Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonas89

Legacy Member
Een vraagje: (wil er géén speciale topic voor openen)

Kan ik een paar favoriete DVD's van mij op iTunes zetten? bv: kopieren ofzo dat ze in de "map" films komen??

m-be

Legacy Member
Jonas89 zei:
Een vraagje: (wil er géén speciale topic voor openen)

Kan ik een paar favoriete DVD's van mij op iTunes zetten? bv: kopieren ofzo dat ze in de "map" films komen??

rippen naar mp4

Zero Grav

Legacy Member
dJeez zei:
Of de geflopte Apple producten, zoals de Newton :p.

Maar daarvoor kunt ge nog steeds op youtube terecht. :p YouTube - Apple Newton Features and Software Is toch wel een pretty impressive device voor die tijd.

Jonas89: DVDRemaster Pro. Het hoeft trouwens niet noodzakelijk naar MP4. Ge hebt trouwens ook software die u toelaat om andere formaten dan MP4 te importeren in iTunes, maar ik kan er even niet opkomen welke..

Jonas89

Legacy Member
Zero Grav zei:
Maar daarvoor kunt ge nog steeds op youtube terecht. :p YouTube - Apple Newton Features and Software Is toch wel een pretty impressive device voor die tijd.

Jonas89: DVDRemaster Pro. Het hoeft trouwens niet noodzakelijk naar MP4. Ge hebt trouwens ook software die u toelaat om andere formaten dan MP4 te importeren in iTunes, maar ik kan er even niet opkomen welke..

en hoe zit dat met die audio en video want ik heb daar geen verstand van... :p

shiftyke

Legacy Member
flameboy zei:
ik kan zelfs cod2 op mijn gemak spelen op mijne Powerbook g4 :/

ja ik snap het ook niet waarom, ik zeg het ik heb het van een vriend en ik heb het daar allemaal op hoogste settings gedraaid op een gewone wittez MB

Zero Grav

Legacy Member
Jonas89 zei:
en hoe zit dat met die audio en video want ik heb daar geen verstand van... :p

Welke instellingen ge moet nemen? Bij DVDRemaster Pro is dat heel simpel, gewoon één van de predefined instellingen (mp4) selecteren. Daarna moet ge gewoon nog kiezen welk audiokanaal ge wilt (meestal het eerste waar English bijstaat) en welke subtitles. Dit allemaal bij het 'export' tabblad trouwens. 't Is in het begin een beetje trial and error, maar ge kunt uiteindelijk toch niets fout doen, dus blijven proberen. :)

Edit: Ge kunt toch voor de zekerheid die presets nog eens nakijken. 'Image Size' wilt ge misschien niet aangepast hebben en de 'Frame Rate' kunt ge misschien ook best op 'Current' houden, zodat ge geen 'sync-issues' krijgt.

shiftyke

Legacy Member
voor de fans, in het actualiteit gedeelte staat een topic over en gaming, veel Apple-experts daar :ironic:

shiftyke

Legacy Member
ik stop er mee met me te moeien, die phil denkt er heel veel van te weten maar beseft nog niet eens dat je door met twee vingers te tappen een rechtermuisknop hebt :doh:

Zero Grav

Legacy Member
Waarom steekt ge ook tijd in zo'n discussie? Ge weet toch op voorhand al dat beide kanten hun gedacht echt niet gaan veranderen. En mij maakt het ook echt niet uit wat iemand anders denkt van het besturingssysteem dat ik gebruik, zolang dat ik er maar plezier aan heb.

General Lee

Legacy Member
Het is eigen aan de mens om elkaar de kop in te slaan naar aanleiding van verschillende overtuigingen, vroeger omdat ge een andere godsdienst had of gekke gedachten als een bolvormige aarde, nu omdat ge het meer hebt voor een bepaalde console of besturingssysteem...

Selderijstok

Legacy Member
shiftyke zei:
voor de fans, in het actualiteit gedeelte staat een topic over en gaming, veel Apple-experts daar :ironic:

Ja idd, heb ook al zitten lachen :D

shiftyke

Legacy Member
nu geef ik echt waar op, blijkbaar zijn de pc-eigenaars meer bekend met Apple-producten dan wij zelf :doh:

Selderijstok

Legacy Member
Ge weet toch dat het een nutteloze discussie is, en dat zal altijd zo blijven :crazy:

Om eerlijk te zijn had ik Vista op mijn iMac de eerste week dat ik hem had. Ik probeerde FF te installeren en het lukte niet op OSX. Vloeken dat het een kutsysteem was etc...:p Terug naar Vista, weekje later opnieuw eens OS X geprobeerd deze keer met wikipedia :D Lukte direct (duh) OS X wat getweaked en naar mijn normen gezet, vlotjes, netjes. Pas toen ben ik verslaafd geraakt aan het OS ^__^

Na 2 weken intensief gebruik durfde ik al zeggen, hier komt nooit meer een windows op de plaats te staan lol. Het is veel te leuk om te gebruiken, OS X is ook eye candy, maar wel candy die werkt :) Alleen al het feit dat ik maar 1 kabel nodig heb voor heel den boel hier zegt al genoeg voor mij.

Zelfs mijn ma (die Word kan openen) was verkocht en werkt er nu ook dagelijks op. En voor dit alles wil ik gerust 200euro meer betalen en dan neem ik nog het design er met plezier bij :)
Als ik apple computers zeer zeer kort moet omschrijven: werkende eenvoud.

Zero Grav

Legacy Member
Hoeveel zou een upgrade naar 4GB ramgeheugen uitmaken voor mijn grafische projecten?

Ik had vandaag namelijk een deadline waarbij ik een illustratorfile van ongeveer 6000 pixels op 1200 pixels in Flash importeerde en verschillende animaties wou uitvoeren. Maar mijn laptop bokte gewoon volledig. Elke muisklik die ik maakte had een halve minuut nodig (letterlijk!) om geregistreerd te worden, en zo is een project van een paar uur uitgelopen tot de hele nacht. :s

En zijn die 24" iMacs met de 2.xGhz processor veel krachtiger dan de Macbook Pro 2.2Ghz met de Santa Rosa chipset?

MetalG

Legacy Member
ik merkte toch wel een aangenaam verschil in performantie hoor, die iMacs vliegen wel.. maar das niet alleen door chipset en cpu ook snellere drive en graka toch? :)

syndrom

Legacy Member
grappig hoe die newton wel copy paste had en de iphone nog steeds niet.

Luna K

Legacy Member
Ivm die 4GB ram, heeft iemand enig idee wat de goedkoopste manier is om 2 latjes van 2 gb te kopen voor in mijn macbook?

;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan