Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zorba

Legacy Member
sander1234 zei:
Kheb nu sinds zaterdag mijn iPod touch (waar ik overigens zeer content van ben, prachtapparaat). En ik zit nu toch wel met een prangende -misschien wel domme- vraag.

Als je iets typt dan krijg je soms een soort van auto-aanvulling. Zeer handig, alleen weet ik niet hoe je het volledige, aangevulde woord selecteert.

Eénmaal duwen, tweemaal duwen, blijven duwen.. :$?

Bedoel je in een email ofzo? Als je dat wilt selecteren druk je gewoon de spatie. Erop duwen doet het woord dat voorgesteld wordt gewoon weg.


Heb zelf nog een vraagje:

Kan je ergens de randen van je scherm definiëren? Met de muis kan ik niet buiten mijn scherm gaan, maar een venster buiten het scherm slepen gaat wel, maar dat wil ik dus vermijden.

Ciamician

Legacy Member
Rutger25 zei:
Bedoel je in een email ofzo? Als je dat wilt selecteren druk je gewoon de spatie. Erop duwen doet het woord dat voorgesteld wordt gewoon weg.

Ja da is het :).

Thx.

Zorba

Legacy Member
Rutger25 zei:
Heb zelf nog een vraagje:

Kan je ergens de randen van je scherm definiëren? Met de muis kan ik niet buiten mijn scherm gaan, maar een venster buiten het scherm slepen gaat wel, maar dat wil ik dus vermijden.

Anyone? :)

Jazzmata

Legacy Member
adium doet bij mij ook wel lastig de laatste tijd. mijn nickname op msn wordt elke aanmelding verandert naar mijn echte naam gekoppeld aan mijn hotmail adres. iemand hier een oplossing voor?

Zero Grav

Legacy Member
Zoek eens in deze thread op "Adium", ge zult het snel tegenkomen.

DaMob

Legacy Member
Wordt de snelheid van de processor teruggedraaid als je enkel op de batterij werkt?
Ik merk een verschil van 20 graden tussen beide

phixiuZ

Legacy Member
Ja, die wordt teruggeclockt indien je op batterij draait, maar versnelt indien het nodig is.

DaMob

Legacy Member
Maar die 20 graden is wanneer ik de processor op volle capaciteit gebruik

*Springkonijn*

Legacy Member
Veel verschil tussen Bowtie en Coversutra? Wat gebruiken jullie? Of wat zou je aanraden?

Edit: Intussen voor Bowtie gekozen.

z0ran

Legacy Member
Kan er iemand mij zeggen hoe ik verschillende PDF files of JPEG files kan samenvoegen via voorvertoning in 1 file. Het lukt mij gewoonweg niet. Ik heb reeds gegoogled en normaal zou is het simpel: open bvb 2 aparte files, en show navigatiekolom, drag en drop dan ene file naar de andere en opslaan. Het lukt hier dus niet. Ik kan enkel opslaan als kiezen en dan slaagt hij telkens maar 1 file op. Ook als selecteer ik alle files dan nog slaagt hij maar 1 file op. Zeer weird! Bug in osx ?

Ik wil hier een aantal JPEG's in 1 pdfke omzetten. Alles selecteren, openen in voovertoning en dan opslagen normally should do the trick but noppes! Pissed off nu! :)

Ciamician

Legacy Member
z0ran zei:
Kan er iemand mij zeggen hoe ik verschillende PDF files of JPEG files kan samenvoegen via voorvertoning in 1 file. Het lukt mij gewoonweg niet. Ik heb reeds gegoogled en normaal zou is het simpel: open bvb 2 aparte files, en show navigatiekolom, drag en drop dan ene file naar de andere en opslaan. Het lukt hier dus niet. Ik kan enkel opslaan als kiezen en dan slaagt hij telkens maar 1 file op. Ook als selecteer ik alle files dan nog slaagt hij maar 1 file op. Zeer weird! Bug in osx ?

Ik wil hier een aantal JPEG's in 1 pdfke omzetten. Alles selecteren, openen in voovertoning en dan opslagen normally should do the trick but noppes! Pissed off nu! :)

Probeer anders eens om ze OP een thumbnail te slepen ipv onder de bestaande thumbnails.

Zorba

Legacy Member
z0ran zei:
Kan er iemand mij zeggen hoe ik verschillende PDF files of JPEG files kan samenvoegen via voorvertoning in 1 file. Het lukt mij gewoonweg niet. Ik heb reeds gegoogled en normaal zou is het simpel: open bvb 2 aparte files, en show navigatiekolom, drag en drop dan ene file naar de andere en opslaan. Het lukt hier dus niet. Ik kan enkel opslaan als kiezen en dan slaagt hij telkens maar 1 file op. Ook als selecteer ik alle files dan nog slaagt hij maar 1 file op. Zeer weird! Bug in osx ?

Ik wil hier een aantal JPEG's in 1 pdfke omzetten. Alles selecteren, openen in voovertoning en dan opslagen normally should do the trick but noppes! Pissed off nu! :)

Je kan ze ook allemaal selecteren en dan "Druk geselecteerde pagina's af" en dan PDF kiezen.

shiftyke

Legacy Member
Zijn er alternatieven voor VLC ik zit hier met enkele MKV bestanden die hij niet meer wilt openen, andere spelen wel vlotjes :s

Speedy

Legacy Member
Sinds de installatie van Windows 7 onder bootcamp wordt het uur niet meer goed weergegeven in OSX. Als het 8uur is, geeft hij 9uur aan. Alle instellingen staan goed. Iemand een idee hoe dit komt?

anthony8400

Legacy Member
shiftyke zei:
Zijn er alternatieven voor VLC ik zit hier met enkele MKV bestanden die hij niet meer wilt openen, andere spelen wel vlotjes :s
MPlayer OSX Extended.
Vind ik persoonlijk een goed programma :-)

Speedy77 zei:
Sinds de installatie van Windows 7 onder bootcamp wordt het uur niet meer goed weergegeven in OSX. Als het 8uur is, geeft hij 9uur aan. Alle instellingen staan goed. Iemand een idee hoe dit komt?

Ik had dat vroeger ook met Vista.
Nu lijkt dat wel opgelost te zijn.

Ik heb nu wel het probleem dat mijn geluid soms kraakt als hij dingen laadt en dat ik geen muziek kan afspelen via mijn surround (Z5500).

phixiuZ

Legacy Member
anthony8400 zei:
MPlayer OSX Extended.
Vind ik persoonlijk een goed programma :-)



Ik had dat vroeger ook met Vista.
Nu lijkt dat wel opgelost te zijn.

Ik heb nu wel het probleem dat mijn geluid soms kraakt als hij dingen laadt en dat ik geen muziek kan afspelen via mijn surround (Z5500).

Optische uitgang instellen als default voor uw geluid, dat zou het moeten oplossen, ik veronderstel dat je een optische kabel gebruikt?

anthony8400

Legacy Member
spykon zei:
Optische uitgang instellen als default voor uw geluid, dat zou het moeten oplossen, ik veronderstel dat je een optische kabel gebruikt?

Optisch idd!
'k Zal dat dan straks eens uittesten.
Thanks!

Zorba

Legacy Member
Ik heb enkele files die als volgt noemen:

12-2008
01-2009
02-2009
enz enz

Staat gesorteerd op naam en dan staat het zo gesorteerd:

01-2009
02-2009
12-2008

Ik vind dit vreemd, aangezien logischer zou zijn:

12-2008
01-2009
02-2009

Is er een mogelijkheid om dat zo te sorteren?

General Lee

Legacy Member
0 komt voor 1... Als ge het anders wilt moet ge eerst op jaar sorteren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan