Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zero Grav

Legacy Member
Window -> Activity -> Siteje aanklikken -> Video starten -> zoeken naar het grootste /mp4/ in uw geval.
Staat dat nog steeds niet in de sticky eigenlijk..

syndrom

Legacy Member
Zero Grav zei:
Window -> Activity -> Siteje aanklikken -> Video starten -> zoeken naar het grootste /mp4/ in uw geval.
Staat dat nog steeds niet in de sticky eigenlijk..

ja ma dat werkt bij youtube
maar bij deze opent hij die vid in een nieuw venster gewoon.

Zero Grav

Legacy Member
Een bestand aanmaken dat index.htm heet, daarin zet ge:
<a href="*kopieer de link hierin*">download</a>

Opslaan, openen in Safari, rechtermuisklik en downloaden.

anthony8400

Legacy Member
dacuba zei:
Joat 2 maandjes, ma tis omdat ik nie zeker ben omdat het de koptelefoon is..



*checkt ebay*

moet wel een microfoontje bijzitte :(

Hoezo een microotje bij zitten?
AppleCare is geldig voor heel je toestel hé :-)

joriske18

Legacy Member
Weet iemand hoe je met keynote (of powerpoint) een presentatie kan geven zonder dat je primair scherm 'zwart' wordt. Ik wil dus op het secundair scherm de presentatie en mijn primair scherm nog kunnen blijven gebruiken.

Zero Grav

Legacy Member
Is toch gewoon de standaard instelling van keynote? Dat ge op uw eigen scherm de vorige slide ziet + de tijd van uw presentatie en op de projector uw presentatie zelf. Anders bij uw preferences.

joriske18

Legacy Member
Ja, dat mag dus niet gebeuren.

Op het extern scherm de presentatie met foto's op mijn primair scherm wil ik een timerke bedienen.

Bij de voorkeuren kunt ge precies enkel instellen wat je juist wilt zien, het niet volledig uitschakelen.

hummel

Legacy Member
ff een offtopic vraagske over cleanapp
als ge een programma wilt verwijderen met clean app dan krijgt ge altijd een lijst te zien met verwante files met daarvoor een vinkje, maar ik heb altijd een heel lijst met files die aangevinkt staan, maar er staan ook tal van files tussen die niet aangevinkt zijn. waarom is da eigenlijk ? is dat omdat cleanapp niet zeker is of deze files bij het programma horen ?

Zero Grav

Legacy Member
't Is omdat CleanApp weet dat die bestanden misschien wel gebruikt worden door dat programma, maar daarom niet noodzakelijk deel ervan zijn. Meestal zijn dat bepaalde bestanden van OS X, die sowieso al beveiligd zijn tegen verwijderen.

Surion_

Legacy Member
Soms geeft mijn multi-touch het op en ik heb geen idee waarom.

Ik kan nog 2-vinger scrollen enzo maar vanaf ik meer dan 2 vingers moet gebruiken doetie niets meer (expose, back/forward in safari,..). Als ik restart doet hij het dan plots weer wel,...

Iemand met hetzelfde probleem?

LegalExperience

Legacy Member
Surion_ zei:
Soms geeft mijn multi-touch het op en ik heb geen idee waarom.

Ik kan nog 2-vinger scrollen enzo maar vanaf ik meer dan 2 vingers moet gebruiken doetie niets meer (expose, back/forward in safari,..). Als ik restart doet hij het dan plots weer wel,...

Iemand met hetzelfde probleem?

ik heb niet hetzelfde probleem maar mss wel een oplossing :)
Is je firmware up to date? want kdenk dat er net een nieuwe uit is kan mss het probleem oplossen.


En kheb zelf ook nog een vraagje... Weet er iemand of er iets waar zou zijn van mogelijke nieuwe LED cinema displays? en de bijhoorende prijsdaling van het huidige model :)

Surion_

Legacy Member
ik heb niet hetzelfde probleem maar mss wel een oplossing
Is je firmware up to date? want kdenk dat er net een nieuwe uit is kan mss het probleem oplossen.

Ik heb gechekt voor software update, maar ik krijg de melding dat alles up 2 d8 is..

GenesisX

Legacy Member
anthony8400 zei:
Dat ligt aan de rotatiesnelheid ;-)

Ik heb laatst ook een nieuwe gekocht, beste van het moment is de Seagate Momentus 7200.4
Heb eerst serieus wat reviews opgezocht en deze kwam er steeds het beste uit.
Niettemin de SSD's pakken performanter zijn, doet deze het heel goed én is natuurlijk ook veel goedkoper.
Ik zal alleszins nog een tijdje wachten om een SSD aan te schaffen.

Ik heb die bij All-in solutions Power4Pc - Computer Winkel gekocht
Goede service en ze leveren vrij snel.
Jammer dat ik in de mijne geen SSD kan steken en ook zijn ze toch te duur... Heb dan maar dezelfde als u gekocht plus een externe case van 14EUR om die oude HDD erin te steken. Twee vliegen in één klap! Merci eh ^^

pina

Legacy Member
mss ongelooflijk domme vraag, maar is er iets gewijzigd in de brightness instellingen van leopard? Tot enkele dagen geleden, stond mijn brightness altijd op 1 na laagste. Maar als ik dat nu doe, is het echt véél te donker....

anthony8400

Legacy Member
pina zei:
mss ongelooflijk domme vraag, maar is er iets gewijzigd in de brightness instellingen van leopard? Tot enkele dagen geleden, stond mijn brightness altijd op 1 na laagste. Maar als ik dat nu doe, is het echt véél te donker....

Ik merk alleszins niets met mijn Leopard.

joriske18

Legacy Member
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht voor mijn laptop maar heb nog niet de juiste schroevendraaiers.

Weet iemand met zekerheid waar je het volgende kan kopen?
Torx T6 screwdriver
#0 Phillips screwdriver

Morgenvroeg ga ik snel eventjes langs de brico en hoop ik dat ze het daar hebben, anders zal het wrs na de feestdagen zijn.

(120gig is echt veel te klein :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan