Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoCracer

Legacy Member
Vonz zei:
heb net voor de eerste keer zo'n kernel msg gehad 'you need to restart your computer, hold down the power button or hit the restart button' ofzoiets in die aard. kreeg ineens wel schrik, ik was niet echt iets speciaals aan't doen ofzo , weet iemand wanneer ge deze msgs krijgt?

Wanneer het compleet vast loopt... Ik kreeg het eens toen ik een memory stick aansloot, iemand die ik ken kreeg het tijdens het opstarten van Microsoft Powerpoint...

Dus een specifieke reden zit er niet echt achter...

Legendary d.C.

Legacy Member
mijn scherm van mijn macbook is sinds vandaag helemaal scheef gelopen. Bij het dichtdoen zit het scherm links 1cm meer naar achter dan rechts!

Kan ik die in eender welke apple winkel binnendoen?

Zero Grav

Legacy Member
Ja, maar of ge daar ook garantie voor gaat krijgen is een andere zaak.

Legendary d.C.

Legacy Member
nuja het scherm was al in het begin zo maar zat maar 1mm scheef. Heb daarvoor gebeld naar apple 1 jaar geleden maar die zeiden dat het niets was.

Nu opeens, zomaar schuift mijn scherm door en is het 1cm geworden (het werk nog hoor, zit er zelfs nu op), maar het wil weer lukken dat hij 1 maand buiten garantie is. Ik voel de zever al aankomen.....

Ciamician

Legacy Member
Maakt het eigenlijk iets uit of ik de standaard MagSafe-adapter ("diejen blok"), of die driepolige stekker?

Wanneer ik mijn Macbook nu op de stroom heb aangesloten (met mijn MagSafe) voel ik soms een klein schokje, en die driepolige stekker zou dit oplossen.

gryffoer

Legacy Member
Ja da scheelt wel.
Met die "driepolige" zit er ook een aarding bij, waardoor ge eigelijk geen "verliesstroom" naar uw behuizing toe hebt.
Vind dit eigelijk wel grellig, zou niet mogen voor zo een product imo...

Legendary d.C.

Legacy Member
kijk eens of de stekkerblok waar ge uw macbook in steek wel aarding heeft. Als die geen aarding heeft, heeft het geen zin hé

Surion_

Legacy Member
@ legendary: Heb je geen bewijzen (e-mails naar support apple? e.d.) waarmee je kan aantonen dat het probleem al bij aankoop aanwezig was?

Legendary d.C.

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ja, maar of ge daar ook garantie voor gaat krijgen is een andere zaak.

deze woensdag heb ik hem binnengedaan. Ze hebben hem praktisch direct aangenomen en donderdagavond belde ze al om te zeggen dat hij gemaakt was.

Een gloednieuw scherm er op!:p

En dat terwijl hij normaal gezien buiten garantie viel, maar toen ik zei dat er al vanaf het begin een probleem was en hiervoor apple gecontacteerd had +1 jaar geleden was het geen probleem.

Themós

Legacy Member
Was daarstraks voor een macbook pro gaan zien en het eerste wat me opviel was dat er slechts 2 usb inputs zijn en die bevinden zich dan ook nog aan de linkerkant. Dus moet ik met mijn usb muis de kabel eerst helemaal rond mijn computer draaien voor ik ze deftig kan gebruiken ofzo? :p

gryffoer

Legacy Member
Themós; is dan toch beter dat je usb poorten links zitten, imo, dan heb je toch meer plaats rechts van je mac...

Ik gebruik een Logitech VX revolution (RF) en die batterijen gaan toch serieus lang mee ze. Denk iets van 2-3 maanden

Zero Grav

Legacy Member
Moest er iemand een Apple Magic Mouse willen, ik heb net een bestelling geplaatst voor een iMac en ga die muis nooit gebruiken.

Voor mijn part zijt ge erbij als ik de iMac uit de doos heel en moogt gij als enige ooit die muis aanraken, maar dan wil ik er ook wel nog 60 euro voor krijgen. Ge krijgt dan ook een kopie van de factuur erbij. Momenteel heb ik er nog geen Apple Care bijgenomen, maar sowieso ga ik die er ook nog bijnemen, dus ge krijgt er ook nog eens 3 jaar garantie bij dan.

Dus als iemand interesse heeft laat ge het maar weten.

De verwachte verzenddatum is wel iets van een 2 weken, wel klote want gisteren stond em nog op 10 dagen.

Themós

Legacy Member
gryffoer zei:
Themós; is dan toch beter dat je usb poorten links zitten, imo, dan heb je toch meer plaats rechts van je mac...

Ik gebruik een Logitech VX revolution (RF) en die batterijen gaan toch serieus lang mee ze. Denk iets van 2-3 maanden

Ja maar ik game nogal regelmatig dus ik zweer bij een optische muis met draad, daarom verkies ik USB poorten rechts. Mja mijn kabel van mijn muis is lang genoeg dus een drama is dit niet.

Of is het verschil in reactietijd tussen draadloos en met draad tegenwoordig al te verwaarlozen?

En dan nog effe een klein vraagje. Als ik Windows 7 wil installeren op mijn toekomstige macbook pro moet ik dan de 64 bit versie nemen of de 32 bit versie? Ik dacht eerder de 64 bit omdat er 4GB ram inzit en een 32 bit versie ondersteunt maar maximum 3GB dachtek, of zittek hier gigantisch naast :D

yaminenko

Legacy Member
Ik heb sinds kort de overstap gemaakt van een pc naar een iMac 27", dus ik ben nog volop aan het bijleren : ) Weet er iemand hier meer over ntfs write support van een externe HD? Want ik heb al tegenstrijdige berichten gelezen op het internet.

Zero Grav

Legacy Member
Check de FAQ en de search functie eens, véél informatie over te vinden op dit subforum.

MetalG

Legacy Member
ik gebruik daar paragon voor (sommigen hebben hier idd problemen mee, ik echter niet).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan