Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ciamician

Legacy Member
Alsof ik nog niet genoeg miserie had met mijn MBP begint hij hier nu ook nog te "pruttelen".

Heb hem al sinds juli en ik hoorde hem _nooit_. Alleen als ik iets zwaars draaide gingen de fans es vollen bak maar dat was het dan ook.

Sinds een paar weken begint de HD nu ook al te pruttelen.. zeer irritant. Kzet nu altijd muziek op zodat ik het nie zou horen want anders erger ik mij er echt kapot aan.

Met zoiets kan je wss ook niet echt naar de winkel teruggaan? Je hoort het enkel maar als het stil is (wat dus het geval is als in mijn kamer zit).

anthony8400

Legacy Member
sander1234 zei:
Alsof ik nog niet genoeg miserie had met mijn MBP begint hij hier nu ook nog te "pruttelen".

Heb hem al sinds juli en ik hoorde hem _nooit_. Alleen als ik iets zwaars draaide gingen de fans es vollen bak maar dat was het dan ook.

Sinds een paar weken begint de HD nu ook al te pruttelen.. zeer irritant. Kzet nu altijd muziek op zodat ik het nie zou horen want anders erger ik mij er echt kapot aan.

Met zoiets kan je wss ook niet echt naar de winkel teruggaan? Je hoort het enkel maar als het stil is (wat dus het geval is als in mijn kamer zit).

Gewoon binnen brengen, zonder twijfel!

Gattuso8

Legacy Member
Het lukt me maar niet om subtitles af te spelen in quicktime door gebruik te maken van Perian. En op het internet vind ik nergens hulp over welke stappen er genomen moeten worden. Kan iemand mij hier mee helpen?

Ciamician

Legacy Member
Gattuso8 zei:
Het lukt me maar niet om subtitles af te spelen in quicktime door gebruik te maken van Perian. En op het internet vind ik nergens hulp over welke stappen er genomen moeten worden. Kan iemand mij hier mee helpen?

Gewoon het naam van u video-bestand (.avi / .mvk, ..) dezelfde naam geven als dat van uw ondertitel-bestand (.srt). Normaal doet hij het dan automatisch toch, niet?

Gattuso8

Legacy Member
sander1234 zei:
Gewoon het naam van u video-bestand (.avi / .mvk, ..) dezelfde naam geven als dat van uw ondertitel-bestand (.srt). Normaal doet hij het dan automatisch toch, niet?

Maar wat dan? Als ik het avi bestand open met quicktime open zouden de subtitles er automatisch onder moeten komen?

General Lee

Legacy Member
Hier doet em dat ook niet meer om een of andere reden, zou nog eens moeten uitpluizen waar het aan zou kunnen liggen...

tristt

Legacy Member
zijn er nog mensen die met windows 7 lange opstart tijden hebben? ik zit soms voor 3 minuten te staren na een underscore op een zwart scherm. eenmaal windows er komt op te staan gaat het snel en werkt het perfect.

Zero Grav

Legacy Member
Wat zegt ge? Een threadtitel met mijn vraag in 5 centimeter onder deze thread? Neen, dat kan niet.

DaMob

Legacy Member
Heeft iemand het ook dat als je een spel opstart of iets opstart dat heel je scherm inneemt op Windows onder Bootcamp dat je scherm op het helderste springt en dus steeds terug moet aanpassen?

Dit is bij mij gekomen sinds ik de nieuwste Bootcampdrivers heb geïnstalleerd

bloodoo

Legacy Member
als ik upgrade naar leopard, ben ik dan alle applicaties en bestanden enzo kwijt? of blijft alles gewoon staan ?

Surion_

Legacy Member
Als je avi/mkv/.. files wil openen download VLC player, opent werkelijk alles en tot nu toe geen problemen mee gehad. Quicktime in combinatie met perian kan soms raar gedrag vertonen.

CP-RB2H

Legacy Member
Klein vraagje :-)

Ik heb m'n macbook Pro aangesloten op m'n 40" full hd tv. Als ik World of warcraft opzet of ik speel een trailer af in quicktime in 1080p ziet het er allemaal piekfijn uit. Maar m'n bureaublod en vooral m'n dock ziet er eigenlijk alles behalve full hd uit.. :-) Is dit normaal of kunnen de dockitems ook op zo'n resolutie scherp worden weergegeven?

thx!

Carrion

Legacy Member
ipod touch nooit afzetten en gewoon tussendoor insteken om op te laden => goed of slecht voor de batterij en levensduur?

Jonas89

Legacy Member
Weet er iemand waar ik een iTunes kaart kan kopen via een webshop die ik kan gebruiken in de UK store ??

Want via een creditcard lukt het niet...

Access

Legacy Member
Is er hier nog volk waarbij het scherm van hun macbook alleen maar uit de linker en rechter onderhoeken oplicht als hij pas opstaat? Na een minuutje opstaan gaat dat wel weg en het is iets wat de laatste week pas voorkomt.

Het is een macbook white van 1j oud

ShiryuX

Legacy Member
CP-RB2H zei:
Klein vraagje :-)

Ik heb m'n macbook Pro aangesloten op m'n 40" full hd tv. Als ik World of warcraft opzet of ik speel een trailer af in quicktime in 1080p ziet het er allemaal piekfijn uit. Maar m'n bureaublod en vooral m'n dock ziet er eigenlijk alles behalve full hd uit.. :-) Is dit normaal of kunnen de dockitems ook op zo'n resolutie scherp worden weergegeven?

thx!

Iets dat je kan proberen (lukte bij mijn samsung 1080p 32" TV) is je macbook sluiten en dan iets USB aansluiten op de macbook. Dit zorgde bij mij voor een fix en heb ik nu alles full screen :) (Lukt wel niet bij mijn 720p 26" samsung :/)

Als je gewoon probleem hebt met scherpte...display settings > 1080p? Bij mij komt alles netjes uit hoor.

Kheb wel een vraag: bij bepaalde MKVs heb ik het probleem met VLC dat het ENORM lang duurt voordat hij opstart (meeste series lukken wel, maar hier heb ik het over 2 20min-durende animes). Het duurt ongeveer 30sec à 1 minuut voordat ik echt beeld krijg en het zijn maar 720p bestanden...

2de (side) vraag: iemand wat tips voor customizing in OS X? Leuke dingen toevoegen (geen stomme). Bv. Coversutra vindk wel nice enzo. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan