Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
Iemand nog ineens dit voor met Adium; sommige contacts hebben plots geen nickname meer. In de plaats daarvan wordt hun email-adres getoond. Anderen zien mij ook als "emailadres zegt:"

Alles van instellingen staan goed (View-Contact Name Format etc) Een alias kan ik wel geven, dan toont die dit, maar da wil ik ni doen :(

Reaper's Curse

Legacy Member
wouter_dc zei:
Iemand nog ineens dit voor met Adium; sommige contacts hebben plots geen nickname meer. In de plaats daarvan wordt hun email-adres getoond. Anderen zien mij ook als "emailadres zegt:"

Alles van instellingen staan goed (View-Contact Name Format etc) Een alias kan ik wel geven, dan toont die dit, maar da wil ik ni doen :(

Doet ie hier in pidgin (linux) ook, dus vermoed dat het niet aan adium zelf ligt maar eerder aan libpurple.

Selderijstok

Legacy Member
Eum, is er nu echt geen standaard print wizard op mac? Kwil 50 foto's afdrukken en gelijk in windows kan je dan de print wizard doorlopen en zeggen hoeveel foto's er op 1 blad moeten.

Hoe doe je dat op mac?

Zero Grav

Legacy Member
Al die afbeeldingen tegelijk openen met Voorvertoning, dan alle afbeeldingen selecteren in de sidebar en "Druk geselecteerde afbeeldingen af" selecteren. Ge kunt in dat dialoogvenster selecteren hoeveel foto's ge wilt per pagina.

tom1

Legacy Member
Kun je in iMovie HD eigenlijk exporteren naar een kwaliteit hoger dan Cd-rom maar niet full kwaliteit?
Dat is direct een sprong van 10MB naar 200MB :s.

GenesisX

Legacy Member
Ik heb nu eens al m'n muziek aangepast (tags) en TimeMachine zaagt nu dat hij niet genoeg plaats heeft om een backup te doen. Weet er iemand hoe dat op te lossen is? Ik ken nu geen backups meer maken omdat ik maar 29GB over heb ipv 59GB.

Ik had gedacht om dingen te verwijderen (op m'n backup disk), maar ik weet niet of dat kan?

Zero Grav

Legacy Member
Oudere back-ups wissen, normaal vraagt hij toch ook automatisch om die te overschrijven?
Ik deed dat indertijd altijd als mijn hd vol was.

GenesisX

Legacy Member
En hoe wis ik die? Gaat da nie corrupt geraken als ik gwn random dingen wis op die HD? Want ik zie ook nergens een optie in da voorkeurenpaneel...

edit: idd vreemd, 't komt er echt nie op :p Gwn een melding dat hij geen backup kan maken en dat ik bestanden moet weglaten of een nieuwe HD moet kiezen...

General Lee

Legacy Member
Vreemd, hij hoort dat zelf voor te stellen zoals Zero Grav al zei...

Zero Grav

Legacy Member
Elke back-up die em gemaakt heeft vormt normaal een mapje, ik wiste gewoon altijd die met de oudste bewerkingsdatum.

Die nieuwe Zune HD ziet er echt wel lekker uit trouwens.

GenesisX

Legacy Member
Ik heb maar één mapje: 2009-05-21-165457 :p Zelfs geen verborgen andere mappen...

DaMob

Legacy Member
Iemand die nieuwe ventitalor update voor de Macbook Pro ook gedaan?
Ze zeiden dat tijdens de update de fans op volle snelheid gingen draaien, maar ik dacht die dan geleidelijk op snelheid zouden toenemen
Ineens beginnen die supersnel te blazen en nadien stonden ze op een milliseconde terug stil, was even verschieten :D

tomh

Legacy Member
update? mijne draaien vaak op 6000 toeren, mss moet ik die laatste osx update maar eens doen.. begin juni :p

DaMob

Legacy Member
Nene die bedoel ik niet, via software update was er een speciale ventilator update voor de Macbook Pro
Weet niet goed wat die doet eigenlijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan