Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fransz

Legacy Member
Destel zei:
dat gaat allemaal wel. Gewoon formatteren voor Mac (hfs) of fat32.

Daarvoor is de schijf iets te groot, ik zal het voorlopig wel doen met mijn windows laptop.

Destel

Legacy Member
Fransz zei:
Daarvoor is de schijf iets te groot, ik zal het voorlopig wel doen met mijn windows laptop.
grootte van je schijf heeft daar weinig mee te maken hoor.

Ik heb 4 externe schijven, 1tb, 1,5tb, 3tb en 4tb, allemaal op OS X Mavericks en nog nooit problemen gehad.

Fransz

Legacy Member
Te groot om te formatteren wil ik zeggen, dan ben ik alles kwijt. Geen optie.
Zo even alles kopiëren, daar heb ik ook geen tijd of zin in.

Destel

Legacy Member
Fransz zei:
Te groot om te formatteren wil ik zeggen, dan ben ik alles kwijt. Geen optie.
Zo even alles kopiëren, daar heb ik ook geen tijd of zin in.
we spreken over iemand anders wie je een harde schijf afraadt omdat Mac moeite zou hebben met zoeken/copy/pasten over externe hdd's, wat dus niet het geval is.

Darkside331

Legacy Member
Ok mensen. Kben die discutie hier wel goed aan het volgen maar veel wijzer ben ik nog niet geworden. Wat raden jullie nu het meest aan. Een externe hdd of nas? Xp

Frado2005

Legacy Member
hoe kunt ge een slow mo 5S video op pc afspelen zonder slow mo? Heb het bestand in .mp4 staan. Versnellen in VLC deed niet veel goeds :unsure:

_Wicked_

Legacy Member
Is het mogelijk in een apple store een iphone te ruilen van kleur, ook al is die er niet aangekocht. Factuur aanwezig en ongeopend. Of is dit adminstratief niet mogelijk?

ot: Op zoek naar een iphone5s (space grey), ruilen tegen zilver.

Destel

Legacy Member
Darkside331 zei:
Ok mensen. Kben die discutie hier wel goed aan het volgen maar veel wijzer ben ik nog niet geworden. Wat raden jullie nu het meest aan. Een externe hdd of nas? Xp
externe hdd, formatteren als hfs, klaar.

[EZ]

Legacy Member
Bij het formatteren van een harde schijf moet je kiezen in welk bestandssysteem je dat wil doen. HFS is een bestandssysteem door Apple, dat enkel op Mac kan gebruikt worden. Het grote voordeel is dat je files groter dan 4gb mogen zijn, net zoals bij NTFS (maar das read-only op Mac als ik het goed herinner).

FAT werkt op beide, maar files mogen max 4gb groot zijn.
ExFAT bestaat ook en zou werken op Mac en de recentere Windows-versies (en er is geen 4gb limiet).

Dan heb je ook nog software zoals Paragon NTFS for Mac OS X en Tuxtera om toch te kunnen schrijven op NTFS op Mac.

Therapy

Legacy Member
Is er een manier om te zien wat er veel batterij verbruikt?
Had daarnet mijn pa zen iPhone vast en die liep op letterlijk 3 minuten van 17% naar 10% batterij.

MitCh

Legacy Member
MitCh zei:
Moeten jullie je iPhone ook altijd herstellen? Mijn iPhone 4S zit altijd vast op connect to iTunes na ELKE update.... Dan moet ik altijd restoren & mijn backup terug zetten... Dit is toch niet normaal? Ik heb al verschillende USB poorten gebruikt, overal hetzelfde voor.

Iemand?

XA4

Legacy Member
MitCh zei:
Hier een iPhone 4S (12/2011) maar absoluut geen probleem met updates.
Heb ooit eens helemaal in het begin een back-up moeten terugzetten, nadien altijd alles vlot verlopen.
Het enige dat me wel stoort, is dat sinds 7.1 de iPhone niet meer automatisch verbindt met een wifi-netwerk (Telenethomespot en soms zelfs gewoon mijn eigen modem thuis) Telkens naar Wi-Fi > Telenethomespot selecteren > 2 vakjes aanvinken (login en paswoord onthoudt hij wel) > en dan verbindt hij pas. Automatisch verbinding maken staat trouwens ook aan.
Verder niks te klagen :)

MaximumOfBass

Legacy Member
iPhone 5S en ook geen klachten, bij mijn iPhone 3GS ook nooit last van gehad

MitCh

Legacy Member
Ik verlies nooit geen gegevens hoor. Maar het duurd altijd wel iets langer omdat ik dan alles moet terug zetten. Misschien ligt het aan mijn usb poorten ofzo... Maar heb er al verschillende gebruikt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan