Archief - Warren Buffet rijkste man ter wereld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coillie

Legacy Member
timdekeyser zei:
de rijkste man ter wereld,alles meegerekend,macht,geld,roem,eigendommen,eiland,enz... is nog altijd de Sultan v Brunei

macht kunde moeilijk een cijfer op plakken hé, voor de rest, 'k heb geen idee wat de waarde is van die eilanden, maar 't zou raar zijn mochten die oliezuigers arme sukkels zijn natuurlijk ;)
buffet en co hebben dat ook niet in geld, maar als je x aandelen hebt aan x koers is het makkelijk een rekensommetje (vermenigvuldiginkje) te maken

sneax

Legacy Member
coillie zei:
om eerlijk te zijn hé op uw persoonlijke voorbeelden
pc stuff: verzadigde markt en vrij kleine marges

uiteraard, wrm peisde da ik bouw studeer :)

en ivm café's, het zijn de meest falende 'bedrijfjes' maar ge hebt er ook die (zoals al gezegd) altijd stampvol zitten

maar ik gaf maar voorbeelden eh, et doet er allemaal ni toe

tomh

Legacy Member
hoeveel procent heeft die denkt ge?
zn zonen zullen er nie veel van hebben, van microsoft, denk ik

Dieleman_F

Legacy Member
sneax zei:
uiteraard, wrm peisde da ik bouw studeer :)

en ivm café's, het zijn de meest falende 'bedrijfjes' maar ge hebt er ook die (zoals al gezegd) altijd stampvol zitten

maar ik gaf maar voorbeelden eh, et doet er allemaal ni toe

n/o, maar als je beweert van jezelf dat je talent voor zo'n dingen hebt, dan doet het er wel toe. :p

coillie

Legacy Member
ik denk wel dat je die gegevens ergens moet kunnen vinden (of toch ongeveer)

tomh

Legacy Member
"Gates himself is ranked as the world's richest man by Forbes magazine, which estimated his net worth at $50 billion in its 2006 ranking. That was up an estimated $46.5 billion net worth a year earlier. He owned just over 1 billion shares of Microsoft, as of Sept. 9, 2005, according to the company's most recent filing detailing those ownerships. That amounts to 9.6 percent of shares outstanding."

w00tw00t

Legacy Member
tomhuveners zei:
hoeveel procent heeft die denkt ge?
zn zonen zullen er nie veel van hebben, van microsoft, denk ik

Zijn zonen krijgen dacht ik 3% van zijn kapitaal en de rest schenkt Bill weg aan liefdadigheid.

DGEN

Legacy Member
Helze zei:
Meer geld verdienen dan ge kunt opdoen.. Das mijn motto om rijk te worden :)

En onze goeie vriend Bill heeft de laaste jaren een beetje veel van zijn fortuin weg gegeven aan liefdadigheids dingen. Daarom waarschijnlijk dat hij niet meer op de troon zit.
yup
...daar krijgt meneer dan ook mijn respect voor...super gewoon :)

spray-bunny

Legacy Member
Genious zei:
Inderdaad, zitten school drop-outs in.

Met de kennis die ge via onderwijs opdoet, kunt ge inderdaad geen miljardeninkomsten op zich genereren.

Maar goede studies zullen toch nog vaak genoeg voor een deftig inkomen zorgen om het de moeite waard te maken geloof ik. ;)
Probleem met onderwijs is dat je leert gehoorzamen ipv ondernemen, taken uitvoeren ipv creatief en out-of-the-box denken.

Net wat je niet nodig hebt om te ondernemen dus.:p

ClayDavis

Legacy Member
spray-bunny zei:
Probleem met onderwijs is dat je leert gehoorzamen ipv ondernemen, taken uitvoeren ipv creatief en out-of-the-box denken.

Net wat je niet nodig hebt om te ondernemen dus.:p

Ding! Occasioneel is er wel eens een prof die dat probeert te doorbreken

Hamiltoe

Legacy Member
In de Morgen van gisteren artikel over Warren Buffet gelezen. Zijn tactiek is beleggen in ondergewaarde aandelen en deze houden op lange termijn. Wel aandelen met groeipotentieel zoals Gilette (miljard mannen scheert zich elke dag), etc. ... Hij was ook een van de eerste erbij bij Coca-Cola (lees: kassa kassa) :)

coillie

Legacy Member
jup, da is'm, het komt er op neer dat je nu de coca cola van toen, de microsoft van toen en de gilette van toen moet vinden. er zijn wel meer bedrijven die het heel goed hebben gedaan. als mijn ouders bij m'n geboorte een maandloon (25k bef ofzo) colruyt hadden gekocht om in belgie eentje te noemen. dan hadden ze mij een huis cadeau gedaan. vraag is hoe vinde die ondergewaardeerde bedrijven met een sterker dan normaal groeipotentieel zonder extreem veel risico

tomh

Legacy Member
Exxon

en google ook, ma nu zijn die 3 maand allleen ma aant zakken.
als ge gekocht had int begin en verkocht nu december had ge het goed getroffen

ByTEsPaWn

Legacy Member
coillie zei:
jup, da is'm, het komt er op neer dat je nu de coca cola van toen, de microsoft van toen en de gilette van toen moet vinden. er zijn wel meer bedrijven die het heel goed hebben gedaan. als mijn ouders bij m'n geboorte een maandloon (25k bef ofzo) colruyt hadden gekocht om in belgie eentje te noemen. dan hadden ze mij een huis cadeau gedaan. vraag is hoe vinde die ondergewaardeerde bedrijven met een sterker dan normaal groeipotentieel zonder extreem veel risico

Ik vermoed dat dat voor 90% afhangt van geluk.

tomh

Legacy Member
het hangt af van hoe die bedrijven het doen he, tis net als gokken op een voetbalmatch, alleen da ge meer 'ploegen' hebt

coillie

Legacy Member
bah, gokken, 't probleem is dat je geen sluitend rapport kunt maken over hoe da bedrijf werkt, je kan de toekomst niet voorspellen, nooit eigenlijk maar grote holdings doen echt screenings van paar honderd duizend euro om een bedrijf waar ze dan voor miljoenen euro's in investeren voor lange termijn te gaan ontleden, de markt te bestuderen etc. dat kan je als privé belegger nooit. voor google etc is het nu zeker moeilijk om te zeggen of ze nog 30j hun groei gaan volhouden. als het simpel was, dan was iedereen direct rijk natuurlijk. en er zit natuurlijk ook een groot stuk geluk in of toch zeker geen ongeluk. beetje spreiding kan je veel verlies besparen, toch ben je nooit zeker, maar als je een beetje zekerheid wil, is het onontbeerlijk.

denkimi

Legacy Member
ah ja, overmorgen kan er een beurscrash komen en zitten al die superrijken plots aan de grond.

Hamiltoe

Legacy Member
hah, das wel jammer voor hen dan;

in de morgen mooi artikel over warren buffet gelezen;
die man is begonnen met verloren golfballetjes te verkopen en kocht zijn eerste aandeel als hij 11 jaar was

prachtig verhaal hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan