ook meestal uitgelaten, omdat de massa ze toch niet snapt.

WillemVM

Legacy Member
Sorry voor den bump, ma ik heb er juist een documentaire over gezien op nat geo(vond hem beter dan de docudrama)

Hij noemt:
Earth Investigated: Supervolcanoes

WillemVM

Legacy Member
mja

Earth Investigated: Supervolcanoes is zeker een aanrader ,heb wel geen idee waar je die op het internet kan bekijken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan