Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrDoreth

Legacy Member
camino zei:
Mja, ik heb nog nooit iets moeten binnen steken bij bol.com :-) dus daar kan ik helaas niet over oordelen.

Gelukkig voor jou. :) hoop dat he zo blijft. Het probleem is gewoon dat ik hem nergens anders kan vinden. Mediamarkten afgereisd. Vandenborre. Nergens te vinden alleen toonzaalmodellen!

camino

Legacy Member
MrDoreth zei:
Gelukkig voor jou. :) hoop dat he zo blijft. Het probleem is gewoon dat ik hem nergens anders kan vinden. Mediamarkten afgereisd. Vandenborre. Nergens te vinden alleen toonzaalmodellen!

Als dat geen al te duur toestel is dan zou ik der nie naar kijken ze,ppff, maar alst natuurlijk over een heel duur toestel gaat dan begrijp ik u bezorgdheid wel. Ik zal alsk tijd heb ook eens voor kijken, als ik wat vind zal ik het hier wel posten.

MrDoreth

Legacy Member
camino zei:
Als dat geen al te duur toestel is dan zou ik der nie naar kijken ze,ppff, maar alst natuurlijk over een heel duur toestel gaat dan begrijp ik u bezorgdheid wel. Ik zal alsk tijd heb ook eens voor kijken, als ik wat vind zal ik het hier wel posten.

Blackberry z10
Krijg 100 cashback als ik hem voor 31 maart aankoop. Daarom deze haast. Blijft op nog maar 156 euro. Heb wel het probleem dat mijn vader wil dat ik hem toch kan opsturen als er iets mis mee is

camino

Legacy Member
Garantie
Heb ik bij bol.com garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen van bol.com geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het artikel:
in goede staat moet verkeren én
en dat het bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dat niet het geval is, kunt u het artikel retourneren, laten repareren of, indien mogelijk, laten vervangen.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen ook de fabrieksgarantie.
Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant.
De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie.
Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product. Daar vindt u ook informatie over de termijn van de fabrieksgarantie.



Wat zijn de kosten van de reparatie van mijn artikel?
Als onze reparatiedienst constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd.

Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en garantietermijn, bieden wij u de volgende 3 opties aan:
1. U gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave voor reparatie. Nadat u de betaling heeft gedaan, ontvangt u het artikel gerepareerd terug.
2. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en kiest ervoor om het artikel ongerepareerd terug te ontvangen. In dat geval worden er altijd onderzoekskosten berekend. Het artikel wordt teruggestuurd wanneer de betaling is ontvangen.
3. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u wilt het artikel ook niet terug.


https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/subject/62650039/index.html

Je kan er ook naar bellen en dergelijke, lijkt me altijd een goed idee.

MrDoreth

Legacy Member
camino zei:
Garantie
Heb ik bij bol.com garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen van bol.com geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het artikel:
in goede staat moet verkeren én
en dat het bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dat niet het geval is, kunt u het artikel retourneren, laten repareren of, indien mogelijk, laten vervangen.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen ook de fabrieksgarantie.
Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant.
De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie.
Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product. Daar vindt u ook informatie over de termijn van de fabrieksgarantie.



Wat zijn de kosten van de reparatie van mijn artikel?
Als onze reparatiedienst constateert dat het defect binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn valt, wordt het artikel kosteloos vervangen of gerepareerd.

Valt het defect buiten de garantievoorwaarden en garantietermijn, bieden wij u de volgende 3 opties aan:
1. U gaat akkoord met de vastgestelde prijsopgave voor reparatie. Nadat u de betaling heeft gedaan, ontvangt u het artikel gerepareerd terug.
2. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en kiest ervoor om het artikel ongerepareerd terug te ontvangen. In dat geval worden er altijd onderzoekskosten berekend. Het artikel wordt teruggestuurd wanneer de betaling is ontvangen.
3. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u wilt het artikel ook niet terug.


https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/subject/62650039/index.html

Je kan er ook naar bellen en dergelijke, lijkt me altijd een goed idee.

Bedankt

Fransz

Legacy Member
Ik heb na 6 maanden al enorm veel spijt dat ik een 21' iMac gekocht heb ipv een 27'

Ik kom juist van de mac winkel en heb een verlengstuk gekocht zodat ik mijn oud windows scherm kan gebruiken als 2e scherm. Nu merk ik het verschil in kwaliteit (duh) en wil ik een nieuw extern scherm kopen. Enig aankoopadvies?

JorisL

Legacy Member
Mijn huidig netbookje leeft op zijn laatste adem en aangezien ik student ben kan ik niet zonder een draagbaar toestel. Ik zit dus met enkele vragen. Ik hoop gewoon hier wat meer meningen op te doen zodat ik de beslissing uiteindelijk zelf kan maken :)

Als student (die dus budgettair is en die pendelt), wat zouden jullie aanraden: een laptop of een tablet? Op deze moment heb ik zeer veel zin in een tablet en meer bepaald een iPad, maar is dit ook een goede keuze? Ik ben niet zo te vinden voor de Android tablets, ook al zijn deze goedkoper.

Sovereign

Legacy Member
JorisL zei:
Mijn huidig netbookje leeft op zijn laatste adem en aangezien ik student ben kan ik niet zonder een draagbaar toestel. Ik zit dus met enkele vragen. Ik hoop gewoon hier wat meer meningen op te doen zodat ik de beslissing uiteindelijk zelf kan maken :)

Als student (die dus budgettair is en die pendelt), wat zouden jullie aanraden: een laptop of een tablet? Op deze moment heb ik zeer veel zin in een tablet en meer bepaald een iPad, maar is dit ook een goede keuze? Ik ben niet zo te vinden voor de Android tablets, ook al zijn deze goedkoper.

Ga je er veel notities op nemen? Je kan altijd zo'n extern toetsenbordje aanhangen ofc, en nu office ook voor iOS beschikbaar is, lijkt het me wel een perfect alternatief voor een laptop. Nu zijn die Macbooks wel heerlijk om mee te werken, zeker indien je veel/snel moet typen. Op Macbooks had je ook studentenkorting, die (als ik me niet vergis) niet geldt voor iPads.

Van die Macbook airs zou ik nog even wegblijven. Er lijkt een grote update aan te komen waar ze eindelijk dat retina scherm ook gaan implementeren, waarna hij wel terug interessant gaat worden imho. Apple to Launch Retina MacBook Air Later This Year, According to Supply Chain Sources - Mac Rumors

Persoonlijk zou ik gaan voor een 13" Macbook pro retina. Het is een compacte volwaardige computer (geen beperkingen van een mobiel OS) met een fenomenaal scherm. Met wat energy management zou je er toch 10u-11u kunnen uithalen. Nadeel is de prijs natuurlijk, maar je krijgt echt waar voor je geld. :) Indien je er minder op gaat typen maar gewoon gebruikt om dingen op te zoeken ect., zeker niet twijfelen voor zo'n iPad.

Hopelijk heeft het iets geholpen :woohoo:

JorisL

Legacy Member
Nja, als ik het geld had stond er al lang zo'n Macbook voor me. Maar dat gaat helaas niet.. Maar voor het pendelen lijkt een iPad me ook wel ideaal. Paar toffe apps er op en dat half uurtje op de trein is zo voorbij. En buiten wat typen, multimedia, surfen en zo ga ik er niet echt (professioneel) mee bezig zijn dus dan hou ik het liever bij een iPadje in combinatie met mijn vaste pc thuis. Ik zou er af en toe notities mee willen nemen in de les, maar ik denk dat zo'n toetsenbordje gewoon even wennen is. Dat had ik ook toen ik overschakelde naar mijn netbook (11.6 inch).

Maar bedankt voor de uitleg ;)

ShadesOfJae

Legacy Member
Mijn Archiveringshulpprogramma loopt steeds vast als ik een zip-bestandje wil uitpakken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Destel

Legacy Member
Een ander gebruiken. The Unarchiver is mijn favoriet.

In ergste geval overzetten (USB-stick, dropbox, …) en iemand anders laten unzippen en zien wat dat geeft (fout kan in zip-bestand liggen, in dat geval kan 't ene programma flippen en 't andere perfect werken).

Big_Joe

Legacy Member
Vinden jullie het te laat om een Iphone 4s te kopen?

Ik heb namelijk een nieuwe GSM nodig, en dacht eens een Iphone te proberen aangezien ik nooit eerder een had. Steeds simpele samsung smartphones.

Vooral de prijs van €330 vind ik interessant.

Destel

Legacy Member
Ik heb een iPhone 4 die ik nog steeds de moeite vind.

Koop gewoon geen 8GB-versie, daar doet ge uzelf echt geen plezier mee. Als uw HD minder dan 1,5GB vrij heeft, gaat hij naar mijn ervaring zot traag. Ik heb de 32GB versie, en ik heb Deezer (dus muziek staat in de cloud), en da's nog te klein. Andere mensen raad ik echt wel minstens 16GB aan.

Big_Joe

Legacy Member
Ik denk eerlijk gezegd dat 8GB voor mij wel genoeg zal zijn.

Muziek luister ik niet veel/vaak, en dan zet ik liever af en toe een paar nieuwe CD's erop en haal ik die dat ik beu ben eraf.
Films zet ik niet op mijn Iphone.
Apps, een stuk of 20 misschien. Niet veel grote apps/games.

Ik heb nu een smartphone met in totaal 3GB, dat gaat ook :p

En waar koop ik best zo'n Iphone? Heb je even goede garantie in Fnac/Mediamarkt dan op apple.be?

Destel

Legacy Member
Mediamarkt is denk ik €20 goedkoper.

8gb = eigenlijk 7gb of zoiets, dan 2 gb voor het OS, nog 1 gb voor updates die gaan komen, enkele 100en mb's voor de standaard apps ... dus blijft +/- 4gb van over. Daar hou je best 1,5gb van vrij, dus nog welgeteld 2,5gb en dan hebt ge uw favo apps nog niet geïnstalleerd. 1gb = +/- 40 minuten filmen of 300 foto's of 300 liedjes.

Geloof me, iedereen die ik ken met 8gb heeft miserie want als je niet een beetje ruimte vrij houdt, gaan die nog trager vooruit dan een walvis op een Vespa.

camino

Legacy Member
Big_Joe zei:
Vinden jullie het te laat om een Iphone 4s te kopen?

Ik heb namelijk een nieuwe GSM nodig, en dacht eens een Iphone te proberen aangezien ik nooit eerder een had. Steeds simpele samsung smartphones.

Vooral de prijs van €330 vind ik interessant.

Zou ik nie kopen.
Ga voor een iPhone 5.

Darkside331

Legacy Member
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee worstel. Het gaat om mijn apple tv en het feit van films streamen en opslaan.

Om mijn mac niet overval te laten staan met filmpjes had ik graag een externe hdd eraan gehangen. Nu twijfel ik tussen een NAS of een externe harde schijf van 2.5".

Any toughts?

Xivit

Legacy Member
Hoi,

Heb een vraagje, de iphone van mijn vriendin valt regelmatig gewoon uit, en de tijd wordt gereset naar 1januari 1970?:s
dit is nog maar recent aan de hand btw...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan