Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phixiuZ

Legacy Member
Zero Grav zei:
Goeie tip, maar hier niet. Op mijn Live profiel staat gewoon mijn volledige naam en geen afkorting zoals bij Adium.

Log eens in via Messenger for Mac en pas daar je nickname aan, dat had het bij mij opgelost denk ik ;).

DieselPower

Legacy Member
spykon zei:
Log eens in via Messenger for Mac en pas daar je nickname aan, dat had het bij mij opgelost denk ik ;).
Klik eens op bovenstaande link om te kijken wat daar nu staat? Ik zou het zelf testen maar ik ben nogal lui vandaag :)

Carrion

Legacy Member
Iemand die eigenlijk een goede manier weet om een mbp (alu laatste gen) te poetsen? Want na een paar maanden intensief gebruik beginne er nu toch wel een hoop vlekken op te komen :p

Zero Grav

Legacy Member
'k Heb het kunnen oplossen door via Live Messenger in te loggen (Messenger For Mac is net iets te buggy om op mijn systeem te installeren ^^) en dan terug in Adium. Toen had ik in Adium de nick van dat Live profiel en kon ik op dat profiel mijn nick weer naar de gewenste MSN Nick aanpassen.

Raar dat em dat nu opeens zo doet, heb ik nooit eerder geweten. Maar 'k ben blij dat ik er vanaf ben. Bedankt Spykon!

DaMob

Legacy Member
Aangezien mijn Macbook Pro wat teveel blaast naar mijn goesting (tis wel mijn eigen schuld, maar het geluid is irritant) zoek ik een oplossing om hem wat te koelen
Ik heb al geprobeerd hem in een schuine stand te zetten, maar dat hielp niet echt

Momenteel staat hij op een houten bureau, maar als ik hem verplaats, kan je na een halfuur nog voelen waar hij gestaan heeft. Dit in tegenstelling tot staal, koper, steen,... koelt uiteraard veel sneller af en zal dus ook een positiever effect hebben

Wat kan ik er best voor gebruiken om er onder te leggen? Ik wil er geen geld aan uitgeven, dus liefst iets dat ik hier thuis kan vinden.

Iemand goeie tips?

DaMob

Legacy Member
Mja die zetten gewoon de laptop ook in een schuine stand wat dus niets uithaalt
Alleszinds toch niet bij mij

Ik zoek dus gewoon iets dat deftig koelt en em dus minder snel gaat blazen, iets dat uit nature kouder is als de omgeving en goed de warmte afvoert
Kzal maar men eigen oplossing is toepassen

Selderijstok

Legacy Member
Hoe kan ik safari ad block op verschillende accounts installeren? Het werkt alleen op de mijne :wtf:

Cederzo

Legacy Member
Ik ben hard aant twijfelen om een macbook pro te kopen sinds mijn laptop het begeven heeft verleden weekend, maar er moet ook windows op kunnen. Wat ik me afvroeg, ik heb een asus recovery dvd bij mijn vorige laptop gekregen waar windows opstond. Kan ik die cd gebruiken om windows op de mac te zwieren?

Lilspanyol

Legacy Member
Zou ik morgen een Macbook pro 15 kope online met de friday deal bij Apple?
'tis men eerste mac ooit , maar men nonkel had een ibook G4 , die vond ik wel cool

Maar kweet het niet , ze lacken een paar features , maar zien er zo appealing uit :love:

Carrion

Legacy Member
Lilspanyol zei:
Zou ik morgen een Macbook pro 15 kope online met de friday deal bij Apple?
'tis men eerste mac ooit , maar men nonkel had een ibook G4 , die vond ik wel cool

Maar kweet het niet , ze lacken een paar features , maar zien er zo appealing uit :love:

en welke features missen ze dan? En gezien gij gewoon ne "blingbling" laptop wilt en opvalle kunt ge beter ne sony vaio ofzo kopen, want volgens mij verkoopt gy die mac toch na 2 weken omdat het os nu eenmaal anders werkt dan windows

Lilspanyol

Legacy Member
niet software-matig , maar hardware ...

Waar ik mij enorm aan erger is bv. geen hdmi en memory stick slots , maar goed , dat is nu niet echt een drama , ik kan altijd zo'n addon kopen , maar dat kost weeral eens geld


Maar voor de rest , ik denk wel dat ik mij zal kunnen aanpassen aan het os (de ALLEREERSTE computer war ik mee in aanraking ben gekome was zo'n imac g3

Die vond ik GEWELDIG , maar dat is iets helemaal anders , ik was 6jaar ofzo :p

Maar ik wil er wel een , ben gewoon niet zeker , maar de korting zou mij over de streep kunnen halen , wat doe ik nu?

Zero Grav

Legacy Member
Hou u even in Carrion, niet iedereen koopt een Mac om op te vallen hoor.

DieselPower

Legacy Member
Zero Grav zei:
Hou u even in Carrion, niet iedereen koopt een Mac om op te vallen hoor.
Carrion heeft er een gekocht om zijn kleine piemel mee te compenseren.

Cederzo

Legacy Member
Zero Grav zei:
99.9% zekerheid dat dat niet zal lukken.

Dan is de enige andere manier om windows daarop te krijgen naar de winkel te gaan en een losse versie te kopen?

Zou echt wel rot zijn als dat het geval is, want heb hier nog alle cd's van bij de vorige laptops.

DieselPower

Legacy Member
DarkGamec zei:
Dan is de enige andere manier om windows daarop te krijgen naar de winkel te gaan en een losse versie te kopen?

Zou echt wel rot zijn als dat het geval is, want heb hier nog alle cd's van bij de vorige laptops.
Ik geloof dat hij het had op 3Dsmax(edit: ik verwar met de post op GAD), maar die versies op die cdtjes zijn de OEM versies. Ik heb tbh geen idee of dit gaat, maar zelfs als dit zou moeten gaan is het niet legaal om die op een andere machine te draaien (lijkt mij) dus kunt ge evengoed heel dat OS downloaden...

DaMob

Legacy Member
Heeft er nog iemand een klein tikje in het geluid als je een tijd niets hebt gedaan en je dan bv iets naar je prullenmand sleept of die leegt?
Het "tikje" komt dus voor het eigenlijke geluid

Carrion

Legacy Member
DieselPower zei:
Carrion heeft er een gekocht om zijn kleine piemel mee te compenseren.

moa gy zijt cool se :)

of nee, toch nie :unsure:

Zero Grav zei:
Hou u even in Carrion, niet iedereen koopt een Mac om op te vallen hoor.

Da weet ik ook wel, maar aangezien in z'n post echt niets stond dat z'n keuze staaft om een mac te kopen, enige da er staat is "die was wel cool" en dat ze een paar features nie hebben, dusja, dan kunt ge u wel vrage stellen natuurlijk

DieselPower

Legacy Member
DaMob zei:
Mja die zetten gewoon de laptop ook in een schuine stand wat dus niets uithaalt
Alleszinds toch niet bij mij

Ik zoek dus gewoon iets dat deftig koelt en em dus minder snel gaat blazen, iets dat uit nature kouder is als de omgeving en goed de warmte afvoert
Kzal maar men eigen oplossing is toepassen
Ik heb een Mstand en ben daar erg tevreden over. Werkt idd een beetje als een heatsink.

@Carrion: mooie comeback! Gij zult hier wel de laatste zijn om andere mensen hun keuzes in vraag te stellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan