Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cranberry

Legacy Member
Is er recentelijk iets veranderd aan safari/youtube ofzo? Ik heb altijd al problemen gehad met safari maar nu wordt het wel heel extreem, 1 youtube venster open en safari flipt :/ Zo erg heb ik het nog nooit gehad...

tristos

Legacy Member
weet er hier iemand een goed prog om subtitels te syncen zoals je subsync hebt voor windows
veel vind ik er niet van als ik google

NeoCracer

Legacy Member
Cranberry zei:
Is er recentelijk iets veranderd aan safari/youtube ofzo? Ik heb altijd al problemen gehad met safari maar nu wordt het wel heel extreem, 1 youtube venster open en safari flipt :/ Zo erg heb ik het nog nooit gehad...

Toevallig, net nu dat ze Google Chrome aanbieden om te downloaden op YouTube.com. :p

Vonz

Legacy Member
weet iemand een goeie app om youtube filmkes op te slaan als avi, ik heb echt al effe gezocht maar vind niks deftig

Cranberry

Legacy Member
NeoCracer zei:
Toevallig, net nu dat ze Google Chrome aanbieden om te downloaden op YouTube.com. :p

Dan maar eens Chrome afhalen want Safari slorpt ziekelijk veel CPU op, kkan geen youtube filmke afspelen en terwijl photoshop open hebben, boel loopt gewoon vast...

ludicrous

Legacy Member
Cranberry zei:
Dan maar eens Chrome afhalen want Safari slorpt ziekelijk veel CPU op, kkan geen youtube filmke afspelen en terwijl photoshop open hebben, boel loopt gewoon vast...

Heb ik ook gehad, na format was alles weer snel. Dit gebeurde nadat ik van leopard naar snow leopard geupgrade had. Na 2 weken snow leopard te gebruiken kon ik niet eens youtube op SD bekijken.. Nu na een clean install alles al 3 maanden vlot.

anthony8400

Legacy Member
ludicrous zei:
Heb ik ook gehad, na format was alles weer snel. Dit gebeurde nadat ik van leopard naar snow leopard geupgrade had. Na 2 weken snow leopard te gebruiken kon ik niet eens youtube op SD bekijken.. Nu na een clean install alles al 3 maanden vlot.

Wees blij dat je SL kan gebruiken :p

Bij mij loopt die constant vast (beach balls ftw :()

Na enkele clean installs en zelfs de install van een andere HDD maar weer besloten om Leopard te gebruiken.

Ik vind het spijtig maarja, het zij zo :p

Cranberry

Legacy Member
ludicrous zei:
Heb ik ook gehad, na format was alles weer snel. Dit gebeurde nadat ik van leopard naar snow leopard geupgrade had. Na 2 weken snow leopard te gebruiken kon ik niet eens youtube op SD bekijken.. Nu na een clean install alles al 3 maanden vlot.

Das het probleem dus juist met mijn MBP, kheb al zoveel clean installs gedaan en het blijft hetzelfde, mijn logic board is zelfs al twee keer vervangen geweest en het blijft hetzelfde.

Chrome is trouwens vreselijk naar eerste ervaringen :/ "Google Chrome Helper" staat twee keer in m'n activity monitor samen met Chrome zelf, die helper gebruikt continu 40 CPU :wtf:

Access

Legacy Member
tomh zei:
das toch nimeer normaal!
pas nieuwe battery
cycles: 30
health: 46%
Uw batterij al gereset? 100% opladen, dan helemaal aflaten gaan tot hij in sleep gaat bij een percent of 2 en dan in sleep laten tot als hij helemaal uitvalt en dan gewoon terug opladen.

Je kan dit best 's nachts doen, gewoon mac laten opstaan :)

m1che

Legacy Member
Als ik een map via mail verstuur en de ontvanger heeft geen mac, krijgt die altijd 2 mappen als hij deze unzipped (één met de gewone naam en de ander noemt MACOSX_ ofzoiets. Kunt ge dat op één of andere manier oplossen? want ik heb al verschillende keer de vraag gekregen wat ze met die map moesten doen

joriske18

Legacy Member
Wie kent er een goei programma om een mediacenter van je mac te maken?

Ik zou graag via het netwerk films streamen naar mijn tv. (Ne nieuwe philips die via wifi op het netwerk zit)

Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt: xbmc, plex, eyeconnect, mediatomb,...

anthony8400

Legacy Member
joriske18 zei:
Wie kent er een goei programma om een mediacenter van je mac te maken?

Ik zou graag via het netwerk films streamen naar mijn tv. (Ne nieuwe philips die via wifi op het netwerk zit)

Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt: xbmc, plex, eyeconnect, mediatomb,...

Plex is volgens mij het beste. Heb ik ook een tijdje gebruikt en heeft een mooie interface én is gratis én open source!

DaMob

Legacy Member
Ik had ooit eens een programma om overbodige talen van je Mac Os X te verwijderen, zo kon je bijna een gb besparen.
Maar nu ben ik de naam kwijt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan