Archief - Warren Buffet rijkste man ter wereld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
opt school worde gevormd als werkmens, ge krijgt een visie als werkmens etc... ge krijgt u diploma en ge gaat met dat diploma gaan sollicitieren en ge wordt ne werkmens, nen ARME werkmens :(

ik zou zelf veel liever ook iet starten, imo zou ik da goed kunnen, in een sector waar ik inzicht heb (computer sector of horeca en dan vooral café en dansdinges), toch studeer ik nog altijd voor mijn diploma bouw maar eigenlijk droom ik van andere dingen

tis zo da het begint eh, ga in ne kleine computerwinkel werken, of op op café (zo zou dat bij mij zijn), ni te groot, zodat ge kansen krijgt om het over te nemen of u in te kopen, maak nog een café of pc winkel, nog één etc... en ge wordt er natuurlijk geen miljairdair van maar ge kunt er wel u boterhame mee verdienen

zo is da bij meeste van die mannen ook, die beginnen klein, hebben een visie, bouwen die uit, ze krijgen ergens een kans, ze nemen die, en beginnen aan constante uitbreiding

coillie

Legacy Member
om eerlijk te zijn hé op uw persoonlijke voorbeelden
pc stuff: verzadigde markt en vrij kleine marges
café: ja als ge een goed nieuw idee vind in een goeie buurt en het trekt aan en blijft aantrekken, dan verdien je geld met hopen, vraag is hoe weet je dit?
en eens je er 10 hebt en de boel draait goed is het relatief makkelijk maar van 1 naar 2... lijkt me nie zo simpel, zijn altijd deftige risico's aan
da's het voor-nadeel van ondernemen hé.

tomh

Legacy Member
ge hebt facebook en myspace.. hgeen nut om zo nog iets te starten,
en als bill gates zijn aandelen verkoop is die nie half zo rijk, want zoals gij zegt, valt de beurs erna pas in elkaar, dus hij heeft zijn aandelen dan al verkocht.

FCBBOY

Legacy Member
coillie zei:
om eerlijk te zijn hé op uw persoonlijke voorbeelden
pc stuff: verzadigde markt en vrij kleine marges
café: ja als ge een goed nieuw idee vind in een goeie buurt en het trekt aan en blijft aantrekken, dan verdien je geld met hopen, vraag is hoe weet je dit?
en eens je er 10 hebt en de boel draait goed is het relatief makkelijk maar van 1 naar 2... lijkt me nie zo simpel, zijn altijd deftige risico's aan
da's het voor-nadeel van ondernemen hé.

Ja, kijk ma na den chaplin :p

KN-StrideR

Legacy Member
q-ball_NBK zei:

Aan de liefdadigheidsinstelling van Bill Gates. Hij mag dan wel de baas van MS zijn. Ik draag Bill Gates als mens een heel warm hart toe.

Fantastisch wat die man doet voor het goede doel. :bow:

coillie

Legacy Member
@fcbboy: het bestaat toch nog? :D wel lang geleden da'k daar geweest ben was nog op de oude locatie
@verkoop: als hij dat langzaam doet en in kleine pakketjes zal dit de koers niet doen crashen, hij zal natuurlijk wel een tijdje bezig zijn. als je op je eentje 80% van een klein bedrijf bezit met lage liquiditeit is dit veel gevaarlijker
@goeie doel: da's alleen maar om minder belastingen te moeten dokken en omdat het in amerika tussen de heel rijken een iets of wat statussymbool is.
@bill: hij had vooral goed gezien dat hij eerst de wereld moest inpalmen voor moeilijk te beginnen doen over kopieren etc, ;)

CP-RB2H

Legacy Member
KN-StrideR zei:
Aan de liefdadigheidsinstelling van Bill Gates. Hij mag dan wel de baas van MS zijn. Ik draag Bill Gates als mens een heel warm hart toe.

Fantastisch wat die man doet voor het goede doel. :bow:

Feit. Zelfs na zn dood krijgen zn kinderen ieder maar 10 miljoen en de rest ging naar zn liefdadigheidsinstelling geloof ik.

Bontus

Legacy Member
Aeckz zei:
Bill gates heeft 58$ miljard, maar eigenlijk is hij ma half zo rijk.
Alles zit in aandelen van hem, de dag dat hij beslist om al zn aandelen te verkopen zakt de de beurs in elkaar en heeft 'm ma de helft meer.
en wat op de dag dat iemand beslist al de aandelen van Bill te kopen?

allé ik wil maar zeggen, aandelen zijn hun koers waard

Raukaris

Legacy Member
CP-RB2H zei:
Feit. Zelfs na zn dood krijgen zn kinderen ieder maar 10 miljoen en de rest ging naar zn liefdadigheidsinstelling geloof ik.

10 miljoen en 1 van de sucessvolste bedrijven in de wereld :p

LSDsmurf

Legacy Member
coillie zei:
@goeie doel: da's alleen maar om minder belastingen te moeten dokken en omdat het in amerika tussen de heel rijken een iets of wat statussymbool is.
Als je minder belasting wilt betalen of status wil vergaren geef je niet de helft van je hebben en houden weg hoor :p

Bart Religion

Legacy Member
coillie zei:
om eerlijk te zijn hé op uw persoonlijke voorbeelden
pc stuff: verzadigde markt en vrij kleine marges
café: ja als ge een goed nieuw idee vind in een goeie buurt en het trekt aan en blijft aantrekken, dan verdien je geld met hopen, vraag is hoe weet je dit?
en eens je er 10 hebt en de boel draait goed is het relatief makkelijk maar van 1 naar 2... lijkt me nie zo simpel, zijn altijd deftige risico's aan
da's het voor-nadeel van ondernemen hé.

Ken genoeg cafes die elke week stampevol zitten zonder dat die iets doen of iets speciaals. En dan andere cafes die op zich niets anders doen en waar amper volk zit. Je moet wat geluk hebben en veel mensen kennen die mensen kennen.

coillie

Legacy Member
@ lsdsmurf: van buffet is da gewoon omdat'm vind da z'n kinderen zelf moeten werken voor hun geld en nie alles zomaar moeten krijgen, dat heeft hij ook niet gehad. 't is trouwens zo dat hij nog altijd in z'n buurt van vroeger biefstuk friet gaat eten en met een simpele auto rijd enzo die buffet.
@bart: idd, factor geluk, miss ook de plaats, horeca kan raar zijn, ook restaurants, volle bak en een paar maand later geen kat meer zonder dat er iets gebeurd is... mensen willen soms gehecht aan dingen en op andere dingen willen ze eens afwisseling, is moeilijk te voorspellen.

Helze

Legacy Member
Meer geld verdienen dan ge kunt opdoen.. Das mijn motto om rijk te worden :)

En onze goeie vriend Bill heeft de laaste jaren een beetje veel van zijn fortuin weg gegeven aan liefdadigheids dingen. Daarom waarschijnlijk dat hij niet meer op de troon zit.

Genious

Legacy Member
Inderdaad, zitten school drop-outs in.

Met de kennis die ge via onderwijs opdoet, kunt ge inderdaad geen miljardeninkomsten op zich genereren.

Maar goede studies zullen toch nog vaak genoeg voor een deftig inkomen zorgen om het de moeite waard te maken geloof ik. ;)

Lord Seth

Legacy Member
Helze zei:
Meer geld verdienen dan ge kunt opdoen.. Das mijn motto om rijk te worden :)

En onze goeie vriend Bill heeft de laaste jaren een beetje veel van zijn fortuin weg gegeven aan liefdadigheids dingen. Daarom waarschijnlijk dat hij niet meer op de troon zit.
Meer nog, als hij dood gaat, gaat gans zijn fortuin naar liefdadigheid, paar honderduizenden euro's naar zijn kinderen... :D

timdekeyser

Legacy Member
de rijkste man ter wereld,alles meegerekend,macht,geld,roem,eigendommen,eiland,enz... is nog altijd de Sultan v Brunei
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan