Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sh011265

Legacy Member
spykon zei:
Als het niet in de specificaties staat, vrees ik ervoor :). Maar mocht die 'mac' hier gaan over aan laptop, waarom hang je die dan niet rechtstreeks aan de TV? Eventueel met een lage kabel zelfs, HDMI gaat tot 10-15m bvb ;).

Pff, de specificaties.. Daar staat amper iets over welk format ondersteund wordt.. (enkel dit: Supports Windows and Linux network file systems (NFS and SAMBA, maar lijkt me voornamelijk voor streaming?)

En waarom niet mac aan tv?
- Films kunnen dan afgespeeld worden en iemand anders kan nog de computer gebruiken.
- Gebruiksgemak: Ipv te zien dat je mac voldoende batterij heeft, kabels insteken etc => Film gewoon op usb zetten of externe hdd eraan hangen..

Bovendien tussenstukje mac > HDMI = 30 eur
Optische kabel => 10eur?

Maakt 40eur en de voordelen voor mediaspeler tov mac-tv, maken de extra 40eur het wel waard denk ik..

Niet? :unsure:

phixiuZ

Legacy Member
Films kunnen wel perfect afgespeeld worden terwijl iemand anders de computer gebruikt normaalgezien, toch met VLC bijvoorbeeld, iets wat ik vaak doe. Enjah gebruiksgemak, is dat zoveel moeite om uw batterij op te laden? Gewoon stekker insteken? :)

En Mini Displayport -> HDMI = 5 euro
Optische kabel = 4 - 10 euro afhankelijk van de lengte

dusjah... :), enigste nadeel is dat je wel even geduld ga moeten hebben eer bvb die mini display -> hdmi aan u deur geraakt ;).

Ik zet mijn MBP gewoon in clamshell mode, sluit hem aan via Mini Displayrt -> HDMI en met 10m HDMI & optische kabel op TV & versterker, works perfect ;).

sh011265

Legacy Member
spykon zei:
Films kunnen wel perfect afgespeeld worden terwijl iemand anders de computer gebruikt normaalgezien, toch met VLC bijvoorbeeld, iets wat ik vaak doe. Enjah gebruiksgemak, is dat zoveel moeite om uw batterij op te laden? Gewoon stekker insteken? :)

En Mini Displayport -> HDMI = 5 euro
Optische kabel = 4 - 10 euro afhankelijk van de lengte

dusjah... :), enigste nadeel is dat je wel even geduld ga moeten hebben eer bvb die mini display -> hdmi aan u deur geraakt ;).

Ik zet mijn MBP gewoon in clamshell mode, sluit hem aan via Mini Displayrt -> HDMI en met 10m HDMI & optische kabel op TV & versterker, works perfect ;).

True.. Zelf sluit ik mn MB ook gelijkaardig aan hoor.
Maar dit apparaat zou voor mn ouders zijn. Daardoor zou 't zo eenvoudig mogelijk moeten zijn :)

But thx voor de info!

phixiuZ

Legacy Member
Ahzo, wel ik denk dat je gewoon beter zo'n WD Media Player koopt dan ipv dat iBood ding... Die WD Media Player is echt zeer degelijk (heel wat audio- en videoformaten worden ondersteund), zelfde prijs én ondersteund zeker en vast HFS ;). Enigste nadeel dan is dat je geen ethernet-aansluiting hebt, maar zoveel moeite is dat niet denk ik om uw externe HDD af en toe eens te verslepen van PC naar TV om bestanden over te zetten, ik zou alleszins voor die WD Media Player kiezen ipv die Zyxel ;).

sh011265

Legacy Member
spykon zei:
Ahzo, wel ik denk dat je gewoon beter zo'n WD Media Player koopt dan ipv dat iBood ding... Die WD Media Player is echt zeer degelijk (heel wat audio- en videoformaten worden ondersteund), zelfde prijs én ondersteund zeker en vast HFS ;). Enigste nadeel dan is dat je geen ethernet-aansluiting hebt, maar zoveel moeite is dat niet denk ik om uw externe HDD af en toe eens te verslepen van PC naar TV om bestanden over te zetten, ik zou alleszins voor die WD Media Player kiezen ipv die Zyxel ;).

Wel, het feit is dat ik enkele dagen geleden zo'n WD TV HD besteld heb bij redcoon.. Maar begon natuurljik te twijfelen door die iBood aanbieding.
Aangezien die zyxel toch wel overal voor +-180eur verkocht wordt..

Thx allesins! :)

N1CK

Legacy Member
spykon zei:
Films kunnen wel perfect afgespeeld worden terwijl iemand anders de computer gebruikt normaalgezien, toch met VLC bijvoorbeeld, iets wat ik vaak doe. Enjah gebruiksgemak, is dat zoveel moeite om uw batterij op te laden? Gewoon stekker insteken? :)

En Mini Displayport -> HDMI = 5 euro
Optische kabel = 4 - 10 euro afhankelijk van de lengte

dusjah... :), enigste nadeel is dat je wel even geduld ga moeten hebben eer bvb die mini display -> hdmi aan u deur geraakt ;).

Ik zet mijn MBP gewoon in clamshell mode, sluit hem aan via Mini Displayrt -> HDMI en met 10m HDMI & optische kabel op TV & versterker, works perfect ;).

Mini Displayport-HDMI heb ik zelfs nog liggen ;) (nieuw verpakt)
Werkt idd perfect :p

Jazzmata

Legacy Member
is er ergens nog zo'n heel simpele multimedia schijf (of speler zonder schijf) te verkrijgen? het zou dienen om via scart aan te sluiten op een vrij oude (maar grote) TV. Ik heb dus geen HDMI nodig.

Cederzo

Legacy Member
mijn mbp wordt serieus warm als ik een game wil draaien, ik heb hier al iets gelezen over fan control, maar kan het geen kwaad om uw fans op een hogere snelheid te doen draaien?

Speedy

Legacy Member
Idd, das echt niet gezond.
Apple heeft dat er ook om gedaan, mbp wordt warm, maar die fans dat ze erin gestoken hebben kunnen die hoge snelheid niet aan waardoor de fans stukdraaien en uw mbp dus te warm wordt en ontploft.
Dat zorgt er dus voor dat ge een nieuwe moet gaan kopen, slim gezien van Apple idd, goedkope fans (=lage kost) en de consument komt snel terug om een nieuwe te kopen... win-win situatie zou ik zo zeggen.







:unsure:

Ciamician

Legacy Member
Sinds zaterdag heb ik BodyGuardz op mijn iPod touch zitten. Wegens omstandigheden ga ik de BodyGuardz dumpen, ik heb dan ook al een Incipio Feather besteld.

Nu zie ik net dat er een stofje / vuiltje tussen de screenprotecter zit. Ik weet dat een stofje tussen de case aan de achterkant krassen kan veroorzaken, maar hoe zit het juist met het scherm?

Zou ik de screenprotector eraf doen zodat ik zeker geen schade aan mijn scherm heb? Of ik zou hem er gewoon laten opzitten totdat mijn Incipio toekomt.

Access

Legacy Member
Nog volk dat de laatste 2 dagen problemen heeft om met Adium op het MSN netwerk te geraken? Hier blijft hij maar connecten

Carrion

Legacy Member
Jazzmata zei:
is er ergens nog zo'n heel simpele multimedia schijf (of speler zonder schijf) te verkrijgen? het zou dienen om via scart aan te sluiten op een vrij oude (maar grote) TV. Ik heb dus geen HDMI nodig.

kunt ge doen met die western digital media player, aansluiting is via component maar daar kunde dan zo'n verloopstuk naar scart opsteke

z0ran

Legacy Member
Ik heb de laatste tijd problemen met Facebook icm Safari. Fotokes bekijken gaat supertraag. Heb safari al volledig opnieuw ingesteld maar dat maakt geen verschil. Met mozilla werkt alles prima. Kent iemand hetzelfde probleem ?

Vonz

Legacy Member
heb net voor de eerste keer zo'n kernel msg gehad 'you need to restart your computer, hold down the power button or hit the restart button' ofzoiets in die aard. kreeg ineens wel schrik, ik was niet echt iets speciaals aan't doen ofzo , weet iemand wanneer ge deze msgs krijgt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan