Archief - Televisie van tegenwoordig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
MyD zei:
en @666-damarus: leerzame series die vroeger deels voor je opvoeding zorgde? Ik keek naar samson en de powerrangers daar heb ik toch bitter weinig van geleerd
allez, wat zegt ge nu?

rechtstreeks stak ge daar informatef inderdaad nix van op
maar de moraal in beide series (de vroege power rangers toch)
zeker samson, degene die iets slechts (en slecht was dna op kinderlijk vlak, dus iets niet delen etc) deed, verloor altijd! maar op het einde werd er toch vergevend gelachen
als kleine van 5-7 pikt ge daar toch onbewust enorm veel dingen van mee denk ik

studio 100 melkt dat dan weer uit met piet piraat enz, wat veel gemaakter overkomt als samson..maar dat is waarschijnlijk omdat ik niet met de piraat ben opgegroeid

w00tw00t

Legacy Member
the_Mirage zei:
Reality tv is bangelijk. Ik lig meestal strijk...beauty en nerd, miss belgian beauty, jeugd van tegenwoordig, man van wendy, the block,...allemaal geestig. Fictie kan mij langs geen kloten boeien. Ik wil gewoon geëntertained worden.

En ja, ik ben semi-intellectueel. :p

nja humor verschilt dan
ik zie de grap er totaal niet in en ik kan mij geen super intellectueel noemen, ben gewoon

ElBramo

Legacy Member
W817 is grappig... Net zoals dinges was, euhm, dat met die jongerentelefoon daar met Bart De Pauw enz...

En reality tv is idd grappig, maar na 2 afleveringen geraakt het verveeld. Wat ook tegensteekt is het uitmelken van succesvolle programma's: Big Brother, Expeditie Robinson, Peking Express, ...

dadash

Legacy Member
Er zijn veeeeeeeel te weinig films gewoon op TV. Tijdens de week zend VT4 nooit een film uit of het is zoals vanavond na 22u. Zelfde met Kanaal 2 die hebben enkel Viva Cinema op donderdag maar das ook na 22u en nu zenden ze wat (eeuwen)oude actie films uit op maandag.

Vroeger had je zowat elke dag een film op kanaal2 en VT4. Kon je nog wat kiezen.

Maar wat me toch het meest stoort is het zo vroeg/laat uitzenden van de goede series. Als je nu ziet wat VT4 programmeerd tussen 18 en 20u ALLEMAAL herhalingen My Wife and Kids zeker al de 4e keer dat ze die aflevering uit zenden. The Simpsons goede serie hoor maar is ook al de 10e keer dat ze die afleveringen uitzenden en Friends net het zelfde. Zijn er echt geen andere series om uit te zenden? 18 en 20u wordt er toch al wat naar TV gekeken dus lijkt me niet zo'n slecht idee om daar wat goeds tussen te zetten nee herhaling herhaling herhaling.

Als je dan eens rond het middaguur of in de vooravond naar VTM kijkt zie je dan series als King of Queens, Everybody loves Ramymond, For Love and Money, According to Jim. Waarom zenden ze de die niet eens uit s avonds? Dat zijn series die toch een pak minder mensen al hebben gezien dan Friends?

Er zijn toch genoeg series om eens af te wisselen? Of verwachten de mensen nu echt van hun zenders dat om 19u op elke dag het ganse jaar door op VT4 op dat moment de simpsons draait?

Zelfde met CSI Miami hun seizoen was ten einden wat doen de normale zenders? Ze zenden iets nieuws uit. Wat doet VT4 ze beginnen door leuk weer op nieuw met CSI Miami. Aub zeg.

Deze vakantie (juli-augustus) heb ik enkel gekeken naar het wielrennen (Tour en zo) en naar Stil Standing en Malcom in the Middle. Die 2 series die toch echt wel goed zijn en nieuwe afleveringen hadden werden gewoon tussen 16:40 en 17:40 uitgezonden?? Terwijl de zoveelste herhaling van god weet wel pgromma doodleuk rond 19 of 20 uur wordt uitgezonden.

Is het zoveel gevraagd om die herhalingen te verplaatsen naar minder druk bekeken tijden en op de piek tijden nieuwe afleveringen te tonen?

Of draai de herhalingen door elkaar als je zo zot van herhalingen bent. Spin City bv herhalen ze ergens rond 16 u dacht ik smijt die eens in de plaatste van the Simpsons op TV.

En ik ga maar zwijgen over belspelletjes of ik ben nog een half uur bezig. Nu die storen met iets minder doordat ze overdag worden uitgezonden.

SilentSpring

Legacy Member
Quilombo zei:
als ge u dat afvraagt, zegt uw abonnement dan op ??


ja hoor, verplicht ! :rofl:

__

zoals jullie kunnen kakken op televisie, kan nie anders betekenen dan dat ge der veel naar kijkt.

zet hem gewoon af en doe iets anders. janken zal jullie niet verder helpen, en blijven kijken al helemaal niet. vraag en aanbod, nooit van gehoord zeker?

welja verplicht ja. Dat analoog zal verdwijnen fzo?
Btw, tis nie dak veel kijk.
series dak volg:
Zondag: Witse
Maandag: Aspe en McLeod's daughters
Dinsdag: The Unit.

En Lost als ze't weer uitzenden

En dat is't dan vo gans de week. + in de weekends ne film (as't ne goeien is tenminste, anders kijkek wel naar ne film dak es opgepakt hebt).
Tegenwoordig pakkek m'n films en series liever op, dan kannek die fucking reclaam doorspolen/eruit knippen:D

Doe al genoeg andere dingen, maar blijkbaar moogde es nie naar tv kijken fzo... Nuja, als't aan m'n pa ligt komt er ne satelliet, gedaan met diejen zever en veel meer posten.

Ssup

Legacy Member
Vanavond in de rode loper commedy!!

Prinses Mathilde leest voor uit Vlaamse sprookjesboeken.:D

Gromme

Legacy Member
Een paar goede kookshows, een goede reallity-show, een serie of twee en ik ben zo goed als blij.

Geen belspelletjes, geen reclame die 5 minuten ervoor al eens had gezien, geen platvloerse cartoons die lijken gemaakt te zijn door een seniele 99-jarige man.

En dan ben ik nog blijer.

JackM

Legacy Member
ik kijke nkel nog tv alsek aan tafel zit te eten (meestal het nieuws) anders kijk ek der niemeer naar. tijdens de week pc en int weekend uitgaan.

laten we weer allemaal op cafe gaan gelijk vroeger :applause:

ElBramo

Legacy Member
Jaaaaaa! Die goede oude tijd waar er iedere avond een paar uurtjes op cafe gegaan wordt. Is natuurlijk niet goed voor het alcoholisme, maar het zou eens een compleet andere twist aan mijn leven geven :)

JackM

Legacy Member
ElBramo zei:
Jaaaaaa! Die goede oude tijd waar er iedere avond een paar uurtjes op cafe gegaan wordt. Is natuurlijk niet goed voor het alcoholisme, maar het zou eens een compleet andere twist aan mijn leven geven :)

wie zegt dat gij alcohol moet drinken? ik drink al meer dan een jaar geen bier niemeer, en ja ik ben ondertussen genoeg naar cafe geweest ze :) gewoon mee maten wa klappen en naar de meiskes kijken :p

Blanco

Legacy Member
zeker samson, degene die iets slechts (en slecht was dna op kinderlijk vlak, dus iets niet delen etc) deed, verloor altijd! maar op het einde werd er toch vergevend gelachen

Ja, die woordjes die door Samson verkeerd worden uitgesproken en die dan gecorigeerd en verklaard worden zijn wel leerzaam voor kleuters.
Maar ze leren ook dat ze altijd hun goesting kunnen krijgen als ze maar lang genoeg zagen...

En al die realityTV... :wtf: het woord alleen is al een contradictio interminus.

ElBramo

Legacy Member
Jack Malibu zei:
wie zegt dat gij alcohol moet drinken? ik drink al meer dan een jaar geen bier niemeer, en ja ik ben ondertussen genoeg naar cafe geweest ze :) gewoon mee maten wa klappen en naar de meiskes kijken :p
Khad het over alcoholisme in het algemeen, niet bij mezelf want ik ken mijn grenzen. Je ziet dat ook in de meer collectivistische culturen (cfr Rusland, Oost-Europa,...) dat er daar meer mensen met een drankprobleem zijn dan in de individualistische culturen.

Time

Legacy Member
Vlaming zit elke dag drie uur voor de buis

Vlamingen kijken dagelijks 182 minuten naar tv. Dat is 23 procent meer dan in 1995, zo blijkt uit een onderzoek van reclameregie IP. Walen schommelen met een daggemiddelde van 230 minuten rond het Europese gemiddelde van 227 minuten.

Da's veel. :/

ng

Legacy Member
Raukaris zei:
1ste herhaling van het laatste seizoen ofzo, maar dat doet er niet toe, ik zei gewoon dat het beste is op tv deze dagen :p

Tis vanaf het zesde seizoen ofzo dat ze het herhalen. Jammer wel dat er geen nieuwe seizoenen meer worden van gemaakt.
Want het is toch wel één van de beste en grappigste series ooit. (voor mij toch)



Voor de rest, ja diene reality tv hangt men botten uit. Maar ik kijk er gewoon niet naar.
Ik weet wat ik nog redelijk leuk vind, en daar kijk ik dan eens naar. Voor de rest kijk ik gewoon geen tv.
En als ik een film wil zien pak ik één van men dvd's wel eens.

Starrk

Legacy Member
TV de dag van vandaag is teveel reclame om nog gezond te zijn...

Over het aanbod ga ik niet klagen, wij hebben immers Digital TV met alle mogelijke opties: Een overvloed aan keuzes om niet alleen avond, maar ook dag mee te vullen.

Mijn favo programma, ter zijde, is American Chopper, tussen 20.00-21.00 op Discovery Channel (hoofdchannel en eveneens favoriete zender met alle andere discovery kanalen). Dat is meestal dan ook het enige waarvoor ik effectief nog voor de buis kruip (Of het zou een MLB game moeten zijn op ESPN). Ik ga dus akkoord met time^-

JackM

Legacy Member
ElBramo zei:
Khad het over alcoholisme in het algemeen, niet bij mezelf want ik ken mijn grenzen. Je ziet dat ook in de meer collectivistische culturen (cfr Rusland, Oost-Europa,...) dat er daar meer mensen met een drankprobleem zijn dan in de individualistische culturen.

omda den drank daar goekopen staat dan de mazout :p

johnys nie meegerekend zie ik hier praktsch nooit drankproblemen bij jongeren, de meeste kenne wel hun grenzen ze ;)

Karre

Legacy Member
Het trekt allemaal op niets meer tegenwoordig, die irritante belspelletjes hebben er al voor gezorgd dat er veel mooie dingen op tv gewist werden.. Zoals zondagmorgens nu kun je niet eens meer naar VT4 / Kanaal 2 kijken tenzij je naar belspelletjes wilt zien, waar is de tijd van vroeger :(. En dat er maar domme idioten aan blijven mee doen, net zoals met dat chatten op tv via sms... Komaan jong wil je chatten doe dat dan op chat.be indien je het met vreemden wilt.
Ook die irritante beltonen, man dat allemaal bij elkaar hebben er flink voor gezorgd dat ik zo goed als geen tv meer kijk. Waar is de tijd dat ik naar VT4 smorgens op de zondag naar Spiderman ofzo kon kijken :sad:.
Om nog maar te zwijgen van de voetbal die er ook op komt dat mij geen bal interesseert. En door die Digibox is het totaal fucked up, zo ben ik de zender Discovery channel kwijt geraakt waar ik veel naar keek omdat dat dat mij wel nog interesseerde in plaats van die andere bullshit.

Edit: Kunnen ze de voetbal niet op een ander kanaal steken speciaal voor de digibox, dat moet toch voor bepaalde mensen overtuigend zijn zeker en dan zijn wij er vanaf.

Teknoman

Legacy Member
De programmatie op zaterdagochtend en zondagochtend vond ik vroeger wel beter. Series als Transformers, Beast Wars, Beast Machines, Spiderman, Batman, Godzilla, Men in Black, X-men, Iron man, The A-team, MacGyver en al die andere zouden mij de dag van vandaag nog kunnen boeien in tegenstelling tot die domme belspelletjes. Het enige goede dat op tv is 's ochtends in het weekend is de herhaling van gammo (want op woensdag kan ik niet kijken).

Ik kijk heel weinig tv. 's Avonds bij het eten van My Wife and Kids omdat dat dan op staat voor mijn zus en het nieuws zie ik dan tijdens de afwas. Series die mij wel aanstaan maar die hier nog niet uit zijn (bvb Heroes, Stargate, South Park etc) download ik wel en bekijk op mijn kamer op mijn xbox. Anime bekijk ik ook soms, daar zitten ook wel leuke reeksen bij.

Als een film te laat speelt en ge kunt niet kijken kunt ge hem toch opnemen en later kijken wanneer het u wel past. Een extra voordeel is dan nog dat ge de reclame kunt overslaan en uw film op pauze kunt zetten wanneer ge wilt.

Als ge u afvraagt waarom ge nog betaald voor kabel als ge toch bijna nooit kijkt, wel smijt die kabel dan buiten en neem een satellietschotel. Honderden zenders kunt ge dan ontvangen, er zal wel iets bij zitten dat u ligt zeker? Als ge dan toch nog Vlaamse zenders wil kunt ge een abonnement nemen op TV Vlaanderen.

Maar niemand verplicht u toch om tv te kijken 's avonds? Doe die bak uit en houdt u bezig met iets anders, er zijn dingen genoeg om te doen. Houdt u bezig met uw pc (gamen, chatten, surfen, programmeren, eender wat eigenlijk), schaf u een gameconsole aan (bvb ne ps2 kunt ge voor een appel en een ei kopen tweedehands en veel toppers zijn te koop voor 10 à 30 euro nieuw) en speel daar op. Ge kunt ook ergens naar toe gaan, alhoewel dat wel kostelijk kan beginnen komen als ge iedere dag weg gaat. Sporten kunt ge ook 's avonds doen, alhoewel dat waarschijnlijk niet echt interessant is voor mensen die moe zijn van heel de dag te werken.

Ge kunt ook boeken lezen, dat kan ook ontspannend werken en het is niet duur. Ge wordt lid van de bib of ge zijt gratis lid en ge kunt boeken gaan ontlenen of ge koopt uw boeken online omdat ze ze niet hebben in de bib.
Ge zult uw tijd beter gespendeerd hebben als ge een goed boek gelezen hebt dan wanneer ge naar undercover lover of van die andere hersendodende rommeltv hebt gekeken.

edit: Careless, ge kunt discovery channel nog bekijken als ge telenet hebt met Telenet PCTV. Dat is gratis en wordt niet bij uw limiet geteld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan