Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firefoxbt

Legacy Member
Oi.

Ben sinds daarstraks de eigenaar van een 3e generatie touch 32gb.
Probeer nu echter op ons thuisnetwerk in te loggen, echter zonder succes.

Setup is een router met WEP-beveiliging. Heb die dus ingegeven na het netwerk geslecteerd te hebben maar dat blijkt niet te werken. Vervolgens via "Anders..." geprobeerd maar daar vind hij het netwerk zelf niet.

Heb onlangs nog mijn laptop gereset en kon direct weer op internet door wepkey in te voeren dus denk niet dat hij vreemde apparaten blokkeert?

Iemand een idee wat de gebruikelijke problemen zijn?

Access

Legacy Member
Hij haalt ook alle language files uit uw applications precies. Ik ben het nu aan het laten lopen en heb al meer dan een gig bijgekregen :)

Access

Legacy Member
Firefoxbt zei:
Oi.

Ben sinds daarstraks de eigenaar van een 3e generatie touch 32gb.
Probeer nu echter op ons thuisnetwerk in te loggen, echter zonder succes.

Setup is een router met WEP-beveiliging. Heb die dus ingegeven na het netwerk geslecteerd te hebben maar dat blijkt niet te werken. Vervolgens via "Anders..." geprobeerd maar daar vind hij het netwerk zelf niet.

Heb onlangs nog mijn laptop gereset en kon direct weer op internet door wepkey in te voeren dus denk niet dat hij vreemde apparaten blokkeert?

Iemand een idee wat de gebruikelijke problemen zijn?
Bizar, anders eens proberen om te switchen naar een WPA key? Die werkt op mijn iTouch zonder problemen

Firefoxbt

Legacy Member
Hupla, eindelijk gelukt.

Hoofdletter in netwerknaam vervangen door kleine letter.

Tkan soms simpel zijn. :)


Heb nu als emailaccount gmail er al in gezet. Maar als ik op mijn emailapp ga ga ik nu automatisch naar gmail. Hoe kan ik handig naar hotmail?

Firefoxbt

Legacy Member
Hoe zit het trouwens met die Itunes store-accounts? Ik moet een creditcardnummer ingeven maar heb dat niet (en plan ook niet direct wat te kopen) maar voor de app zit ik dan wel met de gebakken peren. Kan ik hier accountgegevens van iemand anders invoeren (in mijn geval mijn pa) ondanks dat het account op mijn naam staat?

En nog eentje : Hoe lang moet ik hem de eerste maal laten opladen?

*Springkonijn*

Legacy Member
Nog iemand problemen met Get Tube? Zowel in firefox als in safari heb ik volgend probleem.

Ik speel de video af waarvan ik het geluid nodig heb. Open dan Get Tube en klik op de respectievelijke browser. Naam video verschijnt en download ook. Na klik erop begint hij downloaden, direct erna encoding en dan geluidje. Er komt groene V bij het logo maar het geluid is nergens te vinden...

Iemand een oplossing?

Luna K

Legacy Member
*Springkonijn* zei:
Nog iemand problemen met Get Tube? Zowel in firefox als in safari heb ik volgend probleem.

Ik speel de video af waarvan ik het geluid nodig heb. Open dan Get Tube en klik op de respectievelijke browser. Naam video verschijnt en download ook. Na klik erop begint hij downloaden, direct erna encoding en dan geluidje. Er komt groene V bij het logo maar het geluid is nergens te vinden...

Iemand een oplossing?

Ik heb EXACT hetzelfde probleem ! Geluidje dat het gedaan is, en bij downloads staat er niets... strange... was zo een handig programmake...

;)

joriske18

Legacy Member
Voor dat UPnP server programma:
Als ik plex gebruik dan kan ik die bestanden via mijn tv zien, maar hij kan het niet afspelen. "Bestand niet gevonden of bestand formaat niet ondersteund" Terwijl het gewone avi bestanden zijn.

Ciamician

Legacy Member
Vandaag weeral nen kernel panic. Al de vijfde ofzo sinds ik mijn MBP heb (juli 2009). Nu kwam het door uTorrent.

Ok, dan maar een andere torrent-client gebruiken. Geen probleem.

Daarnet wil ik dan eens Bootcamp installeren. Krijg ik constant errors dat hij bepaalde bestanden niet kan verplaatsen. Permissions gerepaired, OnyX ook nog eens alles laten opkuisen. Nog altijd hetzelfde gezever:

http://dl.dropbox.com/u/1255660/Bootcamp Error.png

Ondanks alles werk ik nog zeer graag op een mac maar het egint hier echt stilaan mijn voeten uit te hangen. Misschien moet ik maar eens een volledige clean install doen. Of zou dat geen oplossing zijn?

Zero Grav

Legacy Member
Formatteren is een oplossing voor uw probleem van Bootcamp, maar ge kunt ook gewoon proberen te defragmenteren. Dat laatste is namelijk wat uw probleem veroorzaakt.

Alleszins al veel Kernel Panics, 'k heb mijn MBP sinds 2007 en 'k heb er in totaal nog geen 5 gehad denk ik. ^^

Ciamician

Legacy Member
Zero Grav zei:
Formatteren is een oplossing voor uw probleem van Bootcamp, maar ge kunt ook gewoon proberen te defragmenteren. Dat laatste is namelijk wat uw probleem veroorzaakt.

Alleszins al veel Kernel Panics, 'k heb mijn MBP sinds 2007 en 'k heb er in totaal nog geen 5 gehad denk ik. ^^
Hmm, dan toch maar eens defragmenteren zeker. (Dat was zogezegd niet nodig op een mac, nuja.. het is ook maar hardware zeker.)

Zouden die kernel panics dan toch aan iets hardwarematigs liggen of ben ik gewoon een pechvogel? :baard: Bvb mijn extra RAM die ik er heb bijgestoken?

Ciamician

Legacy Member
Zucht..

Heel den boel gedefragmenteerd. Nog altijd hetzelfde probleem.

Kzou direct alles formatteren, mja kzit natuurlijk wel midden in den blok pff.

DaMob

Legacy Member
sander1234 zei:
Hmm, dan toch maar eens defragmenteren zeker. (Dat was zogezegd niet nodig op een mac, nuja.. het is ook maar hardware zeker.)

Zouden die kernel panics dan toch aan iets hardwarematigs liggen of ben ik gewoon een pechvogel? :baard: Bvb mijn extra RAM die ik er heb bijgestoken?

Pechvogel denk ik, ik heb de mijne nu bijna 2 jaar en nog nooit een kernelpanic gehad. Ik heb ook extra ram bijgestoken trouwens, misschien een slecht merk dat jij hebt

Bootcamp heb ik ook ooit eens gehad, vanaf nu installeer ik Windows via bootcamp direct na ik Mac Os X heb geherinstalleerd

Zero Grav

Legacy Member
sander1234 zei:
Hmm, dan toch maar eens defragmenteren zeker. (Dat was zogezegd niet nodig op een mac, nuja.. het is ook maar hardware zeker.)

Zouden die kernel panics dan toch aan iets hardwarematigs liggen of ben ik gewoon een pechvogel? :baard: Bvb mijn extra RAM die ik er heb bijgestoken?

Het defragmenteren van bestanden op Mac is niet 'nodig', het defragmenteren van de schijf zelf echter wel. Iets wat de meeste mensen niet weten en dan ook fout gaan verkondigen.

Als uw Kernel Panics aan een hardwareprobleem liggen dan zoudt ge er wellicht frequenter last van hebben, maar ik sluit het daarom niet uit.
Meestal ligt het probleem bij bepaalde software (Logitech Control Center veroorzaakte indertijd bijvoorbeeld veel problemen) of een combinatie ervan (die Cisco dingen wat gij indertijd had?). Ik kan mij wel voorstellen dat ge nog resten hebt staan van die Cisco software die de Kernel Panics kunnen triggeren.

phixiuZ

Legacy Member
sander1234 zei:
Zucht..

Heel den boel gedefragmenteerd. Nog altijd hetzelfde probleem.

Kzou direct alles formatteren, mja kzit natuurlijk wel midden in den blok pff.

Formatteren. Had hetzelfde probleem. Defragmenteren doet natuurlijk niets uit in deze situatie :wtf:... denk ik toch :).

Zero Grav

Legacy Member
Jawel, bij de Bootcamp installer is het probleem vaak dat er geen grote blok vrije ruimte beschikbaar is om op te installeren. Als ge dan gaat defragmenteren gaat ge de data dichter bij elkaar zetten waardoor de vrije blokken ook dichter bij elkaar komen te staan.
Vrij bekend Bootcamp probleem zenne..

MetalG

Legacy Member
zero grav sinds da gij aan mij gevraagd heb of mijn MBP ook vaak 'hangt' doet die niks anders meer e :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan