Vista neemt al direct een heleboel meer schijfruimte in hé. 'k Had het er hier ooit eens opgezet en da ging al over 11GB minimum, gewoon nog maar voor de systeembestanden. Dan nog es een paar games van elk 3-4GB en 't zat goe vol. Tiny XP is bv maar 140Mb heb ik gelezen.
Heb zelf ook nog een vraag: als ik een dagelijkse back-up maak via Time Machine, kan ik dan tijdens het installeren van Mac OS X vanop de DVD alles terugzetten zoals het de laatste keer was voor een nieuwe installatie? Dus niet gewoon de bestanden op dezelfde plaats, maar ook alle systeembestanden, updates, upgrades, programma's, instellingen, zelfde dock, desktopprogramma's, widgets, netwerkinstellingen, etc.? Dus een exact perfecte kopie. En zal da lukken via een USB-schijf met twee partities (de ene TimeMachine, de andere gewoon)?
Enkele programma's zal ik wrs moeten deactiveren? Adobe MasterCollection enzo, maar buiten dat nog andere? Of zal da zo ook wel gaan?
De reden is dat da 'schijfhulpprogramma' weer vast zit. Hij zit al uren vast op 'partitie-indeling wijzigen' en uit ondervinding weet ik dat het nog zo een paar uur zal blijven (al dan niet voor eeuwig). En als ik da nu moet stopzetten zal mijn schijf weer door elkaar liggen, zoals de vorige keren. Opstarten gaat dan totaal nie meer...