Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorfin

Legacy Member
Weet iemand hoe je de Zweedse letters å, ä en ö + de hoofdletters kunt typen op een mac? Ik vind hier nergens een antwoord op...

Karre

Legacy Member
Als je een toets inhoudt krijg je meerdere keuzes te zien. Als je bijvoorbeeld a inhoudt kan je kiezen tussen á, ä, â, à, æ, ... .

Fransz zei:
Ik probeer de volledige switch te maken van WIN naar MAC maar ik heb toch nog een paar problemen die dat verhinderen:

- Op mijn externe harde schijf kan ik geen bestand renamen, dat staat disabled

- mijn muis werkt op batterijen en is nu al leeg, moet ik nu telkens nieuwe batterijen gaan halen of zo'n mac charger kopen? Daar ben ik geen voorstander van. Bestaan er ook muizen met een draad?

Eender welke USB muis werkt op Mac hoor. Wel oppassen met muizen die drivers nodig hebben voor extra functies (Logitech G500 bijvoorbeeld), vaak zijn er daar geen OS X drivers voor.

vdmglenn

Legacy Member
De homebutton van mijn 5S lijkt binnen de kortste keren de geest te gaan geven.

Deze maakt een zacht 'klikgeluidje' wanneer ik er gewoon mijn duim op plaats en wat rondbeweeg.

Mijn iPhone is aangekocht geweest in oktober.
Kan ik deze kostenvrij laten repareren?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dr. Sheldon Cooper

Legacy Member
vdmglenn zei:
De homebutton van mijn 5S lijkt binnen de kortste keren de geest te gaan geven.

Deze maakt een zacht 'klikgeluidje' wanneer ik er gewoon mijn duim op plaats en wat rondbeweeg.

Mijn iPhone is aangekocht geweest in oktober.
Kan ik deze kostenvrij laten repareren?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Normaal gezien wel ja

camino

Legacy Member
Fransz zei:
Ik probeer de volledige switch te maken van WIN naar MAC maar ik heb toch nog een paar problemen die dat verhinderen:

- Op mijn externe harde schijf kan ik geen bestand renamen, dat staat disabled

- mijn muis werkt op batterijen en is nu al leeg, moet ik nu telkens nieuwe batterijen gaan halen of zo'n mac charger kopen? Daar ben ik geen voorstander van. Bestaan er ook muizen met een draad?

Bijna alle muizen werken op de mac.
Ik heb zo'n charger gekocht, die laad ik om de x tal dagen 's nachts eens op en na denk ik 5 tal dagen doe ik dat opnieuw maar soms gebruik ik dat zodanig veel dat ik na 3 dagen al terug moet opladen.

Voor met een externe harde schijf te werken en er alles mee te kunnen doen heb ik zo'n programmake geinstalleerd maarja, ik heb er zelf niet zo'n kennis van ze. Anderen kennen er meer van.

Tuxera NTFS for Mac | Tuxera

Dan heb ik ook nog perian met mxplayer. Maar das gewoon voor (bijna) alle video bestanden te kunnen afspelen.


Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components

Clouds&Cereals

Legacy Member
Met snel snel zijn heb ik per ongeluk Safari uninstalled. Vroeger kon je op de site van apple deze opnieuw downloaden maar dit gaat blijkbaar niet meer... Moet ik nu echt Mavericks opnieuw downloaden om Safari te kunnen hebben?

Fella

Legacy Member
Is het normaal dat de trilfunctie anders is bij iOs 7.1?
Vroeger trilde hij 2maal na elkaar (ofzo iets), en nu trilt hij 1x kort bij het ontvangen van een bericht?

gumball4000

Legacy Member
Fella zei:
Is het normaal dat de trilfunctie anders is bij iOs 7.1?
Vroeger trilde hij 2maal na elkaar (ofzo iets), en nu trilt hij 1x kort bij het ontvangen van een bericht?

Same here. Is wel alleen als ge nog in de inbox zit..alé in mijn geval toch :)

Gentei

Legacy Member
Weet er iemand hoe je een iphone 4 kunt aan zetten zonder de aan/uit knop van boven te gebruiken....?

Mijn iphone 4 was een paar weken terug gewoon dood gaf geen reactie of niets, ik sluit hem nu terug op de lader en hij geeft een icoon terug dat de batterij laadt....
Maar mijn aan/uit knop is stuk...(dat is al van vorig jaar)

EDIT: nvm hij werkt terug -_- voor 500 euro ne nieuwe telefoon gekocht en nu werkt de iphone 4 gewoon terug doodleuk alsof er niets gebeurd is WTF

stijnd

Legacy Member
Mijn iPhone 5 (aangekocht december 2012) zijn batterij is serieus aan het aftakelen. Op 30% valt de gsm gewoon uit, wanneer het koud is gebeurd dit zelf op 50-60%. Zou dit te repareren zijn onder garantie?

Crosserke

Legacy Member
Ja maar wel in de winkel van waar hij vandaan komt, want 2de jaar garantie valt onder de winkelvoorwaarde en niet Apple zelf

( tenzij aangekocht in een Apple store zoals Amsterdam of op Apple.be, dan kan je wel naar Apple zelf )

Dit ging wel veranderen zodat Apple de 2 jaar respecteerd in Europa maar weet niet of dat meteen in effect is gegaan of in de toekomst gaat gebeuren.

stijnd

Legacy Member
Iemand er een idee van hoelang je deze dan kwijt bent (aangekocht in Telenet) ?

JasonC

Legacy Member
stijnd zei:
Iemand er een idee van hoelang je deze dan kwijt bent (aangekocht in Telenet) ?

Ik (en raar genoeg véél anderen die de iphone 5 rond die periode hebben gekocht) zat met hetzelfde probleem, batterij takelde zwaar af, moest twee of zelfs drie keer per dag laden en viel ook soms op random momenten uit met nog 30% of meer batterij.
Jammer genoeg was ook mijn iPhone ouder dan een jaar, binnenbrengen in één van die Hollandse Apple Stores ging dus nimeer, nochtans superservice ginder, had ooit andere problemen, kreeg er direct een nieuwe mee. :)
En hier in de winkel (ook bij Telenet aangekocht) zeiden ze dat ik toch op drie of vier weken moest rekenen. Ik had echt geen zin om een maand of langer zonder m'n smartphone (en voor mij zoveel meer dan een smartphone alleen :p) te zitten, ben dus beginnen zoeken naar een andere oplossing.

Na wat rondkijken op de website van de Store in Amsterdam vond ik het gratis nummer van hun klantendienst (Apple Support - 0800 99 846). Hou het serienummer van je toestel bij de hand als je belt. ;)
Ze sturen je dan een mail met een tool om wat diagnostische info te krijgen daar bij hun. Bij mij constateerden ze dan dat de batterij inderdaad faalde.
De medewerker aan de telefoon zag dan dat m'n garantieperiode (bij Apple) inderdaad verlopen was, maar ik kon m'n batterij wel tegen betaling laten vervangen. Dan komen ze hem thuis ophalen, en na vijf werkdagen komen ze hem terug brengen. Hij zei dat dit me ongeveer €80 zou kosten (betalen kan alleen via kredietkaart).
Klonk dus al een pak beter dan een maand wachten, alleen vond ik €80 wat veel...
En het feit dat ik m'n iPhone dan weer moest restoren en dat ik mijn jailbreak dan definitief kwijt zou zijn (iOS 7.1 kwam toen net uit en daar bij Apple gingen ze die sowieso ook nog eens herstellen en updaten) was voor mij ook een groot ongemak. (ik ben een moeilijke, ik weet het. :p)

Na wat verder zoeken op Google kwam dan bij optie nr. 3 --> iFixit Store Europe | iPhone 5 Replacement Battery Fix Kit
De batterij zelf vervangen dus! :)
Eerst leek het me maar eng om zo'n delicaat toestel als de iPhone te gaan openvijzen maar na het filmpje te bekijken op die site (en nog een paar andere filmpjes op YouTube) vond ik het eigenlijk allemaal wel meevallen.

Heb dan besloten om die kit te bestellen (€38incl. verzending een pak minder dan die €80), na twee of drie werkdagen kwam hij thuis aan.
Op ongeveer een kwartiertje was de klus geklaard, geen noemenswaardige moeilijkheden gehad. Alleen wat moeite moeten doen om het scherm los te krijgen, voor de rest ging het allemaal vrij makkelijk.

Nu kan ik m'n smartphone terug op een normale manier gebruiken, de batterij gaat terug 1,5 tot 2 dagen lang mee, en ik heb niet moeten sukkelen met herstellen, updaten, reservekopie terugzetten en al die zever.
Ik ben dus een tevreden man. :)

Let op! Je doet die herstellingen op eigen risico, en uw garantie vervalt vanaf dat je uw toestel openvijst!

Zo, sorry voor de lange tekst, ik hoop dat je er wat aan hebt, en mocht je nog vragen hebben mag je gerust pm'en. ;)

Shaddix

Legacy Member
Flash draaien doet ontzettend zot op m'n mac (een 2013 13" MBPr met 8gb ram). Als ik een filmpje op youtube bekijk, een google hangout doe of iets dergelijk dan begin m'n Mac als zot te blazen en schiet de CPU de hoogte in.
Ligt dat aan Flash zelf? Voor de rest kan ik alles héél vlotjes draaien.

camino

Legacy Member
MrDoreth zei:
Iemand die ervarin heeft met gsm kopen op bol.com?

Ik heb nog geen gsm gekocht op bol.com maar wel een gps van tomtom en een wifi extender en nog een aantal andere dingetjes en op 1 keer na alles perfect verlopen hier.
Die ene keer was het wat langer onderweg dan verwacht en ik heb toen zelf gebelt en 1-2 dage nadien had ik het. Kan gebeuren zolang ik mijn gerief maar krijg maar 99,9% dik in orde ze, je moet geen schrik hebben :).

Ik was er eerst van plan om daar mijne lg optimus g pro te kopen maar doordat ik op de dag zelf ene nodig had en bij bol 3-5 werkdage moest wachten hebk bij coolblue gekocht.
Als je een product de dag nadien wil hebben dan moet je gewoon kijke wat er bij het product staat bij bol.com, meestal sta er 1 dag , soms eens 3-5 dagen.

Maar coolblue en bol.com vind ik top en bestel daar vaak mijn stuff.

MrDoreth

Legacy Member
camino zei:
Ik heb nog geen gsm gekocht op bol.com maar wel een gps van tomtom en een wifi extender en nog een aantal andere dingetjes en op 1 keer na alles perfect verlopen hier.
Die ene keer was het wat langer onderweg dan verwacht en ik heb toen zelf gebelt en 1-2 dage nadien had ik het. Kan gebeuren zolang ik mijn gerief maar krijg maar 99,9% dik in orde ze, je moet geen schrik hebben :).

Ben vooral bang voor garantie.
Enig idee hiervan kan wel wat vinden op de site, maar ik hoor toch negatieve comments. Daarom kom ik hier bij de (meestal) net iets beter op de hoogte gebrachte 9livers. Bedankt voor je snelle reactie

camino

Legacy Member
MrDoreth zei:
Ben vooral bang voor garantie.
Enig idee hiervan kan wel wat vinden op de site, maar ik hoor toch negatieve comments. Daarom kom ik hier bij de (meestal) net iets beter op de hoogte gebrachte 9livers. Bedankt voor je snelle reactie

Mja, ik heb nog nooit iets moeten binnen steken bij bol.com :-) dus daar kan ik helaas niet over oordelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan